Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:44

Wij hebben onze hypotheek overgesloten, en dit samen met nieuwe beglazing voor het hele huis, bijplaatsen van een groot zolderraam,en bestrating van de oprit en rondom een betonschutting mee laten nemen in een bouwdepot.

Onze badkamer moest al tijd,werd echt minder.

Dit komt op de vloeren en achterzijde toiletten.
Afbeelding
Muren komt een grijze grote tegel op.
IPV een klap deur voor de douche,krijgen we nu glazen schuifdeuren.

Afbeelding
En dit vind ik een uitkomst.

Rinske

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:42

Oh wat handig die douchecabine hierboven!

Wij laten even de oude douche zitten, mochten we toch niet op tijd klaar zijn met de badkamer boven voor we over moeten, dan hebben we in iedergeval ergens om te douchen :') .

We hebben gisteren de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, inmiddels zijn alle plafonds eruit boven, en hebben we ook de deuren, planken en plankdragers van de vaste kasten eruit gesloopt. Ik heb de gouden kranen besteld, en ik heb een super mooi badmeubel gezien van 120cm (die van 150cm gaat echt niet passen helaas), maar daar zit maar 1 zo'n uitsparing in voor een sifon. En ik wil 2 waskommen. Nu moet ik dus iets van een hele ondiepe sifon zoeken die boven die bovenste lade uitkomt, zodat er toch 2 sifons boven kunnen. Of zo'n ruimtebesparende die aan de achterkant de sifon hebben zitten, maar dan moet ik toch de winkel mailen of bellen voor de afmetingen. Echt zo onhandig dat ik nu niet even langs kan gaan := .

Deze heb ik nu op het oog:
https://www.x2o.nl/nl/badkamer/badkamer ... 5709_31449

Maar dan alleen de onderkast met een los blad, en deze waskommen:
https://sanitairkamer.nl/sanigoods-romb ... 29965.html

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:28

Hypotheek oversluiten of verhogen wil ik niet. Ik wil er juist vanaf. :P

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:56

We zijn over 15 jaar voor het grootste deel klaar. We hebben afgelopen jaar al flink afgelost.

Voor wat we nu betalen kunnen we niet eens huren. We gaan nu annuïtair aflossen. Dan maar geen hogere renteaftrek,maar voelde voor ons beter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:22

Ik wil ook niet m'n hypotheek verhogen dan maar eventueel verkopen met kapotte oude badkamer :o

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:33

Wij zitten hier zo fijn,en betalen ook niet veel.
We hebben een behoorlijke overwaarde. Even gedacht om te verkopen omdat de huizen hier snel weg zijn en omdat ze 15 tot 20.000 boven de verkoopprijs bieden.
Maar ja.. je moet er zelf ook weer duurder aan.
Dus dan maar alvast een groot gedeelte opknappen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:06

Florale schreef:
Wij hebben onze hypotheek overgesloten, en dit samen met nieuwe beglazing voor het hele huis, bijplaatsen van een groot zolderraam,en bestrating van de oprit en rondom een betonschutting mee laten nemen in een bouwdepot.

Onze badkamer moest al tijd,werd echt minder.

Dit komt op de vloeren en achterzijde toiletten.
[ [url=m/waAuP8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Muren komt een grijze grote tegel op.
IPV een klap deur voor de douche,krijgen we nu glazen schuifdeuren.

[ [url=m/IRP9o3.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit vind ik een uitkomst.

Hee dat zijn mijn tegels! Die hebben we van de zomer op een toilet er in gelegd. En hebben we nu ook voor de badkamer gekozen. Hebben net ook een datum gekregen. 22 februari gaan we beginnen. Wij combineren deze tegel met een witte muurtegel.

Tijdens de verbouwing zetten we een camper op de oprit. Kunnen we daar douchen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:20

Ben benieuwd hoe het is met een witte tegel. Wij hebben nu een witte badkamer. Ben er zo zat van,vandaar dat we gekozen hebben voor een grijze tegel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:21

Merken jullie nog vershil in matte of glanzende tegels met schoonmaken?

Ik vind glanzend moeilijk, maar mat misschien nog moeilijker. Vooral om ze mooi te houden zonder beschadigen? Glanzende hebben een soort laag waar je zo makkelijk overheen veegt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:44

Ik ben ook wel benieuwd welke winkels jullie wel/niet aanraden.

