[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:46

Ik verhuur onder de Leegstandswet, anders gaat de hypotheekverstrekker er meestal ook niet mee akkoord. En dan hebben huurders dus geen huurbescherming.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:49

Oke! Daar heb ik nog niet eerder van gehoord :n :) Wel fijn als dat zo kan, is dat bewust of omdat je je vorige huis nog niet verkocht had?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:53

Omdat het nog niet verkocht was. Ik heb in totaal 200 euro aan een bemiddelingskantoor betaalt, die hebben daarvoor de vergunning van de gemeente, de toestemming van de bank, het zoeken en nachecken van de huurder, de huurcontracten en alle overige zaken geregeld.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:06

Ah op die manier! Fijn dat zo de kosten gedekt worden dan! En als er mensen willen bezichtigen?? Kan dat dan gewoon?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:06

Dat is niet duur! Maar hoeveel bemiddelingskosten rekenen ze door aan de huurder?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:09

Ja, in het huurcontract staat dat de huurder daar gelegenheid voor moet geven.
De bemiddelingskosten voor de huurder zijn helaas een stuk hoger, 595 euro.
http://www.overbruggingsverhuur.nl/

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:13

pfoeh he! Maar voor mensen die écht op korte termijn iets moeten hebben, is het wel een goede optie.. Toen ik nog thuis woonde en ons huis verkocht was en de nieuwe nog niet klaar, hebben we ook een paar maanden in een huis gewoond van kennisen van ons die hun huis te koop hadden maar wat maar niet wilde verkopen. Prima oplossing :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:20

Bemiddelingskosten bij particuliere verhuur zijn vaak zo hoog hoor.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:29

De bemiddelingskosten zijn vaak 1 x de maandhuur of nog hoger.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:15

ik volg het ook een beetje..

zelf ben ik op zoek na een leuke woning met flink wat grond..
in ieder geval waar ik mijn 2 ponys kwijt kan..
in de omgeving van Echt.. ( limburg dus )

wat is het toch allemaal moeilijk om te vinden ..
dus als iemand iets weet, laat het me dan weten .. het mag huur en koop zijn..

alvast bedankt

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:58

Wolken schreef:
DeniseM schreef:
We zijn al bij een aantal huizen geweest.
Waaronder 1 van 186.000 in dit apartementencomplex stonden al 6 huizen te koop.
Dus wij hebben maar 165.000 geboden toen kregen we een tegen bod van 184.000
Dat vonden wij nogal vreemd.
Toen hebben wij 172.000 geboden en gezegt dat dit het laatste bod was. (nu nog niks gehoord!)

En voor welke prijs staan de overige woningen in het complex te koop? En zijn deze vergelijkbaar met de woning waarop jullie aan het bieden zijn? Wanneer heb je je eindbod gedaan? Ik zou er namelijk ook sowieso een einddatum aan vaststellen om meer duidelijkheid te krijgen.

Ik koop mijn huis op 1 salaris, maar dat komt omdat mijn kat geen inkomsten heeft ;) . Voordeel om een huis op 1 salaris te kopen terwijl je 2 verdieners bent is voor de toekomst. Mochten er kinderen komen en 1 van de twee wil stoppen met werken / minder gaan werken of 1 van de twee raakt zijn baan kwijt weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken of je de hypotheekkosten nog op kan brengen. Bij mij bijvoorbeeld of mensen die op 2 banen een hypotheek hebben is de druk een stukje hoger voor het geval er iets gebeurd waardoor het inkomen ( gedeeltelijk ) wegvalt. Ook is het niet zo dat als je op 2 salarissen een hypotheek neemt je het maximale op beide salarissen krijgt.

Bedankt voor je uitleg!!!!!!

Ik ben samen met mijn vriend hij verdiend een stuk meer dan mij.
Dus willen we het proberen op zijn salaris te kopen.
De overige staan voor rond de 2 ton, maar eigenlijk zijn ze allemaal wel met elkaar te vergelijken.
Alleen in dit huis moest de keuken, wc en badkamer zowiezo vervangen worden.
En daarom veel het in onze prijsklasse en wilde iets van de prijs.
Omdat we het leuk vonden omdat alles dan naar onze smaak kon...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:34

@Bello: Limburg is best lastig om wat leuks te vinden dat genoeg grond heeft en ook nog eens betaalbaar is.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:57

i know..

