[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:57

:')

Ik hou niet van kleur :+
In de woonkamer worden ook alle muren wit :=
De kozijnen worden dan weer wel antraciet :))

FatCat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 00:58

Het wit grijze thema kan wel mooi worden hoor. Kleur krijg je toch altijd wanneer een ruimte volstaat met je spullen.

Wat ik persoonlijk zou doen is wat hout introduceren voor warmte en dan een grijsblauwe kleur als accent?

https://www.gamma.nl/assortiment/flexa- ... /p/B426911

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:41

Je kan je keuken ook kleur geven met wat opvallende accessoires. Dat hebben wij ook en bevalt me goed. Hebben een turquoise waterkoker en fruitmand staan. Breekt de boel zonder overheersend te zijn..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:41

Je kan het idd met accenten doen. Wij hadden in ons eerst huurhuis een beige-met-bruine keuken.

Die hebben we gepimpt met oranje vintage stoelen, en dan bvb obderleggers voor op tafel, de dispenser voor handzeep, etc in het oranje.
Iedereen verklaarde ons op voorhand gek, iedereen vond het achteraf geniaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:54

Mijn nieuwe (huur)woning heeft absinthgroene muren.De vorige huurder was bang dat de woningcorporatie hem zou verplichten het bij zijn vertrek over te schilderen.Maar ik vind het prachtig en heb het overschilderen kunnen voorkomen.Nu geniet ik er van! Velen die hier komen zeggen: AAAA! Wat groen!!! Zo zie je dat smaken enorm kunnen verschillen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:11

Ik heb 1 muur (ok, die is wel 5m hoog :P) turquoise geschilderd. Iedereen die binnenkomt is er weg van. De rest van de woonkamer is overwegend grijs, grijsblauw en hout. Zo houd je nog enigszins rust in de tent.

Voor mijn nieuwe huisje weet ik nog niet zo goed wat ik met de kleuren ga doen, of behang. Waarschijnlijk komt er op 1 muur fotobehang wat ik al een jaar of 10 heb, met een tropisch strand :P

Inderdaad, smaken verschillen, gelukkig maar, anders werd het wel erg saai in de wereld en huizenland :)

Morgen de sleuteloverdracht, vanavond alvast naar de Hornbach om nog een aantal dingen te kopen zodat we morgen weer een vliegende start kunnen maken :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:59

In onze nieuwe slaapkamer wordt 1 muur Royal Intrigue van Flexa Creations. In de woonkamer gaat 1 muur Urban Taupe worden.

Even iets heel anders...er zijn kijkers geweest in onze huidige huurwoning ivm nieuwe huurders. Allemaal logisch en prima. Alleen komen wij nu tot de ontdekking dat zij in onze kledingkast in de slaapkamer zijn geweest. We kwamen erachter omdat de makelaar per mail liet weten dat ze de kast zo mooi vonden en ze zouden hem willen overnemen. Is het raar dat ik daarvan behoorlijk over de pis ben? Ik heb niets te verbergen, maar niemand heeft iets in onze kasten te zoeken...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:57

Hoezo denk je dan dat ze ook meteen in de kast geweest zijn? Je kunt toch ook gewoon de buitenkant mooi vinden en hem daardoor willen overnemen?
Ik zou er zelf overigens denk ik niet zoveel problemen mee hebben als iemand in mijn kledingkast kijkt. Bij de huidige bewoners van ons nieuwe huis heb ik ook in de kledingkast gekeken, maar dat was ook omdat dit om een inbouwkast gaat.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:12

Ik heb contact gehad met de nieuwe huurders en zij gaven aan dat ze inderdaad even in de kast gekeken hadden. Het betreft hier trouwens geen inbouwkast. Dat ze de keukenkastjes enzo bekijken snap ik allemaal, maar mijn kledingkast vind ik gewoon privé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:15

Ik zou het niet zo erg vinden, zeker ook aangezien de makelaar erbij was. Nachtkastjes vind ik een ander verhaal, dat is wel een stuk meer prive ~~}>

Succes Prairy! De Hornbach wordt je 2e huis vrees ik! Wij zijn nog steeds wekelijks bij de bouwmarkt te vinden haha! Al komen nu de meubelwinkels ook (eindelijk) in zicht :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:43

Wij zijn niet zo van de kleuren :') denk toch dat het een grijstint wordt.

