Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:57

ja het kan wel, maar niet altijd voordeliger. als wij de hypotheek oversluiten is het bv wel voordeliger om het potje wat er staat door af te lossen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:49

Fading schreef:
Ik had vandaag voor 9,90

Twee pakken yoghurt
Twee pakken appelsientje drinken
Twee flessen islam wasverzachter 80wasbeurten totaal
Mona pudding
Een fles wasmiddel voor 30 wasbeurten. Fleuril!

Islam wasverzachter?

Vomar heeft nu een actie dat je bij minimale besteding van 20,00 een gratis product krijgt. Ik doe maar heel weinig boodschappen en ga echt niets extras kopen voor dst ene gratis product maar sommige voorraad dingen mogen wel weer eens aangevuld worden, dus wie weet haal ik de 20,00 net. Paar weken gelefen kreeg je bij Vomar nog een tas vol producten bij 20,00 besteding..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:05

amoj schreef:
Hoi!
Ik ga binnenkort op mezelf, zou graag alvast wat tips etc meepakken.. om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.

Heb ik meteen een vraag; er is toch ook zo'n site waar je gratis producten kunt krijgen? Nieuwe producten die je uit kunt proberen oid?

Wellicht wat handige tips;

Kijk welke winkels er in je buurt zijn en bekijk hun folders goed op aanbiedingen. Hier kun je je weekmenu op aanpassen. Mits je een weekmenu maakt (dus met wat je die week wilt gaan eten)
Maak een boodschappenlijstje zodat je niks vergeet en probeer er niet (teveel) vanaf te wijken. Een extra zak chips of koekjes liggen snel in je kar maar zo lopen de kosten ook rap op. 1x in de week boodschappen doen ipv meerdere keren scheelt ook echt vaak in de kosten.
En vooral als je alleen op jezelf gaat, zorg voor ruimte in je vriezer, vlees bijv word vaak per twee gekocht, per stuk invriezen is dan vele malen handiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:09

Silan sorry haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:19

Dat ga je nog lang horen :') , islam wasverzachter _O- _O-

Net week op vakantie geweest , nu de draad oppakken en gezonde toer weer in . Morgen boodschappen doen , darmen zijn wat van slag momenteel dus vertrouw het nog niet om uit huis te gaan kan geen risico nemen :=

Zal online eens alle aanbiedingen door nemen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:30

*\o/* Ik heb gister voor het eerst het pakketje folders in de bus gekregen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:47

Fading schreef:
Silan sorry haha!

Dat vermoedde ik al, maar wie weet is het een nieuw merk. Haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:57

Voor extra zachte schapen :')

Vandaag weer goed bezuinigd, maar dan op de tuin.
Het tuincentrum heeft hier een uitverkoop-hoek.. Laatst had ik voor 100 euro aan planten en hoefde ik maar 30 te betalen. Deze keer de grasanjers in de uitverkoop van 1,99 voor 49 cent. 15 stuks gehaald, en daarmee 22,50 bespaard (hoefde nog maar 7,50 te betalen :D )
En kipjes gekocht, dus dat scheelt weer eieren, al kocht ik die toch niet heel vaak..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:03

Kipjes? Oeh ik doe een moord voor kipjes in mijn tuin <3 Wat voor soort heb je gekocht?

Ik had toen wij hier kwamen wonen een kippenhok gekocht, die bleek alleen onder de bloedluis te zitten dus die heb ik gesloopt. Daarna niet meer gedaan en inmiddels hebben we een kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:08

Ik zou wel paar krieltjes willen hebben, ,weet alleen niet of buren dat waarderen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:09

Ik heb er vier gered via een kippenopvang. Het zijn ex-batterij kipjes, Isa Brown, dat is de gewone bruine legkip. Maar ze zien er erg goed uit (voor batterijkippen), heel levendig, en vooral heel tam. Ze zijn nu drie dagen hier, en we hebben al tien eieren geraapt :D
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-09-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:10

Krieltjes zijn ook leuk!
Zijdehoenders zijn heel rustig voor zover ik weet. Daar hebben de buren misschien geen last van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:17

Tuin is in principe groot genoeg, straks 2 konijnenrennen en dan heb ik waarschijnlijk ook wel een stukje over voor ze , gat in de muur naar berghok/tuinschuur maken dat scheelt een hok of een hok waar mijt geen kans heeft. Gewoon een paar dames, lekker los in de tuin overdag

Awh stakkers ze zijn vrij !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:22

Pas je bij een huurhuis op met gaten in muren maken en dergelijke huisdieren?
Check eerst of dat mag ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:22

Super goed van je! Helaas vind ik mijn tuin te klein voor zulk soort kippen. Hij was oorspronkelijk 13 meter lang en 8 breed. Maar heb nu een extra schuur en overkapping.