Wij hebben een tijd geleden een offerte laten maken bij Brugman. Toen schrok ik me echt rot can de prijzen. Na flink afdingen kwamen we voor de spullen op €7.000 uit en montage €11.000.

Vandaag hadden we een online afspraak (niet ideaal, maar goed, we weten al goed wat we willen dus dat scheelt. We leggen niks vast zonder in de winkel het nog te zien hoor) met SaniDirect. Daar komen we op ongeveer €14.000 uit (morgen volgt de offerte, maar 8000 montage en 6000 spullen). Dit is nog zonder eventuele korting.

Komend weekend hebben we ook nog een online afspraak met Grando. Ben benieuwd wat daar uit komt.

We horen vaak dat het voordeliger is om zelf een aannemer te regelen, maar hoe vind je zo’n iemand? En hoe weet je dat ze het goed afleveren? Ik vind dat echt heel lastig.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:03

Bij ons kwamen alles spullen op 6000 euro en het installeren op 7800 euro.
Spullen komen bij megategel vandaan en zij werken met een aantal installateurs. Wij betalen de installateur.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:27

Wij kwamen bij 1sanitair.nl uit op 4500 euro bij de offerte voor badkamer plus toilet, exclusief montage, inclusief tegels. En dat is met zwarte kranen + regendouche, voor een ruimte van 1,8x3,2 + 1x1,2 ongeveer. Viel me nog best mee. Er werd gezegd dat montage vaak hetzelfde bedrag is, maar daar heb ik verder niet meer naar gekeken omdat we gekozen hebben voor een badkamer+toilet in het project (wat als het goed is hetzelfde design kan, aldus de projectontwikkelaar).

En dan zouden we de tegels nog wel goedkoper kunnen krijgen via een vriend.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:04

superpony schreef:

Ik vind glanzend moeilijk, maar mat misschien nog moeilijker. Vooral om ze mooi te houden zonder beschadigen? Glanzende hebben een soort laag waar je zo makkelijk overheen veegt.

Glanzende tegels zijn veel makkelijker schoonmaken. Je ziet er misschien sneller wat op, maar het is dan ook weer zo schoon. Bij matte tegels vind ik dat ook lastiger.
Hetzelfde geldt voor hoogglans keukenkastjes en matte kastjes. Hoogglans keuken is zoveel makkelijker dan mat qua schoonmaken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:06

Lizz schreef:
superpony schreef:

Glanzende tegels zijn veel makkelijker schoonmaken. Je ziet er misschien sneller wat op, maar het is dan ook weer zo schoon. Bij matte tegels vind ik dat ook lastiger.
Hetzelfde geldt voor hoogglans keukenkastjes en matte kastjes. Hoogglans keuken is zoveel makkelijker dan mat qua schoonmaken.

Ik heb nooit matte tegels gehad, maar het voelt wat apart, dus vroeg me dat af. Beetje wat ik dacht dus.

In de keuken hebben we altijd gewone glansende kastjes, geen hoogglans. Maar we hebben bijna altijd wel met een nerf of figuurtje gehad wat breekt.

Vrienden hadden een totaal gladde keuken in hoogglans en zag je alles op. Even terug in de keukenzaak lieten ze zien dat je alles kan kopen in een speciale lak of soort waar je geen afdrukken op ziet. Maar je moet het toch bijhouden.

Ik vind de montage/installatie kosten wel hoog eigenlijk. Hoelang zijn ze dan wel niet bezig? Wij hebben het altijd zelf gedaan, dus weet de prijzen daarvan niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:16

Mijn man zei trouwens gister wel een grote douche te willen, maar niet zo mega als ik in gedachte had. We kunnen nu ook samen douchen en 1 slag groter is voldoende. Hij denkt dat het sneller koud wordt en je nutteloze ruimte krijgt waar je dagelijks alleen niet staat.
Voor een niet al te grote badkamer misschien wel zonde dus.

Of 2 douchekoppen, maar ik heb daar geen ervaring mee en als we samen douchen staan we echt onder 1 douchekop?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:31

Onze portie pech nu wel gehad. Eerst de kat,bijna 15. Wss een hernia,kosten MRI en behandeling 2500 euro. In overleg met de DA en haar leeftijd blijft ze nu op de novacam tot het niet meer gaat en wordt ze vertroeteld en in de watten gelegd.
Ik kwam gisteren thuis met auto waar de koelvloeistof uitdroop... Oplaten halen. Kapotte veer bij een sensor.
En gisteravond een flinke lekkage vanuit de opengebroken badkamer, kamer van m'n zoon stond blank, water liep de meterkast in en de afzuiger uit.

