Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:43

Air schreef:
Voor de mensen met een Scindapsus: hoe vaak geven jullie hem water?

1x per week, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem soms wat teveel verwaarloos hoor.

verootjoo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:30

Ik geef alleen als de grond uitgedroogd is. Die blijft bij die scindapsus best lang nat. Hij moet ook niet teveel water, dat vinden ze niet leuk.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:17

Hier nu 1x per week en soms sla ik over als ik hem nog te nat vind. :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:17

Mijn Euphorbia leuconeura ( naam net opgezocht :') ) is druk bezig met zijn zaadjes door de kamer te schieten momenteel.. :Y)
Hoor telkens zaadjes vallen.. super grappig. Eens kijken of ik die kan planten!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:54

Planten hebben het wat moeilijker nu de verwarming vaak aan staat.

Mijn strelitzia reginae bracht wel een lichtpuntje:

Afbeelding

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:13

Mijn pannenkoekstekjes doen het niet zo goed. Blad verkleurd en geef ze niet teveel water :=
Iemand enig idee?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:28

Gaaf Luxorvalkje!

Op welke manier verkleurt je pannekoek, Coconut?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:49

He wat grappig Luxorvalk, deze wees ik vanmiddag nog aan in de Tuinland, prachtige bladen en bloemen! :D

We zijn ook niet met lege handen thuisgekomen, een dieffenbachia voor naast de tv(daar stond de Echeveria, de tweede al.. dit keer gaan water gegeven, tot ik wel een beetje water gaf.. direct dood :+ ik ga het nieteens meer proberen).
Die bladeren <3
Afbeelding

En een philodendron scandens als tweede hangplantje op onze kast.
Oh en laatst nog een graslelie en fittonia, we hadden twee hangpotten(die nog niet hangen) gekocht. :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:35

Ze verkleuren aan de bovenkant van het blad.
Het wordt eerst lichter groen en uiteindelijk geel. De blaadjes vallen er ook af.

Mooie plant hierboven!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:29

Air schreef:
We zijn ook niet met lege handen thuisgekomen, een dieffenbachia voor naast de tv(daar stond de Echeveria, de tweede al.. dit keer gaan water gegeven, tot ik wel een beetje water gaf.. direct dood :+ ik ga het nieteens meer proberen).
Die bladeren <3
[ [url=m/Y3o18s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zijn ze hè! Ik ben ook helemaal trots op mijn Dieffenbachia, hij is al vrij groot maar is lekker aan het groeien. :D Mijne heeft alleen toch wel redelijk wat water nodig (door de grote bladeren), toch zeker één keer per week nu 's winters. En bladeren sproeien doe ik ook één keer per week.

Ik zou mijn Dieffenbachia eigenlijk wel willen stekken dit voorjaar. Denken jullie dat het ook mogelijk is dat ik deze kleine stengel met blad overzet in een andere pot en dat 'ie dan verder groeit? Of zou deze ondergronds wel vast zitten aan de grote plant ofzo?
Heb echt geen ervaring hier mee. :D

Afbeelding

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:29

Spirit schreef:
Air schreef:
Die bladeren <3
[ [url=m/Y3o18s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zijn ze hè! Ik ben ook helemaal trots op mijn Dieffenbachia, hij is al vrij groot maar is lekker aan het groeien. :D Mijne heeft alleen toch wel redelijk wat water nodig (door de grote bladeren), toch zeker één keer per week nu 's winters. En bladeren sproeien doe ik ook één keer per week.

Ik zou mijn Dieffenbachia eigenlijk wel willen stekken dit voorjaar. Denken jullie dat het ook mogelijk is dat ik deze kleine stengel met blad overzet in een andere pot en dat 'ie dan verder groeit? Of zou deze ondergronds wel vast zitten aan de grote plant ofzo?
Heb echt geen ervaring hier mee. :D

[ [url=m/kuYA8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan hem het beste afsnijden met een stukje wortel en dan meteen in de aarde! Links zit ook al een flinke scheut :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:12

Ja, klopt. Die heeft ook al één groot blad en een tweede die in ontwikkeling is (bijna uitgerold).
Wilde die eigenlijk laten zitten of gaan ze elkaar dan in de weg zitten?

