[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:20

Goedemorgen, ik had jullie graag al foto's laten zien van ons nieuwe huisje. Alleen laat ik nu net een ongeluk hebben gehad. Ik en de kinderen gelukkig ongedeerd alleen de auto niet. Was niet mijn fout alleen de gevolgen ervan zijn groot. De auto wordt Total loss verklaard en omdat het een oudere auto is zal de dagwaarde niet boven de 1000 euro uitkomen. En dat is waarschijnlijk al te veel. En geld voor een andere auto is er helaas niet. Dus we moeten even kijken hoe we dit op gaan lossen. Kortom een slecht begin.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:28

@Pepper, dat is idd een heel slecht begin, sterkte ermee!

Voor iedereen die nog wacht op goedkeuring van de hypotheek, ook heel veel sterkte daarmee, ik weet uit ervaring hoe stressig dat kan zijn.

@Shanna, ik hoop dat jullie snel alles in orde gaan krijgen.
Ellende uit de "vuilniszakken" te moeten leven hé.

Wij hoeven niet veel te doen in het nieuwe huis, enige wat afgemaakt moet worden is het toilet en de hal beneden. Dat willen we eerst in orde maken, dan poetsen, eerst de kasten op de plek, en alles meteen inruimen op de plaats waar het moet komen.

Verkoop van de hoeve hier gaat niet heel snel gaan, daar hadden we al rekening mee gehouden.
Wij hadden een graafmachine gehuurd om het terrein op te schonen voor verkoop, en dan wacht je al twee dagen vergeefs op het brengen van de container...hebben het graafmachine vanmorgen maar weer laten ophalen, anders betaal je nog meer dagen duur voor iets waar je op dat moment toch niks mee kan. Hier zit dus ook wel eea tegen hoor ;)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:55

Ohjee pepper!

Ja het blijft wel gek.
Maar t contact met de verkopers is ook heel speciaal, vast daarmee.
Ik ken het, uit zakken leven. Hier dan omgekeerd: wij moeten in zakken steken wat denken niet meer te gaan aandoen.
Maar ja dan wordt t goed weer dus die dikke trui die je had klaargelegd mag in de zak en dat dunne shirtje er weer uit

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:27

Sorry, kwam toevallig bij dit topic....

Sassy, waar komt de hoeve te koop? En zit er ook echt weide/stallen ed bij? }:0

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:36

Popke, in Beringen, en ja er is 3,5 hectare eigen land bij, een bruikbare stal, we laten denk ik onze verplaatsbare stal ook staan (2 boxen, moeten enkel terug deuren in).

Plus wij hebben jarenlang een weiland van ruim 2,5 hectare met grote schuilstal erop van een buurman kunnen pachten.
Plek zat dus op een prachtige locatie :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:43

En nu vanaf hier ook eindelijk goed nieuws, de hypotheek is rond!
Toch wel een beetje trots op mijn eerste eigen huis, alleen gekocht.
1 augustus verhuizen. Mooi nog even sparen en een inboedel kopen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:04

Gefeliciteerd Phylos *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:04

Gefeliciteerd!!!!

Zijn er nog mensen huizen wezen kijken tijdens de Open Huizen Dag?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:30

Ja Cayenne, bij het huis hier aan de overkant 4 kijkers geweest, dus er zijn mensen op pad geweest. :j
Of bedoel je hier uit het topic? :P

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:29

Ai Pepper, dat is geen goed nieuws en vooral ontzettend schrikken.

Hier goed nieuws, vandaag gehoord dat de hypotheek rond is. Wat een opluchting :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:05

Mag ik me hier aanmelden? Wij hebben ons ingeschreven voor twee nieuwbouw projecten. Vandaag is de uitslag van 1 project. Er wordt namelijk geloot. Diegene die ingeloot zijn krijgen een belletje. Het dus wachten op niks.. of een belletje. Iedereen is voor ons aan het duimen maar het is al 14:00 uur.

Van het andere project kunnen we tussen 21 april en 1 mei een belletje krijgen... Ook daar is een loting. Wel stond er in de voorwaarden dat als je geen voorbehoud heb op het verkopen van het huis, voorrang hebt. Wij hebben gelukkig daar geen voorbehoud op. Alleen gaat onze eerste keus naar het eerste project... Zal je net zien, worden we niet gebeld voor onze voorkeur maar voor die andere wel..

