Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:41

tsja...VT wonen.... In het begin was ik wel echt fan, maar ik vind dat alle eindresultaten echt heel erg op elkaar beginnen te lijken. Ook ik zag veeeeeel liever Victor overigens.
Bij Chip en Jo krijg ik altijd veel inspiratie...

Oh ja Kosje, de meeste tips zijn al gegeven zie ik. Een leuke hoekbank is met een klein budget ook echt wel te vinden op mp. Ik zie altijd bakken vol met hoekbanken te koop staan. Ook nog nagenoeg nieuwe.

Zou voor een lichtere kleur gaan. Eettafel vierkant en minder zware stoelen ervoor. Bijv. van die cafestoeltjes. DAt maakt het luchtiger. De kleur okergeel is op zich leuk, maar dan wel alleen een accentmuur ipv alle muren. Okergeel kan ook heel goed met een groentint als accentkleur. Verder een gezellig kleed bij de bank, zware stoel weg en 1 groot schilderij aan de muur, gecentreerd boven de bank (of een leuke houten plank met plantjes en kaarsen oid)

BeFunny

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:54

Ik vind VT wonen ook nep kwa presentatie. In het begin kon je er aardig inspiratie uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:03

Ik kan delen van die Amerikaanse stijl ook wel waarderen. En dan idd dat ideaalbeeld van zo'n groot plantagehuis met witte veranda er omheen. Zo mooi. Badkamer bij elke slaapkamer lijkt me zalig. Alleen dat gepoets :+

Kijk eigenlijk nooit de NL programmas. Meestal UK en USA op andere zenders

We hebben hier een bod liggen! Ik hoopnzo dat het rond gaat komen. Dan kan ik echt gaan beginnen met inpakken en voorbereiden voor de verhuis. :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:44

Spannend Suze!

Ha, ik heb hier in Spanje drie badkamers en nog een apart toilet. Poetsen valt wel mee, omdat ze niet allemaal intensief gebruikt worden. Ik vind het ideaal als we gasten hebben, niemand loopt elkaar voor de voeten.

En het buitentoilet is geweldig, scheelt een hoop geloop daar het huis. Hadden we ook in Nederland al, bij stal en het zwembad. Nu in het appartement daar maar een badkamer en toilet, dat is echt wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:46

Wij hebben straks beneden ook een extra toilet en douche. Handig ivm het zwembad en voor vieze honden vind ik het ook een uitkomst haha.

Belt de makelaar net dus ik owww spannend. Nee zeg. Hebben ze het bod ingetrokken. Ze wilden toch een groter huis. Wat een teleurstelling. Ik heb echt de balen ervan. :(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:06

MoniqueT schreef:
Spannend Suze!

Ha, ik heb hier in Spanje drie badkamers en nog een apart toilet. Poetsen valt wel mee, omdat ze niet allemaal intensief gebruikt worden. Ik vind het ideaal als we gasten hebben, niemand loopt elkaar voor de voeten.

En het buitentoilet is geweldig, scheelt een hoop geloop daar het huis. Hadden we ook in Nederland al, bij stal en het zwembad. Nu in het appartement daar maar een badkamer en toilet, dat is echt wennen.

Iedereen vind het geweldig om dat te hebben. Maar zo iets is hier onbetaalbaar. En bijna niet te vinden.

Het is gaaf om een gastenverblijf te hebben waar een eigen badkamer en toilet en liefst ook keukentje bij zit. Als mensen dat hier hebben beginnen ze meestal gelijk een B&B. Terwijl het elders heel normaal is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:06

suze_ schreef:
Wij hebben straks beneden ook een extra toilet en douche. Handig ivm het zwembad en voor vieze honden vind ik het ook een uitkomst haha.

Belt de makelaar net dus ik owww spannend. Nee zeg. Hebben ze het bod ingetrokken. Ze wilden toch een groter huis. Wat een teleurstelling. Ik heb echt de balen ervan. :(

Jeetje dat is balen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:19

Balen Suze!

BeFunny, het is inderdaad pure luxe, maar wel erg fijn als je veel visite hebt die een dag of wat blijven logeren. En aan een B&B moet ik echt niet denken!

En ons huis is hier minder waard dan ons driekamerappartement in Nederland. Totaal ander prijsniveau.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:26

Kosje4 schreef:
Heeft er iemand voor ons nog tips hoe het er leuke huiselijker uit zou zien
En zou een kleine hoekbank mooi staan[ [url=m/i62EKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a9PH9w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wy6sXG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a8X409.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FWbYIr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die grote stoel eruit. En ik zou inderdaad een heerlijke loungebank nemen met het loungegedeelte aan de raamkant. Wat kussens en een plaid. De hondenmand verhuizen naar waar nu de stoel staat. Een leuk tv meubel. Je salontafel vervangen door een paar ronde bijzettafeltjes.
Die drieluik van de olifant is mooi, die zou ik ook boven je loungebank hangen. Alle andere foto’s clusteren in mooie lijsten boven je eettafel. Ik zou je eetstoelen iets meer in het midden van je tafel zetten. Dan oogt het toch iets ruimer.
Qua kleuren: als je een grijze bank neemt, kan je wel een warme zachtgroene kleur op de muur doen achter de bank. De rest zo licht mogelijk. Gebruik dan hout in een aantal accessoires. En de deuren ook wit maken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:29

MoniqueT schreef:
Balen Suze!

BeFunny, het is inderdaad pure luxe, maar wel erg fijn als je veel visite hebt die een dag of wat blijven logeren. En aan een B&B moet ik echt niet denken!

En ons huis is hier minder waard dan ons driekamerappartement in Nederland. Totaal ander prijsniveau.

