Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:24

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:
Mooi inge! Volgens mij woont mijn collega daar ook :D

Heb ik dat huis gekocht :Y)

Nee die wijk bedoel ik ;)

Gnome

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 00:48

Haha snap ik. Nou de fles champagne is op dus bedtijd.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 05:49

Wat een prachtig huis Inge! Gefeliciteerd!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:55

Mooi Inge! Gefeliciteerd!

Wij gaan vandaag kijken bij het huis, slaap al nachten niet :')

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:46

Gefeliciteerd Inge, ik ga het huis even bekijken :)

Als het goed is, horen we vandaag weer over ons bod die we afgelopen woensdag al gedaan hebben. Zo jammer dat ze er elke keer een week overheen laten gaan...

We gaan zaterdag op vakantie 2 weken, dus we laten het dan ook rusten en gaan er niet achteraan. Als ze het huis niet kwijt willen is dat ook oke en zoeken we verder. Maar bieden met een bod dat maar 24u geldig is wat hier al geopperd is werkt niet in mijn woonplaats, dan wachten ze gerust totdat een ander bied.

We wachten maar weer af, wat we al 2 weken doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:01

Loei schreef:
Gefeliciteerd Inge, ik ga het huis even bekijken :)

Als het goed is, horen we vandaag weer over ons bod die we afgelopen woensdag al gedaan hebben. Zo jammer dat ze er elke keer een week overheen laten gaan...

We gaan zaterdag op vakantie 2 weken, dus we laten het dan ook rusten en gaan er niet achteraan. Als ze het huis niet kwijt willen is dat ook oke en zoeken we verder. Maar bieden met een bod dat maar 24u geldig is wat hier al geopperd is werkt niet in mijn woonplaats, dan wachten ze gerust totdat een ander bied.

We wachten maar weer af, wat we al 2 weken doen.

Poeh wat een rare verkopers zeg. Zeg dan gewoon wat je ervoor wilt hebben. Dan kan iedereen weer verder als dat te ver uit elkaar ligt.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:02

Na een lange tijd meelezen kom ik mij ook eens melden.

In mijn regio (Hasselt OV) is het ook vreselijk. 3 bezichtigingen gedaan. Eerste was het huis helemaal verzakt aan de achterkant dus daar geen bod op gedaan. Tweede was heel mooi en instap klaar, vraagprijs €275.000 en die is weggegaan voor €325.000 (wij hadden 306 geboden). Afgelopen vrijdag weer een huis bekeken, staat er voor €235.000 op maar ik ben er bang voor dat wij met een bod van €250/260.000 niet eens in de buurt komen..

We hebben zelfs al brieven door mensen hun brievenbus gedaan of ze ‘t huis misschien wouden verkopen. Helaas nul reacties.

Overigens ook ingeschreven voor nieuwbouw, gister sloot het om 17.30. Iemand enig idee wanneer je daar wat van zou horen? Kan het ook nergens vinden..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:08

Nowiexx schreef:
Na een lange tijd meelezen kom ik mij ook eens melden.

In mijn regio (Hasselt OV) is het ook vreselijk. 3 bezichtigingen gedaan. Eerste was het huis helemaal verzakt aan de achterkant dus daar geen bod op gedaan. Tweede was heel mooi en instap klaar, vraagprijs €275.000 en die is weggegaan voor €325.000 (wij hadden 306 geboden). Afgelopen vrijdag weer een huis bekeken, staat er voor €235.000 op maar ik ben er bang voor dat wij met een bod van €250/260.000 niet eens in de buurt komen..

We hebben zelfs al brieven door mensen hun brievenbus gedaan of ze ‘t huis misschien wouden verkopen. Helaas nul reacties.

Overigens ook ingeschreven voor nieuwbouw, gister sloot het om 17.30. Iemand enig idee wanneer je daar wat van zou horen? Kan het ook nergens vinden..

Wat balen zeg! Onze reservelijst plaatsing voor nieuwbouw hoorde wij een week later. Echter deed bij het project waar wij ons voor hadden opgegeven de gemeente de toewijzingen obv inschrijving als woningzoekende, dus als een ontwikkelaar dit zelf doet kan het anders zijn.

Overigens zijn er kennissen die op de reservelijst stonden nog ingeloot op het moment dat een ander er vanaf zag. Wij hebben ons huis ook kunnen kopen, omdat de eerste kopers in de bedenktijd toch nieuwbouw kregen toegewezen en daarvoor zijn gegaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:25

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:39

Fitzroy schreef:
Volgens mij gebeurt dat regelmatig dat reserves alsnog kunnen kopen.

Kennen jullie deze site al?
https://nvmonlinebieden.nvm.nl/Resultaten?getAll=true

Ook leuk om de verschillen te zien in overbieden. En mooi transparant.

Ik kende hem niet, wel bijzonder om te zien en wát een prijzen :oo

Hier is het inmiddels wat spannender... nog 1 uur en 20 minuten tot sluit.

#spanningensensatie

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:44

Inge wat een mooi huis, het heeft zo moeten zijn!

