We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:49

Black Friday doe ik niet aan mee, dat is een besparing van 100%

Wat betreft menstruatieondergoed ben ik helemaal voor. Niet alleen tijdens je menstruatie maar ook voor de oeps momentjes die veel vrouwen die vaginaal bevallen zijn zullen herkennen.
Met paardrijden zou ik op de zware dagen een tampon erbij gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:21

Sannens schreef:
Hier vandaag loon gekregen en een dertiende maand. Geen volledige, want ik werk hier pas per april. Maar toch een mooi extra bedrag die direct naar de spaarrekening kon.

Voor Black Friday hebben we een buggy gekocht voor m’n dochter. Ik had al een aantal maanden eentje op het oog. Nu met Black Friday niet veel meer korting dan anders, maar een prima prijs. Dus besloten hem nu te halen omdat we hem toch willen en volgend jaar op reis nodig hebben.

Verder heb ik nu voor het eerst een begroting voor de maand gemaakt. Jemig wat is het confronterend hoeveel je dan ‘over’ hebt en wat dus anders op gaat aan spullen. Dus eens kijken of we daar goede keuzes in gaan maken komende maand.

Dat is al op tijd je 13e maand! Altijd een hele mooie en lekkere extra!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 20:45

Hier ook geen BF aankopen gedaan, moet wel wat duurdere dingen aanschaffen maar kan maar niet beslissen. Vond ik een goede aanbieding gisteren, was het alweer uitverkocht }:0

Mbt menstruatieperikelen leve de overgang ik ben zo blij dat ik sinds een paar jaar van alles af ben _/-\o_

@Sannens ohhhh wat heerlijk zo'n extra maand :j
Ik werk als zelfstandige en kan gelukkig van deze maand straks per de 30e november een paar flinke facturen de deur uitdoen, voelt ook een beetje als 13e maand :D
Kijk aan begroting biedt mogelijkheden, fijn toch dan +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:52

Hier kwam ook de dertiende maand al binnen. Sinds januari zitten we in de CAO VVT en blijkbaar is dan in november al uitbetaling 13e maand.
Daarmee mijn spaardoel nu officieel behaald voor dit jaar *\%/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:31

Op zich is een 13e maand in november wel makkelijk voor de sint/kerstaankopen!

Fijn Sec! Maak je ieder jaar in januari een spaardoel aan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:41

Ik ben er dit jaar mee begonnen toen mijn rekening volledig leeg was na buiten schilderwerk van ruim 10k -O- had vrijwel geen buffer meer dus had mezelf een spaardoel gegeven als stok achter de deur om die buffer weer opgebouwd te krijgen. Of ik het aankomend jaar weer doe weet ik nog niet. Paar dure dingen in verschiet (slaapkamer verbouwen en alles stucen, trektocht door ijsland...) dus wellicht ben ik al blij als ik niet inteer op het spaargeld dit jaar :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 00:44

Goed bezig!!!

Ik heb wel wat spaarpotjes bij de bank waar ik een spaardoel aan heb hangen. Dat is handig en ziet er ook leuk uit haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 01:36

Hier ook de 13e maand al binnen. En ook nog een vitaalbijdrage.
Ik heb wel wat BF aankopen gedaan, kleding en schoenen bij met dikke korting en nog outdoorlaarzen. Maar niet in verhouding tot wat je er normaal voor zou betalen.

Mijn spaardoel had ik ook al gehaald dus ik heb mezelf een cruise naar de Caribbean kado gedaan. O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:24

Fitzroy schreef:
Hier ook de 13e maand al binnen. En ook nog een vitaalbijdrage.
Ik heb wel wat BF aankopen gedaan, kleding en schoenen bij met dikke korting en nog outdoorlaarzen. Maar niet in verhouding tot wat je er normaal voor zou betalen.

Mijn spaardoel had ik ook al gehaald dus ik heb mezelf een cruise naar de Caribbean kado gedaan. O:)

O wauwww wat gaaf!!!! Wanneer ga je?

