Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Is het een fittonia? Dan zou ik wat meer water geven en het slappe blad afknippen. Die houden volgens plantsome van een plek zonder direct zonlicht en licht vochtige aarde
Amber_anne schreef:Pfoe mozaïek plantjes zijn niet de makkelijkste
Ik zou kijken naar een gesloten eco systeempje. Je kunt in veel tuincentra glazen potten vinden met een kurk deksel
Ik heb een syngonium in die van mij staan
[ [url=m/IoLOFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Quir schreef:Die zijn zo leuk inderdaad!![]()
Maar ook best gevoelig voor wortelrot (mijn ervaring dan, ik wil altijd te goed voor ze zorgen en verzuip ze daardoor af en toe). Doordat het andere plantje er nog goed uit ziet, misschien toch ook wortelrot? Nu heb ik niet zo veel ervaring met deze, dus misschien is het wel iets heel anders. Ik vond ze in ieder geval altijd best lastig, al waren ze wel makkelijk te stekken haha.

Amber_anne schreef:Het gaat geen handplantje worden ben ik bang. Een ecosysteem is een afgesloten pot daar blijft de luchtvochtigheid heel hoog net als in een kas.
Voor sommige planten is dat een stuk makkelijker om te overleven.
Dit is bijvoorbeeld een systeem. Hier staat ook een fittonia in bijvoorbeeld.
[ [url=m/ZDTHxG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je zou hem ook onder een stolp kunnen zetten. Dat helpt vaak ook een stuk
. Ik ga eens op jacht naar een stolp oid. Quir schreef:Ohh die Hoya bloemetjes!![]()
Zijn Hoya's lastig of valt dat mee? Hebben ze veel licht nodig? Zou er eigenlijk toch wel een paar willen, zeker als ze bloemen krijgen, maar nu nog een vrij donker huis helaas... Dus ben bang dat ze het hier nu niet zo goed zullen doen.
Siernetels zijn inderdaad niet super makkelijk mooi te houden in de winter, hebben veel licht nodig om kleur te behouden. Andere kant hebben ze een mega groeikracht, dus als je ze in het voorjaar kort snoeit heb je in no time weer een mooie plant!
Vind het vooral ook altijd super leuk om ze te zaaien en dan te zien wat er boven komt, zoveel verschillende kleurtjes en bladvormen mogelijk.![]()
Dit jaar wil ik er een hoop in de moestuin bakken zetten (gaan dit jaar toch geen groente kweken haha) en hopelijk krijgen ze een hoop bloemen en dan voor volgend jaar weer een hoop spannende zaden.
magda_90 schreef:Diverse Hoya staan weer in bloei.
[ [url=m/yMQdz9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8vZK2j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ORzHj5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TFh4pY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een paar leuke foto's.
[ [url=m/imFeyy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uTT3Ao.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/68ipqP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ci1owb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xNLDGJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is de Philodendron Dolichogynium. De oude benaming is Philodendron Hebetatum. Ik kom ze niet zo vaak tegen online en zelf heb ik hem via een liefhebber in Barcelona gekocht. 

Skyla schreef:Oh die kom ik echt in ieder tuincentrum tegen hier in de regio (stuk of 7/8), in welke regio zoek je?Puera, misschien kan ik dat doen. Ik dacht eerst dat ik hem te droog hield, nu twijfel ik wat over de hoeveelheid zonlicht.
Mijn stekje die staat letterlijk voor het raam in de keuken.
Ik wil graag nog aan een strelizia nicolai raken maar vind ze hier nergens in de tuincentra.
en vanwege de prijzen voor planten hier vrees ik ook wat voor de prijs als ik hem toch vind. In juni ga ik kort even terug naar België, dus denk dat ik dan daar een ga kopen als ik er hier tegen dan geen gevonden heb.