Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:27

Precies, en gezien ik hockey, paardrijd en met de fiets naar school ga durf ik dat niet aan.

Daarbij ben ik ook geen 20 meer en komen de gebreken blijkbaar met de jaren ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:07

Ik zit bij Just en de verzekering is 30 euro duurder geworden per maand vanaf januari. Echt schandalig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:29

Dais_ schreef:
Ik zit bij Just en de verzekering is 30 euro duurder geworden per maand vanaf januari. Echt schandalig.

Ik bij Ditzo.
Basis €13,45
Aanvullend €0,70
Tand €0,30

Totaa dus kleine €15 euro meer dan dit jaar. Valt me niet tegen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:36

PSvanLot schreef:
Ik hoef er ook niet mee op te schieten ;)

Ik zou echt nooit naar een eigen risico van 885 durven gaan. Dan ga ik dus echt iets breken ofzo.

Je moet ervoor zorgen dat je dat bedrag wel achter de hand hebt. Ik doe het al 6 jaar zo. En 1 keer voor gekomen dat ik het zelf moest betalen.
Dus het kan nog steeds makkelijk uit
Kom nooit bij een dokter of huisarts.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:41

Ik heb het zeker achter de hand. Maar met twee risico sporten ga ik het risico niet nemen voor dat kleine beetje dat je minder betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:46

Per bijna 2.5 jaar kan het uit, ik twijfel om het vanaf volgend jaar weer te doen.. scheelt 17.50 per maand, dus kleine 2.5 jaar heb je het terugverdiend.. moet er dus niks gebeuren :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:50

Hier al sinds ik het zelf betaal met het hoogste eigen risico. Tot nu toe nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus heb het er makkelijk uit. Natuurlijk is het een risico, maar ik kan het geld ophoesten en je hebt het er vrij vlot uit, dus ik denk dat ik dat volgend jaar gewoon weer doe.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:55

Ik heb mijn eigen risico op het standaard bedrag staan en dat ga ik dit jaar weer doen want verwacht dat ik er vrij snel doorheen ben met wat bezoekjes aan de kaakchirurg en gyn.

Voor mijn man hebben we het al een aantal jaar op het hoogste vrijwillig eigen risico staan. Hij heeft dit jaar welgeteld 16 euro aan eigen risico betaald... En we hebben het inderdaad wel apart staan. Ook betalen we de premie voor het hele jaar vooruit, kleine korting en vind het ook wel fijn dat je zelf bepaald hoeveel je spaart per maand. En als je tijdelijk even geld nodig hebt, is dat spaarpotje beschikbaar.

Vandaag weer een leuke marktplaats verkoop, 925 euro opgeleverd en flink ruimte in de garage.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:12

Ik heb al járen het hoogste eigen risico. Nooit nodig gehad tot nu toe gelukkig.
Hier gaat mijn Anderzorg verzekering met zo’n 300 euro omhoog (per jaar) dus ik ga denk ik overstappen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:21

Als ik nu zou overstappen en de aller goedkoopst verzekering kies met maximaal eigen risico van €885 en niks aanvullends ga ik volgend jaar nog steeds minimaal €17 meer betalen per maand ten opzichte van dit jaar, blijf ik bij dezelfde ga ik €22 per maand meer betalen, vind dat toch wel echt behoorlijk.
Zien wel weer hoe we het oplossen, tot nu toe red ik het elke maand toch wel weer. Afgelopen maand wist ik te eindigen met nog €3,50 op de bankrekening tot het salaris kwam, met de hakken over de sloot telkens maar het lukte wel _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:21

Ik denk dat het ook prima kan als je geen risico sporten beoefend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:22

PSvanLot schreef:

Nou ik struikelde gewoon en ik doe niks spannends. Ik sport niet eens. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:24

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:

Haha maar pech kan natuurlijk altijd.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:34

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:

Haha wou net zeggen, ongeluk zit overal. Ik heb een boel risico sporten gedaan (beetje stil komen te liggen door Corona en verhuizing) vooral snowboarden, surfen, klimmen, paardrijden. Maar nog nooit wat gehad. Afgelopen maand was ik aan t werk en werd gebeten door een hond. En de trap wil mijn lot ook nog wel eens op de proef stellen als ik een misstap zet. Was gelukkig niet erg genoeg om naar een arts te moeten, maar het komt soms uit onverwachte hoeken.

