Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:09

Ik vind kees echt verschrikkelijk :o

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:59

Haha ik vind Kees schattig.

Ik heb het al een tijd niet gezien, zal er van de week weer eens aan denken. Op zich altijd wel een leuk programma.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:02

Ik moet zeggen dat Kees ook leuke grapjes maakt. Dacht eerst dat hij niet kon tippen aan Victor maar het is even leuk. Ik vind de Engelse woonprogramma's niks aan. Hun snaak is zo anders dan Nederland of Scandinavisch.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:04

Kees doet het ook wel leuk vind ik. Hij haalt het niet bij Victor, die gooide er soms wat uit dat eigenlijk nèt niet kon. Maar omdat hij het was, kon het juist weer wel :D
Bouwbroers vind ik zo amerikaans en nep. Ook die grappen van die tweeling, zo slecht! Huizen zijn allemaal hetzelfde en heel oudbollig.

Leuke tegeltjes dems! Ik vind de portugese witjes dan weer net even leuker.

De achterwand van die keuken met die gele muur is supermooi geworden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:06

madeliefw schreef:
Ik moet zeggen dat Kees ook leuke grapjes maakt. Dacht eerst dat hij niet kon tippen aan Victor maar het is even leuk. Ik vind de Engelse woonprogramma's niks aan. Hun snaak is zo anders dan Nederland of Scandinavisch.

Ik vind inderdaad dat Engelse en Amerikaanse ook niets aan. Het Engelse vind ik vaak een puinhoop en het Amerikaanse veel te nep.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:20

Ik vind VT Wonen ook wel leuk! Wel minder nu Victor het niet meer doet inderdaad. Verder kijk ik ook graag Het Blok Australië.

Hoop dat ik snel mee kan praten in dit topic trouwens. Ben tot nu toe een stiekeme meelezer. :D Net terug van twee jaar Australië, dus nu noodgedwongen even terug bij mijn ouders tot ik een leuk huurhuisje heb. Heb wel al veel inspiratie opgedaan hier. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:06

Ik vind vaak ook de Amerikaanse interieurs echt heel oubollig. De enige die het vaak leuk doen, zijn het stel van Masters of Flip en de mannen van Queer Eye.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:56

Ik vind sommige Amerikaanse programma's wel leuk.
De bouwbroers dan weer minder omdat het idd heel nep is.
Maar ook de Engelse Phil en Kristy in droomhuis gezocht of dat programma waar ze een huis gaan bouwen ben even de naam kwijt. Vind ik wel degelijk goeie programmes hoor.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:12

Ik denk dat je De grote verbouwing bedoelt. Ik vind dat inderdaad ook een heel goed programma. Heel inventief en wat een doorzetters vaak.

Hoewel de huizen die Chip en Joanna vaak doen, niet mijn stijl zijn, vind ik ze vaak wel prachtig hoor! Ik hou van die typische Amerikaanse lay-out. Laagbouw, veel open ruimtes, hoge plinten, houten vloeren. Maar niet voor hier :-)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:39

Heeft er iemand voor ons nog tips hoe het er leuke huiselijker uit zou zien
En zou een kleine hoekbank mooi staanAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:47

Jeetje Kosje... Ik weet niet wat je budget is...
Maar als je het budget hebt voor een leuke hoekbank zou ik dat zeker doen! Mooie vitrages voor de ramen.

Indien geen budget voor hoekbank, zou ik in ieder geval de stoel een kwartslag draaien en er een zithoek van maken in plaats van een rechte lijn. Of de stoel schuin zetten.
Een leuk vloerkleed erin, een wat simpelere salontafel.

Als je alles wilt aanpakken zou ik de muur ook een andere kleur geven. Ik denk aan blauw/groen tinten, niet te fel natuurlijk, één muur en de rest een wit-achtige kleur geven (mijn voorkeur gaat altijd uit naar RAL9010). Foto's aan de muur niet in zo'n strakke rechte lijn ophangen. Kan best wat schuin onder elkaar bijvoorbeeld. TV naar beneden op een mooi tv meubel, stopcontact naar beneden zetten en in de muur maken in plaats van erop. Dan kan je de snoeren mooi wegwerken zonder dat de hondenmand ver van de kant af moet.

En een grotere eettafel, met vier stoelen erom. Rond zou ook heel erg leuk zijn!

