[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:49

Ooooja, zo dat dat inderdaad ja met die rentemiddeling +:)+ De details waren een beetje weggezakt :)

Geloof dat dat toen de beste optie was i.v.m. het te koop staan van het huis, boete is dan een beetje zonde als je wellicht een (half) jaar later de hele hypotheek opzegt.

Ja leuk, ben wel benieuwd wat de actuele stand van zaken is, zal even de oranje mappen open slaan en een PB sturen. Super bedankt weer voor je expertise :)

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:52

Klopt hoor, bij een te koop staande woning zou ik zeker geen duizenden euro's aan boete erin stoppen :n Een rentemiddeling kost je een € 225, als je daarmee net wat naar beneden kunt qua rente is dat weer mooi meegenomen.

Is goed, ik zie ze wel verschijnen! En graag gedan natuurlijk! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:10

Nou := wat wij nou weer hadden gisteravond. Ben ik met mn avondeten bezig, zit mij nog te bedenken om het e.e.a. in huis op te ruimen, twee lampen gesprongen in de keuken die moeten nog gemaakt worden.. gaat de deurbel om 20.00 uur ’s avonds. VL doet open, twee mannen stellen zich voor en zeggen “wij komen voor de bezichtiging”. Dus VL zegt “Euh ja je bent welkom, hoor.. maar wij weten nergens van. “ “Oh, erm ja.. ja we zouden nog wel teruggebeld worden.” Even later in het gesprek: “Het kan ook zijn dat we bij nummer 67 moesten zijn.” :=

Wrs stonden ze dus bij het verkeerde huis :') Nu hadden ze dus ook wel bij onze makelaar aangegeven ons huis te willen zien, maar daar was nog geen afspraak voor gemaakt :)) Heb ze inmiddels gebeld en nu komen ze maandag. Drie weken te koop, hoop dat het wat wordt :D Met zo’n begin kan het toch háást niet meer fout gaan :D
(67 staat idd ook te koop, maar is ruim 30.000 euro duurder qua vraagprijs. En dat voor 1m2 meer woonruimte en 3m2 meer tuin..)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:02

Haha das ook een stunt ja! Staan ook bij dezelfde makelaar te koop?

Wij zijn net bij huis nr. 3 wezen kijken. Die mensen hadden allemaal kaarsjes aangestoken en t rook lekker, ze waren er zelf ook en kwamen heel vriendelijk over, voel me dan al bijna schuldig om t niet te nemen :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:11

Hier ook al een tijdje op zoek. Ik zoek in Wallonië niet te ver van Brussel. Objectief is paarden aan huis, maar dat wordt een hele opgave om iets te vinden die in ons budget past. Er is ook maar zeer weinig aanbod in helaas. Doch wil ik niet opgeven en hoop ik eindelijk dit jaar mijn droomplekje te vinden. Heb momenteel een grond op het oog die al een tijdje te koop staat,maar er zit een bouwverplichting op van een bepaalde firma. Ik probeer nu te achterhalen wie er eigenaar van is, want de kans bestaat dat die bouwfirma niet de eigenaar is van die grond. Dus fingers crossed.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:17

Sammie schreef:
Nou := wat wij nou weer hadden gisteravond. Ben ik met mn avondeten bezig, zit mij nog te bedenken om het e.e.a. in huis op te ruimen, twee lampen gesprongen in de keuken die moeten nog gemaakt worden.. gaat de deurbel om 20.00 uur ’s avonds. VL doet open, twee mannen stellen zich voor en zeggen “wij komen voor de bezichtiging”. Dus VL zegt “Euh ja je bent welkom, hoor.. maar wij weten nergens van. “ “Oh, erm ja.. ja we zouden nog wel teruggebeld worden.” Even later in het gesprek: “Het kan ook zijn dat we bij nummer 67 moesten zijn.” :=

Wrs stonden ze dus bij het verkeerde huis :') Nu hadden ze dus ook wel bij onze makelaar aangegeven ons huis te willen zien, maar daar was nog geen afspraak voor gemaakt :)) Heb ze inmiddels gebeld en nu komen ze maandag. Drie weken te koop, hoop dat het wat wordt :D Met zo’n begin kan het toch háást niet meer fout gaan :D
(67 staat idd ook te koop, maar is ruim 30.000 euro duurder qua vraagprijs. En dat voor 1m2 meer woonruimte en 3m2 meer tuin..)

