Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:55

Waar wil je het voor gebruiken?
En niet goed als in dat je er niet tegen kunt?

Ik gebruik zelf in de havermout graag vanille rijstmelk (zit verder geen suiker aan toegevoegd)
Maar amandelmelk, havermelk of andere notenmelk vind ik ook goed te doen.

Sojamelk gebruik ik ook niet, valt niet goed.

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:04

Wat vind je niet goed aan rijstmelk en sojamelk? Kun je er niet tegen?
Wij drinken veel sojamelk, en rijstmelk maak ik zelf. Het lijkt mij het beste om gewoon af te wisselen tussen verschillende soorten notenmelk, havermelk, rijstmelk, sojamelk..
Ik vind de notenmelk wat te duur om elke week te kopen. Al is ie in Duitsland wel goedkoper. Als ik daar kom neem ik wel eens meerdere pakken mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:23

Ik google het wat maar elke dag soja en of rijst melk is niet goed voor de mens , ik dacht eraan mijn warme havermout papje sochtends ermee te maken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:30

Afwisselen met banaan-ei pannekoekjes? Kan ook een lepel havermout in, beetje kaneel er bij en het is lekker warm en zoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:31

Banaan is een drempel , ben erg lastig met groente en fruit :o . Maar klinkt lekker :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:52

Als je het puur voor zoiets wil gebruiken zie ik geen probleem bij een 150 a 200 ml rijstmelk op een dag hoor :)
Ik gebruik organic vanille ricedream, daar zit ook geen toegevoegde suiker in
En amandel ook de ongezoette versies.
Havermelk zag ik bij de jumbo staan, wil ik ook eens gaan proberen, zelfgemaakt vond ik hem niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:56

Zal morgen eens kijken :j extra zoete zooi is onnodig , havermelk klinkt apart := is een gehele andere weg benieuwd wat darmen van al die andere melksoorten vind

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:57

Ik kook m'n havermout altijd met water. Nog goedkoper :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:58

Over sojamelk zijn de meningen verdeeld. Er zijn geen goede onderzoeken die bewijzen dat sojamelk slecht is (op genetisch gemanipuleerde soja na, maar dat wordt hier niet gebruikt in de sojamelk). Rijstmelk is zeker niet slecht, er gaat immers maar een heel klein handje gekookte rijst in een liter water, dat zijn de basisingrediënten van rijstmelk. Maar er zitten minder voedingsstoffen in dan in koemelk of sojamelk waardoor het niet geschikt is voor zuigelingen. Er wordt daardoor gezegd dat het geen goede melkvervanger is.. omdat er dus oa minder calcium in zit, maar ondertussen is wel bewezen dat calcium uit melk juist averechts werkt en de mens goed zonder melk kan. Of je nu een glas water drinkt en een aantal korrels rijst in de soep/bij het avondeten eet, of je drinkt een glas rijstmelk, daar zit qua voedingsstoffen geen verschil in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:59

Dat word zo waterig , lijkt me helemaal niks :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:03

Rijstmelk? Nee, dat valt echt heel erg mee! Ik stond er van te kijken hoe veel water ik bij de rijst kon doen voordat ie echt te waterig werd. Er zit een natuurlijk bindmiddel in wat er voor zorgt dat het echt een melkachtige vloeistof wordt. Met een klein scheutje kokosmelk wordt ie nog iets romiger, dat is ook lekker. En voor de smaak doe ik er een scheutje citroensap bij en een snufje zout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:07

Ho te snel bent u :+ , bij de havermout ^^

Rijst ben ik gek op , klinkt best lekker zo vers

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:15

Ah, nee havermout met water lijkt me ook niet heel lekker. Maar ik doe het zelf eigenlijk alleen door de smoothies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:18

Ik ook :j , moet weer aan het afvallen. Na verhuis stress en vakantie is het +25 kilo ben weer moddervet , niks past en darmen geven signalen en voel me er niet goed bij. Is even weer afkicken van mijn favo snoepjes

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:26

Wij eten hier in huis sinds een jaar bewuster omdat zijn zoontje glutenvrij moet eten, Ik ben mede daardoor ook veel fitter, probeer ook nog wat meer op suiker te letten, merk dat je daar snel meer zin aan krijgt, op vakantie hebben we veel meer 7 up e.d gedronken als nu thuis. hier heb ik net zo lief water of thee, uiteindelijk ben ik er fitter bij:) Ook mijn man is de nodige kilo's afgevallen, en heeft zelfs energie om te gaan hardlopen,, grappig dat voeding daar zo in mee speelt, zo ongezond aten we daarvoor ook niet, maar wel vaker wereldgerechten enz..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:50

Wij drinken helemaal geen melk of iets wat erop lijkt :+
Mijn dochter krijgt wel een half glaasje yoghi 's ochtends.. al is het eigenlijk gewoon yoghurt met fruit :P

Havermout etc ik moet er niet aan denken :P YUUUUUKKKK!!

Verder heb ik wel gewoon snoepjes etc in huis, maar ze mag maar 1x per dag een doosje daarvan. Verder heb ik rozijntjes en dat soort dingen. Wij eten tussendoor gewoon fruit, tomaatjes en komkommer. En ook gewoon brood.

's middags eten we in het weekend wel altijd soep, maar dat maak ik zelf.

Wij eten vooral zoveel mogelijk E-nummer vrij. Ik maak dus ook zelf pesto en dat soort dingen.
Merk het zelf wel in mijn gewicht nu, ook sinds ik weinig suikerhoudende dranken in huis heb.

Mijn dochter is gek op rooibos thee :+ Maar verder maak ik dus van gewone thee ook ijsthee. Dat is dan vooral voor mezelf.

Verder heb ik wel sapjes, maar dat dan weer biologisch. Schulte appelsap is echt zo lekker <3

Niet perse omdat het biologisch is, wel omdat het echt onwijs lekker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:54

Slimpie heeft sindskort ijsthee siroop , zo lekker :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:00

Alleen slimpie is niet zo heel goed begreep ik := Ik heb altijd die van karvan cevitan in de kast staan :P

Doe al veelste lang met 1 fles, maar vond dat in de zomer altijd zo lekker :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:34

Ik heb ze tegenwoordig ontdekt voor in de spa rood. Dan krijg je een lekker zuur-zoete frisdrank :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:22

Oeh handig! Ik had "vroeger" :') zo'n apparaat waarmee je zelf frisdrank kon maken. Dat was ook echt altijd super lekker. Maar heb hem gesloopt en geen idee of dat nog ergens te koop is :')

Was volgens mij zo'n tellsell ding :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:30

Die zijn nog te koop hoor. Media markt heeft een heel schap ervoor bij ons

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:31

Oh die heb ik wel eens gezien inderdaad, en ik wilde zooo graag zo'n ding :)) Mocht niet van mijn moeder vanwege die kleurstoffen en suikerzooi, maarja als kind boeit je dat natuurlijk helemaal niks :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:32

Is dat nog steeds lekker dan? Ik lustte "vroeger" geen groenten en at ik wel brinta :+ Nu lust ik bijna alle groenten en absoluut geen brinta meer :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:37

Weet niet. Volgens mij staat er ook een proefmodel

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:13

Misschien maar eens kijken. Al denk ik dat ik ruzie krijg als ik nog meer apparaten in huis haal :')