Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pjer schreef:Als het mijn tuin zou zijn, had ik alles eruit gehaald. Dan achterin de tuin een mooie rij leibomen tegen de schutting. Vraag wel goed na op welke afstand deze van de erfgrens moeten staan... Wat er nu staat mist in mijn ogen samenhang, maar dan hou ik van strak. Overigens zou mijn man de bomen er ook zelf uitgehaald hebben, hij is nogal perfectionistischHeeft iemand misschien nog tips of ideeen aan de hand van mijn post eerder op deze pagina?
Rintah schreef:Ok dames, jullie nog tips voor een (semi)wintergroene haag, 1-1.50 hoog, niet al te snel groeiend (max ~20cm/jaar) en in volle zon& wind?
Bij voorkeur zelfstandig staand, en met bloemen/besjes oid. En niet al te breed wordend/daarin goed te beperken.
Eerder smalle heesters dus als coniferen
Rintah schreef:Ok dames, jullie nog tips voor een (semi)wintergroene haag, 1-1.50 hoog, niet al te snel groeiend (max ~20cm/jaar) en in volle zon& wind?
Bij voorkeur zelfstandig staand, en met bloemen/besjes oid. En niet al te breed wordend/daarin goed te beperken.
Eerder smalle heesters dus als coniferen
Morganlefay schreef:Hulst is mooi en blijft groen. Is goed te snoeien. Nadeel is dat hulst erg gewild is in bloemstukken.
Westernfreak schreef:Een laurierker misschien?
Kaka schreef:Glansmispel, zuurbes, liguster en sommige kardinaalsmutsen zijn ook bladhoudend.