Nou duimen nog maar even.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:15

Spannend DonDon!

Hier nog steeds aan het wachten op de sleutels :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:20

Je hebt in ieder geval als voordeel dat je eerste keus ook als eerste de loting heeft. Spannend hoor.

Wij horen vandaag hopelijk of de Rabo ons een rente aanbod wil doen en hoe lang ze dan nog nodig hebben. Ik weet niet hoe lang ze dan nog nodig hebben voor acceptatie etc.

Gisteravond maar (weer) een ietwat geirriteerde mail gestuurd naar de hypotheekadviseur die ondertussen al sinds 20 februari bezig is, en prompt was daar vanochtend een rentevoorstel, waarbij werd aangegeven dat hij nog bezig was met allerlei documenten die ze wilden hebben terwijl we echt al héél veel hebben gestuurd. En in dat rentevoorstel staat dat de hypotheekverstrekker dan nog tot 17 mei nodig heeft voor de definitieve offerte.

Duh, levering staat gepland op 26 april en 17 april loopt voorbehoud financiering af. Ook niet eens een advies in zijn mail van joh, misschien moet je even verlenging aanvragen. Nee, alleen dat hij vandaag gaat bellen. Ik wacht nog steeds op zijn telefoontje van vorige week :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:34

Neonlight schreef:
Ja Cayenne, bij het huis hier aan de overkant 4 kijkers geweest, dus er zijn mensen op pad geweest. :j
Of bedoel je hier uit het topic? :P

:')

Gefeliciteerd phylos!!! *\o/*

Sterkte Pepper...

Gefeliciteerd Druif :D

Ik ga voor je duimen DonDon!

Pff Prairy wat een gedoe... hoorde gisteren ook van vrienden dat hun hypotheekadviseur helemaal niets meer van zich had laten horen na 2 gesprekken. Die hadden alles moeten tekenen via de secretaressen. Heel vaag liep dat bij hun ook.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:39

Echt hoor, ik was ook nog op vakantie (daar was het 6u vroeger) dus dat was wel a-relaxt. De hele tijd eraan moeten trekken, alleen reactie als ik zelf vroeg hoe het ermee stond. Daarom vorige week toch alsnog maar naar de Rabobank, maar uiteindelijk zijn die qua rente nu niet veel duurder dan de aanbieding (alleen doen we dan volledig annuïtair ipv een deel aflossingsvrij). Hadden een rekensom gemaakt tussen annuitair rente en annuitair met deel aflossingsvrij, en ondanks dat we dan ongeveer 200 euro hogere maandlasten hebben, betalen we over 10 jaar gezien ongeveer 25.000 euro minder rente.

En de Rabo heeft goede voorwaarden voor bouwdepot en later wellicht ook voor nieuwbouw als we de hypotheek mee zouden willen nemen als we zelf een huis gaan bouwen op het perceel wat we nu willen kopen.

Maar man man man, ik heb nu 3x een huis gekocht, en het is nog geen 1x gewoon lekker soepel gegaan. Schijnbaar is dat echt heel moeilijk ofzo, je klanten informeren en zorgen dat ze niet elke keer extra documenten moeten aanleveren....

Druif, inderdaad, gefeliciteerd! Die woorden wil ik ook héél graag horen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:50

Iedereen gaat lekker mooi.

Hier oeps laatste moment bezichtiging. Ex huur makelaar was vergeten mail te sturen. Vanmiddag kijkdag tussen 4 en half 6 vanaf 140000 keuringsrapport gelezen paar ai punten maar niet onoverkomelijk hoekhuis met een vreemde schuurplaatsing

Ook letterlijk laatste moment omdat termijn bijna afloopt voor hypotheek meer van lukt het ok niet ook best

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:57

Als ie nou iedereen vergeten was te mailen :P

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:53

Prairy schreef:
Je hebt in ieder geval als voordeel dat je eerste keus ook als eerste de loting heeft. Spannend hoor.

