Tweede is hertshoorn en mag je zeker niet af stoffen! Dat hoort.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Karlijn schreef:Heb je een foto Kuggur? Olifantspoten (als je de beaucarnea) bedoelt) zijn eigenlijk niet te stekken.
Skyla schreef:Zo wat een verzameling zeg.
Die eerste heb ik ook. Ooit ook eens gekregen en raak er maar niet van af.Bloeit nu voor de 2e keer. Tip, verwaarloos hem
die stond bij mij in een hoekje aan het keukenraam en het kreeg maar water wanneer de blaadjes begonnen te rimpelen van de droogte
dan dacht ik van 'oei, denk dat die nog eens water nodig heeft'. Dus niet teveel water en bij het raam is de boodschap haha!
Skyla schreef:Chanen, omdat het al een grotere plant is en de rest goed lijkt, zou het niet gewoon kunnen zijn dat de plant groeit en onderaan standaard amper bladeren heeft en ze daardoor dus verliest? Of gaan de gele ook te hoog op?
Was even een bedenking want veel ken ik er eigenlijk ook niet van.
Quir schreef:Heb je een foto van dichterbij van de bladeren?
Quir schreef:Ik zou met die spikkels bijna denken aan schildluis. Dacht op de eerdere foto's puntjes te zien die konden wijzen op trips, maar zie ze op deze foto's helemaal niet meer.
Je zou m uit de pot kunnen halen en kijken of de wortels mooi wit zijn. Wortel rot (dan zijn ze zwart) door te veel water is vaak waardoor de bladeren geel worden, maar dan kan de grond inderdaad alweer droog zijn.
Tigress schreef:Mijn eerste opvangertje was deze. Die heb ik vorig jaar een tweede kans gegeven nadat bleek dat 'ie al een flink aantal jaren nooit uit z'n plastic potje gehaald was. Ik dacht dat hij de lichte pot compleet aan ruimte had![]()
Die is inmiddels flink opgeknapt hiervan, zeker als ik het nu een jaar later terug zie
Quir schreef:De eerste is een kerst Kaktus/lid kaktus. Maar het is geen echte kaktus.![]()
.
Kuggur schreef:Quir schreef:De eerste is een kerst Kaktus/lid kaktus. Maar het is geen echte kaktus.![]()
.
Dat is wel degelijk een echte cactus. Schlumbergera truncata (voorheen zygocactus, ik ken hem nog onder die verouderde naam)
Valt onder de familie cactaceae én de subfamilie cactoideae.
Veel echter als cactus kun je niet zijn.