Ik spaar op wat ik “bespaar” aan zorgkosten door een hoger eigen risico te nemen, is ongeveer €200 per jaar, dus de 500 die je meer betaald heb je er best snel uit. Ben ook wel iemand die niet snel naar een arts of ziekenhuis gaat, of überhaupt gebruik maakt van zorg, dus tenzij ik er zelf geen zeggenschap meer in heb, dus dan ben ik echt ver heen, of als er letterlijk een bot uit steekt ofzo dat je je er niet onderuit kan banketstaaf, anders kom ik er niet :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 06:27

5€ per maand ga ik meer betalen bij VGZ
Ik heb ruime keuze en aanvullend goed (9fysio behandeling en ander kleinigheid)

Mijn fysio maak ik aan eind jaar op voor massage :D

Een keer per jaar Ci dag kost mij 1800-3300€ slaat nergens op dus eigen risico ben ik altijd kwijt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:24

tita schreef:

Zo gaan we de zorgkosten dus nooit naar beneden brengen. Snap ook niet dat een fysio daar aan mee werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:34

Zonder voorschrift van een arts is fysio in BE geheel voor eigen rekening en kan je niets declareren bij je verzekering. Ik heb verzekering via mijn werkgever.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:34

Ik heb ook al 3 jaar m'n eigen risico extra hoog staan. Het gaat feitelijk maar om 300 euro wat je evt meer zou moeten betalen wanneer er wat aan de hand is.
385 euro ben je sowieso al kwijt bij problemen. Die heb ik dus al apart gezet. Wanneer ik m'n eigen risico hoog zet dan krijg ik 200 euro oer jaar korting..ik betaal altijd m'n premie in 1x dus nu 200 euro minder. Die ik normaal ook aan premie kwijt was geweest..dat bedrag zet ik ook apart bij die 385 euro. Hou je dus nog 300 euro over die je kwijt bent bij ziekenhuis bezoek.
Ik doe dit al 3 jaar zo en heb dit geld dus al apart staan en heb er al mee bespaard dus kan nu ook weer dat risico nemen.
En het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je het na een ziekenhuisje bezoekje helemaal kwijt bent hè?
Ik moest vorig jaar naar de kaakchirurg voor een kies en dat kostte 240 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:49

Voor een CT of MRI ben je dat vaak al kwijt en tandarts is nooit goedkoop. Al is het beste natuurlijk gewoon niet in het ziekenhuis belanden, maar daar heb je niet altijd wat over te zeggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:53

Ik ga 15 euro per maand meer betalen. Ook overgezet van AON naar Zilveren Kruis, geen idee of Zilveren Kruis sowieso duurder was.
Verzekering gaat via werk, is een collectieve. Maar moet nog uitzoeken of dat nu ook nog voordeliger is.
Eigen risico gaat hier vaak wel op, dus die heb ik laag staan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:19

Fitzroy schreef:
tita schreef:

Zo gaan we de zorgkosten dus nooit naar beneden brengen. Snap ook niet dat een fysio daar aan mee werkt.

Sorry hoor maar ik heb zelf fybro en zet onbewust mijn spieren vast. Een fysio was voor mij de uitgelezen uitkomst toen de massagesalons dicht waren ivm corona.
Dus een massage bij de fysio kan wel degelijk verlichting geven.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:32

Heb zeker geluk met mijn CZ Direct, ga 8,80 meer betalen per maand voor het zelfde pakket als afgelopen jaar. Eigen risico gewoon op €385 laten staan, dat gaat elk jaar wel op aan de astma medicijnen, maar mij hoor je niet klagen verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:38

Ik kom nu ook uit bij CZ direct als de goedkoopste, eigen risico op maximaal scheelt 20 euro per maand.. Aanvullend wel 4 nodig ivm de fysio en dat kan ook wel uit, ik kom wel aan 9 behandelingen, de rest neem ik dan wel zelf voor mijn rekening. Ik denk er nog ff over na :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:54

Ik ga bijna 27,50 per maand omhoog.
Daar schrok ik best van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:58

Relaxed schreef:
Ik kom nu ook uit bij CZ direct als de goedkoopste, eigen risico op maximaal scheelt 20 euro per maand.. Aanvullend wel 4 nodig ivm de fysio en dat kan ook wel uit, ik kom wel aan 9 behandelingen, de rest neem ik dan wel zelf voor mijn rekening. Ik denk er nog ff over na :+

Kijk ook even naar het jongerenpakket of dat niet voordeliger is.
Ik ga vanaf januari 158 euro betalen