Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:41

julius_juut schreef:
Ik denk niet dat ze interesse hebben in een moeder en zoon die beide verre van fotogeniek zijn en een mini-budget hebben. :') Wel bijna wanhopig genoeg om aan zo iets mee te gaan werken...

Nou waarom niet? Je kunt altijd eens mailen en uithoren over het hoe en wat. Misschien is het wel hartstikke interessant voor jullie :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:13

Hoe lang duurde het voordat jullie een concept koopovereenkomst hadden?

Taxatie is geregeld. Worden maandag gebeld over het bedrag. Dinsdagochtend zitten we bij de hypotheek maarja dan hebben we wel ook de koopovereenkomst nodig -O-

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:15

Nou niet binnen een dag :') eind vd week zul je hem wel hebben..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:18

Relaxed schreef:
Nou niet binnen een dag :') eind vd week zul je hem wel hebben..

Merk je al hoe goed ik ben met geduld :')

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:24

Duurde hier twee weken maar dat vond ik traag en erg frustrerend :=
Gefeliciteerd Inge!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:26

Duurde bij ons een dag 3 geloof ik. Maar idd niet binnen een dag haha! Al snap ik je hoor qua geduld :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:34

Maar die termijn waarin je de hypotheek rond moet hebben, gaat pas in na het tekenen mag ik hopen? Dan maakt het me niet zo uit als het langer duurt van hun kant. Al blijft het dan wel heel spannend. Zag wel dat ie nu op funda onder bod staat dus zal wel goed komen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:39

ingedebruijn schreef:
Poeh dat ik dit bericht nu zou typen, was echt wel het laatste dat ik 2 weken terug zou denken.

Maar.. We hebben een huis gekocht!! En ook nog onder de vraagprijs. Bizar.. Dusja hoe wat waar?

Ik werd geïnspireerd door het bericht van Loei dat ze bij een woning gingen kijken die al een tijd te koop stond. Op basis daarvan ben ik op funda gaan kijken in de regio welke huizen al langer op beschikbaar stonden. Natuurlijk pure gok dat ze niet gewoon vergeten zijn om de status te updaten.

Zo bezichtigen aangevraagd voor een aantal woningen en voor eentje werd ik de volgende dag al gebeld dat we nog konden kijken. Er was niets mis met het huis. Was zelfs al een keer verkocht geweest maar de kopers hadden zich na het tekenen weer terug getrokken.

Zodoende ging het nu ook niet meer op inschrijving maar gewoon komen kijken en bij een goed bod, werd er onderhandeld. Nouja jullie snappen dat dit in deze tijd echt een perfecte kans voor ons was.

Gisteravond hebben we de woning bekeken en geboden. Vanmorgen nog onderhandeld en nu inmiddels akkoord. 1500 euro onder de vp. Echt dolblij mee!! De makelaar is nu bezig met de overeenkomst en de taxateur is ook al ingeschakeld.

Wij gaan nu documentatie verzamelen en dan kan het volgens mij hard gaan.

Het huis is alles dat we willen en meer. 4 enorme slaapkamers.. Eentje is groter dan mijn huidige woonkamer. 13 jaar oud, label A. Beschutte tuin met heerlijke overkapping.

Tja <3

Misschien dus een idee voor anderen die al lang zoeken.. Je hoeft maar 1 Lucky shot te hebben.

Inge wat heerlijk voor jullie, gefeliciteerd!! Zo zie je maar, goed dat jullie vast hebben gehouden aan jullie wensen, nu heb je alles *\o/*

Jammer dat de overdracht niet vervroegd kon worden Wendy, redden jullie het zo wel kwa tijd?

Wauw Daks dat zijn er veel! Fijn dat jullie er een goed bod bij hebben :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:41

ingedebruijn schreef:
Maar die termijn waarin je de hypotheek rond moet hebben, gaat pas in na het tekenen mag ik hopen? Dan maakt het me niet zo uit als het langer duurt van hun kant. Al blijft het dan wel heel spannend. Zag wel dat ie nu op funda onder bod staat dus zal wel goed komen.

Oh dat weet ik niet zeker eigenlijk. Bij ons was dat wel, maar dat kan ook gekomen zijn omdat verkopend makelaar standaard een week extra aanhield voor financieel voorbehoud.

