[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:48

Yv, daar zijn de meningen over verdeeld :') ik vind het maar een stug eigengereid volk.... Werk er dagelijks met meerdere samen op mijn werk!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:49

Ja, maar ik woon in het Westland :P. Vergeleken met dat is álles in Nederland zeeeer vriendelijk en meegaand :')...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:05

Ik wist dat het goedkope oude huisjes waren want er zat bijv. geen cv in en de keuken viel een beetje uit elkaar en de douche was onder de trap en officieel had ik geen balkon of buitenruimte. Geen isolatie, geen licht in de schuur.
Maar deze huisjes waren zóveel leuker en voelden veel groter aan dan de 'standaard' jongerenwoningen bij ons omdat het 2 verdiepingen waren, én nog goedkoper ook, dat ik mijn hoop daar helemaal op gevestigd had.

Ik woonde bij mijn verhuisde ouders (moest meeverhuizen omdat ik geen woning kon vinden) en liet toen dat krantje opsturen maar eigenlijk wou ik alleen één van DIE huisjes. Gelukkig had ik inmiddels wel al zo'n 8 jaar inschijftijd.
Ik had ook nog mazzel want ik kreeg het in januari maar had gereageerd en ja gezegd in december (2001 ofzo) en toen rekenden ze het salaris van het jaar ervóór waarbij ik veel minder had verdiend.
Ik was derde, de eerste wou het niet (teveel opknapwerk, het was echt in gare staat) de tweede verdiende teveel en toen kwam ik :Y)

De volgende mazzel bleek, dat de vrouw die er in had gewoond, er 21 jaar in had gewoond.
Blijkbaar werd de prijs verhoogd telkens als er nieuwe huurders in kwamen en/of renovaties aan waren gebracht maar hier was gewoon niks aan gedaan. Mijn buurman betaalde al zeker 50 euro meer.
De zogenaamde jongerenwoningen, maar dan nieuwere bouw, waren algauw 350-450 euro en dan zat je qua ruimte zelfs kleiner, het voelde echt veel hokkeriger dan mijn huis.

Ik heb er nog steeds heimwee naar, gewoon omdat dat huis stond voor 'mij'. Mijn onafhankelijkheid want wat er ook gebeurde ik kon altijd wel die 200 euro huur ophoesten.
Het huisje is (naar mijn idee) gewoon naar me toe gekomen.

Ik heb gezegd ik geef het alléén op voor een woning in hetzelfde buurtje. Nou, die heb ik nu :Y)
Nu zijn de prijzen wel aan het zakken, ook in dit buurtje, maar de echt goedkopere grote koophuizen zijn allemaal nog in handen van de woningbouw (en die prijzen zakken niét maar verhogen zelfs?). Ik was verplicht om mijn huisje op te geven voor dit huis, helaas, omdat het een koopgarantregeling via de woningbouw was.

Toen mijn vriend en zijn ex steeds lastiger samen werden en zijn ex vond dat hij het huis moest verkopen, heb ik 'voor de gein' gereageerd op dit huis om te kijken wat mijn kansen waren en ben eerste geworden.

Bij eerdere hypotheekbesprekingen (om het huis op naam van mijn vriend te krijgen zodat ik mijn eigen huis kon houden) kwam er bij de Rabobank echt een belachelijk laag bedrag uit dus wij waren een beetje -O- en mijn vriend wist gewoon niet waar hij dan moest gaan wonen met de huidige prijzen.
Later toen we de hypotheek van dit huis rond gingen maken kwam er een hoger bedrag uit, maar toen hadden we dit huis al.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:09

Heel verhaal is het geworden :=

Mootje schreef:
Yv, daar zijn de meningen over verdeeld :') ik vind het maar een stug eigengereid volk.... Werk er dagelijks met meerdere samen op mijn werk!

