Fun-da deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:46

En met een beetje pech vertrekken die vrienden nu binnen 10 jaar, omdat de constructie van delen toch niet zo idyllisch blijkt te zijn. Ik zou er nooit aan beginnen.. je moet wel erg op 1 lijn zitten met werkelijk alles op paardengebied.

Snackmuur is wel tof.. mooie details ook in het huis.

denisesilver

Berichten: 3167
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:04

kamsel schreef:
Cayenne schreef:
Oooooooh <3 <3 <3 Wel 2 onder 1 kap, maar dan nog <3
https://www.funda.nl/koop/hall/huis-410 ... tweg-15-a/


Dat is ook weer zo’n rijdende rechter kanshebber..

Dat dus :')
Plus dat het onder monumentenzorg valt, vind ik persoonlijk niks

Edit: die met die snackmuur is echt heel gaaf!

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:48

Die kerk is vér boven de vraagprijs verkocht en dan valt het verschil wel weer mee.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:02

Ceetje_bokt schreef:
Ik vind het niet schandalig, want we weten niet hoeveel de nieuwe ‘bewoners’ ervoor betaald hebben toch? Opmerkelijk vind ik het wel.

Even het kadaster raadplegen; voor twee tientjes, of daaromtrent, weet je het......

Ceetje_bokt
Berichten: 5210
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:46

ikke schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik vind het niet schandalig, want we weten niet hoeveel de nieuwe ‘bewoners’ ervoor betaald hebben toch? Opmerkelijk vind ik het wel.

Even het kadaster raadplegen; voor twee tientjes, of daaromtrent, weet je het......

Zo nieuwsgierig ben ik niet om daar geld voor te betalen, ging me om de woordkeuze ‘schandalig’. En nu weten we dat het dus niet ‘schandalig’ is, want Manzano wist ons te vertellen dat het ver boven de vraagprijs verkocht is.

pantarhei

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:04

Gaaf huis met die snackmuur in Arnhem

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:38

ikke schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik vind het niet schandalig, want we weten niet hoeveel de nieuwe ‘bewoners’ ervoor betaald hebben toch? Opmerkelijk vind ik het wel.

Even het kadaster raadplegen; voor twee tientjes, of daaromtrent, weet je het......

Kan ook voor 2 euro bij de kadaster telefoon, daar hoef je geen tientjes voor uit te geven :P .

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:30

Prachtig huis in Arnhem, vind de prijs ook erg meevallen!

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:14


_Lorette_

Berichten: 12140
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:25

Mooi <3 Waarom de ':= '?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:38

Die is prachtig idd <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:51

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-10-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:52

Oh wauw, daar kan je echt iets heeel gaafs van maken! <3

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:19


Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:42

Cayenne schreef:
Oooooooh <3 <3 <3 Wel 2 onder 1 kap, maar dan nog <3
https://www.funda.nl/koop/hall/huis-410 ... tweg-15-a/


Er staat nu al een bezichtigingsstop op vanwege de grote interesse.. vraag me af of mensen wel de hele tekst hebben gelezen dan :+

Het lijkt mij vréselijk om alles te moeten delen met je buren..

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:44

Drico schreef:
Cayenne schreef:
Oooooooh <3 <3 <3 Wel 2 onder 1 kap, maar dan nog <3
https://www.funda.nl/koop/hall/huis-410 ... tweg-15-a/


Er staat nu al een bezichtigingsstop op vanwege de grote interesse.. vraag me af of mensen wel de hele tekst hebben gelezen dan :+

Het lijkt mij vréselijk om alles te moeten delen met je buren..

Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat huis voorbij zag komen. Op een pensionstal kun je tenminste nog vertrekken bij een verschil van inzicht...

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:53

Drico schreef:
Cayenne schreef:
Oooooooh <3 <3 <3 Wel 2 onder 1 kap, maar dan nog <3
https://www.funda.nl/koop/hall/huis-410 ... tweg-15-a/


Er staat nu al een bezichtigingsstop op vanwege de grote interesse.. vraag me af of mensen wel de hele tekst hebben gelezen dan :+

Het lijkt mij vréselijk om alles te moeten delen met je buren..

Volgens de kadasterkaart heb je wel je eigen deel. De lijn loopt door de stal, dus echt delen is het niet denk ik. Maar ideaal is anders. Ze rijden wel op niveau aan alle stang en trens hoofdstellen te zien.

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:15

pillow schreef:
Volgens de kadasterkaart heb je wel je eigen deel. De lijn loopt door de stal, dus echt delen is het niet denk ik. Maar ideaal is anders. Ze rijden wel op niveau aan alle stang en trens hoofdstellen te zien.