Wij horen vandaag hopelijk of de Rabo ons een rente aanbod wil doen en hoe lang ze dan nog nodig hebben. Ik weet niet hoe lang ze dan nog nodig hebben voor acceptatie etc.

Gisteravond maar (weer) een ietwat geirriteerde mail gestuurd naar de hypotheekadviseur die ondertussen al sinds 20 februari bezig is, en prompt was daar vanochtend een rentevoorstel, waarbij werd aangegeven dat hij nog bezig was met allerlei documenten die ze wilden hebben terwijl we echt al héél veel hebben gestuurd. En in dat rentevoorstel staat dat de hypotheekverstrekker dan nog tot 17 mei nodig heeft voor de definitieve offerte.

Duh, levering staat gepland op 26 april en 17 april loopt voorbehoud financiering af. Ook niet eens een advies in zijn mail van joh, misschien moet je even verlenging aanvragen. Nee, alleen dat hij vandaag gaat bellen. Ik wacht nog steeds op zijn telefoontje van vorige week :roll:

Bij ons was de totale aanvraag binnen twee weken rond, dus apart dat die van jullie meer dan een maand nodig heeft...ze nemen zich er uitgebreid de tijd voor blijkbaar... -O-

Oh en je frustratie over het kopen van een huis is heel herkenbaar. Vriend en ik zeiden gister nog tegen elkaar, de komende 30 jaar kopen of verkopen we niets meer!

Dondon, nog iets gehoord?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:31

Mijn hypotheek was binnen twee dagen geregeld := {:} Dinsdag bij de bank ingeschoten en vandaag kreeg ik het bindende aanbod al. Gaat dan wel voor een oversluiting, maar ook voor een aankoop is me dit wel gelukt. Een maand kán, maar dan moet je wel wel een hele lastige situatie hebben. In een standaardsituatie moet je toch wel redelijk vlot duidelijkheid kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:32

Bij ons ging het ook snel :j we hadden het renteaanbod binnen no-time binnen en akkoord op de offerte was er ook binnen een dag toen :# als het een normale situatie is en je hebt alle papieren goed op orde gaat het naar mijn ervaring best vlot.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:38

karuna schreef:
Iedereen gaat lekker mooi.

Hier oeps laatste moment bezichtiging. Ex huur makelaar was vergeten mail te sturen. Vanmiddag kijkdag tussen 4 en half 6 vanaf 140000 keuringsrapport gelezen paar ai punten maar niet onoverkomelijk hoekhuis met een vreemde schuurplaatsing

Ook letterlijk laatste moment omdat termijn bijna afloopt voor hypotheek meer van lukt het ok niet ook best

De ene keer geef je het op en zeg je dat je er een punt achter zet, in je huidige huurhuis blijft zitten en rust wilt, waarna er een week later een bezichtiging volgt? :P
Don't get me wrong, ik gun je echt een ander fijn huis! Maar ik zou hier juist heel onrustig van worden en eerst voor mezelf uitzoeken wat ik nu echt wil.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:17

Volgens mij weet Karuna exact wat ze wil
Alleen zijn er wat factoren waardoor dat lastig is

Liefst verhuizen naar een eigen koophuis binnen budget en bepaalde regio
Alleen worden de huizen binnen dat budget steeds zeldzamer ivm aantrekken markt
En ze heeft te maken Met een deadline waarna ze geen hypotheek meer geregeld krijgt
Vandaar dat ze het eigenlijk opgegeven had

Maar goed , zat ik in dezelfde situatie zou ik dit huis ook nog zijn gaan bekijken

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:47

Berdien schreef:
Mijn hypotheek was binnen twee dagen geregeld := {:} Dinsdag bij de bank ingeschoten en vandaag kreeg ik het bindende aanbod al. Gaat dan wel voor een oversluiting, maar ook voor een aankoop is me dit wel gelukt. Een maand kán, maar dan moet je wel wel een hele lastige situatie hebben. In een standaardsituatie moet je toch wel redelijk vlot duidelijkheid kunnen hebben.

Onze situatie, en het perceel zijn beide niet standaard, maar dan nog. De koopovereenkomst is 20 februari getekend en toen had de adviseur ook de belangrijkste stukken zoals jaarcijfers van vorig jaar en de 2 jaren ervoor al, plus salaris gegevens etc etc. Ondertussen dus al bijna 2 maanden verder...

