Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:18

Kirstenn schreef:
Aangezien jullie me al vaker geholpen hebben drop ik m'n vraag maar weer hier.

We hebben op de overloop een raam, denk zo'n 75cm breed en 150cm hoog (nu geen foto, kan ik wel maken). Daar hebben we nu een ovaalvormige vaas in staan, maar die is nog leeg. Heel saai dus. Omdat het een plek is die we niet constant zien, wil ik er ook niet constant verse bloemen in zetten (gewoonweg te duur om t elke week te vervangen). Maar, het lukt me ook niet om zelf iets met kunstbloemen te maken, het moet te groot worden en wat ik dan maak is te klein of saai.

Heeft een van jullie ervaring met t samen laten stellen van een kunstbloemen iets? Het liefst wil ik kant en klaar iets kopen wat ik mooi vind, lekker snel klaar, maar kom weinig tegen op internet

Bij ons kan dat bij het tuincentrum ,dus ik denk dat je even bij zo'n tuincentrum moet gaan kijken.Is niet goedkoop.
Zelf zou ik een bezoekje aan de action brengen en wat bij één steken. :o

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:32

Kirsten misschien geen bloemen maar takken? Die kan je wellicht ergens gratis uit een tuin of uit de natuur halen :)

Ik moet er nog een mooie vaas/pot/kruik voor kopen maar zoiets dus:

Afbeelding

Edit: Dit zijn magnolia takken :)

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:50

Mooie tegels Daan_O, zijn dat 60x60 met een smalle voeg? Mag ik vragen waar je deze gekocht en hebt en duur ze waren per m2 (mag per PB) we zijn aan het verbouwen, nou ja renoveren en zijn op zoek naar dit soort tegels

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:36

Dankje! Het is een smalle voeg ja 2mm, 60x60 keramische tegel. Ik heb een partij gekocht via BVA veilingen, de prijs weet ik niet meer precies maar het was in ieder geval de moeite waard om er 2,5 uur enkele reis voor te rijden. BVA biedt heel regelmatig partijen tegels aan voor scherpe prijzen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:03

Dems, mijn ouders hebben een natuurstenen vloer gehad. Is dat niet een beter alternatief? Vast ook wel in zo'n kleurtje te krijgen, maar is keihard. Brokkelt dus niet af en makkelijk schoon te houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:08

Mijn kunsttakken heb ik bij Cranenbroek gehaald. Die hebben veel keus, mooie kwaliteit (die van de Action vind ik echt té kitch) en niet zo belachelijk duur als bij intratuin enzo.

Ik ben ook op zoek naar wat tips:
Ik wil binnenkort een oude boekenkast vervangen.. voor de expedit kast van ikea komt een grote billy boekenkast in de plek, een hele hoek vol. Maar nu lijkt het me leuk om de muur een nieuw kleurtje te geven. Iets warms. Welke kleur zouden jullie kiezen?

Ons interieur bestaat uit vrij veel warme natuurtinten, koper accessoires, gecombineerd met wit en wat lila/roze.
Afbeelding
Deze hele wand ga ik opnieuw inrichten. De kachel staat hier maar tijdelijk, die is volgende week weg.. het aquarium gaat daar weg, en de oude boekenkast ook.
Die hoek ziet er nu zo uit:
Afbeelding
En dit wordt het nieuwe plan (met de witte nephaard onder de raam):
Afbeelding
Hoewel er weinig muur over blijft lijkt het me toch leuk om er een kleurtje aan te geven omdat het nu wel érg wit wordt.
Wat zouden jullie doen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:14

Mosterdgeel! :D Maar dat is mijn lijfspreuk tegenwoordig, zit op mijn slaapkamer muur en ik vind het echt zo'n gave kleur!

Maar het wordt wel vrij druk denk ik, in jouw woonkamer. Ik geloof dat ik het om die reden wit zou laten. Of ga je de boekenkast niet vullen met boeken (veel kleur)?

En anders, gewoon mosterdgeel. :D

edit: wel onwijs gaaf trouwens, een boekenkast op die manier!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:18

Ik zou misschien eerder alle muren licht taupe of licht warmgrijs verven. Dan heb je toch wat meer warmte dan bij alleen maar wit, maar wel eenheid.
Wel een mooi idee die kast zo!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:50

ik ga met Renske's idee mee :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:53

Mosterdgeel, dat is zeker een gave kleur, maar het lijkt me wat te hard voor bij mij :D Al heb ik wel een pastelgele keuken!
De ruimte is 5x7 inclusief keukenblok en eettafel, dus het wordt al snel te druk, en de bank kan nergens anders staan dan in het midden. We hebben dus lang zitten puzzelen hoe we alles zo ruimtelijk mogelijk konden indelen!
De boekenkast wil ik niet té druk inrichten, maar er moeten wel wat boeken in komen. Maar ik wil ook een aantal vakken vullen met haardblokken en zo'n ikea kistjes/opbergdozen.
De rechtermuur kunnen we helaas geen kleurtje geven omdat we die als projectiescherm voor de beamer gebruiken.
Taupe vind ik een erg mooie kleur, maar de bank en gordijnen hebben ook al zo'n soort kleur en dan valt alles een beetje tegen elkaar weg ben ik bang..
Licht grijs is inderdaad een idee, al vind ik dat weer wat saai en standaard. Maar misschien valt dat ook wel mee.
Het lijkt me ook gaaf om er gewoon iets heel anders op te gooien. Zacht groen bijvoorbeeld := Maar dan ben ik weer bang dat ik het achteraf niet mooi vind of snel zat ben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:57

8nnemiek schreef:
Al heb ik wel een pastelgele keuken!

