[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berthe

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:35

@Wolken, wij dachten dat er op de benedeverdieping kunststof kozijnen geplaatst waren, maar dat zijn een soort voorzetramen van kunststof. Het oude kozijn zit er nog gewoon achter. En asbest vensterbanken (wij wisten niet eens dat die bestaan). En nog wat lood dat vervangen zou moeten worden.

Yv_ nog hard werken dus, zo te lezen !

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:49

Yv, nog genoeg te doen idd! Hou je ons wel op de hoogte van de vorderingen? Ik vind het zelf altijd erg leuk om te zien dus en ik moet zelf ook dat hele traject nog in. Kan ik me alvast voorbereiden ;)

Berthe, weten jullie al wat jullie gaan doen als het wel asbest is? Er is een vermoeden dat het ook in het tapijt van het zomerhuisje zit, maar ik ga het gewoon zelf weghalen. Als je maar de juiste voorzorgmaatregelen neemt. Als je het door een bedrijf weg wilt laten halen kost het klauwen met geld, maar als particulier mag je het gewoon zelf weghalen en mits juist verpakt gewoon aanbieden bij de gemeentewerf. En zolang het gewoon blijft liggen is er helemaal niks aan de hand. Of willen jullie de vensterbanken vernieuwen? Of anders als eis bij de verkopers neerleggen dat ze het moeten verwijderen voor de overdracht. Kozijnen zijn ook wel een duur geintje...

In deze tekst staat een doofpot. Zo ziet die van mij er ook precies uit:

http://politiek.wordpress.com/category/ ... e-doofpot/

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:18

Vanavond bouwtechnische keuring gehad! Het viel ons erg mee!! De dingen die wij zelf hadden gezien benoemde hij ook nogmaals!! Veel schilderwerk maar dat wisten wij ook al!! Nu wachten op het rapport en op de doorslaggevende ja of nee van de hypotheek verstrekker!!

Nog even een paar dagen spannend dus!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:39

Mag ik ook mee praten =) Ik ben ook op jacht.. alleen wilt het nog niet zo lukken :(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:14

Maar natuurlijk :). Moest net toch foto's maken voor de stukadoor, dus zal ze even plaatsen. Zijn geen boeiende foto's iig, maar dit is zoals de badkamer er nu bijligt :'). Lekker douchen zo he :P!
Afbeelding

Het toont niet echt goed op de foto's, maar het stuk wat al uitgehakt en uitgegraven is, was de oorspronkelijke badkamer van een heuze 1.5x1.5 m :D. Pik er nu dus mooi overal een metertje bij. Onder de laag beton lag nog een laag zand van zo'n 30-40 cm en daaronder kwamen we nog een vage "verrassing" tegen:
Afbeelding

Iemand enig idee wat het kan zijn? Het was vroeger gewoon tuin, daarna schuur en daarna badkamer, maar er heeft nooit een wc gezeten ofzo? Ik hoop op een luik met een bak geld eronder :+!

Dat is fijn Themba! Succes de aankomende daagjes!

Leuk DeniseM. In welke regio ben je op zoek?

Wolken, asbest kan inderdaad heel makkelijk zelf. Ik heb het ook gedaan bij de platen van de schuur: nat gemaakt, mondkapje om voor de zekerheid en in het folie gewikkeld wat ik bij de gemeente had gekregen. Enige is dat ze hier met een nieuwe regeling gingen starten en ik toevallig de eerste Westlander was die met de nieuwe papieren aankwam, terwijl de werf nog niet was ingelicht. Dus in eerste instantie een hoop heen en weer gebel, toen mocht ik ze niet kwijt, toen weer wel, toen werd ik weer gebeld en aaaahhh... Gelukkig uiteindelijk kunnen loodsen :D. Maargoed, ik ga er vanuit dat dat een eenmalig iets hier was en dat niemand daar verder mee te maken zal krijgen. Alleen de asbest wel zoveel mogelijk heel laten, als ze bij de werf gebroken stukken krijgen, nemen ze het niet aan.
Onwijs gaaf trouwens die doofpot <3!

Wat vreemd Berthe! Dus het was gewoon een heel oud kozijn met een kunststof iets ervoor? Rare oplossing? Heb je enig idee wat dat zal gaan kosten om dat te vervangen?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:28

Haai!

Pindadip, wat een 'grap' met die sleuteloverdracht. Maar fijn dat het zo kan!

Themba, fijn dat er uit de bouwkundige keuring niet veel meer dan dat jullie zelf gezien hadden naar gloria gekomen!