Spanje en nl is kwa prijs niet te vergelijken. Mijn broer woont in Spanje. Aan het strand. Een vrijstaand appartement. Met een luxe bijgebouw gastenverblijf. Een zwembad en meerdere balkons. Beneden een luxe garage. Hier is zo iets zeker aan het strand onbetaalbaar. Daar koop je zo iets voor de prijs van een vrijstaand oud huisje in nl.

Het is niet vergelijkbaar. Maar dat wil niet zeggen dat men het hier niet zou willen. Hier kunnen we er alleen maar van dromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:38

Kosje4 schreef:
Heeft er iemand voor ons nog tips hoe het er leuke huiselijker uit zou zien
En zou een kleine hoekbank mooi staan[ [url=m/i62EKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wy6sXG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a8X409.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FWbYIr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Persoonlijk vind ik het gele heel sfeerloos. Misschien een andere kleur op de muur die meer past bij de vloer?
En de zwarte meubels er idd uit en een zacht ogende bank nemen. Niet te hoekig, dat maakt weer hard. Verder kun je proberen om meer samenhang te creëren in je aankleding. Zo vind ik de sombrero's heel bepalend voor de sfeer en het een studentikoze aanblik geven. Maar dat kan heel persoonlijk zijn :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:53

Dankjukie wel
Zou taupe kleur mooi zijn?

Die stoel ga ik er inderdaad uit doen vrijdag ga ik een vloerkleed halen
De muur gaab we volgende maand verve en dan gelijk de lijsjes fotos anders doen super tips
De eettafel staat nu wel ingeklapt je kan m uitschuiven dan is die groter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:56

Kosje4 schreef:
Dankjukie wel
Zou taupe kleur mooi zijn?

Die stoel ga ik er inderdaad uit doen vrijdag ga ik een vloerkleed halen
De muur gaab we volgende maand verve en dan gelijk de lijsjes fotos anders doen super tips
De eettafel staat nu wel ingeklapt je kan m uitschuiven dan is die groter

Taupe heb je ook in 100000 tinten, maar denk dat je vooral goed moet kijken welke tint bij je vloer past. Dus gewoon een zooi staaltjes meenemen, en dan even op verschillende plekken in je kamer tegen de muur houden. DAn zie je snel genoeg wat mooi is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:57

Tips gevraagd.

Tegelzetter heeft vloer gelegd en ik ben het er niet mee eens

Het zijn 60x60 tegels. Nu zie ik bij de douche dit...

Afbeelding

Ik heb nog goed gezegd dat ik het zicht vanaf de deur mooi wil en dat het me niet zoveel uitmaakt als er in de douche met halve geëindigd wordt.

Heb ik net die tegels gemeten is dit stukje en het stuk ernaast exact 60cm...

Direct komt hij weer. Mag hopen voor hem dat de 2 tegels er nog uit kunnen en dat ik genoeg tegels over houd.

Dit ziet er toch niet uit of wel?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:00

Niet heel mooi nee. Misschien heeft het met de afwatering te maken? Ik weet niet waar de goot zit?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:02

Heeft de tegelzetter ook gezegd waarom hij het zo heeft gedaan? Dat kleine hoekje is er makkelijk uit te halen. Die grotere bij een volle tegel lijkt mij lastiger. Ik denk als het klaar is het niet zo lelijk is als je nu vind. Het is allemaal nog vol in de maak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:04

Exact dezelfde tegels komen ook tegen de muur. Die sluiten dan mooi aan bij de vloer.
Ik vind het afschuwelijk als er dan allemaal ander formaat ligt.

En dit aanzicht veranderd niet meer ook al is het vol in de maak.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-18 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:07

Ik vind dit ook niet mooi... had ie beter achter langs de rand een smalle kunnen doen. Dit ziet er uit als dit was de makkelijkste optie. Daar laat je geen tegelzetten voor komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:10

MarjanB schreef:
Ik vind dit ook niet mooi... had ie beter achter langs de rand een smalle kunnen doen. Dit ziet er uit als dit was de makkelijkste optie. Daar laat je geen tegelzetten voor komen

Dat vind ik dus ook. Hij had gewoon een hele tegel moeten gebruiken ipv een stuk van 20 en een stuk van 40.

Dit hadden we zelf ook nog wel gekunnen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:19

Eens hoor.
Ik vind dit werk van een prutser.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:35

Deel waar jij staat is de douche? Of juist het stuk achter het muurtje?Bij ons zit er een vergelijkbare rand in de douche, inderdaad vanwege de afwatering/voorkomen dat water de hele badkamer inloopt(en daarnaast loopt douchevlak ook nog wat schuin af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:39

Rintah schreef:
Deel waar jij staat is de douche? Of juist het stuk achter het muurtje?Bij ons zit er een vergelijkbare rand in de douche, inderdaad vanwege de afwatering/voorkomen dat water de hele badkamer inloopt(en daarnaast loopt douchevlak ook nog wat schuin af.

Ik sta in de badkamer. De douche zelf is voorbij het muurtje.

Het zal idd met afwatering te maken hebben maar dan was overleg op zijn plaats geweest.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:11

Misschien inderdaad iets met de hoogte, maar dan was overleg inderdaad op zijn plaats geweest. Dit ziet er niet mooi uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:31

BeFunny schreef:
Eens hoor.
Ik vind dit werk van een prutser.

Een prutser is het niet. Het bedrijf doet echt enorm grote projecten en het ligt er super strak in.

Maar ik had overleg gewild.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:37

Ik vind het prutserig als een bedrijf zomaar iets doet terwijl ze anders zijn overeen gekomen.
Kennelijk is het anders geworden dan jij verwacht had. Omdat ze het anders met je hadden afgesproken. En met die eine hoekjes vind ik het toch echt minder strak.