Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:03

Eulogy, geel 1000% gewoon doen!! :D +:)+
Dat gaat zo gaaf worden!! Het maakt je interieur speelser en spannender. :j

En als je helemaal lef hebt en wilt knallen verf dan de muur achter de stoel paars (of het vloerkleed bv). Geel en paars versterken elkaar namelijk. Maar daar moet je dan wel echt lef voor hebben. :o

Eulogy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:15

Bedankt voor jullie input! Ik denk ook dat het wel heel gaaf staat zo, zeker omdat de rest (grijs/zwart/wit) anders al snel een beetje saai wordt.

Ja voor die muur moet ik inderdaad ook nog een kleur bedenken, ik zal paars overwegen :D Denk dat ik eerst wil zien hoe het allemaal staat zonder te verven, het is namelijk niet zo'n hele grote ruimte dus wil ook niet teveel doen.

En ja ik vind die stoel sowieso onwijs gaaf! Wilde hem eerst voor m'n studentenkamer hebben, vorig jaar, maar daar bleek hij niet echt te passen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:09

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:52

Geel is gaaf! En niet heel moeilijk om met andere kleuren te combineren. Zou echt voor geel gaan :D

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:15

Wij hebben onze nieuwe bank gisteren gehad. Hij is zeker niet zo mooi als de Chesterfield maar hij zit echt wel echt lekkerder.

Denk dat we in ons nieuwe huis weer een chesterfield kopen maar dan voor aan de eettafel, daar zitten we niet zo vaak en kunnen we een beetje een knusse eethoek maken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:24

Ik houd helemaal niet van Chesterfield, wel van leren banken. Als iemand nog de houten tafels wil zien die wij maken, mag hij een pb sturen. Ik ben dus niet de bokker van de tafels, maar gewoon ook een bokker van tafels. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:54

Oh ik zou zeker voor die gele stoel gaan. Had ik ook gedaan icm met die groene stoelen trouwens. :D Maar ik hou wel van een kleurtje. Ik heb mijn slaapkamermuur mosterdgeel gemaakt, echt supermooi geworden vind ik. Combineert mooi met lichtblauw bv. Als ik de gele stoel zou hebben zou ik er idd een knallende muur bij kiezen, paars, of legergroen, of iets rustiger lichtblauw (vind ik ook lekker engels, een lichtblauwe muur). Ben benieuwd naar wat het gaat worden!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:53

Ik zal een foto plaatsen als het allemaal staat! Lichtblauw zat ik inderdaad ook aan te denken, voor de muur... Dat wilde ik in de slaapkamer namelijk ook en lijkt me ook wel mooi combineren met de lichte vloerbedekking :j
Ik heb houten cafestoelen als eetkamerstoelen, die zijn momenteel nog oudroze (mijn vorige studio was zwart, grijs, wit en oudroze...) maar die moeten dus ook nog geverfd. Ofwel hetzelfde geel als de stoel of anders dezelfde kleur als de muur, denk ik.

Die groene stoelen vind ik trouwens ook gaaf, doet me denken aan de eetkamerstoelen bij m'n ouders :j Chesterfields vind ik ook prachtig trouwens, die wil ik later in mijn droomhuis met enorme woonkamer :+

Edit: even gegoogled en ik kwam precies tegen wat ik zocht...

Afbeelding

Laat ik precies die lamp en dat kussen nou ook nog eens hebben! Wat vinden jullie hiervan? De vloerbedekking is zo'n typische "tapijtkleur", heel licht beige, het is wel een erg mooie kwaliteit.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:29

Hè gedver, ik begin spijt te krijgen dat wij de grijze stoel hebben besteld :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:31

Ik heb nog niet alles doorgekeken (10 topics met elk 100 pagina's kost nogal wat tijd)
Maar ik ben op zoek naar voorbeelden.

Mijn moeder heeft net een huis gekocht, samen met mijn zus. De woning heeft warm witte muren, deuren en kozijnen. Keuken heeft een zwart blad en witte kastjes. De vloer is van dinkergrijs steen.
De woonkamer zit aan de keuken vast, maar de keuken is zeg maar wel het hoekje om (de trap naar boven zit er tussen)

Nou wil mijn moeder zo ongeveer alles wit (qua inrichting) zelfs de houten gordijnroede die we hebben moet wit geschilderd (of vervangen door een witte). Voor de ramen gaat ze haar crème witte inbetween gordijnen hangen.
De bank wil ze crème kleurig (voor zover ik begreep net of white). De kussens van de bank die we nu hebben heeft ze net vervangen... Voor witte kussens, en die verhuizen ook mee.

