Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:52

Plukje schreef:
Wat leuk Animal!

Bij ons klopten de maten ook totaal niet. Scheelde bij sommige muren 10 (!) meter. Dit kwam omdat ons huis werd verkocht door erfgenamen die niet zelf in het huis woonden. Er was gedoe tussen erfgenaam en bewoners, dus mensen langs sturen om fatsoenlijk te meten was een probleem, daarom was alles gegokt.

Bewoners zijn wel weg dan?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:42

Christiene schreef:
Plukje schreef:
Wat leuk Animal!

Bij ons klopten de maten ook totaal niet. Scheelde bij sommige muren 10 (!) meter. Dit kwam omdat ons huis werd verkocht door erfgenamen die niet zelf in het huis woonden. Er was gedoe tussen erfgenaam en bewoners, dus mensen langs sturen om fatsoenlijk te meten was een probleem, daarom was alles gegokt.

Bewoners zijn wel weg dan?

Nu wel :D
Bij de bezichtigingen en keuring enzo niet. Toen zat die ouwe Hugh Hefner in zijn open badjas :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:09

De overeenkomst is binnen en reeds getekend door de verkopers *\o/* maandagavond gaan we zelf tekenen en dan kan de champagne open.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:33

ingedebruijn schreef:
De overeenkomst is binnen en reeds getekend door de verkopers *\o/* maandagavond gaan we zelf tekenen en dan kan de champagne open.

Top zeg!
Was gisteren in Coevorden en moest gelijk aan jou denken

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:54

Alja schreef:
ingedebruijn schreef:

Top zeg!
Was gisteren in Coevorden en moest gelijk aan jou denken

Haha ik zal na het tekenen ook het huis hier delen :)

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:23

Leuk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:15

Ohhhh hier is het aftellen voor mijn gevoel begonnen! Nog ongeveer 3 maanden en een week nu!
We hebben een fornuis besteld. 20 juli hebben we een teken afspraak bij ikea en ik hoop dan alles ook te kunnen bestellen. Ben ook geneigd eens te beginnen aan regel lijstjes te gaan maken haha.
De zomer gaat namelijk als een speer voorbij en dan kunnen we al definitief gaan uitmesten en inpakken!
:):)
Huis van vriendin is verkocht in hetzelfde dorp als waar wij een bod hebben gedaan. Een week na plaatsing 3 volle dagen met 39 geïnteresseerden (daarvan een aantal op de reserve lijst waarvan na 1 dag al zo'n goed bod kwam dat de rest van de kijkers is afgezegd. Vet overboden zonder vbv financiering door een vrijgezelle alleenstaande en het mooie is in oktober hadden ze er zelf de oplevering van en ze hadden zelf 1 jaar geleden bijna 75k minder betaald ervoor geloof ik bij tekenen van het huis. De 3 dagen bedenktijd zijn om dus het is verkocht!

Ik ben echt zo dankbaar dat ons huis in de stille verkoop vorig jaar gekocht is...... 305 betaald. Huis is 20 jaar ouder, maar wel meer ruimte en zonnepanelen e.d. Ik wil niet weten wat het nu al op had moeten brengen..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:55

julius_juut schreef:
Ik denk niet dat ze interesse hebben in een moeder en zoon die beide verre van fotogeniek zijn en een mini-budget hebben. :') Wel bijna wanhopig genoeg om aan zo iets mee te gaan werken...

Moeder wil niet op t.v. -O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:28

Hier vanochtend weer bezichtigd en was wederom heel erg leuk. Wel klein (en heel kleine tuin), maar enorm veel karakter en duidelijk met heel veel liefde voor gezorgd. Maandag even overleggen met de makelaar wat we gaan bieden. Als het er dan nog is, want de verkopend makelaar 'verwachtte' wel een knock-out bod dit weekend. Maar dat is natuurlijk ook een beetje de druk opvoeren... Dus we zullen zien maandag. Dan leveren we in ieder geval ook ons bod in voor het huis dat we dinsdag hadden bezichtigd.

Edit: Nevermind, er is al boven de 4 ton geboden :') Dat willen we als starters echt niet, dus dan houdt t op. Gelukkig blijft het huis van dinsdag nog over...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:19

xSwanHeart schreef:
Hier vanochtend weer bezichtigd en was wederom heel erg leuk. Wel klein (en heel kleine tuin), maar enorm veel karakter en duidelijk met heel veel liefde voor gezorgd. Maandag even overleggen met de makelaar wat we gaan bieden. Als het er dan nog is, want de verkopend makelaar 'verwachtte' wel een knock-out bod dit weekend. Maar dat is natuurlijk ook een beetje de druk opvoeren... Dus we zullen zien maandag. Dan leveren we in ieder geval ook ons bod in voor het huis dat we dinsdag hadden bezichtigd.