Yv_ inderdaad nog een hele klus, maar dan heb je ook wat. Eind juli is al snel, spannend hoor!

Wolken, wat lief van je tante, dat ze ondanks haar ziek zijn aan je denkt! En dilemma hoor, met dat asbest.. weet je al wat je ermee wilt??

Hier staat appartement 3 weekjes te koop, 1 bezichting en ook meteen een bod ontvangen. Nu dus een tegenbod gaan doen.
Het bod dat gedaan is, is zo'n €10.000 lager dan de vraagprijs. Makelaar rade aan om te middelen, dat betekend voor mij 5.000 zakken en de aankopende partij 5.000 erbij. En dan zou de makelaar aangeven dat dit meteen ook laatste bod van mijn kant is, ik zak immers in 1x een heleboel. Daarmee zitten we ook net onder de psygologische €120.000 grens.

Vind het lastig, zal ik het op deze manier doen of toch dat hele traject van heen en weer bieden in gaan? Zo jammer dat ik niet in het hoofd van de tegenpartij kan kijken. ;)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:50

Persoonlijk zou ik gewoon middelen, indien je het jezelf kunt permitteren en van een snelle afhandeling houdt. Vermelden dat dit ook direct je eindvoorstel is, en dat anders de onderhandeling stopt. Als ze de woning graag willen hebben komen ze dan wel over de brug met dat bedrag, danwel iets onder jouw prijs en heb je een deal.
Als je meer hoopt te vangen, zou ik bijvoorbeeld 2.000 dalen in je vraagprijs en zien waar hun mee terug komen.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:57

Yv_ Jeetje wat een verbouwing zeg haha.

Vlaardingen/maassluis zo in de buurt van Rotterdam.

We hebben al heel wat huizen bekeken iedereen zegt dat het de tijd is nu om te kopen.
Maar echt zakken doen de mensen niet met de prijzen :(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:04

Cindyrella schreef:
. Makelaar rade aan om te middelen, dat betekend voor mij 5.000 zakken en de aankopende partij 5.000 erbij. En dan zou de makelaar aangeven dat dit meteen ook laatste bod van mijn kant is, ik zak immers in 1x een heleboel.

Zoiets hebben wij ook gedaan, alleen zei de makelaar niets (althans niet meteen) over dat laatste bod, maar heeft hij gezegd, er is veel belangstelling voor dit huis, dus is het het meest reeel om in het midden uit te komen als je het huis wil hebben.

5.000 euro onder de vraagprijs vind ik namelijk (in deze tijd, zo snel) echt supernetjes.

*edit

Maar als je zelf een ander bedrag in je hoofd hebt dan kan je makelaar, als het een goeie is althans, het ook zo brengen met een ander bedrag natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Nic op 06-06-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:05

Aangezien ik woningmarkt-af ben voorlopig ga ik het topic verlaten. Iedereen veel succes met kopen/verbouwen/huren etc.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:08

Succes met de verdere verbouwing Manzano!
Ik ben ook eigenlijk woningmarkt- af maar lees nog wel af en toe mee en steek hier en daar mijn neus tussen :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:24

Nicole, me too... Vind het wel leuk om te lezen :D
Yv, Ik zou dat luik gewoon opentrekken, en dan maar hopen dat het geen septic tank is!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:38

Yv, Is het geen begin van een schouw oid?

Ik verwijder het asfalt gewoon zelf hoor :).

Cindyrella, wat wil je zelf qua prijs? hebben jullie in de vraagprijs een buffer ingebouwd om te zakken?

Denise, Misschien dat de huizen op Funda nog niet echt gezakt zijn, maar als je zou gaan onderhandelen in een woning merk je daadwerkelijk dat ze sneller akkoord gaan met een lagere prijs.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:48

Hebben nog wel ruimte om te zakken, ook na het middelen zou er een kleine marge over blijven!

En aangezien de kopende partij de dag na de bezichtiging al een bod heeft uitgebracht, denk ik dat ze het graag willen hebben! ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:28

Zijn er eigenlijk ook mensen hier die al een huis gekocht hadden en nu voor een 2e huis gaan?? :P En die ervaring hebben met het verkopen met verlies en evt meenemen van het restbedrag in nieuwe hypotheek?? Of anders?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:03

Zooooo blij!! :) :)
Mijn appartement is o.v.v. financiering VERKOCHT!!
Morgen wordt het voorlopig koopcontract opgesteld!

Ben er erg blij mee, want binnen 3 weken is het dus zo goed als verkocht & ik kom er goed uit!! En dat in deze tijd!

