Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madeliefw schreef:Ik moet zeggen dat Kees ook leuke grapjes maakt. Dacht eerst dat hij niet kon tippen aan Victor maar het is even leuk. Ik vind de Engelse woonprogramma's niks aan. Hun snaak is zo anders dan Nederland of Scandinavisch.
Janine1990 schreef:Jeetje Kosje... Ik weet niet wat je budget is...
Maar als je het budget hebt voor een leuke hoekbank zou ik dat zeker doen! Mooie vitrages voor de ramen.
Indien geen budget voor hoekbank, zou ik in ieder geval de stoel een kwartslag draaien en er een zithoek van maken in plaats van een rechte lijn. Of de stoel schuin zetten.
Een leuk vloerkleed erin, een wat simpelere salontafel.
Als je alles wilt aanpakken zou ik de muur ook een andere kleur geven. Ik denk aan blauw/groen tinten, niet te fel natuurlijk, één muur en de rest een wit-achtige kleur geven (mijn voorkeur gaat altijd uit naar RAL9010). Foto's aan de muur niet in zo'n strakke rechte lijn ophangen. Kan best wat schuin onder elkaar bijvoorbeeld. TV naar beneden op een mooi tv meubel, stopcontact naar beneden zetten en in de muur maken in plaats van erop. Dan kan je de snoeren mooi wegwerken zonder dat de hondenmand ver van de kant af moet.
En een grotere eettafel, met vier stoelen erom. Rond zou ook heel erg leuk zijn!
Jeetje, ik ben echt de enige Bouwbroers nerd hierWat vinden jullie typisch Amerikaans aan de inrichtingen na, in alle programma's? Want ik mis dat een beetje bij de bouwbroers, ik vond juist dat ze zo modern waren. Viel mij echt gigantisch mee, was eerst ook echt sceptisch namelijk.
Ik zal ook eens naar VT wonen gaan kijken!
Kosje4 schreef:Hoi dankje daar kan ik wat mee
Hoekbank zijn we naar opzoek en een kleed ook
Toevallig gaab we volgende maand die muur schilderen dankje voor de tip met de kleur
Grotere eettafel lukt niet denk ik want de woonkamer is niet heel groot
De eettafel staat nu wel ingeklapt je kan hem nog uitschuifen dan is die nog wat groter.
Denk als ik een grotere koop dat de woonkamer dan nog kleiner lijkt
Die fotos en lijsjes ga ik eens anders hangen
Super tips dankje
En wat betreft de hoekbank zal ik de lounge gedeelte een de kachelkant doen of aan de andere kant
MoniqueT schreef:Ik denk dat je De grote verbouwing bedoelt. Ik vind dat inderdaad ook een heel goed programma. Heel inventief en wat een doorzetters vaak.
Hoewel de huizen die Chip en Joanna vaak doen, niet mijn stijl zijn, vind ik ze vaak wel prachtig hoor! Ik hou van die typische Amerikaanse lay-out. Laagbouw, veel open ruimtes, hoge plinten, houten vloeren. Maar niet voor hier
BeFunny schreef:Wij hebben een kleine hoekbank. Gek genoeg neemt het minder plaats in dan 2 en 3 zits. Wij hebben er een uit de bekende ikea serie.
Zijn niet duur en je kunt nog eens hoezen wisselen en ze passen in een kleinere woonkamer.
Kosje4 schreef:Avelienvd schreef:Als je straks de muur een andere kleur hebt gegeven wat bijpassende accessoires.
Een fijne deken op de bank. Kussens. Wellicht kaarsen. Dat maakt de aankleding al heel anders.
welke kleur heb je in gedachten?
Ik heb grijs in gedachten of iets van olijfgroen
In elk geval iets warms