haha nou dat beloofd inderdaad iets :)

Kirstenn schreef:

Wij zijn net bij huis nr. 3 wezen kijken. Die mensen hadden allemaal kaarsjes aangestoken en t rook lekker, ze waren er zelf ook en kwamen heel vriendelijk over, voel me dan al bijna schuldig om t niet te nemen :')

BIJNA schuldig, maar net niet helemaal... als het niet iets voor je is dan is het niet iets voor je :j

betadine schreef:
Hier ook al een tijdje op zoek. Ik zoek in Wallonië niet te ver van Brussel. Objectief is paarden aan huis, maar dat wordt een hele opgave om iets te vinden die in ons budget past. Er is ook maar zeer weinig aanbod in helaas. Doch wil ik niet opgeven en hoop ik eindelijk dit jaar mijn droomplekje te vinden. Heb momenteel een grond op het oog die al een tijdje te koop staat,maar er zit een bouwverplichting op van een bepaalde firma. Ik probeer nu te achterhalen wie er eigenaar van is, want de kans bestaat dat die bouwfirma niet de eigenaar is van die grond. Dus fingers crossed.

Het is een mooi doel inderdaad... wij hadden dat doel vorig jaar ook... maar we zijn gaan uitrekenen en op een stal staan is vele malen goedkoper en we wilden ook zorgeloos op vakantie kunnen dus hebben het toen toch maar niet gedaan :)
Ik hoop dat je iets gaafs tegenkomt :j

Hier zijn alle stukken bij de hypotheekadviseur... alles in 5 MB... de accountant van mn vriend heeft samenvattingen geschreven van de rapporten en nu hopen we dat dit voldoende is... nu kan er eindelijk een hypotheek aanvraag de deur uit... en 31 maart komt steeds dichter in de buurt :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:44

Kirstenn schreef:

Was er niet eens appeltaart :oo?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:48

Hier inmiddels de concept akte's ontvangen, nog twee weken voordat we gaan tekenen.
Wordt toch wel echt nu!

Haha wat leuk kaarsjes aan voor de bezichtiging, wel fijn dat ze er wat moeite voor gedaan hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:59

Nou ik heb ook weer een situatie hoor!

Ik had waterschap belastingen gekregen van BSR, waar een WOZ beschikking op zou moeten staan, maar die stond er dus niet op bij mij.

Ik heb mijn woning in april via koopgarant gekocht van de woningbouwvereniging. Nu had ik een brief naar BSR gestuurd, waarom ik die beschikking niet had, en wanneer de andere belastingen zouden komen. Krijg ik een mail terug, dat ik de eigenaarslasten niet krijg, omdat ik in het kadaster niet als eigenaar sta :? ...

Dus maar gebeld met het semi-makelaarskantoor dat het koopgarant gedoe voor deze woningbouwvereniging regelt, en die gaat het uitzoeken bij de notaris. Ik ben benieuwd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:49

Nou het lijkt mee te vallen. Volgens de notaris staat kadastraal het huis volledig als mijn eigendom geregistreerd. Nu nog erachter zien te komen waar de fout dan zit, bij de gemeente of bij BSR :+

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:33

Plien91 schreef:
Kirstenn schreef:

Was er niet eens appeltaart :oo?

wel pruttelende koffie *D

we hebben overigens al gebeld dat we het huis niet willen. Vonden het toch te teleurstellend dat er geen vers gebakken appeltaart was. ;)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:17

:')

Ik zorg juist dat ik weg ben, het lijkt mij niet dat je echt vrij kunt kijken als de eigenaar er is..... Doe ook niets bijzonders behalve zorgen dat het huis echt goed opgeruimd en schoon is.

De stand na 1 week; 4 bezichtigingen gehad waarvan 1 vandaag weer zijn gekomen. Zij hadden een aankoopmakelaar bij zich. Woensdag weer een bezichtiging. Ik vind het gewoon super spannend :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:39

Spannend jeannaa. Met een aankoopmakelaar doe je niet zomaar dus klinkt hoopvol!

Die eigenaren deden gelukkig zelf niet de rondleiding, dat had ik wel echt vervelend gevonden! Nu ontliepen ze ons ook zoveel mogelijk dus was je wel vrij om te kijken.