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:12

Ik denk dat dat ongeveer iedereens probleem is. Bijna nergens kan je dat voor weinig vinden. Ik zou ook graag een huis met een weiland voor mijn pony willen hebben binnen mijn budget, maar helaas....

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:15

voor max 800 per maand zoek ik iets.

of ik nou een huisje kan krijgen van 600 euro excl weiland ben ik alsnog duurder uit, omdat ik 'mijn' gehuurde weiland ook nog eens moet betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:09

Wauw, binnen 3 weken goed verkocht, gefeliciteerd !! +:)+

Het lage tegenbod, waarom is dat raar :?
Als de verkopers weinig ruimte hebben dan gaan ze niet veel zakken, zo simpel is het :)

Het is niet de koper die de prijs bepaalt waarvoor een huis weg mag, maar nog als tijd de verkoper ;)

Mijn woning is ook verhuurd, al 3 jaar aan expats :)

Dat zijn medewerkers van een bedrijf, bedrijf huurt dan huizen voor die buitenlandse medewerkers en dat is dus sowieso een tijdelijke huisvesting. Daarbij ook gemeubileerd verhuren en je vangt een goede huurprijs en hebt veel zekerheid dat de huurder weer weggaat :)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:37

bello2005 schreef:
voor max 800 per maand zoek ik iets.

of ik nou een huisje kan krijgen van 600 euro excl weiland ben ik alsnog duurder uit, omdat ik 'mijn' gehuurde weiland ook nog eens moet betalen.

Klinkt als een mooie droom ;) moet je wel heel veel geluk hebben

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:41

Yv, ik denk dat het een graf is :)
Een kennis van ons is asbestverwijderaar, we maken graag gebruik van zijn diensten.
De kozijnen gaan zo nog wel een tijd mee, en in ons huis dat we verkocht hebben hadden we voor 4000 euro nieuwe kozijnen en dubbel glas als bouwpakket. Zelf doen scheelt echt heel veel !
Onze makelaar heeft verder informatie ingewonnen, nog wat collega's geraadpleegd en belde vanavond dat hij morgen een startbod wil uitbrengen van 225.000 . Ben heel benieuwd hoe daar op gereageerd wordt. In maart is de vraagprijs al verlaagd van 295.000 naar 269.000 . Huis is van de gemeente en die willen er wel graag af ( zei die eerste assistent makelaar) dus misschien krijgen we er idd nog wel veel af. Aan de andere kant, de gemeente heeft niet ect geldnood.

Cyndirella gefeliciteerd !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:45

Maar gemeentes hebben over het algemeen een slechte liquiditeit... Je kunt het altijd proberen toch :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:23

Nou hier klote nieuws! Geen hypotheek!! Aangezien het huis van een bank is gaan we nu proberen de overdracht een paar maanden te verschuiven en in de tussentijd het te huren van de bank zodat het wel van ons is alleen het geld wat later komt!! Makelaar gaat zijn best doen voor ons ben heel benieuwd nog steeds in spanning zitten dus!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:06

Graf :wow: ?????? Dat is een geintje toch???
Een luik lijkt het me niet, het is een betonnen randje zeg maar en in het midden daarvan zit oo kgewoon beton, zie niet iets van een hendeltje ofzo.
Nouja, we gaan het vanavond meemaken :') .

Oh, die doe-het-zelf ramen vallen inderdaad wel heel erg mee qua kosten! Had minimaal op het dubbele gerekend!

Succes Bello2005, klinkt inderdaad wel een beetje te mooi om waar te zijn. Ik ben alleen aan stalling al 315 euro per maand kwijt, ga hier echt geen vrijstaand huurhuis met land vinden voor 485 euro. Misschien een 2-kamer appartementje, maar dan houdt het wel op. Maargoed, dat is randstad, weet niet hoe de huurprijzen liggen in Limburg. Succes met de zoektocht!