Maar kan er nog niks aangevraagd zonder? Bij ons werd er al van alles in werking gezet en voegden wij koopovereenkomst en taxatierapport later toe. Zeker taxatierapport duurde bij ons we even namelijk.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:50

ingedebruijn schreef:
Hoe lang duurde het voordat jullie een concept koopovereenkomst hadden?

Taxatie is geregeld. Worden maandag gebeld over het bedrag. Dinsdagochtend zitten we bij de hypotheek maarja dan hebben we wel ook de koopovereenkomst nodig -O-

Wij hadden concept de volgende dag. Voor het hypotheekgesprek zelf was het nog niet nodig, daarna willen ze hem uiteraard wel zsm hebben. Die tijd ging bij ons idd in vanaf het tekenen. Uiteindelijk hebben we 1 week verlenging aan moeten vragen omdat de hypotheekverstrekking nog net niet helemaal rond was en dit was geen enkel probleem.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:58

SimoneeM schreef:
ingedebruijn schreef:

Oh dat weet ik niet zeker eigenlijk. Bij ons was dat wel, maar dat kan ook gekomen zijn omdat verkopend makelaar standaard een week extra aanhield voor financieel voorbehoud.

Maar kan er nog niks aangevraagd zonder? Bij ons werd er al van alles in werking gezet en voegden wij koopovereenkomst en taxatierapport later toe. Zeker taxatierapport duurde bij ons we even namelijk.

Ohhh ja voor de rest is alles al geregeld. Taxateur gaat deze week heen. Verwacht het bedrag maandag al en het rapport zelf dinsdag of woensdag. Dus dan is het enige nog de koopovereenkomst. Voor de rest hebben we alles al dat de hypotheker op de mail gevraagd had :)

Gezien het vakantie is, vond de hypotheker de 5 weken wel spannend dus ik nu automatisch ook.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:14

Ahh ok! Ja das wel spannend dan. Maar komt vast goed. Hangt een beetje vd bank af, maar bij ons waren ze echt snel. Uiteindelijk in 4 weken hypotheekofferte kunnen tekenen, en dat terwijl vriend ondernemer is en het volgens bank wat ingewikkelder was.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:02

ingedebruijn schreef:
SimoneeM schreef:

Ohhh ja voor de rest is alles al geregeld. Taxateur gaat deze week heen. Verwacht het bedrag maandag al en het rapport zelf dinsdag of woensdag. Dus dan is het enige nog de koopovereenkomst. Voor de rest hebben we alles al dat de hypotheker op de mail gevraagd had :)

Gezien het vakantie is, vond de hypotheker de 5 weken wel spannend dus ik nu automatisch ook.

Wij hadden met twee weken de complete hypotheek rond en getekend, inclusief bouwdepot. Hebben het gedaan via een hypotheekadviseur.

Scheelt al heel veel als je direct de goede documenten aanlevert bij de hypotheekadviseur. Wij hadden overigens geen bijzonderheden. Beide nog thuiswonend met een baan, spaargeld en zonder schulden.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:29

Wij hadden een week na het opnieuw tekenen de hypotheek rond. We hoefden alleen nog het koopcontract op te sturen en nog een verkoopopdracht van de verkoopmakelaar voor de overbruggingshypotheek. Taxatie was al gedaan voordat we het koopcontract de eerste keer tekenden en alle andere documenten lagen ook al bij de hypotheekadviseur. Nu hadden wij bij de eerste keer tekenen ook al wel direct het voorlopige rente aanbod binnen etc.

Wij waren helemaal verrast dat het zo snel ging. We hadden maximaal 6 weken en 4 weken vertraging door het ontbinden. Hierom hadden wij de termijn en de overdrachtsdatum al met een maand verschoven, maar achteraf hadden we het alsnog makkelijk gered met nog een week tijd over :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:31

Goedemorgen, ik kom meelezen :) gaan dinsdag bij een huis kijken waar we nu al helemaal gek van zijn. Maar ja 3 dagen bezichtigingen, ze hebben alleen geen einddatum voor biedingen en willen ook de mogelijkheid geven voor tweede bezichtiging als we willen. Ga onze makelaar nog wel even inschakelen en vragen hoe hij het zou doen.

