Lego

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:59

Afbeelding

Ik ben deze aan het bouwen, is die niet te schattig?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:03

M1994 schreef:
[ Afbeelding ]

Ik ben deze aan het bouwen, is die niet te schattig?

Die heb ik ook! Een van mijn favourite lego set <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:34

Indy_Mouse_9

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:09

Karuna, dat openscheuren doe ik dus nooit, vind ik zo zonde! Ik haal een snijmesje tussen de randen door, dan heb je de plaksels open en kan je de door gewoon openen :)

Ik weet weer waarom de kinderen alleen maar met hun eigen Lego mogen spelen… voor m’n verjaardag heb ik een X-Wing gekregen, de jongens vliegen er even mee door de kamer en nu is al een van de voetjes van de landingsgestel weg |o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:49

Hier worden de dozen ook voorzichtig open gemaakt, zitten nooit scheuren in. En ook zitten denken om inderdaad nieuwe dozen te bewaren, maar doen het niet. We vinden het ook jammer als mensen misgrijpen als een doos uitverkocht is omdat wij dozen inslaan. Balen er zelf ook van als wij misgrijpen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 11:06

Iemand hier wel eens instructies via Brickdekikker gekocht?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:42

L_iek schreef:
Iemand hier wel eens instructies via Brickdekikker gekocht?

Instructies van bestaande sets of site die zelf verzonnen zijn door mensen?

De meeste instructies van bestaande sets zijn gratis te vinden via de lego site of de lego builder app.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:19

Ik scheur ook niet open maar voorheen hadden de oude dozen een in te vouwen flap. Maar die zit nu dus vastgelijmd en gaat niet zo degelijk dicht als bij de oude dozen. Dat vind ik echt jammer.

Ik zou trouwens niet eens het geld hebben om extra dozen te kopen :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:31

Mijn man zit in de lappenmand en mag voorlopig geen bril, koptelefoon of hoorapparaat in. Hij heeft nu maar de vuurtoren besteld om toch wat te doen te hebben. (Normaal kijkt ie films of speelt ie piano met koptelefoon op). Waar het gevaarte komt te staan als het klaar is, weet ie nog niet

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:26

De vuurtoren is binnen maar in het eerste zakje ontbreekt van alles. M’n man kan dus niet eens beginnen. Hij baalt als een stekker!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:32

Dan heeft hij een zakje gemist. Tot nu toe hebben wij van alle sets maar 2 keer gehad dat 1 stukje miste. Als er van alles mist heeft hij zelf iets over het hoofd gezien gok ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:55

zonnebloem18 schreef:
Dan heeft hij een zakje gemist. Tot nu toe hebben wij van alle sets maar 2 keer gehad dat 1 stukje miste. Als er van alles mist heeft hij zelf iets over het hoofd gezien gok ik.

Ik hoor hem net mopperen dat er meerdere zakjes zijn met 1 erop :roll: 8)7

Bij de boomhut ontbraken wel wat stukjes, maar dat valt niet op. Dat is een druk stofnest

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:08

:D ja er kunnen zelfs drie zakjes een zijn :)) . Alleen een advies maak nooit alle zakjes tegelijk open en doe ze in een bak. Mijn eerste voorgekauwde pakket en meteen duizenden stukjes. Oeps pas bij het laatste zakje merkte ik de cijfers op. Laat ik zo zeggen als ik daarmee verder ga zal het vooral heel veel zoekwerk zijn. Volvo bulldozer :')

Maar, hoewel mijn motoriek en aansturing op dit moment brak zijn maar goddank verbeteren dankzij medicatie. Toch een begin gemaakt, ik verveel me van dagen niet echt iets mogen doen.

Maar pfff hoewel grote normale lego voelt het voor mij als inimini nu, zo vaak blokjes laten vallen, ernaast steken enz, |o een zakje leeg is meer dan genoeg, maar als therapie en training erg nuttig. Komende dagen braaf oefenen maar, wat een straf :+

maar nu al heel leuke kleine details. Mini lieveheersbeestjes, witte bloempjes met gele hartjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:19

dat met die genummerde zakjes weet hij wel, van z'n kleinkinderen. Ik heb geen schaaltjes meer in m'n kast staan en zal de komende dagen 100 x horen dat er een stukje kwijt is, wat niet zo is...... uiteindelijk staat er weer zo'n wanstaltig stuk speelgoed in de huiskamer. Ik moet het maar weer stofvrij zien te houden zonder dat het instort.
Het is dat hij voorlopig geen van zijn andere hobby's kan uitvoeren en zich kapot verveelt, maar anders wil ik dat spul toch niet meer in de huiskamer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:21

Ah dat klinkt wel hard. :(:) Hier is de truc een dichte glazen vitrinekast voor de meeste dingen.
Ik werk zakje voor zakje af, houdt de rest dicht. En bij halverwege stoppen gaat het zakje zorgvuldig dicht en terug in de doos.

