Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 16:16

Denk dat huren alleen handig is als je ergens (heel) tijdelijk woont.
Ik heb ook wel eens gehad dat mijn wasmachine stuk was en ik gewoon een week of twee, drie waste bij de wasserette (moet je wel in de stad wonen natuurlijk anders is het erg onhandig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:21

Welja er is iemand in het topic die huurt en iedere 2 jaar een zuinigere neemt, maar vond dat inderdaad juist heel duur ipv zelf een zuinige aankopen. Vandaar de vraag :D

Ik heb zonet Ice vibe boots besteld. beetje rondsurfen gaf me een prijsje van €197,90 dankzij een mooie korting. Elders vond ik ze met meer korting aan alsnog €202 tot zonder korting €269...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:26

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:33

Ik heb bosch gekocht voor 440€….. die doet het nu al 4 jaar niet tevreden want mijn rubber wordt oranje.
Maar kost geen drol….. en geld voor wasmachine is altijd in huis

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:39

Zal het huren niet om een duurdere wasmachine gaan? Ik heb door wat geluk met garantie, omruilen en 2e kans hier een machine staan van ruim 1200 euro terwijl ik maar de helft betaald heb en moet zeggen dat ik wel helemaal verkocht ben... ik wil nooit meer een goedkope machine, zelfde met stofzuiger.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 09:45

corinep schreef:
Zal het huren niet om een duurdere wasmachine gaan? Ik heb door wat geluk met garantie, omruilen en 2e kans hier een machine staan van ruim 1200 euro terwijl ik maar de helft betaald heb en moet zeggen dat ik wel helemaal verkocht ben... ik wil nooit meer een goedkope machine, zelfde met stofzuiger.

Geen idee. Weet dat de nieuwwaarde 2 jaar terug €1499 was. Betaal €23,99 pm.

In de kerstvakantie komen ze hem ruilen voor een nieuwer model.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:57

PSvanLot schreef:
corinep schreef:

Ja zie je. Die kwaliteit is niet te vergelijken met een machine van een paar 100 euro. Dan is huren al minder "duur" dan hier gesteld word. Dan zou je hem in 5,2 jaar helemaal betaald hebben alleen is nu het voordeel dat je steeds de nieuwste zuinigste hebt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 12:49

En soms is het ook gewoon niet anders qua financiën of mogelijkheden :\

Paar jaar terug heb ik bijna een jaar een auto via Greenwheels gereden, terwijl het met de kilometers die ik reed echt handiger was een goede 2e handse te kopen. Maar dat bedrag voor een fatsoenlijke 2e handse kon ik gewoon niet ophoesten. Dan maar elke maand gemiddeld iets meer betalen maar wel een auto waardoor ik mijn werk kon doen... en geen verrassingen als onverwachte reparaties want daar zat ik echt helemaal niet op te wachten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:41

continu een machine huren zodat je om de 2 jaar de zuinigste hebt is echt niet goedkoper dan datzelfde bedrag eenmalig aan een goedkopere wasmachine uit te geven en deze 10 jaar te gebruiken.

JE betaald in 10 jaar tijd ruim 2800 euro om een wasmachine te kunnen huren. Dat is echt echt niet goedkoper hoor. Juist gigantisch duur. Hier komt je stroom en waterverbruik nog bij.

Ik heb wasmachines van rond de 600 euro. Vorige is 11 jaar mee gegaan. Nee, zal niet de Aller zuinigste geweest zijn in verbruik. Maar ik ben inclusief aankoopbedrag, water en stroomverbruik echt geen 2800 euro kwijt. Ik ben per jaar aan water en stroom max 50 euro kwijt. Over die 11 jaar dus max 550 euro. Totaal inclusief aanschaf rond de 1100 euro voor die wasmachine....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:44

Ik heb bijna 10 jaar geleden een wasmachine gekocht voor 350 euro. Ding wast nog als een tierelier.
Voor mij geen huur. Voor niks niet. Niet voor een wasmachine, maar ook niet voor een auto en zelfs niet voor een huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:48

Moest ik alleen zijn, ik zou niet anders kunnen dan huis of appartement huren. Vroeger had ik het spaargeld niet noch het loon, nu heb ik loon en spaargeld maar liggen de prijzen zo hoog dat ik alsnog geen lening zou kunnen krijgen. Of ik zou tevreden moeten zijn met een afgeleefd pand waar een massa werk in zit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 15:19

Gelukkig heb ik nog wat kunnen kopen maar denk dat dat nu ook niet meer zou lukken of heel klein of in ander gedeelte van het land of zoiets...

