Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:39

Thx pinda_dipje, voor die prijs zijn ze helemaal gaaf. Ga eens kijken, groen zou hier ook prima kunnen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:44

Wat een verschil, die vloer en wat hippe meubels!!

Fading, ik bedoel je pallet kussens idd :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:59

Eerst wil ik zeggen dat ik het onwijs leuk vind om te zien hoe hier mensen met elkaar meedenken. Ik word er blij van!

Wij hebben vandaag de tafel en stoelen geannuleerd :oo Mijn hoofd bleef zeggen dat een zwarte tafel er heel gaaf bij staat, maar ergens bleef het knagen en bleef ik twijfelen. Dat zegt iets. Bij twijfel niet doen.
Vandaag ook een bevriende architect gevraagd wat zij er van dacht en zij bevestigde mijn gevoel. Gelukkig was mijn vriend heel makkelijk; oke dan annuleren we de tafel.

Verder belde de stukadoor dat hij zich verkeken had op de planning -O- Dus mocht iemand nog een goede stukadoor in Brabant weten dan hoor ik het graag.

noviceh schreef:
SplashIsLief, ik zou bij twijfel nooit kopen. Bij al onze meubels dacht ik ‘wauw’ toen ik ze zag. Dat zou ik bij de eettafel ook willen. Deze hoeft toch niet precies hetzelfde te zijn als de overige meubels? :)

Ze hadden de tafel niet in het zwart staan dat maakte het wat lastiger. Maar ik heb me vandaag gerealiseerd dat ik het gave van de tafel vindt het contrast tussen de poot en het blad en dat is weg als je het blad in dezelfde kleur maakt. Daarnaast vond ik ook het gave de hout look van zo'n dik blad.
Gek eigenlijk dat ik twijfelde, want volgens mij is de uitkomst heel duidelijk :+ :')

Lorette wat een mooie kleur op de muur :j
zonnebloem18 ik vind de kast juist gaaf zo! Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om wat jij/jullie vindt/vinden.
MamaMiesje wat een leuk eigen gemaakt plantenhoekje!
Fading, wat een verschil maakt de kleur van de muur! Echt gaaf!! En wat een leuk zitje op het balkon!
liekec lekker bezig met plannen voor de gang
_PassoaJus bizar om te zien wat kleine verschillen doen. Fijn dat je er uit bent!
Majabeestje wat een prachtige lichte ruimte!
DubbelDun het lampje is gaaf geworden met de nieuwe bol!
Pinda_Dipje wat een mooie keuken en wat een lekkere eettafel zo! Met een mooie plant is het helemaal af <3

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:03

Wat zitten er hier een hoop creatieve mensen!
Er komen echt toffe creaties en ideeën voorbij. Zelf vind ik het erg moeilijk om ergens een leuk geheel van te maken.

Wij hebben een huis gekocht en daar zit een zwarte tegelvloer in. Deze blijft voorlopig ook nog even zitten.

Qua meubels nemen we eerst even onze oude mee maar deze worden zo snel mogelijk vervangen.

Nu wil ik graag een kleurtje op de muur. Maar door de zwarte tegelvloer vind ik het erg lastig wat hier nu bij past.
Hebben jullie misschien tips of ideeën?

De kleur muur die ze nu hebben,vinden wij niet mooi.

Afbeelding

Sting

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 01:19

Heb je foto's van je meubels die meegaan? En zoek je een romantische sfeer, landelijk... Wat voor kleuren neig je naar?

Ik vind dit erg koud en kil, en zou kijken of je het wat warmer kan krijgen. Zand tinten zou kunnen, al hou ik daar niet zo van. Zou eerder een grijsblauw kiezen met een fijn vloerkleed en zachte stoffen in de meubels/aankleding (geen leer maar suède of velours).

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:50

KletsKoekje schreef:
Passoajus wat eem gave zwarte kast, mag ik vragen waar die vandaan komt?