Shopse Prairy!

Druif: ik zou er niet zo wakker van liggen, helemaal niet als ze de kast over willen nemen. Zaterdag komen hier de nieuwe huurders kijken van ons huurhuis alleen daar is niemand van de woningbouwstichting of iets bij. Moet je hier onderling regelen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:50

Bij de bezichtigingen die wij gehad hebben deed de makelaar zelf een aantal kasten open. Ik zou er zelf niet zo mee zitten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:10

Ach, de afgelopen jaren, eigenlijk sinds ik mijn man ken, kom ik al meer bij bouwmarkten als normale winkels :')

Zal waarschijnlijk nog wel een tijdje zo blijven, als dit project klaar is, zullen we hopelijk over een jaar of 3 een nieuw huis op het perceel gaan bouwen, en daarna zal er vast wel weer een nieuw verbouw (investering) project komen.

Je zou je toch eens kunnen gaan vervelen, dat kan echt niet natuurlijk :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:01

Veel plezier vandaag Prairy :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:02

Whoehoe! Prairy :):) spannende dag! Veel plezier!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:43

Thnx! We waren om half 6 al wakker, klaar om te gaan :') Heb er zin in!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:52

Hoe laat heb je afspraak?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:12

15U, maar we gaan straks al even die kant op om spullen te brengen, de garage leeg te ruimen en een aanhanger vol rotzooi naar de milieustraat te brengen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:15

Spannend zeg!!!

IK WIL OOK :):)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:50

Even een tip voor de mensen die verhuizen ?veel bouwmarkten geben korting als je aangeeft te verhuizen. Sommige gamma’s ook. Multimates, praxis endergelijk.. vraag hebt gewoon na. Bij onze gamma kregen we een papier waar we 3 maanden met 10% korting alles konden kopen. Scheelt enorm..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:04

Prairy schreef:
15U, maar we gaan straks al even die kant op om spullen te brengen, de garage leeg te ruimen en een aanhanger vol rotzooi naar de milieustraat te brengen.

Je hebt de sleutel!!! *\o/*

Hier vandaag fotograaf en inmeter bij mijn huis gehad. Hopelijk staat hij volgende week op funda.

Verder is de verkoper (+makelaar) van het huis wat wij gekocht hebben vreselijk aan het drijven mbt het tekenen van het koopcontract. We hebben gisteren pas antwoord gekregen op de punten die we nog door hadden gegeven en direct een afspraak gemaakt voor 9 mei. Aankomende week lukt het ons gewoon niet ivm werk om een afspraak te maken

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:50

djuulsie schreef:
Bij de bezichtigingen die wij gehad hebben deed de makelaar zelf een aantal kasten open. Ik zou er zelf niet zo mee zitten.

Ik vond de bezichtigingen van het huis dat ik moest verkopen wel een aanslag op mijn privacy.Wildvreemde mensen lopen door je slaapkamer.Soms kijken ze ergens in ja.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:21

Dat vind ik sowieso met bezichtigingen, maar ja, het is nier anders. Alles wat ze niet hoeven zien, ruim ik op.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:25

Dat doe ik ook, maar mijn kledingkast opruimen wordt wat lastig ;) maar ik lees dat ik een van de weinige ben die er moeite mee heeft. Ik vind het idee gewoon niet prettig. Als ze het zouden vragen zou ik het denk ik minder erg vinden en ze ook echt wel laten kijken, maar zomaar kasten open maken die niets met het huis te maken hebben gaat mij te ver. Ik ben nogal gesteld op mijn privacy geloof ik :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:30

Druif_01 schreef:
Dat doe ik ook, maar mijn kledingkast opruimen wordt wat lastig ;) maar ik lees dat ik een van de weinige ben die er moeite mee heeft. Ik vind het idee gewoon niet prettig. Als ze het zouden vragen zou ik het denk ik minder erg vinden en ze ook echt wel laten kijken, maar zomaar kasten open maken die niets met het huis te maken hebben gaat mij te ver. Ik ben nogal gesteld op mijn privacy geloof ik :)

Daar word ik ook niet blij van hoor :n
En ik vind het onbeschoft om dat zomaar ongevraagd bij een ander te doen...