De inimini bouwsteentjes gaan per zakje (ze zitten soort van wel gesorteerd op vorm en kleur) in bakjes van de chinees met deksel. Dan raak ik ze ook niet kwijt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:25

vitrinekast is geen plaats voor hier, zou ik ook niet willen en hoe krijg je daar die enorme Tower Bridge ooit in, om maar eentje te noemen.
Hoe hij het opruimt, weet ik niet, dan lig ik al uren op bed. Hopelijk gaat de poes er vannacht niet mee spelen, die is nogal avontuurlijk 's nachts.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:29

Gosh dat klinkt als een heftige reactie! Helemaal in een topic vol Lego fans :)

Mijn Lego spulletjes staan overal een beetje tussen. Eentje in de boekenkast, eentje op mijn werkbureau :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:32

Afbeelding
Afbeelding
Zo staat het bij ons. Mijn man heeft een speciaal kwastje om de lego af te stoffen. De vitrinekast is echt top, dat blijft nagenoeg stofvrij.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:33

Ik bedenk voordat ik wat koop, waar ik het kan neerzetten. Oke, ik heb nog een wereldbol in de doos zitten waar ik nog een plekje voor moet vinden, maar de rest staat niet in de weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:34

De planten staan in de vensterbank en op tafel. Af en toe de plumeau erover en klaar. De kleine wat kwetsbare dingen staan in de virtrine kast. En bij gv staat zijn lego ook deels overal en nergens en deels in de vitrinekast.

Een van de redenen dat ik dus ook mini blokjes heb voor gebouwen dat de maat bescheiden blijft. Maar dat gezegd hebbende ik heb inmiddels ook een paar stevige maten lego en grotere gebouwen. Voordat alles afgebouwd is heb ik er wel een oplossing voor. Een vitrine kast derde hands op de kop getikt voor de grotere dingen. En een paar kleinere cd kastjes met glazen voorkant voor de kleine dingetjes.

Maar Morrie is misschien een idee dat hij zijn Lego stofvrij gaat houden zelf? Dan hoef jij je niet te ergeren aan de klus en als er iets stukgaat heeft hij het zelf gedaan.

Mooie sets hierboven.

Mijn grote vitrinekast is een mix van jaren souvenirs van reizen, lego. Erfenis dingetjes oude gebruiks voorwerpen met een herinnering. Voor mijn boeken in de boekenkast staan en komen de kleine gebouwen dadelijk.towerbridge staat daar al
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-10-23 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:34

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/4EdrMU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b6hZjP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo staat het bij ons. Mijn man heeft een speciaal kwastje om de lego af te stoffen. De vitrinekast is echt top, dat blijft nagenoeg stofvrij.

Jullie hebben echt een schitterende verzameling <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:35

Het is inmiddels al veranderd, we hebben een paar auto's verkocht en hebben wat andere dingen erbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:38

Ik zie dat de ecto 1 er ook bijstaat ;) die staat nog in doos. Alleen daar heb ik een oepsie bij. Ik had de grote gekocht en kreeg de kleinere chinese versie later kado. Een voor hier een voor frankrijk denk ik dan maar :))

Enige wat er nog bij zou komen zijn de plantensets en insecten. Die hebben geen water of verzorging nodig :D Kwa voertuigen en gebouwen zit ik vol.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:02

Bij mij staat het bovenop de kast en ik pas mijn vensterbank aan per seizoen. Met de schoonmaakster heb ik afgesproken dat ze de lego niet hoeft af te stoffen. Voor het maken heb ik ook wat bakjes zodat ik elk zakje in een afsluitbaar bakje kan doen. Als ik een set opruim gaan de steentjes in een ziplockzakje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 01:03

Gisteren in de Legowinkel in Shanghai geweest. Waren toch wel enkele hele leuke dozen bij. Thuis maar eens gaan shoppen.