Jawel! Bij Van Der Meer Wonen in Sneek. Wel al 2 jaar geleden hoor... Maar het merk is By Boo, model Ventana! Is nog wel te krijgen op internet!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:45

Lekkere ruimte perdjes. Ik vind het ook een heel hard geheel zo. Zelf zou ik kiezen voor een roest/brique/terra kleurtje denk ik, voor wat warmte. En een lekker wollig tapijt in een wat lichtere tint. Grote planten in rieten of zeegras mand brengt ook veel sfeer. Of zo’n mooie zeegras mat aan de wand naast de tv (dat korte witte muurtje). Maar weet natuurlijk niet wat jullie smaak is, haha

Edit: dit kleurtje/sfeertje bedoel ik:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anja_Joost op 28-05-20 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:03

@perdjes: zijn dit jullie meubels??
Dan zou ik kiezen voor een lichte grijstint die íets nijgt naar een roze gloed. Als je nieuwe meubels heel anders worden zou ik het waarschijnlijk even zo laten óf de muur lichtgrijs maken zodat je altijd alle kanten nog op kunt.
Ook de hoekmuur zou ik dan meenemen qua kleur.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:15

Majabeestje schreef:
Ik ben zo blij met de nieuwe gietvloer <3 Je ziet het niet op de foto maar er zit een lichte 'veeg' in, wat hem iets minder strak maakt. Mooi effect.

[ [url=m/SXiIww.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeeerlijk, Hier ga je zoveel plezier aan hebben <3

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:12

Ik zou voor een of twee lichtere kleuren gaan. Misschien juist weg van het wit en twee lichte (matchende) tinten van een kleursoort nemen. Door een zwarte vloer en witte muren benadrukken ze het contrast juist meer imo.

Hangt idd ook erg af van jullie stijl en (gewenste) meubels. Heb je zelf al meubels in gedachten of een stijl of een moodboard oid?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:00

perdjes schreef:
Er komen echt toffe creaties en ideeën voorbij. Zelf vind ik het erg moeilijk om ergens een leuk geheel van te maken.

Wij hebben een huis gekocht en daar zit een zwarte tegelvloer in. Deze blijft voorlopig ook nog even zitten.

Qua meubels nemen we eerst even onze oude mee maar deze worden zo snel mogelijk vervangen.

Nu wil ik graag een kleurtje op de muur. Maar door de zwarte tegelvloer vind ik het erg lastig wat hier nu bij past.

[ [url=m/v3ZSbx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zwarte vloer overheerst heel erg. Om dat te doorbreken zou ik op die muur een behang met een print doen. Dan wordt je aandacht daarnaar getrokken ipv de vloer. En een kleed op de vloer.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:19

Oei, lastig zo'n bepalende vloer! Ik zou denk ik kiezen voor een wat vergrijsde kleur. Dan maak je het wel warmer, maar wordt het niet heel heftig.

Hier begint het langzaam ergens op te lijken. Voorlopig zijn alle muren nog wel wit en kaal en staan er nog wat dozen, maar voor een eerste week ben ik best tevreden :)
Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:23

Wauw Swanheart, wordt al erg mooi. Waar zijn je tafel en stoelen van?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:24

perdjes schreef:

[ [url=m/v3ZSbx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, leuke uitdaging! Ik zou denk voor een lichte, maar wel warme kleur gaan op de muur. De kleur die er nu op zit, vind ik wat te hard. Misschien een warme kleur groen? Of beige/zand?

En ik zou sowieso gaan voor een mooi, fijn vloerkleed. Zodat je de zwarte vloer wat zachter/minder hard en aanwezig maakt.

Oja, en ik zou denk kiezen om de rest van de muren/kozijnen etc. niet voor witwit te gaan. Ik denk dat je beter een beetje richting créme (hoeft niet heel erg geel te worden, maar niet vol wit) kan gaan, zodat je het daarmee ook wat warmer maakt in plaats van het harde wit.

Verder ben ik ook benieuwd naar je huidige meubels en een plattegrond. Wellicht kan je ook nog wat gebruik maken van natuurlijk licht en een logische indeling... Ik zou namelijk denk ik ervoor kiezen om de bank tegen de muur waar nu de tv staat te zetten. Maar dat ligt ook een beetje aan de bank die je hebt en hoe de ruimte is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:47

@Swanheart: mooi tafelblad en bekend bankje (heb ik ook :D )

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:34

Ik zou juist het contrast wat naar beneden brengen. Een midden/donkergrijs kleed en een grijstint op de muur met een warme ondertoon. De andere muren zou ik inderdaad niet helemaal witwit maken, maar ook iets met een warme ondertoon.

