[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:41

mirim schreef:
Even een vraag aan jullie, omdat jullie allemaal wel al aardig wat huizen bezichtigd hebben waarschijnlijk :D
Hoe zouden jullie er tegenover staan als jullie een huis zouden bezichtigen waar een eigenaar zelf ook aanwezig is ( hoeft niet nadrukkelijk te zijn) omdat er een oude hond in huis is die niet alleen kan zijn met vreemden en ook niet weg van huis kan?
Zelf hebben we zo wel al tweemaal een huis bezichtigd waar de eigenaren en hond ( misschien ook vanwege de hond) thuis waren. Wij vonden het geen enkel probleem.
Het is bij ons even een dingetje. De jonge teckel kan wel even weg, maar de oude briard hijsen we niet in de auto en zij kan ook niet lang wandelen, zelfs geen half uurtje.

Ik zou het geen probleem vinden, maar ik heb dan zelf ook een hond.
Zou het wel fijn vinden als het gemeld wordt vooraf zodat je het weet.
Ik denk niet dat mensen er een groot probleem van zullen maken. Als ze alles maar goed kunnen bekijken toch?

Liezel1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:50

Ik maak er persoonlijk geen probleem van, maar ik ken mensen die hier een heel groot probleem van zouden maken. Sterker nog... die om die reden een huis links laten liggen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:51

Het beperkt sommige mensen in het geven van hun mening en het rondkijken in het huis.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:57

Mij zou het niets uitmaken... sowieso de helft van de huizen die we bekeken hebben, was de eigenaar gewoon aanwezig. Je kan eventueel natuurlijk met haar naar het dichtsbijzijnde bankje/parkje wandelen en je daar rustig neerzetten met een boek tot de bezichtiging gedaan is?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:34

Is het geen mogelijkheid om buiten met de oude hond te rommelen op stal oid? Dat zou mij persoonlijk minder storen dan in huis :) daar ga je uiteindelijk wonen en wil je graag objectief kunnen kijken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:45

Wij zouden het geen probleem vinden mits de huidige eigenaar niet achter ons aanloopt.

Wij hebben net het bod gemaild, ben benieuwd.
We hebben oa ovb van bouwkundige keuring gedaan ivm leeftijd huis.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:48

Ik zou het ook niet erg vinden mits de eigenaar inderdaad niet meeloopt, en het niet een hele vieze hond is met schurft e.d. :=

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:06

Wij hebben ook een paar keer een woning bezichtigd terwijl de eigenaren thuis waren. Dit vonden wij geen probleem. De eigenaren bleven niet bij ons, dus dat vond ik wel erg fijn. Als ze steeds in onze buurt zouden zijn zou ik me wel minder op m'n gemak voelen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:09

Bij de open huizendag waren de eigenaren ook aanwezig.
Dit gaf ons mooi de mogelijkheid om vragen te stellen. Oa waarom ze weg willen en indien aanschaf nieuwe woning per wanneer hun daar in kunnen.
Dat kun je weer gebruiken tijdens de onderhandelingen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:19

JenniferU schreef:
...Dit gaf ons mooi de mogelijkheid om vragen te stellen. Oa waarom ze weg willen...

Als je een eerlijk antwoord krijgt, heb je er wat aan, maar er is geen eigenaar die jou vertelt dat 'ie waardeloze buren heeft die in de zomer regelmatig doordeweeks tot 2 uur 's nachts 'gezellig' zitten te chillen in de tuin, schuin onder jouw slaapkamerraam...
Die vraag zou ik dus in ieder geval nooit stellen. Als het relevant is (bijvoorbeeld verhuizing naar buitenland), vertelt de makelaar je dat wel.

En ik zou sowieso liever niet met verkopende partij bezichtigen. Als die er wel is, stel ik het op prijs als ze zich bescheiden opstellen en me niet achterna lopen.
Huisdieren heb ik geen moeite mee, mits ze niet opdringerig zijn (hondenneus in mijn kruis) of stinken (niet verschoonde kattenbak of oude/natte hond).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:22

Dorien66 schreef:
JenniferU schreef:
...Dit gaf ons mooi de mogelijkheid om vragen te stellen. Oa waarom ze weg willen...

Als je een eerlijk antwoord krijgt, heb je er wat aan, maar er is geen eigenaar die jou vertelt dat 'ie waardeloze buren heeft die in de zomer regelmatig door de weeks tot 2 uur 's nachts 'gezellig' zitten te chillen in de tuin, schuin onder jouw slaapkamerraam...
Die vraag zou ik dus in ieder geval nooit stellen. Als het relevant is (bijvoorbeeld verhuizing naar buitenland), vertelt de makelaar je dat wel.

En ik zou sowieso liever niet met verkopende partij bezichtigen. Als die er wel is, stel ik het op prijs als ze zich bescheiden opstellen en me niet achterna lopen.