Liggen nu al biedingen van mensen die er niet kunnen komen kijken. Echt gekkenhuis

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:41

MarjanB schreef:
Goedemorgen, ik kom meelezen :) gaan dinsdag bij een huis kijken waar we nu al helemaal gek van zijn. Maar ja 3 dagen bezichtigingen, ze hebben alleen geen einddatum voor biedingen en willen ook de mogelijkheid geven voor tweede bezichtiging als we willen. Ga onze makelaar nog wel even inschakelen en vragen hoe hij het zou doen.

Liggen nu al biedingen van mensen die er niet kunnen komen kijken. Echt gekkenhuis

Wij hebben op deze manier net misgegrepen...
Huis was dus al (blind) verkocht voordat we überhaupt konden bezichtigen.. -O-

Als het echt een potentieel droomhuis is, ga er dan achteraan. Het is nu echt van de zotte.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:43

Heb de makelaar al twee keer gesproken en die geeft aan dat ze ons gewoon de kans willen geven en niet al in onderhandeling gaan. Verkoper heeft ook geen haast geeft ze aan

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:39

Wij hebben trouwens dit huis gekocht :D
Hij is na de verkoop met karige foto's en onjuiste info op Funda gezet, maar het is voor het idee. De totaaloppervlakte van de woning is 161 m2, er zijn 2 woonlagen en 5 kamers welke (buiten badkamer, wc, keuken en bijkeuken om). Ook staan er 2 paardenstallen. Deze zullen wij gaan gebruiken als stallen voor wat kleinvee.

Daarnaast is er nog een grote veranda met kleine buitenbar :)

https://www.funda.nl/koop/verkocht/west ... ofdweg-64/

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:42

Wat leuk die heb ik nog voorbij zien komen. Wat raar dat de afmetingen zo afwijken. Ik kon destijds echt niet door de foto's heen kijken ook haha. Van harte gefeliciteerd!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:43

Animal schreef:
Hij is na de verkoop met karige foto's en onjuiste info op Funda gezet, maar het is voor het idee. De totaaloppervlakte van de woning is 161 m2, er zijn 2 woonlagen en 5 kamers welke (buiten badkamer, wc, keuken en bijkeuken om). Ook staan er 2 paardenstallen. Deze zullen wij gaan gebruiken als stallen voor wat kleinvee.

Wat een pareltje <3
Maar hoe kan het dat het in het echt zoveel groter is? Waarom stond dat verkeerd op Funda? Scheelt ook niet een beetje...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:47

Muurp schreef:
Animal schreef:

Wat een pareltje <3
Maar hoe kan het dat het in het echt zoveel groter is? Waarom stond dat verkeerd op Funda? Scheelt ook niet een beetje...

Hij is in de stille verkoop verkocht. Makelaar heeft er denk ik voor zijn eigen reclame een snelle advertentie op Funda voor geplaatst. Hij hoefde het huis niet te verkopen aan de hand van de advertentie. In de advertentie staat ook dat er maar 1 kamer is en maar 1 woonlaag :+

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:44

Makelaars hebben vaak een bepaalde verplichting naar Funda toe. In deze tijd, waar huizen vaak verkocht zijn vóór het überhaupt de kans heeft om op Funda te komen, zetten ze vaak de verkochte huizen er alsnog op.

Héél mooi huisje! Lekkere tuin er ook bij!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:27

Wat leuk Animal!

Bij ons klopten de maten ook totaal niet. Scheelde bij sommige muren 10 (!) meter. Dit kwam omdat ons huis werd verkocht door erfgenamen die niet zelf in het huis woonden. Er was gedoe tussen erfgenaam en bewoners, dus mensen langs sturen om fatsoenlijk te meten was een probleem, daarom was alles gegokt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:40

Animal schreef:

Wat een leuk huis zeg. Maar de foto's zijn wel beroerd :') Maar goed, hij heeft ook niet officieel op funda gestaan natuurlijk :P Ik vind die grote slaapkamer heel leuk! En sowieso een sfeervol huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:47

Wat een leuk huis en plekje! Gefeliciteerd