Maar wel echt super van je dat je die gered hebt! Ze zien er inderdaad goed uit voor zulke kippen.

@Rebecca: Hoeveel m2 is je tuin? Voor zulke kippen raden ze ik dacht 10-15m2 per kip aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:35

Iemand in de buurt ook huur heeft een freaking haan :=

Tuin is even denken , ze kunnen ook naar ouders toe eventueel :P

Afbeelding

Deel van de tuin , ik word depri van die aanblik maar konijntjes komen binnenkort tegen de schuur aan en dan een ren aan de linkerkant. Voor logees, pluimvee of opvang zoiets :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:38

Nice! Maar een haan?! Ik ken ook iemand die per ongeluk een haan gekocht had, nou die heeft echt heel snel de buurt op zijn dak gehad hoor := Herrie beesten :=

Vind je het niet veel werk zoveel dieren?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:42

Dat een ander het heeft betekent niet dat het mag ;)
Zeker gaten maken in muren wordt meestal niet op prijs gesteld. Duur geintje om te herstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:04

Had het liefst gewoon een boerderij :')

De haan is vervelend sochtends maar geen idee waar die woont

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:07

Veel beesten is over het algemeen goed te doen mits het kleinvee is (kippen, konijnen, cavia's en kleiner).

Overigens hebben kippen al een prima leven bij 1.5m2 per kip, zeker als je niet te grote kippen neemt. Wij hebben grote krielkippen (wij hebben op het moment 8 new hampshire kriel, 4 cochin kriel, 1 barnevelder kriel en een kruising, waarvan 6 kuikens). Deze zitten verdeeld over 3 rennen (nog), de grote ren achter van 6x1.5, dus 9m2+2m2 hok (5 volwassen kippen, 3 kuikens van 12 weken en een kuiken van 2 weken), de ren voor van 3x1.5 (4.5m2)+2m2 hok (3 volwassen kippen) en de tijdelijke ren van 2x1.5+1m2 hok voor 2 kippen (kuikens van 13 weken). Alle stukken gaan prima en kunnen de kippen goed natuurlijk gedrag vertonen.

Voor bezuinigen hoeven we het trouwens niet te doen. Voor hebben we bijna dagelijks een ei en achter ook bijna dagelijks. Dus 1.5 ei per dag voor 6 hennen (de rest is haan of kuiken). Wij wonen trouwens op een oud-industrieterrein.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:14

Ik ben kippen gewend op de boerderij bij mijn tante :+ Die hebben 3 hectare :+ Dus misschien dat ik daarom al snel iets klein vind :) Maar ik vind momenteel mijn tuin ook te klein, ookal kan het volgens jou berekeningen wel.

Maar we hebben verhuisplannen dus dan ga ik er zeker eens over nadenken. Scheelt ook weer straks dat ik niet al die beesten hoef mee te slepen haha :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:14

10m2 per kip hebben ze hier ook niet. Maar ach, wat zijn batterij-kippen gewend? Met 6 op een m2? Ze kunnen nu in ieder geval eindelijk lekker scharrelen en de vleugels uitslaan en hebben een eigen legkastje..
Ik heb nu bijna 4m2 binnenhok, 6m2 buitenren, en binnenkort nog een kippentunnel naar de composthoop die ik ga afzetten, en dat stuk is dan nog eens 10m2.
Ik zou ze ook nog in de wei kunnen los laten, maar er lopen hier veel vossen en marters, en redelijk wat roofvogels.. En de kipjes zijn nergens bang voor :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:17

Ik kon toen 2 kippen overnemen van zo'n legbatterij en die hadden de eis dat je minimaal 10m2 per kip had. Stond ook in het adoptie contract. Maar dat heb ik dus niet gedaan, omdat we toen nog niet de hele overkapping hadden staan.

Die is iets groter geworden dan gedacht :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:41

En evt een paar stenen uit de muur is ook zo weer dichtgezet hoor.
Zeker die schuurtjes daar is dat heel simpel te doen. Kun je zelfs nog wel eigenhandig repareren als je goed kijkt hoe het zit.
Je zult echt niet de eerste zijn.
Je moet het alleen niet aan de woningbouw over laten kwa repareren. Die rekenen er idd de hoofdprijs voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:50

Woningbouw ziet graag geld :=

Welk melk alternatief is nou dagelijks te gebruiken? , rijst en soja melk is niet goed. Amandel of kokos melk? Zie door de bomen het bos niet als leek :=