De moederplant is ook druk met nieuw blad aanmaken. Echt leuk. :D

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:11

Spirit schreef:
Ja, klopt. Die heeft ook al één groot blad en een tweede die in ontwikkeling is (bijna uitgerold).
Wilde die eigenlijk laten zitten of gaan ze elkaar dan in de weg zitten?

De moederplant is ook druk met nieuw blad aanmaken. Echt leuk. :D

Kan nog wel even, maar op een gegeven moment krijgt mama concurrentie van de baby :D

Leuk nieuwe bladeren! Hier begint het voorjaar ook weer en zie ik ook steeds meer nieuwe bladeren verschijnen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:43

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben niet zo goed met plantjes in leven houden, maar nu is het mijn grote kamerplant die bijna het leven laat....

Afbeelding

Hij blijft groeien in de hoogte, maar laat al zn blad vallen aan de onderkant. Heb al diverse plekken in de woonkamer geprobeerd, kreeft eerst niet zo veel water en nu om de dag/ om de 2 dagen, maar het gaat nog niet beter...
Iemand een idee waar deze plant behoefte aan zou kunnen hebben?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:51

Waar staat hij? Pachiras zijn stom haha. Die van mij heeft nog q groene tak

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:19

Ziet er uit als teveel water! In de winter krijgen de meeste hier eens in de 2 weken of wanneer blad slap hangt. Met jouw waterschema lijkt een tekort mij niet logisch. Te weinig licht zou ook nog kunnen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:32

Nou! Overal staan Pachira's aangemerkt als makkelijke planten maar die van ons deed/doet ook stom.
Ik heb vorige week twee stammen weg kunnen halen: rot. Ik vermoed dat hij in het tuincentrum al teveel water heeft gehad. Ik heb hem direct okk maar volledig nieuwe kokospotgrond gegeven. Toen kwam ik er ook achter dat de potgrond waar hij inzat zo dicht op elkaar zat dat het nogsteeds vochtig was.. na bijna 2 maand geen water! :=
Nu is het afwachten of hij dit overleeft.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:17

Een levensgevaarlijk zaakje ontdekt in de binnenstad, bieden ze ook nog dit aan. Tssss... :roll:

:+:
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:30

Gezellig al die plantjes!

Ik heb mijn eerste plantje van mijn moeder gekregen en ik vind het leuk staan. Ben alleen alweer vergeten hoe hij heet.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:35

Iig een Dracena. Heeft hij rode omlijsting om de blaadjes? Mooie zo!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:38

Ja klopt idd. Volgens mam hoeft hij niet veel water. Maar hij heeft bruine punten op sommige blaadjes. Is dat een teken van droogte of doe ik iets anders verkeerd?
Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:43

Oeh, die onderste wil ik ook.

Pleiospilos nelii Toch?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:46

capopjekop schreef:
Ja klopt idd. Volgens mam hoeft hij niet veel water. Maar hij heeft bruine punten op sommige blaadjes. Is dat een teken van droogte of doe ik iets anders verkeerd?
[ [url=m/W4NSjm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan is het de Dracena marginata, die heb ik ook. Ik geef hem ongeveer om de 2 weken een klein scheutje omdat ik hem pal naast de kachel en raam op het westen heb staan.

Heb je die bruine puntjes sinds kort pas? Of bij je mams al? Het is ook even zoeken naar wat ie fijn vind met licht ed.

Luxorvalkje schreef:
Pleiospilos nelii

Yes!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:54

Leuk al die nieuwe planten. :D

Zijn dat nou levende stenen, Magda? Jeugdsentiment!
Daar zeurde ik altijd om vroeger als ik met mijn ouders naar het tuincentrum mee moest. :D

Bruine puntjes kunnen ook komen doordat het blad ergens tegenaan heeft gestoten toch? Mijn Dieffenbachia heeft ook een blad met een bruine punt, al sinds ik 'm heb en wordt ook niet groter gelukkig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:15

Dat zou ook kunnen. Ik heb hem in de auto vervoerd van de week. Ga het iig in de gaten en anders kijken voor een plek met meer schaduw.