Bedenk me net dat ik mijn eigen risico vooruit betaald heb, daar is volgens mij 25 euro van op. Dat zal ook ergens einde jaar nog wel terugbetaald worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:13

In januari. Heerlijk! Vorig jaar ben ik op een soortgelijke cruise na 4 dagen in het ziekenhuis beland dus ik ga het nu nog eens overdoen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:38

Oooh dat klinkt fantastisch. Staat hier ook nog op het lijstje als de kinderen wat ouder zijn <3

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:28

Brainless schreef:
Hier zitten wij helaas vast aan Ziggo en er zijn (nog) niet genoeg mensen voor glasvezel.
Ziggo werkt perfect hoor, maar wordt mega duur; adsl is geen optie (qua snelheid) helaas.

Maar ook dan is her de moeite om wel na je contract aflopen te bellen voor korting… tip voor iedereen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:42

joyce_eddy schreef:
Maar ook dan is her de moeite om wel na je contract aflopen te bellen voor korting… tip voor iedereen

Wij hebben al tijden geen contract meer, maar korting krijgen? Helaas, ze geven aan dat wij dan een nieuw contract moeten aangaan (hebben nog een ouder contract die doorloopt) en zijn dan nog meer kwijt dan nu.
Krijgen ook geen nieuwe mediabox (degene die wij hebben worden al jaren niet meer ondersteund), alleen als wij een nog duurder contract aan gaan en krijgen er dan 1 in bruikleen.

Ze weten dat wij van hun afhankelijk zijn, iets anders is nl niet mogelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:26

Bij kpn idd ook. Wij hebben alleen kpn maar krijg geen korting van ze ondanks dat we er al jaren zitten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:56

Gisteren ook gebeld ook voor BF naar KPnlan maar helaas nog geen bestaamde klanten deal mogelijk.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:49

secricible schreef:
Bij kpn idd ook. Wij hebben alleen kpn maar krijg geen korting van ze ondanks dat we er al jaren zitten

Hier ook gebeld. 'Korting' was zo weinig bij kpn dat we over gestapt zijn naar Ziggo.. Krijgen nu een jaar Disney+ en betalen gemiddeld 35 per maand een jaar lang voor televisie en internet. Telefoon ook meer mb's en een leuke korting op sim only

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:51

T-mobile thuis gaf ook aan dat ik niets kon krijgen, toen ik contact met hun opnam over contractverlenging en korting voor bestaande klanten. Via de Dyme app is dit toch geregeld en betaal ik sindsdien 17,50 ofzo in plaats van 33 per maand voor de wifi. Dyme doet dit trouwens niet gratis maar vraagt een beetje commissie (volgens mij eenmalig)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:35

Ik zou graag wat meer eten voor de week voorbereiden en invriezen. Mealpreppen dus.
Maar ik vind het heel moeilijk daar iets voor de verzinnen / recepten voor te vinden.

Iemand tips??

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:47

Project gezond staan prima recepten op om op voorhand te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:53

Ik doe dat een paar keer per jaar, vooral in het voorjaar zodat ik in het hoogseizoen een paar keer per week makkelijk een ovenschotel uit de vriezer kan trekken als het veel te druk is om uitgebreid te koken.

Ik maak elk jaar weer een stuk of 20 bakken met lasagne :9
Afbeelding

Verder aardappel ovenschotel, nasi, maaltijdsoepen en quiche.
Zeker ovenschotels/lasagne vind ik fijn omdat je ze vaak ongebakken kan invriezen en later gewoon een uur in de oven kan gooien :))

Mijn volgende idee is om zelf een aantal kuidenmixen samen te stellen. Ik vind kip tandoori bijvoorbeeld erg lekker, maar het uitzoeken van de kruiden is altijd het meeste werk. met kant-en-klare kruidenmixen hoef ik de vega kipstukjes maar in de pan te gooien, mix erop en klaar.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:55

Ik vind dingen als stamppotten, curry's, soepen goed in te vriezen en later te eten. Eigenlijk alle 'natte' dingen haha. Pastasauzen, chili... Ook wel rauwe lasagna die je dan alleen nog de oven in hoeft te schuiven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:02

ApplePapple schreef:
Ik zou graag wat meer eten voor de week voorbereiden en invriezen. Mealpreppen dus.
Maar ik vind het heel moeilijk daar iets voor de verzinnen / recepten voor te vinden.

Iemand tips??

Internet staat er vol mee! Even een uurtje voor gaan zitten en Google is je beste vriend.

Of zelfs chatgpt ;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:30

ApplePapple schreef:

Iemand tips??

Macaroni, bami, nasi
Soepen.
Stamppoten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:24

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:38