Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Ik heb ook een silver dragon waar de stelen ook kort bij blijven. Ook de oudere bladeren. Een zebrina is natuurlijk altijd lang, ik heb nog een alocasia wentii die stengels worden gewoon langer.
Ik weet dat bijvoorbeeld bij de oxalis veel water geven zorgt voor langere stengels. Zou er een externe factor mee kunnen spelen? Bijvoorbeeld licht, water of luchtvochtigheid?
Mijn dragon scale [ [url=m/ijN4x5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn silver dragon scale
[ [url=m/mvCLRC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skyla schreef:Iemand hier een avocado plant in huis?
Aan het begin van de lockdown toen ik thuis zat het eens geprobeerd met 3 noten, een heeft toen hij net kiemde de grond van dichtbij gezien maar de andere doen het goed...denk ik toch.Vind het alleen jammer dat er altijd bruine delen aan de bladeren zijn. Misschien doe ik toch wat mis.?
Op het internet zeggen ze allemaal helemaal afknippen zodat er zijtakken komen maar ik durf niet haha.
Eelmo schreef:Mooi, die grote avocado!
jojoni, die sanseveria zou ik eigenlijk gewoon in aarde zetten op een lichte plek en dan gewoon zo goed als geen water meer geven. Kan echt heel lang duren voor hij weer wortels maakt, dus niet opgeven
Chanen schreef:Op internet las ik inderdaad al dat het trips zou kunnen zijn, maar ik kan niets ontdekken dat daar op lijkt. Het blad lijkt verder brandschoon.
Ik baal ook als een stekker dat ie zo af begint te takelen, want juist deze monstera is de trots van mijn plantenverzameling. Gekocht als ukkie en nu al uitgegroeid tot een flinke plant.
Als ie blijft vergelen, denk ik er over om de goede bladeren te stekken, in de hoop dat ik toch iets overhoud van de plant.
magda_90 schreef:Eelmo schreef:Mooi, die grote avocado!
jojoni, die sanseveria zou ik eigenlijk gewoon in aarde zetten op een lichte plek en dan gewoon zo goed als geen water meer geven. Kan echt heel lang duren voor hij weer wortels maakt, dus niet opgeven
Daar sluit ik mij bij aan.
Wat gaaf die avocado!
Quir, ik vind een aroid mix voor Alocasia het fijnste. Schors mengen met cocopeat en perliet. Veel structuur maar wel luchtig en blijft niet lang nat.
capopjekop schreef:Oh wat zien ze er sip uit. Hopelijk gaat het werken.
Ik zou alleen niet iedere keer met de plant gaan slepen. Ze moeten toch steeds weer wennen aan een nieuw plekje
magda_90 schreef:Eelmo schreef:Mooi, die grote avocado!
Daar sluit ik mij bij aan.
.