Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Moest net toch foto's maken voor de stukadoor, dus zal ze even plaatsen. Zijn geen boeiende foto's iig, maar dit is zoals de badkamer er nu bijligt
. Lekker douchen zo he
!
. Pik er nu dus mooi overal een metertje bij. Onder de laag beton lag nog een laag zand van zo'n 30-40 cm en daaronder kwamen we nog een vage "verrassing" tegen:
!
. Maargoed, ik ga er vanuit dat dat een eenmalig iets hier was en dat niemand daar verder mee te maken zal krijgen. Alleen de asbest wel zoveel mogelijk heel laten, als ze bij de werf gebroken stukken krijgen, nemen ze het niet aan.
!
Cindyrella schreef:. Makelaar rade aan om te middelen, dat betekend voor mij 5.000 zakken en de aankopende partij 5.000 erbij. En dan zou de makelaar aangeven dat dit meteen ook laatste bod van mijn kant is, ik zak immers in 1x een heleboel.

.
En die ervaring hebben met het verkopen met verlies en evt meenemen van het restbedrag in nieuwe hypotheek?? Of anders?

Cindyrella schreef:Zooooo blij!!![]()
![]()
Mijn appartement is o.v.v. financiering VERKOCHT!!
Morgen wordt het voorlopig koopcontract opgesteld!
Ben er erg blij mee, want binnen 3 weken is het dus zo goed als verkocht & ik kom er goed uit!! En dat in deze tijd!
Nu kunnen mijn lief & ik ook weer verder met het huis waar wij interesse in hebben!
Gefeliciteerd!! Patriciavt schreef:Zijn er eigenlijk ook mensen hier die al een huis gekocht hadden en nu voor een 2e huis gaan??En die ervaring hebben met het verkopen met verlies en evt meenemen van het restbedrag in nieuwe hypotheek?? Of anders?
DeniseM schreef:We zijn al bij een aantal huizen geweest.
Waaronder 1 van 186.000 in dit apartementencomplex stonden al 6 huizen te koop.
Dus wij hebben maar 165.000 geboden toen kregen we een tegen bod van 184.000
Dat vonden wij nogal vreemd.
Toen hebben wij 172.000 geboden en gezegt dat dit het laatste bod was. (nu nog niks gehoord!)
. Voordeel om een huis op 1 salaris te kopen terwijl je 2 verdieners bent is voor de toekomst. Mochten er kinderen komen en 1 van de twee wil stoppen met werken / minder gaan werken of 1 van de twee raakt zijn baan kwijt weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken of je de hypotheekkosten nog op kan brengen. Bij mij bijvoorbeeld of mensen die op 2 banen een hypotheek hebben is de druk een stukje hoger voor het geval er iets gebeurd waardoor het inkomen ( gedeeltelijk ) wegvalt. Ook is het niet zo dat als je op 2 salarissen een hypotheek neemt je het maximale op beide salarissen krijgt. veerledec schreef:Ik heb wel een 2e huis gekocht, 1e wordt momenteel verhuurd. Heb wel van een collega gehoord dat het wel kan, afhankelijk van het onderpand dat je 2e huis is. Dus stel:
Je verkoopt je 1e huis met 50.000 verlies. Je volgende huis moet dan (bijvoorbeeld) minimaal 4 ton kosten én je moet een hypotheek van 4,5 ton kunnen krijgen qua inkomen.
Het zou bij ons dan gaan om zo'n 5000 denk ik... Verhuren wil ik niet (ivm de zeer beschermde rechten van de huurders, we hebben ook geen haast om eruit te gaan) We zijn qua inkomen best omhoog gegaan.. Misschien verkopen we ook wel niet met verlies, ik weet t niet
Ik vind het zo spannend