Jeetje, ik ben echt de enige Bouwbroers nerd hier _O- Wat vinden jullie typisch Amerikaans aan de inrichtingen na, in alle programma's? Want ik mis dat een beetje bij de bouwbroers, ik vond juist dat ze zo modern waren. Viel mij echt gigantisch mee, was eerst ook echt sceptisch namelijk.
Ik zal ook eens naar VT wonen gaan kijken!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:17

Janine1990 schreef:
Jeetje Kosje... Ik weet niet wat je budget is...
Maar als je het budget hebt voor een leuke hoekbank zou ik dat zeker doen! Mooie vitrages voor de ramen.

Indien geen budget voor hoekbank, zou ik in ieder geval de stoel een kwartslag draaien en er een zithoek van maken in plaats van een rechte lijn. Of de stoel schuin zetten.
Een leuk vloerkleed erin, een wat simpelere salontafel.

Als je alles wilt aanpakken zou ik de muur ook een andere kleur geven. Ik denk aan blauw/groen tinten, niet te fel natuurlijk, één muur en de rest een wit-achtige kleur geven (mijn voorkeur gaat altijd uit naar RAL9010). Foto's aan de muur niet in zo'n strakke rechte lijn ophangen. Kan best wat schuin onder elkaar bijvoorbeeld. TV naar beneden op een mooi tv meubel, stopcontact naar beneden zetten en in de muur maken in plaats van erop. Dan kan je de snoeren mooi wegwerken zonder dat de hondenmand ver van de kant af moet.

En een grotere eettafel, met vier stoelen erom. Rond zou ook heel erg leuk zijn!

Jeetje, ik ben echt de enige Bouwbroers nerd hier _O- Wat vinden jullie typisch Amerikaans aan de inrichtingen na, in alle programma's? Want ik mis dat een beetje bij de bouwbroers, ik vond juist dat ze zo modern waren. Viel mij echt gigantisch mee, was eerst ook echt sceptisch namelijk.
Ik zal ook eens naar VT wonen gaan kijken!

Hoi dankje daar kan ik wat mee
Hoekbank zijn we naar opzoek en een kleed ook
Toevallig gaab we volgende maand die muur schilderen dankje voor de tip met de kleur

Grotere eettafel lukt niet denk ik want de woonkamer is niet heel groot
De eettafel staat nu wel ingeklapt je kan hem nog uitschuifen dan is die nog wat groter.
Denk als ik een grotere koop dat de woonkamer dan nog kleiner lijkt

Die fotos en lijsjes ga ik eens anders hangen
Super tips dankje
En wat betreft de hoekbank zal ik de lounge gedeelte een de kachelkant doen of aan de andere kant

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:21

Idd wel afhankelijk van je budget wat je er mee kunt doen.
Zonder budget... stoel daar weg halen. Alle schilderijen boven de bank weg en dat drieluik olifanten met iets ruimte er tussen recht boven de bank hangen.
Een TV-meubel in de hoek en evt de hondenmand aansluitend óf op de muur waar nu de tafel staat. En de tafel op de muur waar nu de stoel staat. Maar vooral een kleed onder de salontafel :)

Met een budget; alles eruit en lichtere meubels qua kleur en massiviteit :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:24

VT wonen heeft mij enorm geïnspireerd!

Typisch Amerikaans, de houten vloeren, de druk bewerkte keukenkastjes, hoge plinten, veranda’s (gaaf,) de master bedroom met badkamer ensuite (heb ik hier in Spanje ook, heerlijk). Uiteindelijk komen onze open keukens ook vanuit Amerika waar dat al jaren gewoon was. De houtconstructie zorgt ervoor dat je bijna altijd muren kan verwijderen of verplaatsen.

De ruimte, dat met name. Meerdere badkamers is standaard, geen bovenverdieping vaak, praktisch. Al sinds we in 1983 daar logeerden met vrienden, wil ik zo’n huis en in Spanje hebben we dat nu.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:26

Zijn al goede tips gegeven. Ook zou ik dan de bank omdraaien met De tv Dan kun je een bank met chaise longe neerzetten met t lange stuk langs de verwarming.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:47

Als je straks de muur een andere kleur hebt gegeven wat bijpassende accessoires.
Een fijne deken op de bank. Kussens. Wellicht kaarsen. Dat maakt de aankleding al heel anders.
welke kleur heb je in gedachten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:14

Kosje4 schreef:
Hoi dankje daar kan ik wat mee
Hoekbank zijn we naar opzoek en een kleed ook
Toevallig gaab we volgende maand die muur schilderen dankje voor de tip met de kleur

Grotere eettafel lukt niet denk ik want de woonkamer is niet heel groot
De eettafel staat nu wel ingeklapt je kan hem nog uitschuifen dan is die nog wat groter.
Denk als ik een grotere koop dat de woonkamer dan nog kleiner lijkt

Die fotos en lijsjes ga ik eens anders hangen
Super tips dankje
En wat betreft de hoekbank zal ik de lounge gedeelte een de kachelkant doen of aan de andere kant

Ik denk dat je eethoek meer opvalt als hij zo klein is, dan wanneer je een grotere eethoek hebt die in het geheel past.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:19

Wij hebben een kleine hoekbank. Gek genoeg neemt het minder plaats in dan 2 en 3 zits. Wij hebben er een uit de bekende ikea serie.