In de tekst staat letterlijk:

"Het uitgangspunt in 2011 was, is en blijft dat zij met elkaar een ruim opgezet erf zouden gaan delen waarop alle felbegeerde paardenfaciliteiten aanwezig moesten zijn. In de praktijk houdt dit in dat de stapmolen, rijbaan, paddock en de schuur voor gezamenlijk gebruik en onderhoud zijn en dat zowel Slatweg 15 als Slatweg 15a over 3 stallen beschikken in die geweldige schuur!"

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:50

zou er dan ook een soort hospiteeravond gehouden worden met alle gegadigden, of t een beetje klikt met de nieuwe buren :)) dit gaat vast niet alleen om centen qua verkoop toch?

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:20

Drico schreef:
Cayenne schreef:
Oooooooh <3 <3 <3 Wel 2 onder 1 kap, maar dan nog <3
https://www.funda.nl/koop/hall/huis-410 ... tweg-15-a/


Er staat nu al een bezichtigingsstop op vanwege de grote interesse.. vraag me af of mensen wel de hele tekst hebben gelezen dan :+

Het lijkt mij vréselijk om alles te moeten delen met je buren..



Zou je dan idd wel zeggen ja; de paddock bij de bak is al van de buren en de longeercirkel valt ook net buiten het perceel.....zelfs de bak is voor een kwart van de buren. Stalgebouw is maar voor de helft van jezelf. En van de woning zelf is het grootste deel van de buren, Je hebt je buren continue over en door je erf heen te lopen,

De boerderij is gaaf, maar hoe de boel verdeelt is, is gewoon bezopen te noemen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:39

Als er hele goede afspraken gemaakt worden op papier zou het kunnen werken in theorie, maar daar moet je dan als beide partijen wel echt moeite in steken. Communicatie is denk ik de key in deze.

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:50

zolang beide partijen op 1 lijn zitten wat betreft het houden, onderhouden en de verzorging van de paarden zal het wel goed komen ja.
Maar persoonlijk denk ik dat dit een recept is voor heel veel frustratie en burenruzies.
Want zelfs als je in eerste instantie op 1 lijn zit; interesses kunnen veranderen, iemand verliest een baan waardoor het bijdragen aan het gezamenlijke onderhoud onder druk komt te staan.
En zelfs al zit je op 1 lijn wat betreft sport; misschien vind jij je buren wel te hardhandig tegen hun paarden ( of andersom).en gaat dat wringen.

En stel het gaat uiteindelijk fout; ga je een hoop gedoe krijgen omdat je buren over jouw erf moeten om die paddock en stapmolen/longeercirkel te kunnen gebruiken, want reken maar dat die ineens niet meer gezamenlijk zijn als er toch ruzie komt; immers zijn die volgens het kadaster van je buren. Zelfde geldt voor de bak; volgens het kadaster is een deel van de buren.

Dus heel simpel; zolang alles goed gaat, zal het vast een oke constructie zijn ( al zou ik er nooit voor kiezen), maar zodra het niet goed gaat en zelfs flinke frustraties gaan opspelen, zit je binnen de kortste keren bij Mr Frank Visser om jezelf te kijk te zetten voor heel Nederland. Dat kan gewoon niet anders met hoe het perceel is opgesplitst


En wat als 1 van beide partijen stopt met de sport? En al zn paarden weg doet en zijn/haar deel van het perceel weer wil betrekken bij hun tuin, omdat ze bv een parkachtige tuin willen maken. Ben je ineens een deel van je faciliteiten kwijt.


al met al vind ik 5 ton dan ook erg veel geld voor wat je ervoor krijgt, helemaal omdat je zo afhankelijk bent van je buren wat betreft het gebruik en onderhoud ect van het geheel..........Plus dat je 0 privacy hebt, want je buren kunnen altijd over jouw erf heen banjeren

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:03

Daarom begrijp ik ook echt niet dat er zoveel interesse is. Denken andere mensen hier niet over na :?

Merexa

Berichten: 1170
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:22

Nou, daar zou ik mijn handen ook niet aan branden.
Dan zou ik liever iets verder kijken naar zoiets als dit, een klein stukje verderop:
https://www.funda.nl/koop/hengelo-ge/hu ... enseweg-9/

En dan hier nog wat geld tegen aan gooien om het wat te moderniseren, maar het heeft ook zeker potentie.
(en staat ook onder bod)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:24

Wel geinig als over een jaar het écht bij Frank Visser is! :+