Ok, morgen komt eentje langs voor een vrijblijvende waardebepaling, eentje belt me zo terug en komt eventueel vanmiddag al langs en eentje zit om de hoek en daar loop ik straks wel eens binnen... Ben benieuwd, vind het reuze spannend allemaal...
Anders gewoon even een aantal makelaar langs laten komen, dan heb je een paar waarde bepalingen en kun je er een correcte prijs van maken. Makelaars komen graag eventjes langs is mijn ervaring
Kun je ook direct wat tips en dergelijk oppikken voor de verkoop
Ja, eentje komt al langs en twee andere makelaars hoor ik vanmiddag. Zodat we inderdaad, zoals je zegt, een correcte prijs kunnen maken voor het huis.
Ik was dit weekend de voordeur nog aan het afwerken en de buurman wou gelijk een bodemprijsje bieden en een andere nieuwsgierige kwam ook even binnen wandelen, complimenteerde ons met de verbouwingen en ging de vraagprijs in de gaten houden Als ze nu niet allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten komt dat wel goed hoop ik
wij hebben foto's gedaan, tekst aangeleverd en doen de bezichtigingen. De rest doet de makelaar. En dan funda apart erbij, anders hadden we maar 1 foto. Dit is 200 euro voor een jaar, dat zijn de kosten niet.
Volgens mij bieden veel makelaars zo'n uitgekleed pakket aan hoor, dat je zelf alle gegevens aanlevert, omschrijving en foto's enzo, in principe zelf de rondleidingen doet en dat de makelaar dan alleen de boel voor je op Funda zet en nog een stukje afhandeling doet bij verkoop
Sammie
Geplaatst: 16-02-15 14:07
makelaar zet het op hun site, op funda., huislijn, etc., stelt koopcontract op, adviseert bij onderhandelingen, staat mensen telefonisch te woord bij intresse en stuurt hun naar ons door (althans noteert gegevens en wij bellen dan naar de kijkers voor een afspraak), contact richting de notaris. Verder hebben we een bord van hun en ongetwijfeld wat kleine dingentjes die makelaars doen, maar waar wij niet zo bij stil staan dat dit tijd (dus geld) kost (en we mogen nog een keer tekst en foto's aanpassen)
Er was er nog een hier in de buurt, maar die had een vaag bord van kijk ik ben goedkoop bezig (budgetverkoop, huiszelfverkopen, eenprocentmakelaar.. enz. enz. dat soort schreeuwerige borden). Nu hebben we een normaal makelaarsbord Ze waren wel goedkoper, maar deden verder ook veel minder.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 16-02-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Marsu
Geplaatst: 16-02-15 14:08
Ik heb mijn woning via makelaarsland verkocht. Was ook budget. Het scheelde wel flink in de courtage, want ik had eerst offertes bij lokale makelaars gevraagd. Service van makelaarsland was ook oke.
Wij hadden overigens als vergelijk een volledig makelaars pakket, en waren €2.750 kwijt op een vraagprijs van €145.000. Enige wat wij hoefde te doen was zorgen dat het huis schoon en aan kant was bij alle bezichtigingen
Sammie
Geplaatst: 16-02-15 14:29
Ik vind het een bak met geld voor een huis dat zichzelf verkoopt (onze situatie). Gemiddeld bij de eerste of twee kijker is het verkocht. Heeft hier, de afgelopen vier jaar, nog geen huis langer dan een jaar te koop gestaan. De vorige woning was met 14 dagen weg. Helaas beginnen de meeste makelaars hier allemaal zelfs met minimaal 3000 euro. En dan nog excl. BTW. (alsof dat laatste voor de gemiddelde huizenverkoper überhaupt interessant is) . Courtagebedragen van 1,5 tot 1,75. Exl btw. Vind ik gewoon echt veel te duur..
Maar idd het is een soort halfzelf en halfviamakelaar systeem. Lees goed (!) de kleine letters en de voorwaarden door. Bij die goedkopere variant moesten wij bijv. ook 150 euro betalen voor verkoopbevorderend advies als je belde om het e.e.a. door te nemen. Hoe dat precies zat heb ik niet mer uitgezocht trouwens, want ik haakte al af bij het bord En vaak betaal je deze budgetprijs vooruit.
Het is maar net wat je wil. Heb je geen zin om van alles te regelen dan laat je het de makelaar doen. Hoef je idd alleen maar je huis aan de kant te hebben en weg te wezen bij de bezichtigingen. Vind je het leuk om een beetje te rommelen, is het een optie. Beide opties hebben voor- en nadelen. Bij een moeilijk en erg lastig, uniek huis zou ik er bijv. niet snel voor kiezen, maar deze huizen verkopen zichzelf en zijn zo makkelijk. En ik heb een achtergrond in de makelaardij, dat scheelt ook.
