Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wolken schreef:DeniseM schreef:We zijn al bij een aantal huizen geweest.
Waaronder 1 van 186.000 in dit apartementencomplex stonden al 6 huizen te koop.
Dus wij hebben maar 165.000 geboden toen kregen we een tegen bod van 184.000
Dat vonden wij nogal vreemd.
Toen hebben wij 172.000 geboden en gezegt dat dit het laatste bod was. (nu nog niks gehoord!)
En voor welke prijs staan de overige woningen in het complex te koop? En zijn deze vergelijkbaar met de woning waarop jullie aan het bieden zijn? Wanneer heb je je eindbod gedaan? Ik zou er namelijk ook sowieso een einddatum aan vaststellen om meer duidelijkheid te krijgen.
Ik koop mijn huis op 1 salaris, maar dat komt omdat mijn kat geen inkomsten heeft. Voordeel om een huis op 1 salaris te kopen terwijl je 2 verdieners bent is voor de toekomst. Mochten er kinderen komen en 1 van de twee wil stoppen met werken / minder gaan werken of 1 van de twee raakt zijn baan kwijt weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken of je de hypotheekkosten nog op kan brengen. Bij mij bijvoorbeeld of mensen die op 2 banen een hypotheek hebben is de druk een stukje hoger voor het geval er iets gebeurd waardoor het inkomen ( gedeeltelijk ) wegvalt. Ook is het niet zo dat als je op 2 salarissen een hypotheek neemt je het maximale op beide salarissen krijgt.