Dat opzich niet, maar je weet wel wat voor type buren. (Ouder stel, jong koppel met kids etc.) Alhoewel, bij een open dag die wij bezochten, zeiden de eigenaren dat de buren nog wel eens willen ruziën over parkeerplekken. Niet heel verkooptactisch om te zeggen :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:23

Sorry, we hebben tegelijk zitten tikken. Ik had mijn post nog wat aangepast, dus citaat hierboven is niet helemaal volledig ;-)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:11

Dank jullie wel voor jullie meningen.
Nee, van meelopen met de bezichtiging zou geen sprake zijn. Dat is heel vervelend, ik zou dat zelf ook niet op prijs stellen.
De hond meenemen in de stal zou een optie zijn.
Estherme, jij kent de hond :) je hebt haar vaak gezien. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:23

Ik vind het zelfs een voordeel als eigenaren of bewoners er zijn. Kun je veel aan vragen, weten kwa verbruik lasten ed tenminste de antwoorden meteen. Heb het meegemaakt. In deze ronde van bezichtiging. Maar ook het huis waar ik nu woon, bezichtiging gehad door de bewoners. Commentaar kan achteraf gegeven worden tegen de makelaar.

Selina maar wel eerlijk, ik hoor dat liever meteen dan er later achter te komen. Dergelijke loslippigheid van eigenaren heeft me eerder behoed van een heel grote miskoop daarin. Eigenaren woonden in huis ernaast. Later bleek dat ze een oppas/hulpje/enz zochten en ik niet eens in eigen tuin een schuurtje mocht zetten voor mijn spullen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:45

Wij doen de verkoop zelf dus bij ons moeten ze het er maar mee doen Haha

Ik zou er geen moeite mee geen hoor. Vind het altijd wel fijn een beeld bij de verkopende partij te hebben. En met huisdieren heb ik ook geen probleem

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:46

mirim schreef:
Dank jullie wel voor jullie meningen.
Nee, van meelopen met de bezichtiging zou geen sprake zijn. Dat is heel vervelend, ik zou dat zelf ook niet op prijs stellen.
De hond meenemen in de stal zou een optie zijn.
Estherme, jij kent de hond :) je hebt haar vaak gezien. :j

Daarom, heb je geen last van hoor :) zou dus inderdaad buiten wat rommelen en als dr kijkers buiten bekijken weer naar binnen gaan :) geef je ze zo veel mogelijk ruimte.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:33

Bij ons werd gewoon heel eerlijk gezegd dat ze groter wouden en een nieuwbouwwoning helaas is t dat huia niet geworde

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:45

Haayy :wave:
ik kom mij ook melden..
wij gaan opzoek naar ons eerste koophuis
vrijdag hebben wij een eerste bezichtiging staan..
super spannend allemaal..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:16

Wij hebben net een finaal akkoord gekregen, zo blij! :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:17

Gefeliciteerd fee! *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:21

Gefeliciteerd Fee!

Ik heb ook wel bezichtigd met de eigenaar erbij. Ging om een woning drie hoog, en de eigenaresse was stokoud en niet zo best meer ter been. De reden van verkoop was dan ook snel duidelijk :)) Zij zat gewoon in een stoel in de woonkamer te lezen, niks geen last van gehad.

Mocht mijn huis in de verkoop gaan dan is Poes denk ik ook gewoon thuis. Een hond neem je nog makkelijk mee, maar ik ga niet tig keer de kat in een mandje proppen en die ergens dumpen := Scheelt dat je geen last van haar hebt. Kattenbak ruik je hier sowieso nooit, die leeg ik 2x per dag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:29

Ik zou hier geen huisdieren achterlaten bij bezichtigingen .... dan komt de makelaar+kijkers niet eens binnen

Zelf zou ik geen probleem hebben met dieren tijdens een bezichtiging. Eigenaars dat ligt er aan.
Hoe de eigenaar zich opstelt.
Er zijn eigenaars die heel goed zelf rond zouden kunnen leiden, maar anderen hebben een heel romantisch beeld van hun eigen woning en kunnen zich niet voldoende losmaken van dat beeld.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:20

Ik zou er denk ik ook geen problemen mee hebben als er eigenaren of huisdieren zouden zijn tijdens een bezichtiging.

Bedankt!! :D
Mijn vriend is op vakantie dus al het ccontact gaat nu via mij, normaal via mijn vriend, aangezien ik enorme bel angst heb.
Had net een aantal gemiste oproepen van de adviseur. Ik terug bellen, kon hij niet opnemen. Dus ik weer helemaal in de stress natuurlijk. :') maar gelukkig had 'ie goed nieuws. Opluchting! :))

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:29

Gefeliciteerd Fee!!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:41

Gefeliciteerd Fee !