Wij gaan een tweede bezichtiging plannen met n aankoopmakelaar bij het eerste huis waar we zijn geweest, mijn grote favoriet *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:41

als eigenaar aanwezig zijn bij een bezichtiging is echt een no-go wat mij betreft. Nu doen wij het wel zelf :+ , maar heb wel tegen VL gezegd dat ie moest moeven (in zn eigen huis notabene :)) ) :=

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:40

Gister een bod uitgebracht van 97,500 zoals we al dachten zijn ze er niet mee akkoord gegaan
vandaag bracht hij weer een bod uit van 100,0000 ben benieuwd of ze daarmee akkoord gaan

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:54

Moest even twee keer lezen voor ik hem begreep sloffie, maar dat is al een heel mooi onderhandelings resultaat toch ?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:56

Ik zou net zeggen, als je nog maar 2500 bij elkaar verwijderd bent is dat toch heel netjes?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:03

Ja precies ze wouden zelf nog 105 maar als ze 100 niet accepteren dan gaan we er nog tussen in en dan is het take it or ĺeave it haha

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:13

Spannend hier, onze aankoopmakelaar heeft net contact gehad met de verkoopmakelaar en er is nog een stel wat serieus geïnteresseerd is. We hebben ivm carnaval volgende week vrijdag pas tweede bezichtiging. Ik zie t al voor me dat t aan onze neus voorbij gaat, dat zou een bummer zijn zeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:27

Spannend voor jullie inderdaad, duimen dat het gaat lopen zoals jullie hopen :j

Hier gisteren het koopcontract 2x uitgeprint, getekend en bij de makelaar afgegeven, nu moet koopster tekenen en dan loopt eind maart het onder voorbehoud van financiering af, overdracht gepland na april of na mei, afhankelijk van wanneer huurders opzeggen. We gaan vooralsnog er vanuit dat het huis in mei naar de nieuwe eigenaresse gaat maar zolang het nog niet zover vind ik het nog best spannend :o

Ook wel een beetje twijfels over hoe dat moet met de overdracht bij de notaris.....koopster heeft een notaris uitgezocht die hier meer dan een uur rijden vandaan zit en tegen die tijd zit ik als het goed is met een jong babietje...
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-02-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:52

Machtiging tekenen vooraf bij de notaris pmarena :) doen wij ook alleen dan uit tijds overweging.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:55

Mja daar zat ik naar te kijken / informeren gisteren maar ik begrijp dat ik dan alsnog naar die notaris toe moet toch?

Daarvoor moet eerst alles bij de notaris liggen begrijp ik, en in principe zit ik nu al op het punt dat ik elk moment kàn gaan bevallen. Over een paar dagen mag die kleine al komen :) Kan ook nog pas eind maart worden, maar je weet niet wanneer het begint natuurlijk :=

Om dan nog een dik uur van huis weg te gaan met de auto vind ik net zo min aanlokkelijk als met een kleine baby die trip te maken... lekkere situatie als die bevalling onderweg begint :=

Dus moet daar nog even over babbelen met de notaris tegen de tijd die die zover is en me aanschrijft over de verkoop :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:38

Een uur valt toch wel mee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:10

Een dik uur heen, bij notaris zitten, dik uur terug.... is echt serieus pittig met een hoogzwangere pens die alles in de verdrukking duwt :o

Maar vooral: het zal je gebeuren dat de bevalling ineens volop van start gaat als je nog naar huis moet... met risico op file onderweg.... zit je daar al water verliezend in de auto je weeën op te vangen....hoe meer ik er aan denk hoe meer ik zeker weet dat ik daar gewoon niet aan ga beginnen :=

Dan ga ik geloof ik nog liever met een kleine baby op pad.... alhoewel je daar ook niet graag mee bij ene notaris zit als die gaat huilen ofzo :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-02-15 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:11

Even mijn frustratie uiten.....

Donderdag: leuk appartement verschijnt op Funda. Makelaar gebeld voor een afspraak. Maandagochtend bezichtigen.
Vrijdagmiddag: makelaar belt, woning = verkocht.

Grrrrr! Volgende keer dus maar dezelfde dag nog de woning gaan bezichtigen ofzo... :(