Ik wil verder geen bom in het topic gooien hier.... O:)

Maar ik en een vriend van mij (die tegenwoordig in Alphen ad Rijn woont) zijn ervan overtuigd dat álle Zuid Hollanders gewoon stug, bot en eigengereid volk is :7

Mijn vriend komt uit Lisse en ik heb ook een paar jaar bij hem 'gewoond'.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:11

Nicolle, Ben ik blij dat ik van origine van boven het Noordzeekanaal kom :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:12

Ja dat doet 't hem :j :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:19

Maargoed, eerlijk is eerlijk, de dorpjes rond de bollenstreek vind ik wel gezelligheid uitstralen :j
Ik vind het stukken gezelliger dan mijn eigen dorp.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:23

Dat is waar :j
Ik woon ook in van origine een vissersdorp en met name de wijkjes om de haven zijn echt schattige wijkjes! Heel wat meer charme en uitstraling dan de meeste wijken van de jaren '70 tot nu!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:23

Oh, maar dat klinkt echt geweldig <3. Echt zo'n huisje waar je gewoon helemaal verliefd op bent geworden! Dat heb ik ook met deze, ben echt zo blij ermee. Sja, heb wel voor een vermogen moeten verbouwen en nog steeds, maar alsnog.. Die sfeer en het soort huis.. Helemaal mijn ding <3. (als dat gekke ding natuurlijk geen graf is dan :P )

Hahahaha mutsen :+. Moet jullie wel gelijk geven, al ben ik niet anders gewend. Maar ben eens een weekendje met een vriendin naar Winterswijk geweest, op een gegeven moment in eea kroeg beland en gewoon met allemaal lui die we niet konden uiteindelijk bij iemand thuis verder gefeest en later met een of andere illegale taxi naar huis gebracht. Dat komt hier echt niet voor. Ja tuurlijk, zulke "uitjes" wel, maar dan wel met minimaal een aantal bekenden zeg maar :). En gewoon het leven.. Ik weet niet, minder gehaast, wat rustiger ofzo?

Trouwens even een verbouwingsvraagje.. Zijn dus bezig met de badkamer tot op de bodem te slopen, maar daar komt nogal wat beton en vooral zand door vrij. Dit in puinzakken gedaan en net naar de werf gereden. Werden de zakken dus mooi geweigerd omdat ze geen grond/zand aan mogen nemen en de zakken meer uit zand bestaan dan uit puin. Hun verwezen me dus door naar de afvaldinges hier, maar dat is nogal prijzig voor particulieren (60 euro per 1000 kg + 6 euro weegkosten. Ik kom ongeveer aan 1500 kg, dus dat gaat me 126 euro kosten). Andere optie is om een container voor de deur te laten plaatsen, maar omdat het een gemengde container moet zijn, gaat dat geintje me rond de 300 euro kosten. Ik ben dus op zoek naar een andere, wat goedkopere oplossing, maar ik kom er niet uit. Illegaal dumpen doe ik niet aan :). Weten jullie iets?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:31

Het verdelen onder een halve kuub per persoon bij je vrienden en familie?
Bij ons mag je (uit mijn hoofd) max een halve kuub zand en puin per keer aanleveren in de milieustraat, maar bij sommigen is het een kuub per jaar.

Maar het is dus echt vies zand? Schoon ophoogzand is namelijk vrij gewild op MP.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:37

Net de gemeente maar gebeld, maar ze nemen echt geen zand aan -O- . En ook deze meneer verwees me door naar dat recycle-bedrijf...
Puin is geen probleem om in te leveren, zolang het maar schoon puin is.

Ja, schoon wil ik het niet echt noemen :'). Weet ook niet precies wat het is, het lijkt een beetje een mix van aarde, potgrond en wat fijn zand. En dan natuurlijk door ons toedoen her en der een brok beton ;).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:45

Heb je geen familie in een gemeente die andere regels hanteren?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook weleens wat aan mijn ouders meegeef voor de milieustraat.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:11

Bij ons in het dorp was het ook een beetje ons-kent-ons met het wegbrengen naar de gemeentewerf. Ik zou zo snel ook niet iets anders weten. Ken je niet iemand die bij een bouwbedrijf werkt? Die zullen dit wel vaker meegemaakt hebben. Misschien kan je het goedkoop bij hun kwijt.