Nou de zorgpremie van mijn verzekering is slecht met 5 Euro gestegen. Dat viel mee. Niet dat het een klein bedrag is maar van 150 per maand naar 155 vind ik in deze tijd van inflatie erg meevallen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:22

Ik ga van de week eens rustig ervoor zitten. Gisteren was nog niet alles bekend.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:38

Ik kreeg vanmorgen de berekening. Zorgpremie is met €273 omhoog, ofwel ruim 22 euro per maand, maar ik betaal op jaarbasis, met deze stijging ga ik kijken voor een nieuwe verzekering.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:49

Bij mij scheelt het 16 euro per maand. Ik ga ook kijken of ik kan overstappen. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:10

Citaat:

Citaat:
Ja zie je. Die kwaliteit is niet te vergelijken met een machine van een paar 100 euro. Dan is huren al minder "duur" dan hier gesteld word. Dan zou je hem in 5,2 jaar helemaal betaald hebben alleen is nu het voordeel dat je steeds de nieuwste zuinigste hebt.

Kun jij zien dat Marietje met goedkoop model wast en Pietje met een duur model
In welk opzicht is een duur model beter

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:18

Een duur model is vaak energie zuiniger en daarbij een nieuwer model sowieso.

Ik ben zeer tevreden over het huren van de droger. Iedereen waarschuwde over de hoge energiekosten, maar die zijn echt nihil. Kan hem nu kopen voor een kleine prijs. Stuk minder dan de prijs die overblijft na aftrekken van het huren.

Maar heb toch liever een nieuw model. In de toekomst hopelijk een die ik ik kan strijken ofzo haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:27

Ik kan dat goed vergelijken, ik heb 2 wasmachines staan. Een dure Miele (1300 euro) en een goedkope Bosch (600 euro en een jaar jonger).
De Miele wast echt beter dan de Bosch. Meer mogelijkheden qua programma's, en kwalitatief beter materiaal (trommel, ophanging trommel etc).
Qua bediening schelen ze niet veel, maar dat was ook een eis van mezelf, zo min mogelijk electronica in het bedieningspaneel en zo veel mogelijk mechanica, dat laatste is namelijk robuuster en goed zelf te repareren.

Waarom 2 wasmachines? Een hond die bekend staat om te verharen en rotharen heeft die overal in steken (kort en stug). De Miele is voor onze kleren, de Bosch voor de hondenspullen en echt smerige was.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:42

Handig inderdaad. Wij hebben ons oude wasmachine ook niet weggedaan om die reden. Het idee was dat ik daar paardenspul in kon wassen. Een nadeel, we hebben geen water in de schuur dus de dekjes verdwijnen toch in ons goede wasmachine.

We hebben ook wel een goed machine, maar de energie zuinige programma's duren 3 a 4 uur! Aangezien ik maar 1 dag per week was draait hij non stop, dus ik doe altijd het programma speed perfect en het energieverbruik is dan maximaal staat er, mja... de rest van de week kom ik er gewoon niet aan toe :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:46

Ik gebruik ook niet de energie zuinige programma's, duurt mij ook te lang. Vergelijk dus ook bewust niet de energie, mede ook vanwege een eerdere link die ik gaf, de zuinigste machine is niet het goedkoopste over 5 of 10 jaar bekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 16:50

Ik gebruik weleens het eco programma of een kort programma speciaal voor kleine wasjes. Of ik stop kledij van 30graden samen met iets wat gewoon even opgefrist moet worden en geen volledig programma nodig heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 17:01

@Varekaj zo doe ik het ook.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:49

PSvanLot schreef:
Een duur model is vaak energie zuiniger en daarbij een nieuwer model sowieso.

Ik ben zeer tevreden over het huren van de droger. Iedereen waarschuwde over de hoge energiekosten, maar die zijn echt nihil. Kan hem nu kopen voor een kleine prijs. Stuk minder dan de prijs die overblijft na aftrekken van het huren.

Maar heb toch liever een nieuw model. In de toekomst hopelijk een die ik ik kan strijken ofzo haha

Hij kan dan wel zuiniger zijn, maar aan het eind van de rit schiet je er niks mee op. Omdat je met huren duurder uit bent.

Wij hebben de goedkoopste bewust polis van De Friesland, met het eigen risico op 885 euro. Die word zelfs 17 euro per persoon duurder. Vind ik nogal wat. De korting zou hetzelfde blijven. Dan klopt bedrag niet. Morgen maar even bellen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:08

Ik hoef er ook niet mee op te schieten ;)

Ik zou echt nooit naar een eigen risico van 885 durven gaan. Dan ga ik dus echt iets breken ofzo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:21

PSvanLot schreef:
Ik hoef er ook niet mee op te schieten ;)

Ik zou echt nooit naar een eigen risico van 885 durven gaan. Dan ga ik dus echt iets breken ofzo.

Je hoeft maar 1 x naar het ziekenhuis en het is op. Inderdaad iets breken of een scannetje en je mag het aftikken.