Ah, je bent goed op weg. :D

Zacht groen lijkt me ook mooi trouwens. Ik hou wel van een kleurtje. Die pastel tinten zijn zo lekker engels, en sluit wel aan bij je keuken. :j

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:33

Ik zou gaan voor een vergrijsde kleur. Als je aan groen denkt bijv. deze of deze. Geeft net wat meer sfeer en is wat minder standaard dan grijs, maar blijft toch rustig. Past denk ik ook mooi bij je bank.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:17

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:31

Ik lees altijd mee, maar heb nu een klein vraagje met mijn gebrek aan styling kwaliteiten. We zijn onlangs verhuisd en dat ziet er al heel leuk uit (vind ik zelf :D ) maar nu hebben we een oranje pot gekregen :# Maar wát zet je daar nu in? Met groene dingen lijkt het een wortel en dit nu is wat karig. Kan ook gewoon nog meer van die takken kopen natuurlijk....

Iemand een idee wat hier in zou kunnen? Het liefst al dood, want die houden het hier beter uit :Y)

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:58

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:39

Ik zou de pot op n kruk of klein tafeltje zetten en 1 tak erbij doen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:24

Een witte amarilles . Dat is dan wel nog niet dood maar hoeft ook geen water :D
En als hij dood gaat kun je er wat anders inzetten of niets, kaal kan ook mooi zijn.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:22

Oh ja een ammarilles is mooi!
Op een kruk wordt te vol denk ik, en aan de andere kant staat al een mooie vaas op een krukje.

Dank voor de tips!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:51

Heeft er iemand toevallig een reststuk vinyl over van ongeveer 2 x 1 meter?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:05

Wat een gave vaas tegen die petrol(?) muur! :D
Dat geeft al een super gaaf kleur contrast, heel mooi! Ik zou dan ook voor de opvulling van de vaas voor iets kiezen wat niet al te opvallend is maar ook niet weg valt waardoor het alsnog leegjes lijkt. En ik denk dat witte bloemen dat wel gaan doen tegen die witte muur aan... Zelf denk ik gelijk aan bruine siertakken, dat valt niet weg tegen de witte muur en vloekt ook niet met je petrol muur het is in de kleurtint van de vaas maar door de veel donkerdere kleur knalt het een stuk minder waardoor de vaas de aandacht blijft trekken. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:14

Inderdaad een gave kleur, die vaas!
Ik vind de takken die erin staan niet verkeerd hoor :)
Maar het lijkt me ook leuk om er wat lange, lichte siertakken in te zetten, of iets als riet.

Mijn oude ikea boekenkast is zo goed als verkocht, dus morgen kunnen we die uit elkaar gaan halen en de muur verven :D Ik weet alleen nog steeds niet welke kleur :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:38

Ik ben zelf ook flink inspiratie aan het opdoen, vooral op pinterest. :+
Nu kwam ik dit plaatje tegen:
Afbeelding

Wauw! Helemaal het sfeertje en kleur & materiaal gebruik zoals ik dat zelf ook heel graag zou willen. :))
Ik vind de statement van die muur ook helemaal het einde, donker muur en die afbeelding erop maakt het af. :j Alleen zelf zou ik nooit een klok doen, zou me er aan storen dat die klok nooit verder tikt haha. Maar vind de afbeelding opzich en hoe de klok overgaat in een strook wat over de muur loopt wel heel gaaf gedaan!

Zoiets zou ik dus ook wel willen, maar geen idee of je dat makkelijk zelf zou kunnen of dat er mensen hier nog tips en ideetjes hebben? Aanbevelingen voor een goede artist die ook muur schilderingen doet zijn overigens ook welkom. ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:48

Ik ben zelf altijd gróót fan van kersenbloesem, maar daar kun je helaas niet lang van genieten. Wellicht bestaat er iets neps wat daar op lijkt?

Marinke, er zijn bedrijven die muurstickers e.d. op wens/maat maken. Misschien is dat wat?

Ik heb ook weer een vraagje voor jullie. Vandaag heb ik de kerstboom afgebroken. We hadden hem in een hoek staan waar we eigenlijk nog niets voor bedacht hadden, dus dat vulde de boel lekker op.. Maar je raadt het al, nu hij weg is, is die plek nog leger dan hij al was. Hebben jullie hier ideeen voor? Een leuke kast voor in een hoek oid?
Een kamerplant hebben we er al geprobeerd, maar die vult toch niet helemaal lekker op (en bovendien blijf je die snoeren onwijs zien..)

De hoek is 112x75cm..

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:01

Oh nee ik wil absoluut geen muursticker.. :n

Wat kale hoeken betreft, een boekenkastje (de hoek van Billy??), een tafeltje, mandjes opgestapeld, verschillende plankjes? Daar kun je dan verschillende dingen op / in zetten, foto lijstjes, plantjes, leuke accessoires.. Of een echt mooie grote kamerplant met een mooie grote pot. Maar een leuke staande lamp kan evt. ook nog een optie zijn. ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:13

Kan het aquarium niet wat meer richting de hoek?