Ik kom van origine ook uit Noord-Holland, maar ga verhuizen naar Noordwijk. En Katwijkers... Ach, ik werk in Katwijk met allemaal katwijkers en het valt wel mee. Maar ik ben dan ook Volendammers gewend :D . Beetje hetzelfde soort volk. Ik heb eerst nog een tijdje gekeken naar een huis in de buurt van Haarlem omdat ik eigenlijk NH niet uit wilde, maar ben hoteldebotel verliefd geworden op Noordwijk aan Zee... En toen er een huis in de verkoop kwam die redelijk betaalbaar was precies zoals ik zou willen was ik verkocht en vertrek per 01-08 naar Zuid-Holland. Nu nog even leuke mensen ontmoeten :D .

Raar eigenlijk, verliefd zijn op een huis <3

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:22

Themba, dat is naar! Hopelijk lukt die constructie met het huren.

Yv_ schreef:
Ja, maar ik woon in het Westland :P. Vergeleken met dat is álles in Nederland zeeeer vriendelijk en meegaand :')...

Ken je Groningers? De Pekela's bijvoorbeeld? Ik denk het niet.....

Yv, wij hebben ons puin hier heen gebracht:
http://www.vof-scholtens.nl/Sloopwerk_p ... /home.html
Ze keken er niet naar, dus ik neem aan dat wat zand niet erg is en dat kostte ons, als ik het me goed herinner, 15 euro per aanhangwagen. Te betalen in een melkbus die ergens voor aan de oprit staat. Maar ja, hoe krijg je dat puin dan weer daar he?

@Wolken: makelaar vindt 250.000 de absolute max. wat we voor dat huis zouden moeten geven. Dan vind ik 225.000 ook wel fors ingezet maar ja, hij heeft vaker met dat bijltje gehakt. Aan de andere kant als je gaat middelen tussen 225.000 en 269.000 kom je aardig in de buurt van die 250.000

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:03

Willen jullie zelf ook max 250.000 aan de woning geven? Als je zo een groot verschil moet proberen te overbruggen lijkt het me wel erg prettig dat je een aankoopmakelaar hebt die dat wil gaan proberen. Ik heb het idee dat het voor een particulier toch wat lastiger is. Is duim iig voor je. Had hij dat bod al geplaatst?

En ik ben onverwacht op zoek naar nog een woning in de omgeving. Een oud collega van me komt zeer binnenkort bij ons werken en zoekt met spoed woonruimte. Het liefst zo goedkoop mogelijk en zo dicht mogelijk bij het werk. Dan toch maar weer dit weekend het internet afstruinen op zoek naar opties. Hij is zelf Pools, dus is het voor hem lastig om zelf te doen.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:21

Nee hoor, wij willen nog best een beetje meer geven. Dat huis heeft zoveel voordelen voor ons dat wij best meer willen betalen dan de eigenlijke waarde. Ik wil op fietsafstand van mijn werk, mijn man wil buiten wonen, maar vanwege zijn werk (hij geeft pianoles) moet dat niet te afgelegen zijn (dan krijgt ie geen klanten) of we moeten alsnog een lesruimte huren. Dit huis is 4,5 km van mijn werk, ligt landelijk aan een doodlopende weg, heeft wijds (huh? of is het nou weids ?) uitzicht maar wel echt aan de rand van een nieuwbouwwijk. Dat laten we echt niet om 10.000 euro over gaan. Neemt niet weg dat ik natuurlijk liever 250.000 betaal dan 260.000 :j

Lijkt me leuk, zoeken voor een ander!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:49

Berthe: Nee, ik blijf graag binnen de grenzen van Nederland :P. Limburg en het Noorden vind ik altijd zo ver rijden, is voor mij gewoon het buitenland ;) hahaha.

