Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:41

noviceh schreef:
Huis ziet er lekker ruim uit perdjes! Ik denk dat zachtgroen of grijsgroen juist mooi bij de vloer past en het geheel minder hard maakt. Misschien een tip om de plinten dezelfde kleur te schilderen als de muur, dan wordt het contrast met de vloer minder groot. En natuurlijk een mooi, groot vloerkleed.

Dit zou ik ook doen :j. En met groot vloerkleed écht een groot vloerkleed :D.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:45

zonnebloem18 schreef:
Geen idee wat de reden is om de vloer eerst nog even zo te laten, maar je zou eventueel kunnen overwegen er tijdelijk goedkoop vinyl overheen te laten leggen. En anders voor nu die muur lichter verven en als de definitieve vloer er ligt het te verven zoals je het eigenlijk zou willen.

In verband met de kosten laten we de vloer nog even liggen.
Er ligt namelijk als hoofdverwarming vloerverwarming wat het natuurlijk een stukje moeilijker en kostbaarder maakt om de tegels eruit te breken.

Noviceh en san87 bedankt! Vloerkleed gaat er zeker komen! Denk inderdaad dat dat ook al een heel stuk breekt.

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:47

Mooie kleur op de muur en een groot kleed
Dan heb je alweer een hele andere sfeer

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:00

Ik denk dat het al een heel verschil maakt wanneer die zwarte banken er uit zijn.
De muur in een lichte terra of andere zachte kleur, bijpassend vloerkleed, kussens en planten. Dan ziet het er heel anders uit. Wat rieten manden o.i.d. zouden ook passen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:02

En wanneer de muur een andere kleur heeft. De huidige knalt echt enórm met de vloer waardoor deze nog meer opvalt :=.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:16

@perdjes: heb je al op Pintest gekeken : "Zwarte vloer woonkamer"?

Ik vind deze wel mooi:
Afbeelding

de meeste hebben wel een (heel groot ) wit of bijna wit kleed liggen.

En ik zie maar weinig gekleurde muren. De meeste maken het contrast met kunst of materialen/structuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:18

Wit zou ik dan weer niet op de vloer leggen... Dat groen van hierboven is echt heel mooi!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:40

Ik zou ook niet gaan voor een wit kleed op die zwarte vloer. Tip: dat groene kleed op de foto hierboven is te koop bij Karwei, wij hebben hem. Denk dat dat wel een mooi, warm effect geeft. En dan een mooie groen/grijze kleur op de muur.

Qua bank zou ik dan voor grijs gaan. En ik blijf denk bij mijn standpunt om de bank tegen de muur te zetten die nu die blauwe kleur heeft. Je kan onder de trap denk een mooi speelhoekje maken!

En ik zou verder, als je daar van hou(d)t natuurlijk werken met hout details. Houten plank aan de muur, hout tv meubel/tafeltjes, en dat misschien ook in het kinderhoekje terug laten komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:42

Ik zou dan weer voor een bruine/cognackleur bank gaan :P. Of zelfs groen :9.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:46

_San87_ schreef:

Groen zou ik niet doen als je evt een groen kleed en groene muur zou willen.

Ben je niet bang dat cognac teveel afsteekt? Ik denk dat dat vrij hard wordt weer. Maar, ik ben dan vaak ook wat veiliger in mijn keuzes haha :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:53

Denise_Storm schreef:
_San87_ schreef:

Groen zou ik niet doen als je evt een groen kleed en groene muur zou willen.

Ben je niet bang dat cognac teveel afsteekt? Ik denk dat dat vrij hard wordt weer. Maar, ik ben dan vaak ook wat veiliger in mijn keuzes haha :=

Nee hoor. Ligt aan de kleurkeuze voor op de muren en de grootte van het kleed. Cognac en groen staan prachtig samen.

Groene bank is ook weer afhankelijk van de muurkleur. Als de muur is zoals op t voorbeeld van Karin, dan is groen echt supermooi. Helemaal in combi met hout :j. Groen heb je in tig tinten.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:11

De huidige kleur op de muur vind ik inderdaad ook echt vreselijk in combi met de vloer :=

Karin1985: ik had inderdaad al wat op pinterest rond gekeken. Maar je komt inderdaad niet veel kleur op de muur tegen bij een zwarte vloer.
De foto die jij post was ik nog niet tegen gekomen! Die kleur op de muur vind ik echt mooi! Dus die ga ik zeker opslaan.

Denise_storm: hout vind ik ook mooi! Dat had ik ook als idee om het daar mee verder in te richten. Fijn dat het bevestigd wordt dat ik toch wel goed zit daarmee. En thanks voor de tip van het kleed!

San87: cognac of groen vind ik voor een bank ook echt gaaf!

Super fijn dat jullie zo mee denken! Heb echt wat aan jullie tips en ideeën. Heel erg bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:22

Ik denk dat je zo’n zwarte vloer inderdaad heel goed warm kan maken met hout en natuur tinten. Ook spelen met vormen en structuren kan goed het zwarte opbreken zoals in het bovengenoemde voorbeeld de ronde tafel met ronde kleed doen o.a..

Wij hebben een cognac-kleurige en een groene bank bij onze groene muur in de woonkamer, ik vind het een geslaagde combi! Dezelfde kleur groen uit de woonkamer hebben we ook bij de leistenen vloer in de keuken, met hout gecombineerd is ook dat een mooie warme ruimte geworden (vind ik).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:23

perdjes schreef:
Karin1985: ik had inderdaad al wat op pinterest rond gekeken. Maar je komt inderdaad niet veel kleur op de muur tegen bij een zwarte vloer.
De foto die jij post was ik nog niet tegen gekomen! Die kleur op de muur vind ik echt mooi! Dus die ga ik zeker opslaan.

