Hier is de slager echt niet duur hoor. Ze hebben heel vaak leuke aanbiedingen. Wel wat duurder dan de AH maar niet heel veel duurder dan de emté.
Ik haal daar vooral biefstukjes en dat soort dingen. Zijn net even wat lekkerder.
Ook vaak acties, vorige keer kreeg je een zak thuis en die mocht je dan voor 5 euro vullen. Had je keuze uit nasi / bami, vlees voor erbij of al gekruid saté vlees. Kroepoek zat erbij en ook nog groenten.
Dat soort aanbiedingen hebben ze vaker en is genoeg voor 4 personen.
Daarom koop ik het dus bij onze slager Daar glijd je mes doorheen. Niks geen taaie stukken of zenen.. Heerlijk
De goedkopere biefstuk uit de aanbieding gebruik ik vaak voor roerbak gerechten. Sla het dan plat en haal er dunne plakken vanaf. Dan heb je niet zo'n last van die zenen.
Ja scheelt ook wel een hoop! Als er een goede aanbieding is haal ik gewoon gelijk genoeg voor 3-4 keer een gerecht. Dan sla ik het dus plat en snijd het. Je kan ze ook een dag in marinade leggen. Bijv. chimi churry ( of hoe je dat ook schrijft, lidl had toen marinades en daar heb ik het gekocht ) En dan met rijst.
Ik heb een keer een hamertje gekocht bij de AH uit de aanbieding om vlees plat te slaan.
Bij de dirk hebben ze biefstukpuntjes in de vriezer liggen. Die gebruik ik voor wokgerechten. Zijn zeer goed te doen. Hou verder ook niet zo van biefstuk, vaak te taai.
7up free was in de aanbieding bij Dirk. Gelijk maar voorraad gehaald
Net weer een mazzeltje bij de AH. Maaltijdsalade Ceasar sowieso al 25% korting maar met extra 35% kortingssticker nu 1,96. Zo wil ik ze wel vaker meenemen.
xFioon
Geplaatst: 09-09-15 16:14
De emte hier ook alleen op kant en klaar maaltijden, niet op vlees en andere producten. Van de week wilde ik gerookte kip halen bij de emte, echter was die goed tot 21-8-15....
Vlees is voor mij echt luxe en geen bezuiniging Kiloknallers wil ik eigenlijk niet kopen ivm oogpunt op dierwelzijn... Maar biologisch of duurzaam vlees is ook weer heel duur. Dus ik eet amper vlees. Mijn vriezer ligt nju vol met vegetarische vleesvervangers, die waren laatst ergens in de aanbieding en heb ik ingeslagen
Ik ben benieuwd hoe het met mijn gas/licht zit. Ze hebben zo'n geweldige rekenhulp om te kijken wat je aan voorschot zou moeten betalen op hun site, maar die accepteert mijn ingevoerde aantallen niet
Ik ben nu wat meer van de kip en rund , varken is lekker maar reageren darmen vaak sterker op. Eet al 2 dagen het gehakt , morgen drumsticks bij pap en mam als dag dat ik het mag vanmezelf . En zaterdag tsja kipfilet , nadeel dat je alleen mega kan kopen ik zoek kleintjes eigenlijk
Vandaag weer chlli gemaakt. Dat moet ik morgen alleen nog door chef Mike laten bereiden. Zaterdag heb ik een reünie dus eet ik niet thuis. Hoogstens een broodje in de trein
Wij eten dan wel geen vlees, maar ook vleesvervangers vind ik onder luxe vallen. Ik koop er inderdaad meerdere in als er 50% korting op zit, maar als ik niks meer op voorraad heb en er niets in de aanbieding is vervang ik het vlees/vleesvervanger door champignons, bonen, tofu/sojabrokken, kaassouflé, spiegelei.. Allemaal lekker hartige en goedkope alternatieven
Anoniem
Geplaatst: 15-09-15 16:43
Varkensvlees vermijd ik zoveel mogelijk, 1 a 2 keer per week max. Liever kip en rund
Boodschappen weer in huis , 20 euro uitgegeven . Bij groenteboer veel kleine zakjes, rode kool , spitskool , mix van bloemkool/broccoli/wortel en boerenkool voor 4 euro . De rest was 16 euro bij de AH , kan ik hele week weer toe.