Nu kunnen mijn lief & ik ook weer verder met het huis waar wij interesse in hebben!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:04

Superfijn, Cindyrella!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:08

Gefeliciteerd! Zijn ze akkoord gegaan met jullie tegenbod?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:14

Ja, direct toen de makelaar belde met ons tegenbod, is de tegenpartij akkoord gegaan!

Allebei dus evenveel water bij de wijn gedaan!

Er moet nog getekend worden, maar ik zie het niet snel mis gaan!!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:25

We zijn al bij een aantal huizen geweest.
Waaronder 1 van 186.000 in dit apartementencomplex stonden al 6 huizen te koop.
Dus wij hebben maar 165.000 geboden toen kregen we een tegen bod van 184.000
Dat vonden wij nogal vreemd.
Toen hebben wij 172.000 geboden en gezegt dat dit het laatste bod was. (nu nog niks gehoord!)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:32

Cindyrella schreef:
Zooooo blij!! :) :)
Mijn appartement is o.v.v. financiering VERKOCHT!!
Morgen wordt het voorlopig koopcontract opgesteld!

Ben er erg blij mee, want binnen 3 weken is het dus zo goed als verkocht & ik kom er goed uit!! En dat in deze tijd!

Nu kunnen mijn lief & ik ook weer verder met het huis waar wij interesse in hebben!

Super zeg :D Gefeliciteerd!!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:34

Nog even een vraag, kopen de jullie je huis op één salaris en wat is daar nou echt het voordeel van??

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:40

Patriciavt schreef:
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die al een huis gekocht hadden en nu voor een 2e huis gaan?? :P En die ervaring hebben met het verkopen met verlies en evt meenemen van het restbedrag in nieuwe hypotheek?? Of anders?

Ik heb wel een 2e huis gekocht, 1e wordt momenteel verhuurd. Heb wel van een collega gehoord dat het wel kan, afhankelijk van het onderpand dat je 2e huis is. Dus stel:
Je verkoopt je 1e huis met 50.000 verlies. Je volgende huis moet dan (bijvoorbeeld) minimaal 4 ton kosten én je moet een hypotheek van 4,5 ton kunnen krijgen qua inkomen.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:47

DeniseM schreef:
We zijn al bij een aantal huizen geweest.
Waaronder 1 van 186.000 in dit apartementencomplex stonden al 6 huizen te koop.
Dus wij hebben maar 165.000 geboden toen kregen we een tegen bod van 184.000
Dat vonden wij nogal vreemd.
Toen hebben wij 172.000 geboden en gezegt dat dit het laatste bod was. (nu nog niks gehoord!)

En voor welke prijs staan de overige woningen in het complex te koop? En zijn deze vergelijkbaar met de woning waarop jullie aan het bieden zijn? Wanneer heb je je eindbod gedaan? Ik zou er namelijk ook sowieso een einddatum aan vaststellen om meer duidelijkheid te krijgen.

Ik koop mijn huis op 1 salaris, maar dat komt omdat mijn kat geen inkomsten heeft ;) . Voordeel om een huis op 1 salaris te kopen terwijl je 2 verdieners bent is voor de toekomst. Mochten er kinderen komen en 1 van de twee wil stoppen met werken / minder gaan werken of 1 van de twee raakt zijn baan kwijt weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken of je de hypotheekkosten nog op kan brengen. Bij mij bijvoorbeeld of mensen die op 2 banen een hypotheek hebben is de druk een stukje hoger voor het geval er iets gebeurd waardoor het inkomen ( gedeeltelijk ) wegvalt. Ook is het niet zo dat als je op 2 salarissen een hypotheek neemt je het maximale op beide salarissen krijgt.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:26

veerledec schreef:
Ik heb wel een 2e huis gekocht, 1e wordt momenteel verhuurd. Heb wel van een collega gehoord dat het wel kan, afhankelijk van het onderpand dat je 2e huis is. Dus stel:
Je verkoopt je 1e huis met 50.000 verlies. Je volgende huis moet dan (bijvoorbeeld) minimaal 4 ton kosten én je moet een hypotheek van 4,5 ton kunnen krijgen qua inkomen.

Oh haha das wel heul veel := Het zou bij ons dan gaan om zo'n 5000 denk ik... Verhuren wil ik niet (ivm de zeer beschermde rechten van de huurders, we hebben ook geen haast om eruit te gaan) We zijn qua inkomen best omhoog gegaan.. Misschien verkopen we ook wel niet met verlies, ik weet t niet := Ik vind het zo spannend :o