Edit: Nevermind, er is al boven de 4 ton geboden :') Dat willen we als starters echt niet, dus dan houdt t op. Gelukkig blijft het huis van dinsdag nog over...

Balen! Wat was de vraagprijs?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:07

Vraagprijs was €350.000. Ging om een huisje van nog geen 100m2 met 38m2 tuin :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:11

Poehhh en in welke regio is dat? En wat is de deadline van dinsdag?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:16

Regio Arnhem. Het wordt hier ook steeds gekker, merken we ook echt aan het aanbod. Er valt steeds minder in ons budget, en dat is toch echt niet heel krap.
De deadline van die van dinsdag is maandag om 12 uur. Vraagprijs daarvan was ook 350, dus vrees dat we daar ook mis gaan grijpen. Al moest daar nog wel het een en ander aan gebeuren, dus hopelijk knappen mensen daarop af... :x

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:54

Jeetje, binnen no time boven de 4 ton bij 350 vraagprijs. Is toch niet meer te doen...
Ik ga heel hard voor je duimen dat het huisje van dinsdag wel aan jullie gegund wordt!!!

Hier al steeds meer geregeld. De elektrische fietsen voor de dames, laminaatvloeren voor woonkamer en eerste verdieping. Behang voor in de kamers van de dames. En toch maar verder ook met inpakken. Eerst baalde ik ontzettend dat we de sleutel pas 3 augustus krijgen, nu hoop ik dat we alles voor die tijd ingepakt krijgen _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:28

Ik heb zaterdag een huisje bekeken en heb met mijn aankoopmakelaar een bod afgestemd. Enorm boven de vraagprijs. Als dit hem niet word, dan ga ik huilen in een hoekje en blijf ik wel zitten waar ik zit. Ga ik een rijke vent met huis opzoeken. Ofzoiets. Er zijn 50 kijkers geweest.

Dinsdag 13:00 sluit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:02

Winged schreef:
Ik heb zaterdag een huisje bekeken en heb met mijn aankoopmakelaar een bod afgestemd. Enorm boven de vraagprijs. Als dit hem niet word, dan ga ik huilen in een hoekje en blijf ik wel zitten waar ik zit. Ga ik een rijke vent met huis opzoeken. Ofzoiets. Er zijn 50 kijkers geweest.

Dinsdag 13:00 sluit.

50 kijkers voor 1 huis, het is ook echt te gek he :n

Balen Swanheart, om moedeloos van te worden...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:53

Spannend, Winged! Snap helemaal dat je er moedeloos van wordt, het is natuurlijk idioot. Hopelijk nu een keer beet, ik zal duimen iig!

Wij hebben net ook nog even met de makelaar afgestemd en ons bod uitgebracht. Ook flink boven de vraagprijs, dus we zullen zien of het dit keer raak is... Ik durf er nog niet op te hopen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:55

Hier gaan we ook weer het gekkenhuis in. Ergens baal ik er gewoon van dat er een gaaf huis op de markt gekomen is, want het gedoe er omheen kan me gestolen worden.

Gedeelde smart dan maar opzoeken hier in het topic :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:59

Kan ik me goed voorstellen, Chawi! Hadden jullie al bezichtigd?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:01

De biedingen rond ons huis gaan nog verder door. Ze hebben onderling een biedingsoorlog gestart.
Lastig dit hoor want wanneer zeggen wij het is genoeg. Maar dan denken we dat en komt er weer een hoger bod met andere voorwaarden -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:12

Daks schreef:
De biedingen rond ons huis gaan nog verder door. Ze hebben onderling een biedingsoorlog gestart.
Lastig dit hoor want wanneer zeggen wij het is genoeg. Maar dan denken we dat en komt er weer een hoger bod met andere voorwaarden -O-

Kun je dan niet beter een eindbod + voorwaarden laten doen op datum X en dat is het dan?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:13

Ik zou met jullie makelaar overleggen wat wijsheid is.

Persoonlijk zou ik kiezen voor nu één keer een eindbod met definitieve voorwaarden neer laten leggen door alle partijen en daar dan de voor jullie best passende optie uit kiezen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:55

Tja.. Zolang het bod stijgt en de voorwaarden ook steeds beter worden :+ ligt er een beetje aan wanneer jullie zelf zekerheid nodig hebben.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:04

Winged dat hadden we en daar waren we al blij mee. Maar er komen nu nog zo veel biedingen op papier binnen van 2 partijen dat het afwachten is wat die gaan doen. Lastig pakket is het wel

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:34

Gewoon lekker tegen elkaar op laten bieden, daar profiteer jij alleen maar van toch?