Succes met zoeken Nowiexx

@Pumpina: Hier meerdere mensen met succes door bij langer te koop staande huizen te kijken. Kijken kan nooit kwaad toch, je weet in ieder geval dat het dan geen storm meer loopt. Ingedebruijn is de meest recente, wij hebben zo ook ons huis gekocht. Kan ook zijn dat verkopers op zoek zijn naar heel specifieke kopers, dat was bij ons ook zo

Spannend Winged! Duimen!

Loei ook voor jullie duim ik :)

Hier nog 51 dagen tot we eindelijk de overdracht hebben. Kan echt niet meer wachten

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:53

Wauw Inge wat een prachtig huis!!

Bizar die overbiedingen hè, wij zaten ook al op bijn 10% overbieden. Overmorgen krijgen wij de sleutel, we kunnen echt niet wachten!

Voor wie het interessant vindt; https://www.instagram.com/ons_huis_op_de_waard/ :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:45

Fitzroy schreef:
Volgens mij gebeurt dat regelmatig dat reserves alsnog kunnen kopen.

Kennen jullie deze site al?
https://nvmonlinebieden.nvm.nl/Resultaten?getAll=true

Ook leuk om de verschillen te zien in overbieden. En mooi transparant.

Zoooooo, blij dat ik niet in Groningen zocht zeg, ton overbieden is niets :x :x

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:48

Narya schreef:

Op veilingsites is het startbedrag vaak veel lager dan de werkelijke waarde.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:58

Daks schreef:
De biedingen rond ons huis gaan nog verder door. Ze hebben onderling een biedingsoorlog gestart.
Lastig dit hoor want wanneer zeggen wij het is genoeg. Maar dan denken we dat en komt er weer een hoger bod met andere voorwaarden -O-

Maar dit kan en mag toch helemaal niet. Men kan een bod doen en dan ben je de hoogste of niet. Je krijgt toch geen herkansing. Een makelaar mag kopers niet tegen elkaar op laten bieden, dan wordt het een veiling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:23

Toch zou ik dat wel eerlijker vinden
Gewoon transparant over wat er geboden is tegen welke voorwaarden

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:25

[***] schreef:
Toch zou ik dat wel eerlijker vinden
Gewoon transparant over wat er geboden is tegen welke voorwaarden

kunnen makelaars vaak onderling van elkaar wel zien. Ik heb mijn makelaar ook laten rekenen gisteren :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:25

Mooi gelegen, poeliewoelie.

Ik vind het alleen jammer dat je ingelogd moet zijn om bestaande veilingen te kunnen zien. Ben benieuwd hoe zoiets verloopt in de laatste minuten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:29

Brainless schreef:
Narya schreef:

Op veilingsites is het startbedrag vaak veel lager dan de werkelijke waarde.

Toch is dit in de stad helaas een hele normale gang van zaken. Dvhn had hier ook laatst een artikel over.
En helaas zelf ook al mogen ervaren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:33

In het noorden wordt de prijs momenteel zo enorm omhoog geduwd. Bij mijn biedingshuisje kwam de helft uit Groningen. Ik woon een stadje naar beneden :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:07

pillow schreef:
Daks schreef:
De biedingen rond ons huis gaan nog verder door. Ze hebben onderling een biedingsoorlog gestart.
Lastig dit hoor want wanneer zeggen wij het is genoeg. Maar dan denken we dat en komt er weer een hoger bod met andere voorwaarden -O-

Maar dit kan en mag toch helemaal niet. Men kan een bod doen en dan ben je de hoogste of niet. Je krijgt toch geen herkansing. Een makelaar mag kopers niet tegen elkaar op laten bieden, dan wordt het een veiling.

De makelaar zei tegen ons dat dat pas geldt als jij als verkoper een tegenbod doet, dan ben je in onderhandeling en mag je niet meer met een ander bod in zee.

Hier loopt overigens overmorgen het voorbehoud van financiering af en zondag gaan we met de kopers een rondje door het huis voor de inboedel/overname roerende zaken.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:37

Pfff jeetje bizar hè die bedragen...
Zijn jullie trouwens bekend met Gmak.nl? Is de doe-het-zelf versie van Funda!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:58

ingedebruijn schreef:
Wat kalote weer zeg!! Misschien ook een poging wagen met huizen die al een paar weken beschikbaar staan?

Wij hebben zojuist de overeenkomst getekend en de taxatie binnen. Is 7k boven de vraagprijs getaxeerd :)

Bij deze de woning.
https://www.funda.nl/koop/coevorden/hui ... erwinde-5/

Lees af en toe nog wat mee, maar gelukkig al even voorzien van ons droomhuis.

Wat een leuk huis; ik houd van landelijk! Hier zit je met een soortgelijk huis aan een vanaf prijs van € 650.000 / € 700.000 :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:16

Haha ja joh we knijpen echt enorm in onze handjes dat het gelukt is voor deze prijs. In de taxatie zagen we ook dat er vergeleken is met soortgelijke woningen en die zijn gewoon allemaal 30k boven de vp weggegaan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:38

ingedebruijn schreef:
Haha ja joh we knijpen echt enorm in onze handjes dat het gelukt is voor deze prijs. In de taxatie zagen we ook dat er vergeleken is met soortgelijke woningen en die zijn gewoon allemaal 30k boven de vp weggegaan.

Nog gefeliciteerd met jullie mooie woning. Wij waren op vakantie maar zag het linkje voorbij komen. Eindelijk