Mijn moeder wil alles 'neutraal' ik noem het gewoon wit/saai/ steriel. Hoe kan je leven in een huis dat zo wit is? Zeker met een hond!! :p

Maar wat ik dus zoek is voorbeelden van een gezellige inrichting van een woning met witte muren en een donkergrijze (stenen) vloer. OK te laten zien dat je echt kleur moet aanbrengen om het warm en gezellig te maken.
Ik zou het zonde vinden als ze allemaal nieuwe meubels heeft en het dan niet lekker matcht.

Zelf ben ik en mijn zus ook heel erg van bruin/ landelijk, maar mama wil het neutraal. Volgens mij zit daartussen nog een heel scala aan mogelijkheden. Maar ik dring niet echt door volgens mij.
We zijn niet zo van modern (strak, alles zwart-wit, moderne en abstracte vormen etc.)

Ik hoop dat iemand hier een dergelijke woonkamer of een voorbeeld daarvan heeft?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:22

OK, geen grijze vloer, maar een bruin/grijze leisteen. Dit is het appartement waar mijn moeder en haar partner gewoond hebben. Zij zijn beiden inmiddels overleden en wij hebben zonder al te veel kosten (want voor ons een vakantiewoning nu) geprobeerd een heel andere sfeer weg te zetten. Alles was heel druk ingericht met donkerbruin, ouderwets eiken.

Wel witte muren (met één accentmuur), off white gordijnen (die hingen er nog, alleen gestoomd) en verder lichte meubels met wat warme accenten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:37

Mooi voorbeeld!! Een gekleurde muur gaan ze echt niet doen, maar een gekleurde bank heb je wel nodig in een dergelijke kamer denk ik.

Jullie stijl is helemaal wat ik zelf mooi vind! Ik ga het eens laten zien hier! Bedankt!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:40

Ha, bedankt. Ik vond die muur wel spannend, ik moest beschrijven wat ik wilde en online kleuren zoeken. Wij in Spanje, de schilder in Nederland. Man, dat was spannend hoor, een huis inrichten op afstand. Meubrls in Nederland besteld, accesoires mee uit Spanje. Maar ben er best heel blij mee!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:38

eilleen333 schreef:
Mijn moeder wil alles 'neutraal' ik noem het gewoon wit/saai/ steriel. Hoe kan je leven in een huis dat zo wit is? Zeker met een hond!! :p

Jij vindt het wit, saai en steriel. Ik houd ook van "wit, saai en steriel". En vind het op het moment vervelend worden dat mensen daar iets van vinden en mijn mening/smaak anders zouden willen zien.

Als je moeder het wil, lekker laten doen. Het is haar huis. Waarschijnlijk wordt ze rustig van zn omgeving, net zoals ik.

Het kan heel mooi zijn. Ik heb in een huis gewerkt waar alles wit was, spierwit. Keuken, muren, tafel, stoelen, kasten, trappen zijn spierwit daar. De keuken heeft een lichtgrijze vloer en derest van het huis licht eiken. Ook de lampen zijn spierwit. Alleen de dertienzits bank is lichtgrijs met vrolijke kussentjes en ook de gordijnen zijn lichtgrijs.
Wat mij betreft prachtig. Praktisch niet.. met een peuter en kleuter in huis met ernstig gedragsstoornissen is het niet geheek handig. Zo heb ik vaak ketchup/verf van de muren moeten schrobben, maar dat terzijde.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:58

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:00

Wit kan ook heel mooi zijn, zeker met wat pastelkleuren als accent!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:41

Als je het goed doet kan een wit huis erg mooi zijn..
Zelf zou ik het nooit doen, maar dat is persoonlijke smaak en stukje functionaliteit.
We hebben een zwartharige hond en nummer twee is in de maak, (formaatje groot)ik denk dat ik met een geheel wit interieur gillend gek zou worden van de poetsdrang :')

Je kunt je moeder allicht wat dingen laten zien. Maar ik zou ook zeggen dat het toch echt haar keus is.

En hey. Mocht ze het uiteindelijk toch niet handig of mooi vinden. Een muurtje is zo geverfd en gordijnen ook. Of vervangen.

(Even ter verduidelijking. Ik vond heheel witte inrichtingen ook maar niks maar inmiddels heb ik een aantal voorbeelden gezien waarbij het toch echt werkt en het ook echt mooi is. Zou het alleen zelf nog steeds niet willen puur van uit praktisch oogpunt. )

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:57

Wit kan heel mooi zijn, maar moet wel echt heel goed gedaan worden. Als er zomaar wat wit in een ruimte gegooid wordt, kan het naar mijn inzien wel heel steriel worden. En ik denk dat de meeste mensen geen steriel willen maar toch ook een fijne leefruimte. Over veel wit moet dus denk ik wel veel nagedacht worden :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:38

Ik heb zelf ook veel wit, maar heb wel een grijze bank (niet licht maar ook niet donker). Verder zijn mijn meubels wel veel wit, dus een witte salontafel, wit tv-meubel, witte eetkamerstoelen, maar dan wel met een licht houten tafel. Mijn vloer is grijs laminaat. Ik heb een fauteuil die ik opnieuw wil bekleden in petrol. Dat breekt dan mooi. Op de bank wil ik dan in dezelfde kleur een aantal kussens.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:51

Ze moet het ook zelf weten, maar wij hebben ook een zwartharige hond en ik denk dat je dat vreselijk gaat zien.
Ze heeft het huis samen met mijn zus gekocht en die vind wit vreselijk (daarom doe ik zelf ook niet mee met het huis, ik zou het nooit eens worden met die twee, haha)

We komen uit een inrichting met veel donker hout, dus lichte kleuren is even wennen voor mij. Denk dat dat het vooral is. De inrichtingen die ik langs zie komen zijn inderdaad wel mooi. Het is niet mijn eerste keus, maar inderdaad, het is mijn moeders huis.
Ik zal haar de voorbeelden laten zien, dan kan ze voor zichzelf ook wat inspiratie op doen:)
Heel erg bedankt voor de tips, meningen etc!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:04

eilleen333 schreef:
Ik heb nog niet alles doorgekeken (10 topics met elk 100 pagina's kost nogal wat tijd)
Maar ik ben op zoek naar voorbeelden.

Mijn moeder heeft net een huis gekocht, samen met mijn zus. De woning heeft warm witte muren, deuren en kozijnen. Keuken heeft een zwart blad en witte kastjes. De vloer is van dinkergrijs steen.
De woonkamer zit aan de keuken vast, maar de keuken is zeg maar wel het hoekje om (de trap naar boven zit er tussen)

Nou wil mijn moeder zo ongeveer alles wit (qua inrichting) zelfs de houten gordijnroede die we hebben moet wit geschilderd (of vervangen door een witte). Voor de ramen gaat ze haar crème witte inbetween gordijnen hangen.
De bank wil ze crème kleurig (voor zover ik begreep net of white). De kussens van de bank die we nu hebben heeft ze net vervangen... Voor witte kussens, en die verhuizen ook mee.

Maar wat ik dus zoek is voorbeelden van een gezellige inrichting van een woning met witte muren en een donkergrijze (stenen) vloer. OK te laten zien dat je echt kleur moet aanbrengen om het warm en gezellig te maken.
Ik zou het zonde vinden als ze allemaal nieuwe meubels heeft en het dan niet lekker matcht.

Zelf ben ik en mijn zus ook heel erg van bruin/ landelijk, maar mama wil het neutraal. Volgens mij zit daartussen nog een heel scala aan mogelijkheden. Maar ik dring niet echt door volgens mij.
We zijn niet zo van modern (strak, alles zwart-wit, moderne en abstracte vormen etc.)

Ik hoop dat iemand hier een dergelijke woonkamer of een voorbeeld daarvan heeft?

Ariadne at home.. ;-)

Vooral gaan combineren met materialen en texturen. Daarmee kun je ook veel warmte en gezelligheid toevoegen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:20

Heb het aan mijn moeder laten zien, ook een hele witte kamer uit de link. Ze vond die witte kamer vreselijk, haha!
Ze neemt absoluut geen witte bank, toen ze dat zei (crème wit) had ze het over de gordijnen. Is ook bijna hetzelfde. Maar ze vond jullie tips etc heel leuk en handig, dus bedankt! We hebben er weer wat ideetjes bij:)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:43

Zijn er hier mensen met een hond?

Wij willen heel graag een hond en die gaat er zeker ook komen.
Maar hoe zorg je dat dr mand een beetje bij je interieur past en niet helemaal meteen in t oog springt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:46

Zelf een bekisting maken en een mooi kleed erin? :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:02

Ligt ook aan je interieur natuurlijk :)

Ik zou zelf voor een mooie houten bak gaan met een lekker hondenkussen erin. En dat hout kan natuurlijk wit of gewoon houtkleur / gebeitst.