Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ik vraag met ook af he, stel dat de prijs op wonderbaarlijke wijze wel erg zou dalen, zouden de energiemaatschappijen de prijzen ook weer aanpassen? Mijn tarieven horen 2 keer per jaar aangepast te worden, maar is tussendoor al een keer extra verhoogd. Tussendoor verlagen zullen ze nooit gaan doen zeker
MyWishMax schreef:Dan gaan er een hoop mensen enorme schulden opbouwen. Dit jaar zijn er maatregelen, maar als die wegvallen komen er nog meer mensen in de problemen. Want dat zijn er nu al veel met maatregelen.
1,60 voor benzine heb ik al heel lang niet meer gezien. Rond de 1,85 wel.
En heb ik het ergens over de helft lager? Nee, maar wel een daling en ik schrijf op wonderbaarlijke wijzeAls je dus gewoon leest stel ik een vraag wat er dan zou gebeuren... Of energiemaatschappijen dan net zo zouden handelen als nu met stijgingen waarbij ze afwijken van het normale contract.
Enige is dat er wel een enorm grote groep in de problemen zit en gaat komen. Kan je heel nonchalant over doen als je er geen last van hebt, maar er zijn nu eenmaal mensen die zich daar wel zorgen over maken
Spenk schreef:elnienjo schreef:Nederland kan de gasvelden op zee toch extra gaan benutten?
Nederland wil zoveel mogelijk van het gas af. Groningen gaat ook echt niet zomaar opgepompt worden.
Spenk schreef:Dat bedoel ik dus lager dan die 1,85 zie je niet en dat is met accijns verlaging. Die stopt ook een keer.
Maar nee de energie prijs zal nu niet tussendoor dalen alles wat nu in de opslag zit is mega duur ingekocht. Pas wanneer de prijs nu stabiel laag blijft zullen die prijzen weer doorberekend worden. Maar alle gas voor komende winter en voorjaar is mega duur ingekocht en zal dus megaduur verkocht worden. Zolang er niet een hele voorraad weer goedkoop ingekocht wordt voor langere tijd zal de prijs niet veel lager worden.
MoniqueT schreef:In de EU komt men nu bij elkaar om die gas- en electriciteitsprijs van elkaar los te gaan koppelen.
idinn schreef:Wij gaan met deze prijzen komende winter gewoon weer alle dagen naar kantoor. Ookal werk ik veel liever vanuit huis en hoeft alle dagen niet meer. Maar dan kunnen we er gelijk ook douchen en staat de verwarming die dagen laag overdag.
Als goed is komt er vandaag hier iemand voor een warmtewisselaargeval..
Tancreda4 schreef:idinn schreef:Wij gaan met deze prijzen komende winter gewoon weer alle dagen naar kantoor. Ookal werk ik veel liever vanuit huis en hoeft alle dagen niet meer. Maar dan kunnen we er gelijk ook douchen en staat de verwarming die dagen laag overdag.
Als goed is komt er vandaag hier iemand voor een warmtewisselaargeval..
Idd ook mijn idee. Nu hopen dat die corona versie 6.0 niet de kop op gaat steken, want als rijksoverheid werk ik weer als eerste verplicht thuis dan