Maar het is net of we steeds zelf een schop moeten geven om weer vooruit te gaan ipv ons op de hoogte houden van de stand van zaken. Dat stoort het ergste.

Maar we hopen morgen meer te weten...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:57

Berdien dat is valsspelen natuurlijk ook. Hihi

Bezichtiging viel me heel erg mee. De vreemd geplaatste schuur (kortere tuin maar het pad erachter moet vrijblijven voor de twee buren die erover moeten naar hun schuur. Daar achter zit dus de schuur. :') raar geregeld waardoor er een relatief korte achtertuin overblijft, maar wel breed omdat het hoekhuis is en er 2 meter of ietsje meer naast zit nog. Wel mooi op het zuiden trouwens. Alle laminaat in alle kamers is maximaal 2 jaar oud en mooie kleur ook. Keuken en badkamer en wc beneden tsja keuken is ieuw die moet er uit andere twee is functioneel maar geen wc boven en geen wasbakje beneden. Grappige is een dergelijk huis ken ik door en door, deze is fractie groter. Waren nog twee koppels ook. Dus weer met zijn drieen waarvan een ook van het vorige huis waar zij ook net te laag boden.

Alleen nu nog adviseur te pakken zien krijgen, krappe tijd dinsdag moet bod binnen zijn maar maandag ben ik weg.

Cayenne dit was het laatste huis dat nog een optie was, (heb geen huurhuis nu maar koophuis dat inmiddels van ex is, waardoor er een situatie is die erg onhandig is, als er iets met hem gebeurd sta ik op straat, als bank moeilijk gaat doen sta ik op straat) ik stond er voor op de lijst vanaf eind januari al, maar tot begin maart was nog wachten op ivm huurders die konden bieden, niks meer gehoord dus was ervan uit gegaan ok laatste kans voorbij huurders hebben interesse ik blijf dus zitten waar ik zit. En ben weer begonnen met de tuin opknappen omdat dat toch dan moest gebeuren.

Om er vandaag dus achter te komen dat het toch beschikbaar was voor niet huurders. er zijn idd wel huurders geweest maar beide stellen zijn afgehaakt voor dit huis, een heeft een groter huis toch genomen, andere was eerste huis dat ie naar keek. Vandaar dat er dus een lange tijd heeft tussengezeten. Er was iets helemaal fout gegaan met een mail die een maand geleden al verstuurd was kennelijk. Had dat graag toen al geweten. -O-

Sonja klopt mijn deadline loopt af op 30 juni, dan moet acte gepasseerd zijn. Een dag later en het is pech jammer dan geen hypotheek. Huizenmarkt explodeert hier zo ongeveer, nieuw aanbod is er in mijn budget sinds begin januari deze twee ex huurhuizen niet meer geweest. Waarvan de duurste dus is verkocht aan een van de geinteresseerde huurders ook voor het huis waar ik vanmiddag ben wezen kijken. Alles nieuw is boven de 165000 vamaf prijs zo ongeveer. En iets buiten de regio alleen huizen die totaal ongeschikt zijn kwa trap, scootmobielruimte enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:11

Prairy: belachelijk last minute alles alsnog moeten regelen... hebben jullie nog geen document moeten tekenen waar precies in staat welke papieren je moet regelen?

Karkuna: ik ga duimen voor je! Klinkt goed hoor!

Over hypotheek regelen, bij ons gaat het best makkelijk denk ik? We werden gisteren gebeld dat we dus een offerte mogen tekenen. In die offerte staat ook precies welke papieren we moeten hebben, ze hebben zo ongeveer alles ook gelukkig haha! Hypotheek word een stuk goedkoper als we zelf rekening mee hebben gehouden (scheelt 125 euro per maand... heel prima dus!). Onze situatie is ook best ideaal, toen we de eerste keer bij de Hypotheker een afspraak hadden moesten we ons eigen huis verkopen, daardoor kan je dus alleen niet bij alle banken terecht. Toen we er een paar weken later waren voor de 2e afspraak was ons huis al verkocht en waren de voorwaarde ook al verlopen, dus dat scheelt dan een boel meteen haha.