Ik heb mijn huis ook op 1 salaris gekocht, DeniseM. Voordeel is dat ik het in mijn eentje op kan brengen, dus eigenlijk geen noodzaak heb aan een financiele bijdrage van mijn vriend. Dit doen we wel, gezien hij er net zo hard woont/gaat wonen als ik, maar hij betaalt alleen mee aan de dingen die hij ook gebruikt (tv, water, nuon, internet, booschappen etc.). Voordeel daarvan is dat ik het toch wel een stukje makkelijker heb per maand en daarbij ook safe zit mocht het ooit fout lopen, gezien zijn bijdrage nu alleen maar extra is voor mij.

Wow Cnindyrella, wat goed!! Gefeliciteerd! Wat snel zeg, moet wel een heeeerlijk gevoel zijn!!

Jeetje, wat balen Themba! Kwam dat door die BKR notering? En hoe nu verder?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:31

Berthe, dat is wel erg laag, maar wie weet gaat de gemeente erin mee in de onderhandelingen. Wat schat de makelaar dat het huis ongeveer waard is?

Een graf _O- . Ik hoop het niet voor je Yv! Maar 1 voordeel, als het er al zo lang ligt stinkt het meestal ook niet meer zo ;)

Balen Themba! Misschien wordt jullie geduld over een paar maandjes beloond en kunnen jullie misschien wel hetzelfde huis of een nog leuker huis kopen met een betere rentetarrief.

De offerte van de hypotheek is inmiddels binnen en die ga ik woensdag bij de adviseur doornemen. En morgen met mijn beste vriendinnetje naar mijn toekomstige woonplaats om te gaan sightseeingen, shoppen, terrasje te doen en daarna de kroeg in te duiken om te voetbalwedstrijd te gaan zien. Ze heeft het huis nog niet gezien, dus ik ben benieuwd wat ze ervan vind. En zo leer ik gelijk mijn nieuwe woonplaats een beetje kennen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:35

Wat jammer Themba!
Yv, Alvast sterkte met wat je gaat tegenkomen :P
Wolken, Ik had ook eerst het huis gekocht voordat ik wist waar ik precies ging wonen!

Ik heb mijn appartement gekocht op 1 salaris. Een tweede persoon was er namelijk niet :P
Verder zijn idd de redenen die PD noemde geloof ik dingen om over na te denken (wegvallen partner of salaris door stoppen met werken / kinderen).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:26

Themba, balen... Je had toch al een bod uitgebracht? Is alles ook al getekend? :=

Yv gaat je vriend er ook full-time wonen?
Ik dacht dat hij zelf al een huis had ofzo := Ik vond het al zo raar dat hij zich zo bemoeide met de (roze) inrichting :')

Wij hebben ons huis op 2 salarissen gekocht, maar 1 of 2 maakte in ons geval dat we net effe ruimer zaten maar alsnog 30.000 euro onder de max.
Aangezien dit huis 40.000 euro minder hypotheek kost dan mijn vriend zijn vorige huis, waar hij dus uiteindelijk alleen voor opdraaide maar niet op zijn naam mocht zetten, zitten we nu veel goedkoper dan toen we nog aparte huizen hadden.
Ik had een huur van 200 euro (die is nu 300 bij de nieuwe bewoners!) dus degene die de meeste profijt ervan heeft is mijn vriend qua maandelijkse kosten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:31

Klinkt als een leuke dag Wolken! Was het nou Katwijk waar het huis stond? Dat is iig echt een supergezellig dorp! Vriendinnetje en ex-collega van me wonen er, vind het altijd heerlijk om daar ff op bezoek te gaan :D.

Nicolletje: Ja, hij zit zowiezo al sinds oud en nieuw altijd bij mij(n ouders nu), dus de logische stap is wel dat hij er gewoon komt te wonen :j. Wel zo gezellig, vond totaal in mijn uppie wonen (nouja, met 2 poezels) nou nooit zo heel gezellig.

Jullie situatie is ook wel slim. Je ziet (of nouja, ik hoor het heel veel om me heen) dat stelletjes gaan kopen op hun max.. Zou ik zelf persoonlijk nooit doen.. 200 euro voor een huurhuis? Hoe krijg je dat voor elkaar? Voor mijn krot/slooppand in een van de slechtste wijken ergens in Den Haag betaalde ik al 436 kaal!!