Air schreef:Voor de mensen met een Scindapsus: hoe vaak geven jullie hem water?
1x per week, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem soms wat teveel verwaarloos hoor.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik ga het nieteens meer proberen).

Air schreef:We zijn ook niet met lege handen thuisgekomen, een dieffenbachia voor naast de tv(daar stond de Echeveria, de tweede al.. dit keer gaan water gegeven, tot ik wel een beetje water gaf.. direct doodik ga het nieteens meer proberen).
Die bladeren![]()
[ [url=m/Y3o18s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijne heeft alleen toch wel redelijk wat water nodig (door de grote bladeren), toch zeker één keer per week nu 's winters. En bladeren sproeien doe ik ook één keer per week. 
Spirit schreef:Air schreef:We zijn ook niet met lege handen thuisgekomen, een dieffenbachia voor naast de tv(daar stond de Echeveria, de tweede al.. dit keer gaan water gegeven, tot ik wel een beetje water gaf.. direct doodik ga het nieteens meer proberen).
Die bladeren![]()
[ [url=m/Y3o18s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaaf zijn ze hè! Ik ben ook helemaal trots op mijn Dieffenbachia, hij is al vrij groot maar is lekker aan het groeien.Mijne heeft alleen toch wel redelijk wat water nodig (door de grote bladeren), toch zeker één keer per week nu 's winters. En bladeren sproeien doe ik ook één keer per week.
Ik zou mijn Dieffenbachia eigenlijk wel willen stekken dit voorjaar. Denken jullie dat het ook mogelijk is dat ik deze kleine stengel met blad overzet in een andere pot en dat 'ie dan verder groeit? Of zou deze ondergronds wel vast zitten aan de grote plant ofzo?
Heb echt geen ervaring hier mee.
[ [url=m/kuYA8L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spirit schreef:Ja, klopt. Die heeft ook al één groot blad en een tweede die in ontwikkeling is (bijna uitgerold).
Wilde die eigenlijk laten zitten of gaan ze elkaar dan in de weg zitten?
De moederplant is ook druk met nieuw blad aanmaken. Echt leuk.

capopjekop schreef:Ja klopt idd. Volgens mam hoeft hij niet veel water. Maar hij heeft bruine punten op sommige blaadjes. Is dat een teken van droogte of doe ik iets anders verkeerd?
[ [url=m/W4NSjm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Luxorvalkje schreef:Pleiospilos nelii