eilleen333 schreef:Ik heb nog niet alles doorgekeken (10 topics met elk 100 pagina's kost nogal wat tijd)
Maar ik ben op zoek naar voorbeelden.
Mijn moeder heeft net een huis gekocht, samen met mijn zus. De woning heeft warm witte muren, deuren en kozijnen. Keuken heeft een zwart blad en witte kastjes. De vloer is van dinkergrijs steen.
De woonkamer zit aan de keuken vast, maar de keuken is zeg maar wel het hoekje om (de trap naar boven zit er tussen)
Nou wil mijn moeder zo ongeveer alles wit (qua inrichting) zelfs de houten gordijnroede die we hebben moet wit geschilderd (of vervangen door een witte). Voor de ramen gaat ze haar crème witte inbetween gordijnen hangen.
De bank wil ze crème kleurig (voor zover ik begreep net of white). De kussens van de bank die we nu hebben heeft ze net vervangen... Voor witte kussens, en die verhuizen ook mee.
Mijn moeder wil alles 'neutraal' ik noem het gewoon wit/saai/ steriel. Hoe kan je leven in een huis dat zo wit is? Zeker met een hond!! :p
Maar wat ik dus zoek is voorbeelden van een gezellige inrichting van een woning met witte muren en een donkergrijze (stenen) vloer. OK te laten zien dat je echt kleur moet aanbrengen om het warm en gezellig te maken.
Ik zou het zonde vinden als ze allemaal nieuwe meubels heeft en het dan niet lekker matcht.
Zelf ben ik en mijn zus ook heel erg van bruin/ landelijk, maar mama wil het neutraal. Volgens mij zit daartussen nog een heel scala aan mogelijkheden. Maar ik dring niet echt door volgens mij.
We zijn niet zo van modern (strak, alles zwart-wit, moderne en abstracte vormen etc.)
Ik hoop dat iemand hier een dergelijke woonkamer of een voorbeeld daarvan heeft?
Ariadne at home.. 
Vooral gaan combineren met materialen en texturen. Daarmee kun je ook veel warmte en gezelligheid toevoegen.