Ik weet niet wat voor een meubels jullie hebben, maar ik zou veel met verschillende stoffen en warme materialen werken, maar wel in grijs/bruin/zand tinten. Kun je altijd nog een of twee accentitems toevoegen in een kleurtje.

Het is wel een heel moeilijke vloer zeg...

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:48

Majabeestje schreef:
Ik ben zo blij met de nieuwe gietvloer <3 Je ziet het niet op de foto maar er zit een lichte 'veeg' in, wat hem iets minder strak maakt. Mooi effect.

Mooie vloer! Welk type PU heb je erin liggen (en welk merk)?

Ik het er bij ons ook graag in willen hebben. Een zachte alifatische PU gietvloer met matte of semi-matte toplaag <3
Mijn afstudeerstage gedaan bij een bedrijf dat onder anderen gietvloeren maakte, sindsdien wil ik zo'n vloer.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:14

Ik ben inmiddels verhuisd trouwens. Echt super blij met hoe het geworden is!
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben alleen nog op zoek naar een salontafel, en wil graag een kleed. Verder is het aardig 'af'. En ben super blij dat ik voor een hoge koelkast ben gedaan, keuken is best ruim zo.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:36

Flying_Angel schreef:
Wauw Swanheart, wordt al erg mooi. Waar zijn je tafel en stoelen van?

De tafel is de Rhombic van BePureHome en de stoelen zijn de Scuola van Dutchbone :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:40

Mooi hoor Margo!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:59

Cabelona schreef:
Majabeestje schreef:

Mooie vloer! Welk type PU heb je erin liggen (en welk merk)?

Ik het er bij ons ook graag in willen hebben. Een zachte alifatische PU gietvloer met matte of semi-matte toplaag <3
Mijn afstudeerstage gedaan bij een bedrijf dat onder anderen gietvloeren maakte, sindsdien wil ik zo'n vloer.

Wat leuk! Was vast een toffe stage :D
We hebben een vloer van Arturo geloof ik.. Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed, welk type ofzo.
Weet wel dat het de duurste was.. :=

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:41

Margoooo, dat ziet er heel gezellig uit.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:22

Bedankt voor jullie ideeën!
Het is inderdaad geen makkelijke vloer.

De meubels op de foto zijn niet van ons. Dit is de inrichting hoe de vorige bewoners het hadden.

We hebben grote ramen dus er is best wel wat licht inval.
Voor de kleine willen we ook een speelhoekje creëren.

Dit is de andere kant van deze hoek.
Afbeelding

En de plattegrond
Afbeelding

Onze meubels, die zijn we wel een beetje ontgroeid :') maar we nemen ze voor nu even mee om te kijken hoe alles staat en wat kan qua formaat.

Afbeelding

Qua stijl hebben we niet echt iets specifieks.
Zelf vind ik een groene muur mooi maar ik twijfel door die vloer.
We zitten te denken aan een hangend tv meubel. En een industriële tafel met kruispoot in het midden. Daarbij suède achtige stoelen in 3 verschillende kleuren, grijs, groen, cognac kleur.
Qua bank ook een suèdeachtig iets of leer, alleen nog geen idee qua kleur.

Margo: je hebt er wat leuks van gemaakt! Mooi hoor!
Swanheart: ook mooi geworden! Fijne grote ramen hebben jullie ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:34

Geen idee wat de reden is om de vloer eerst nog even zo te laten, maar je zou eventueel kunnen overwegen er tijdelijk goedkoop vinyl overheen te laten leggen. En anders voor nu die muur lichter verven en als de definitieve vloer er ligt het te verven zoals je het eigenlijk zou willen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:40

Huis ziet er lekker ruim uit perdjes! Ik denk dat zachtgroen of grijsgroen juist mooi bij de vloer past en het geheel minder hard maakt. Misschien een tip om de plinten dezelfde kleur te schilderen als de muur, dan wordt het contrast met de vloer minder groot. En natuurlijk een mooi, groot vloerkleed.