Ik heb m ook opgeslagen, dit is gravel grey van Histor. Zie hier het hele interieur <3
Iemand een idee waar dat ronde kleed onder de eertafel vandaan komt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:20

perdjes schreef:
Er ligt namelijk als hoofdverwarming vloerverwarming wat het natuurlijk een stukje moeilijker en kostbaarder maakt om de tegels eruit te breken..

Ik heb geen interieurtips, maar wel het volgende. Over een vloer met vloerverwarming kun je gewoon een andere vloer leggen zonder verlies van warmte. Breken hoeft dus niet. Meerdere mensen die ik ken hebben dat gedaan, en zelf heb ik dat ook gedaan. Geen probleem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:07

Het zal best kunnen, maar ik denk toch wel dat je warmteverlies hebt c.q. harder moet stoken om de gelijke warmtegift te krijgen. Ik ken niet uitrekenen hoeveel je dat 'kost' maar gratis is het zeker niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:52

Niet als je de juiste isolerende ondervloer eronder legt. De energierekening is niet veranderd na het leggen van de vloer erover ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:13

De ondervloer ligt dan al ónder de vloerverwarming neem ik aan, niet onder de nieuw gelegde vloer ??

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:41

Fitzroy schreef:
perdjes schreef:
Er ligt namelijk als hoofdverwarming vloerverwarming wat het natuurlijk een stukje moeilijker en kostbaarder maakt om de tegels eruit te breken..

Ik heb geen interieurtips, maar wel het volgende. Over een vloer met vloerverwarming kun je gewoon een andere vloer leggen zonder verlies van warmte. Breken hoeft dus niet. Meerdere mensen die ik ken hebben dat gedaan, en zelf heb ik dat ook gedaan. Geen probleem.

Het hangt van een aantal factoren af of dat kan:
- soort vloerverwarming (leeftijd, afstand tussen buizen)
- wat je er overheen wil leggen, volgens mij de weerstandswaarde

Wij hebben op advies van verschillende partijen de tegels er wel uitgehaald, geegaliseerd en toen een nieuwe vloer gelegd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:41

Ik kan me ook niet indenken dat als je de oude vloer laat liggen en er dan iets overheen legt je niet gaat inboeten op je warmteopbrengst. Het zal best net zo warm worden, maar de opwarmtijd wordt wel langer en dus de kosten.

Ik heb van mijn laatste stukje hout van een gekregen oud teak tafelblad nog een klein bijzettafeltje gemaakt. Hij is 44x21x70
De ingezaagde ophangpunten van de bladen zijn aardig gelukt voor een eerste keer :) Ik heb dus niets hoeven schroeven oid, hij zit alleen geklemd en gelijmd.

Met flits
Afbeelding

Zonder flits
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:25

Als de energierekening net zo hoog blijft veranderen de kosten toch niet. Anyway, er bestaan speciale ondervloeren voor die de warmte geleiden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:24

DubbelDun schreef:
Ik kan me ook niet indenken dat als je de oude vloer laat liggen en er dan iets overheen legt je niet gaat inboeten op je warmteopbrengst. Het zal best net zo warm worden, maar de opwarmtijd wordt wel langer en dus de kosten.

Ik heb van mijn laatste stukje hout van een gekregen oud teak tafelblad nog een klein bijzettafeltje gemaakt. Hij is 44x21x70
De ingezaagde ophangpunten van de bladen zijn aardig gelukt voor een eerste keer :) Ik heb dus niets hoeven schroeven oid, hij zit alleen geklemd en gelijmd.

Met flits
[ Afbeelding ]

Zonder flits
[ Afbeelding ]

Dat is een leuke +:)+.

Ik ben ook wat aan het (simpel) boren en zagen geweest:

Afbeelding
Hangbord met afbeeldingen voor in de tuin.

Afbeelding
Mijn Bumblebums van een leuke standaard voorzien en een plekje gegeven op een van de planken in de woonkamer.

Afbeelding
En mijn nieuwste werk siert de slaapkamer in een standaard. Aan de muur erboven komt ook nog wat te hangen, maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat.

De standaarden zagen was meh, ik heb geen frees, dus met de hand gedaan _O-.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:03

Ik vind jouw tekeningen echt prachtig San! Leuk verwerkt zo :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:33

@san: ziet er heel leuk uit. Creatief/kunstzinnig op een hele andere manier.
Met de hand een sleuf gezaagd is wel een 'but'klusje. Als je een afkort- c.q. kapzaag of een cirkelzaag hebt kun je die ook heel ondiep instellen ipv 'vol' door het hout heen. Je krijgt dan een mooie sleuf op de diepte die jij hebben wilt.
Zo zijn mijn verbindingen nu ook gemaakt, alleen dan wat vaker het hout telkens een 2 a 3 mm doorschuiven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:45

noviceh schreef:
Ik vind jouw tekeningen echt prachtig San! Leuk verwerkt zo :j

Dank je wel :D.

DubbelDun schreef:
@san: ziet er heel leuk uit. Creatief/kunstzinnig op een hele andere manier.
Met de hand een sleuf gezaagd is wel een 'but'klusje. Als je een afkort- c.q. kapzaag of een cirkelzaag hebt kun je die ook heel ondiep instellen ipv 'vol' door het hout heen. Je krijgt dan een mooie sleuf op de diepte die jij hebben wilt.
Zo zijn mijn verbindingen nu ook gemaakt, alleen dan wat vaker het hout telkens een 2 a 3 mm doorschuiven.

Thanks!

Dat soort zagen heb ik allemaal niet, dus er zat niks anders op dan met de hand :P.