Zijn niet duur en je kunt nog eens hoezen wisselen en ze passen in een kleinere woonkamer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:29

MoniqueT schreef:
Ik denk dat je De grote verbouwing bedoelt. Ik vind dat inderdaad ook een heel goed programma. Heel inventief en wat een doorzetters vaak.

Hoewel de huizen die Chip en Joanna vaak doen, niet mijn stijl zijn, vind ik ze vaak wel prachtig hoor! Ik hou van die typische Amerikaanse lay-out. Laagbouw, veel open ruimtes, hoge plinten, houten vloeren. Maar niet voor hier :-)

Ja dat bedoel ik idd.

Huizen in Amerika zijn vaak niet te vergelijken met hier. Al is het in de steden anders dan daarbuiten. In Amerika moet alles groot. En houden ze van een grote keuken met een bij kamer een woonkamer. Aan elke slaapkamer een badkamer etc.

Hier vinden we het onhandig om van ruimtes te wisselen. In Amerika is dat heel gewoon.

Ik vind een typisch Amerikaans huis een oud houten huis met een grote tuin en een veranda. Het ideale plaatje. In Amerika hebben ze veel met sfeer. Houden ze minder van strak. Ik kan me meer vinden in een Amerikaans interieurs dan een Europees saai interieur.

Trouwens iemand noemde Scandinavisch maar daar zijn ze in Amerika ook gek op.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:36

Avelienvd schreef:
Als je straks de muur een andere kleur hebt gegeven wat bijpassende accessoires.
Een fijne deken op de bank. Kussens. Wellicht kaarsen. Dat maakt de aankleding al heel anders.

Ik heb grijs in gedachten of iets van olijfgroen
In elk geval iets warms

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:37

BeFunny schreef:
Wij hebben een kleine hoekbank. Gek genoeg neemt het minder plaats in dan 2 en 3 zits. Wij hebben er een uit de bekende ikea serie.

Zijn niet duur en je kunt nog eens hoezen wisselen en ze passen in een kleinere woonkamer.

Dabkjewel
Zal ik de loungekant dan aan de kachelkant doen of aan de buitenkant dat je een soortzithoekje krijgt

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:40

gezien de kleine ruimte zou ik hem open houden en dus de lounge bij de verwarming.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:01

Wij hebben een hoekbank zonder lounge maar gewoon 2 x 2 en een hoekstuk en idd staat hij bij ons volledig in de hoek. En zou hem dus in jou geval tegen de verwarming zetten. Dan hou je aan de andere kant open. Ik zou die andere kant sowieso open houden dat geeft een ruimtelijke effect.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:13

Kosje4 schreef:
Avelienvd schreef:

Ik heb grijs in gedachten of iets van olijfgroen
In elk geval iets warms

Grijs en olijfgroen zijn niet echt warme kleuren. Misschien een goed moment om een moodbord te maken om wat te experimenten.
De donkere meubels en gordijnen maken dat de kamer vrij donker en klein oogt.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:43

Hoe groot is de kamer Kosje?

Ik zou in ieder geval die stoel naast de bank weghalen en je TV naar beneden halen op een tvmeubel ipv aan de muur.
Dan gordijnen vervangen voor lichte gordijnen, en een iets bredere eettafel. Zo ziet hij er wel heel gek uit namelijk.

Ik denk dat olijf of grijs best wel mooi staat hoor!, de lange muur die kleur doen en de rest van de muren wit. Ook de deuren zou ik wit schilderen. Dat olifanten vijf luik boven de bank hangen en de andere posters/schilderijen van die muur af. Die zou ik bijv boven de eettafel als collage ophangen als jr ze niet weg wilt hebben uit de woonkamer.

Natuurlijk kun je de bank vervangen voor een hoekbank, een leuk kleed neerleggen, een plant(en) neerzetten en het leuk aankleden, maar volgens mij moet je met bovenstaande tips zonder veel te besteden al een hele vooruitgang kunnen boeken