Waarschijnlijk door de kracht van de afvoerpijp van de mobiele douche is er vuil losgekomen in de afvoer en heeft zich dat opgehoopt.
Door de kracht van die pomp toch losgeschoten en zo de badkamer ingespoten..

Ik hoop dat de vloer zich goed houdt,de meterkast werkt gelukkig nog naar behoren en de afzuiger werkt ook nog.

Maar gelukkig wordt het toilet beneden weer opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft meteen boven afvoeren vervangen. De vorige bewoners waren echt van lap en plakwerk.
Achter een afvoer was het opgevuld met kranten en daarna dicht gestuct.
En afvoer van de CV trok je er zo uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:53

Jeetje, kreeg je geen kortsluiting met dat water in je meterkast?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:31

Nee wonder boven wonder niet.... Hopen dat alles goed droogt.
Maar zat er gisteravond wel even goed doorheen.
Loop al op m'n tandvlees omdat ik m'n privacy ontzettend mis.
Nog 2 weken doorbijten.
20 januari komen ze rondom ook nog nieuw glas plaatsen.

Zijn we wel in 1 keer klaar.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben onze badkamer in een 3D-tekening staan :D Echt heel blij met dit ontwerp! Het is fijn dat het plaatje wat je in je hoofd hebt dan zo te zien en dat dat overeen komt haha.

Alleen de tegels... daar komen we nog niet echt over uit. Dit was het idee: licht grijze tegel op de wanden, 1 tint donker grijs op vloer en op de wand van de douchekop, het rand van het bad en de binnenkant van de nisjes in een grijze marmer tegel. Maar dat werd op de tekening toch wel erg grijs...

De verkoper had het dus zoals de foto’s erin gezet. Maar ik wilde eigenlijk absoluut geen witte tegels := Moet zeggen dat ik het mooier vind dan verwacht (wel nog grijze marmer tegels op de plekken zoals hierboven bedacht), maar dat ik op deze manier een beetje bang ben voor een badkuip effect (de tegels zo 50/50 wit grijs).

Hebben jullie nog ideeen, tips of inspiraties qua tegels? :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:10

Witte tegels of wit stucwerk? Onze vorige badkamer was egaal grijs (vloer en wanden zelfde tegel) met wit plafond, dat was absoluut niet te grijs. Ik zal nog even kijken of ik een foto vind.

Ondertussen hebben we ook een ontwerp binnen, ook met grijze tegel. Ik twijfel vooral of het donkere meubel in combinatie met de grijze tegel het niet te donker maakt?
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:16

Denise_Storm schreef:
[ [url=m/iMYtQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uUcYri.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wCJLVe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i6Zi06.png]Afbeelding[/url] ]

We hebben onze badkamer in een 3D-tekening staan :D Echt heel blij met dit ontwerp! Het is fijn dat het plaatje wat je in je hoofd hebt dan zo te zien en dat dat overeen komt haha.

Alleen de tegels... daar komen we nog niet echt over uit. Dit was het idee: licht grijze tegel op de wanden, 1 tint donker grijs op vloer en op de wand van de douchekop, het rand van het bad en de binnenkant van de nisjes in een grijze marmer tegel. Maar dat werd op de tekening toch wel erg grijs...

De verkoper had het dus zoals de foto’s erin gezet. Maar ik wilde eigenlijk absoluut geen witte tegels := Moet zeggen dat ik het mooier vind dan verwacht (wel nog grijze marmer tegels op de plekken zoals hierboven bedacht), maar dat ik op deze manier een beetje bang ben voor een badkuip effect (de tegels zo 50/50 wit grijs).

Hebben jullie nog ideeen, tips of inspiraties qua tegels? :o

Foto gevonden, volledig in grijs. Ik denk dat het prima kan, maar vind het met wit ook goed staan zo.
Afbeelding

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:19

Toilet beneden schiet op. Vloer moet er nog in, fonteintje nog aansluiten en voegen en kitten.
Boven kijk ik maar even helemaal niet....

Afbeelding

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:16

mooie combinatie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:00

Leuk!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:43

Heel leuk florale!

Onze badkamer nu gestict em geboegd. Morgen kitten en donderdag afmonteren. Ben er heel erg blij mee

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding