[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:35

Charaz schreef:
Voor degene die nu kopen, zijn jullie niet bang dat straks je huis onder water staat?

Ja wij hebben boven de vraagprijs gekocht maar wel met de intentie om
hier te blijven wonen tot we de trap niet meer op kunnen! Of pensioen leeftijd. :')

Dus al zal her de komende jaren zakken, dat is dan maar zo met huur waren we onwijs veel meer kwijt en nu lossen we af en worden de lasten steeds minder.. met huur was het alleen maar hoger geworden.

Snap wel als je maar even voor 3 jaar van plan bent te kopen ( bijwijze van spreke) dat je er anders naar kijkt.

Wij hebben deze woning in september 2017 gekocht en hebben al erg veel aan het huis gedaan. Er komen nog grote dingen aan maar daar hebben we zelf ook plezier en profijt van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:37

Charaz, nee hoor. Wij hebben niet boven de vraagprijs gekocht. Buren hebben hun huis te koop staan, wat kleiner en iets meer grond maar daarvan is veel water. Moet nog helemaal opgeknapt worden. Vraagprijs is wat wij hebben uitgegeven na verbouwing (of althans dat is de bedoeling :+ ). Geeft wel wat vertrouwen dat wij goed zitten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:57

Booooo schreef:
Ojajoh: Welkom! Zoeken jullie een koophuis of een ander huurhuis?

Net bericht; Onze hypotheek is rond *\o/* *\o/* *\o/*

dank je wel

wij zoeken een huurwoning in de sociale sector

gefeliciteerd met je hypotheek *\o/*

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:28

Ik ben er al wel achter dat mijn buren aan de ene kant buren zijn die zo mee kunnen doen aan de rijdende rechter |o _-:(

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:39

desi92 schreef:
Ik ben er al wel achter dat mijn buren aan de ene kant buren zijn die zo mee kunnen doen aan de rijdende rechter |o _-:(

Balen... hallo en ajuus en verder mooi op afstand houden..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:23

joyce_eddy schreef:
desi92 schreef:

Balen... hallo en ajuus en verder mooi op afstand houden..

Is alleen jammer dat zij mij zo'n beetje bevelen te stoppen om de keuken verder af te maken. Naar hun idee zit er een scheur in hun muur die deze week is ontstaan, terwijl wij alleen gestuct hebben. Ben bang dat deze soap nog wel even voort gaat duren.
hoorde van andere buren die toen aan het verbouwen waren dat zij ook zoveel gezeur hadden met deze buren.... dat beloofd wat :')

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:32

Balen zeg zulke *** mensen.... dat wordt er niet gezelliger op.. wij hadden ook zn buurman en zijn blij ervan af te zijn.

annepaardoes

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:30

Oh wat verschrikkelijk.

Ik krijg al kaartjes in de bus van buren waar ik nog niet eens langs ben geweest om kennis te maken. Dus tot nu toen lijken wij het getroffen te hebben met onze buurt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:03

Ojajoh: Ahh dat is heel moeilijk inderdaad! Hopelijk komt er snel wat op jullie pad.

Desi: Zou me er niet teveel van aantrekken en gewoon verder gaan hoor :=

Wij hebben dit weekend even de sleutel. Aannemer is geweest, we hebben vandaag een badkamer gekocht :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:56

Gisteren even in ons huis geweest <3 toch nog steeds helemaal verliefd! Onze verkopers krijgen 26 april de sleutel van hun nieuwbouw huis, dus met een beetje mazzel kan de oplevering een maand eerder :oo DAT ZOU ZO FIJN ZIJN! :):) Wil er niet te hard op hopen, maar owwww, wat ga ik daarvoor duimen!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:31

Zo, nu kan ik het hier ook wel melden, wij hebben afgelopen vrijdag de bindende offerte voor de hypotheek voor het nieuwe huis ondertekend :D
Wij gaan terug verhuizen naar Nederland, dan wonen we nog maar 10 minuten van ons werk af, dat is wat anders als elke dag 2,5 uur in de auto te zitten (en bij file nog veel langer)

We hebben vanwege mede vanwege gezondheidsredenen besloten met de paarden en eigen schapen te stoppen, onze hoeve hier in BE gaat dan ook de komende maanden de verkoop in.
Dit gaat ons nieuwe huis worden:
Afbeelding
Prachtig huis met welliswaar maar een heel kleine huisweide, niet groot genoeg voor vee, maar landelijk gelegen bij een prachtig wandelgebied. Aan de achterkant van de tuin kijk je alleen maar over de velden en akkers.

Huis is op een paar kleine puntjes na al helemaal gerenoveerd, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, kozijnen, leidingwerk, electra etc. alles net een jaar oud.
Stel heeft gerenoveerd, en besloot toen opeens uiteen te gaan...

Dat zal voor ons een opluchting zijn niet meer elke dag in de file te staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:13

Pfff wij hebben nu nog maar 1 huis!
Wat een hectische maand was maart zeg, echt alles wat mis kon gaan ging mis (en nu nog steeds). Maar we hebben het oude huis opgeleverd, dus nu is het niet meer schipperen maar nog maar 1 huis om op orde te krijgen.

Even een beknopte samenvatting van de afgelopen maand;
Bij overdracht bleek de lekkage-ravage enorm. Dakdekker zou geweest zijn, niet dus hij is bij een ander nummer geweest vertelde hij me afgelopen week. Toen de dakdekker wel geweest was had hij niet alle spullen bij zich dus heeft hij de afvoer gerepareerd ipv vervangen. Het bleef nat, dus dakdekker nogmaals geweest en afvoer vervangen en toen begon het te drogen. Na 3,5 week was het eindelijk droog genoeg voor de schilders, die 2 dagen voor de verhuizing de plafonds hebben geschilderd. Het zelfde bedrijf zou komen stuccen, en je raad het al.., niet dus.. -O-
Dus ik de makelaar weer gebeld, makelaar het bedrijf gebeld, ja het zou gestuct worden. Schilders kregen de opdracht tot “repareren”. Nou de reparatie ziet er niet uit, dat accepteer ik dus niet want het zou gestuct worden, dus nu wordt het hopelijk volgende week gestuct en dan moet alles maar afgedekt gaan worden..

Het bouwdepot was al kl*te, maar nu hebben we een verhoging aangevraagd die al 3 keer opnieuw is ingedient nog steeds zonder respons.. en door dit stomme bouwdepot lopen we steeds meer vertraging op want we moeten alles in delen kopen..

Hadden we apperatuur besteld, ging de levering al helemaal mis, bleek na levering de inbouwmagnetron geen inbouw, kon ik weer met spoed zoeken naar een bijpassende inbouw magnetron, die is precies 2 cm te kort, dus moeten we kijken hoe we dat gaan oplossen.
Had ik een afzuigkap van €700 besteld, nog nagebeld of er een koof voor over de buis bij zat, zat erbij zeiden ze; niet dus.. Dus ik weer bellen, de koof die erbij hoorde was €115,- (!!), nja ik heb zo’n ding toch nodig dus doe maar dan. Wordt dat ding bezorgd, is die RVS kleur terwijl onze hele keuken zwart is en de afzuigkap zelf ook zwart metaal met zwart glas |o

Hadden we extra keukenfrontjes nodig van die zweedse winkel, maar de keuken is/ gaat uit het assortiment dus dat moest telefonisch besteld. Prima gelukt, het zou 21 april komen. Krijg ik een dag later telefoon “we annuleren uw bestelling want het is niet meer op voorraad in het magazijn”, nou klopte dat, want het zou uit de winkel bezorgd worden. “Het moet uit 2 filialen komen en dat doen we niet, dat wordt te duur”, nou wilde ik daar best extra voor betalen maar nee dat was echt onmogelijk. Ik moest zelf naar Delft rijden voor het ene deurtje, en voor het andere deurtje moest ik naar Groningen of Duiven rijden (ik kom uit [plaatsnaam]), en de deurtjes konden ook niet gereserveerd worden dus het zou op goed geluk zijn, hopen dat ze er nog waren..
Dus een compromis gemaakt dat ik dan ipv een 80 cm hoog deurtje 2 van 40 zou krijgen want dan kon het wel uit 1 filiaal komen, prima.
Een dag later stond er een deurtje van 80 hoog voor de deur :?
En weer een dag later het andere deurtje uit mn eerste bestelling }:0
Dus nu ben ik benieuwd of die van 2x 40 ook nog gaan komen, of dat ze toch uit 2 filialen hebben verzonden.. :+

De eerste knallende verhuisgerelateerde ruzie met mn partner en schoonfamilie is ook al achter de rug..
We hoopten nu helemaal klaar en gesetteld te zijn, maar helaas zijn we nog maar halverwege maar wonen we er nu al wel :oo

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:34

Gefeliciteerd Sassy!

Wat een gedoe Shanna.... Zou er moedeloos van worden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:48

Shanna, daar zou je idd niet goed van worden.
Is er dan geen deel van de koopprijs bij de overdracht door de notaris "ingehouden" tot alle problemen naar tevredenheid opgelost waren?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:23

Wat den gedoe shanna!

Ik zit ik ons bijna-nieuwe-huis even in de veranda kopje koffie te drinken.
Woensdag hadden we de sleutel.
Vrijdagavond hebben we tot 10u s avonds de woonkamer afgeplakt.
Zaterdagmiddag zijn we met vier mensen beginnen schilderen. Eerste laag was klaar om 8u.
Zondag had schoonpaps vrachtwagentje gehuurd en is alles met drie mannen overgebracht.
Ondertussen hier en daar al wat dozen uitgepakt.
Gisteren tweede laag in de woonkamer en de meubels op zn plek. Eerste laag in de slaapkamer en kleine reparaties in de keuken zijn ook al gedaan.
Toch wel gek om zien hoeveel werk je kan verzetten met vier man :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:32

Jeetje Mina Shanna wat een enorme horror! Ik hoop dat het snel allemaal naar tevredenheid wordt opgelost en jullie kunnen gaan genieten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:00

Tof huis Sassy! Fijn ook dat jullie nu dichtbij het werk wonen, dat is zoveel chiller dan telkens zo'n lange reistijd.

Jeetje wat een drama Shanna.. Hopelijk gaat het deze maand allemaal wat beter.

Klinkt alsof het bij jou lekker soepel gaat Optiwolk :D

Even nog een vraagje: als je crème/gelige muren gaat overschilderen met wit, zou dan 1 laag genoeg zijn of moet je dan ook wel 2 lagen doen?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:09

Ik zou 2 lagen doen denk ik, maar dat zie je snel genoeg hoor.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:34

Twee lagen.
Wij zijn van gelig naar groenig gegaan (beneden) en boven van perzikgeel/oranje naar wit en beide zijn twee lagen. En met goed dekkende kwaliteitsverf.
Wat dressing moet worden was zon jaren 80 papier met bruin motiefje en daar zullen zelfs drie lagen wit opmoeten.

Eventueel kan je 1 laag dekkende primer doen en 1 laag verf? Even advies inwinnen bij een schilder brengt raad.

Alles gaat heel erg vlot :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:42

Oh dan was ik misschien toch wat optimistisch met mijn 1 laag :+ Ik ga er dan maar gewoon vanuit dat het 2 lagen worden, dan kan het alleen maar meevallen. Bedankt voor de tip Optiwolk :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:37

Oh, leuk topic! Mag ik meeschrijven? Vriend en ik hebben ook een huis gekocht en wachten momenteel op definitief akkoord van de bank. Hopelijk komt dat snel, maar wachten duurt lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:26

Zooo shanna heftige maand joh!! Nog even en dan kunnen jullie echt gaan genieten, en dat mag dan ook :) ik duim dat de laatste dingen snel en goed opgelost gaan worden.

Wauw sassy mooi huis joh!! En wat gaan jullie genieten straks van de rust omdat jullie zoveel minder reistijd hebben.

Desi poedersuiker joh. Snap ook nooit dat mensen zo kunnen zijn...

Djuulsie: dat zijn pas leuke verrassingen! Ik ga hopen voor je :D

Ojajoh: succes! Klinkt als een lastige zoektocht.. ik hoop dat jullie snel wat vinden.

Druif: welkom!! Jullie hoeven gelukkig niet super lang meer te wachten hopelijk!

Hoe is het verder met iedereen?

Zo hier drukke dagen gehad. Allemaal dingen regelen, dinsdag was ons huis definitief verkocht (zonder voorwaarden) en ons huis is inmiddels ook al ovb van financiering gekocht... we hebben de hypotheekadviseur maar eens goed aan het werk gezet, en hij ons ook. Hij denkt voor alsnog dat we het makkelijk kunnen redden gelukkig, maar wat duurt wachten lang haha!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 00:26

Wij wachten nog steeds op een offerte... En hebben nu zelf ook bij de Rabobank maar gevraagd of ze er iets mee zouden kunnen. Dat was ons eerste idee naar omdat er 200 euro per maand verschil in zat toen, zijn we daar niet mee verder gegaan. Ondertussen liggen de rentes weer dichterbij elkaar, dus toch maar dat aangevraagd ook. Hopelijk gaat dit sneller, want ben het wachten behoorlijk zat ondertussen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:51

@Marloes: dank je wel! Ik hoop het ook enorm! Heb er zo'n zin in! Jij nog even spannend, maar komt vast goed! Ik duim voor je!

Duim voor je Prairy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:45

Helaas gaat het allemaal nog steeds niet zoals zou moeten, maar inmiddels ben ik er wel aan gewent :+
We hebben inderdaad geen bedrag bij de notaris achter laten houden.. We vertrouwen en dan ook wel op dathet goed komt. Alleen door mijn extreem strakke planning was er geen ruimte voor dit soort tegenslagen, dus lopen we gigantisch achter!
Vandaag alle adressen zo veel mogelijk gewijzigd. Nu weer verder met de keuken en plinten plakken op de vloer, en puin ruimen, en uitpakken/ dozen wegbergen. En al onze kleding en was sorteren/ opvouwen/ op stapeltjes leggen want we hebben nog geen enkele kledingkast.. en alles zat in koffers en vuilniszakken en bigshoppers.. Zat omdat je uiteraard net dat ene kledingstuk nodig hebt die in zak nr 10 onderop zit, waardoor je een enorme berg kleding hebt gecreeërd waar niks meer in te vinden is :o

Voor onze dochter leg ik haar kleren maar even in haar barbiehuis neer ofzo :+

@ prairy, het duurt wel lang, jullie offerte!
@ marloes, gefeliciteerd met de verkoop en aankoop!
@ optiwolk, ik blijf het bijzonder vinden dat je voor de overdracht al kan klussen en verhuizen haha! Cultuurverschilletje! :D