A_nouk
Geplaatst: 16-02-15 14:35
Bij ons was het wel inclusief BTW, en ons huis was met 4 maanden na heeeeeeel veel kijkers verkocht Heeft de makelaar denk ik best wel een klap geld gekost, ook een moeilijke markt een appartement in een grote stad Koper is uiteindelijk een in nederland werkende buitenlander dus is ook niet erg gemakkelijk
Maar snap wel als je in een prijsklasse en een type huis zit wat makkelijk verkoopt het zeker aantrekkelijk is om dat zelfstandig te doen. We hebben het immers ook geprobeerd, alleen bij ons was er zon overvloed aan redelijk vergelijkbare woonruimtes ( niet buitenruimte )
Het is nog niet zo gemakkelijk volgens mij? Om je huis te verkopen als ik jullie zo allemaal hoor!
Hier zojuist een afspraak gemaakt om de akte van levering en de hypotheek te tekenen. Komend weekend weer bij het 'huis' kijken, hopelijk is dan de vloer gestort, begreep van buurtbewoners dat in ieder geval de electra al geplaatst is!
Tja ik kreeg er niet zoveel uit Twee stille Willies. Die man had er wel verstand van, want als ie wat zei dan had ie t ook wel bij het rechte eind Dus in dat opzicht vat ik het positief op dat hij weinig zei. De tuin vonden ze mooi groot, de woonkamer ook, keuken ook qua groter en indeling. Nette woning hoefde niet veel aan te gebeuren, behalve de muren enzo… maaar ja dat doe je eigenlijk wel in elk huis. We horen het volgende week. Maar goed, ze zijn ook bij de twee andere huizen wezen kijken in de straat. De een 30.000 duurder en wat groter (halve meter, dus die 30.000 is echt absurd teveel) en de ander ietsje kleiner en iets duurder (5.000). Wij zijn dus het goedkoopst. Ik hoop dat dat de doorslag geeft Voldoende mogelijkheden om het lekker eigen te maken. Dat is met die woning qua prijsklasse bovenons veel minder, die heeft een vaste gietvloer en een iets andere indeling waardoor je veel keuken hebt, maar minder woonkamer
Oeh gietvloer, zoooo mooi haha Klinkt dus wel positief, ook mensen die een beetje in jullie doelgroep en wijk passen of een beetje een vreemde eend in de bijt?
Ik ben nu wel heel benieuwd naar jullie huis Sammie! Linkje?
Wij gaan over een goede week naar de notaris tralalala!
Anne_mieke88
Geplaatst: 17-02-15 10:42
spannend sammie we zullen voor je duimen...
Vrienden van ons die hadden hun hypotheek binnen 2 dagen geregeld... echt wtf Wij zitten nog steeds te wachten op de bank... op soort van teken van leven... (en we zitten bij dezelfde hypotheek vertrekker) Nu snap ik het wel omdat mijn vriend een eigen zaak heeft is het natuurlijk wat lastiger...
A_nouk
Geplaatst: 17-02-15 10:45
Offerte kan wel in 2 dagen als je al een oriënterend gesprek hebt gehad en alle stukken die er nodig zijn al direct bij je hebt. Anders wordt het toch echt heel krap
Eigen zaak hoor ik wel vaker dat ze meer checks uitvoeren, ook wel begrijpelijk.
Wij zitten volgende week vrijdag bij de notarissen !
Sammie
Geplaatst: 17-02-15 10:53
A_nouk schreef:
Oeh gietvloer, zoooo mooi haha Klinkt dus wel positief, ook mensen die een beetje in jullie doelgroep en wijk passen of een beetje een vreemde eend in de bijt?
Past wel hoor Het grootste gedeelte werkt (beiden), wij zitten er vaak met een groepje in het weekend of ‘s avonds buiten. Maar 2/3 daarvan gaat verhuizen (incl. ons) en de andere 1/3 wil eigenlijk ook tzt verhuizen. Eigenlijk zit er van alles in die straat, wat oudere mensen, alleenstaanden, alleenstaanden met een kind, tweeverdieners en zelfs enkele tweeverdieners met twee kids. Qua leeftijd past hij perfect. Hij zou alleen wel zelf aansluiting moeten zoeken met de overige bewoners, maar goed daar ga ik mij dan niet druk over maken (en misschien heeft hij daar ook helemaal geen behoefte aan)
Ik zou zelf niet voor zo'n vloer kiezen, maar deze is zeker mooi. Vind je het echter niks, heb je een probleem. Dan moet je gaan bikken Denk dat mensen ook niet echt over die vloer zullen vallen, het breekpunt zal eerder de keuken zijn. Die hebben ze richting de woonkamer uitgebouwd, waardoor je een giga keuken hebt en een kleinere vierkante woonkamer.
twee dagen??? Jeutje wij zitten al 2 maanden te wachten..
Twee dagen om alles te regelen lijkt me ook erg kort hoor, denk dat daar al wel het eea aan oriëntatie vooraf is gegaan. Onze bankgarantie was na het tekenen van de offerte wel binnen een dag geregeld. maar de offerte liet wel 3 weken op zich wachten ondanks dat we alle papieren bij ons hadden, advies traject duurde erg lang.
Gietvloer vind ik gruwelijk mooi maar voelt wel heel erg koud aan. Kun je toch ook gewoon laminaat overheen leggen toch?
Wij hebben gisteren onze nieuwe keuken uitgezocht
Wel fijn dat de mensen iig in de doelgroep passen, wij hadden met de open huizen route een stel van eind 50. Dat paste hier niet helemaal maar ze waren wel heel erg enthousiast