Goed nieuws, het was geen graf :D. Het was nieteens een luik ofzo, gewoon een opstaand randje beton. Lekker vaag dus. Uit de helft van de vloer die nog gebikt moest worden, hebben we 15 zakken schoon puin gehaald. Ingeleverd bij een andere gemeente (lang leve vriendjelief :P). Daar moesten we wel op de weegbrug, maar het heeft me maar 22 euro gekost. Ook zagen we daar een grote bak staan waar een label "grond" op zat, dus meteen even gevraagd en je mag er een zak of 6 per huishouden per maand kwijt. Scheelt toch weer, dus daar gaan we as weekend heen. De rest mag ik daar hoogstwaarschijnlijk ook wel kwijt, al zal dat tegen betaling zijn. Maakt me niet uit, als ik het maar kwijt ben en het is altijd nog stukken goedkoper dan bij dat recyclebedrijf.

Gister even druk gemaakt in de voortuin, het was zulk lekker weer! Al het "onkruid" eruit gehaald: 5 kliko's vol, lang leve de buren :D. Al die halfdode buxussen eruit, een of andere vage te veel gegroeide paastakkenboom en toch nog een extra tak van de magnolia eruit. Hondjelief hielp ook mee <3.
Nu is het net een bouwput: veel zand en grind!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:03

Klinkt wel ideaal Berthe. Wanneer hoor je weer meer?

Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe woonplaats ondekt. Winkelstraat met Hema, Xenos en Vero Moda is op 2 minuten lopen en het strand is echt hooguit 5 minuten. Ik begin er met de dag meer naar uit te kijken om te verhuizen. Maar wat een troep heeft een mens! Ik heb besloten om mijn uitgebreide boekencollectie de deur uit te doen en ben nu aan het kijken voor een tweedehands markt waar ik al mijn oude spullen kan gaan verkopen. Lekker leeg beginnen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:07

Leuk zeg! Ik wil je trouwens best helpen ;), heb je Karin Slaughter? Of de serie Q, of John Grisham O:) ?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:29

Ik heb zowel John Grisham als Karin Slaughter :) . Ik twijfel alleen of ik die series weg ga doen. Mijn Stephen King collectie gaat weg, net zoals James Patterson. Welke delen mis je nog?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:45

Yv, Geen graf, geen schatkist alleen maar een randje beton .... waarvoor je dan ook nog moet betalen bij de stort.....

Wolken, klinkt als een ideale plek. Mijn ouders hebben jaren een huisje aan zee gehad, vond ik altijd heerlijk zowel in de zomer als in de herfst.

Wij hebben nog niets gehoord. Huis wordt verkocht door de gemeente, ik ben bang dat het wel even duurt voor de ambtenaren met een reactie komen :=

Wij hebben dit weekend de zolder leeg gehaald. Daar lagen o.a. nog spullen van mijn pabo-tijd. Ik werk nu zelf als docent op de Pabo en ik vond een opdracht die vergelijkbaar is met een opdracht die studenten nu moeten doen. Er wordt heel vaak gezegd dat het niveau van het onderwijs daalt, maar een student die nu het werk zou inleveren waar ik toen een voldoende voor heb gekregen, die kreeg bij mij echt een dikke onvoldoende. En dat was niet het enige werk van mezelf dat ik maar zeer matig vond.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:00

Roos_s schreef:
bello2005 schreef:
voor max 800 per maand zoek ik iets.

of ik nou een huisje kan krijgen van 600 euro excl weiland ben ik alsnog duurder uit, omdat ik 'mijn' gehuurde weiland ook nog eens moet betalen.

Klinkt als een mooie droom ;) moet je wel heel veel geluk hebben

je moet weten waar je moet zoeken..

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:26

Ik ga straks bij huis nr 4 kijken, ben benieuwdddddd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:44

Succes !!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:24

En hoe was het?