Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:45

Jij kan het mooier verwoorden dan ik Shadow. De vorige huurder had ook al problemen. En deze huurder nu ook. Ik begrijp gewoon niet dat de verhuurder dan denkt je zoekt het maar uit met je sores.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:51

Cookies schreef:
Jij kan het mooier verwoorden dan ik Shadow. De vorige huurder had ook al problemen. En deze huurder nu ook. Ik begrijp gewoon niet dat de verhuurder dan denkt je zoekt het maar uit met je sores.

Vind dat niet gek, dat een verhuurder zo denkt.
Is volgens mij eerder "regel" dan uitzondering.Nu kun je dat niet netjes vinden en klagen, maar volgens mij kun je beter zelf initiatief nemen om het probleem op te lossen. Ts heeft immers een hoge rekening staan.
Ik snap echt niet waarom er nog geen electricien bij is geweest, het topic loopt al een poos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:55

Ze wil dat de verhuurder die betaalt, maar ik heb al eerder in het topic een berekening gedaan waarin ik mijn vermoedens uitspraak dat het de meter is die stuk is. :x Daar zou ik dan mijn geld aan uitgeven..

Ter vergelijking 1 omwenteling in 10 seconden is 1000 watt, dus bij een apparaat van 200 watt zou je een omwenteling per 50 seconden verwachten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:01

Nou idd.
Je kan zo veel willen, maar als de verhuurder dat niet gaat doen, blijf je met een hoge rekening zitten.
Zal goedkoper en sneller zijn om het zelf te regelen en dan later proberen die kosten terug te krijgen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:43

Tuurlijk moet je zelf actie ondernemen. Het zou alleen fijn zijn als je niet hemel en aarde moet bewegen om een beetje medewerking te krijgen. Zeker omdat dit niet de eerste bewoner is die last heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:25

Volgensmij is het eerder regel dan uitzondering dat je zélf eerst laat uitzoeken en zelf betaald. Indien er wat gevonden wordt wat voor kosten is van de woningbouw kan je het dan terugvorderen. Maar niet dat zij eerst moeten betalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:58

Meterstand staat nu op 88216. Gisteren ben ik van 08:00 tot 16:00 weg geweest en daarna enkel op de computer gezeten. Geen TV aangehad. Dag daarvoor hetzelfde verhaal, enkel computer aangehad. Hij is dus weer lekker gestegen...

Ik moet eerst even mijn diploma regelen voor mijn nieuwe baan, ik probeer hem eerst via mijn school te krijgen, als dat niet lukt via de DUO. Daarna ga ik met de woningbouw bellen met dat zij een monteur/elektricien langs kunnen laten komen om onderzoek te doen waar het verbuik vandaan komt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:06

super meissie, zo snel mogelijk de woningbouw bellen en je niet af laten schepen, hoor. Het moet toch vroeg of laat gebeuren, dus dan maar zsm dan ben je daar ook weer vanaf. Met een beetje geluk komt er dan morgen al iemand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:14

morger kan ik niet haha, woensdag wel, en mijn vader ook. dus dat is het beste

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:35

Ik zou gewoon duo proberen. Kun je gelijk op je pc opvragen en kost ook niks. Heeft dezelfde waarde als je echte.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 19:59

Heb dat iddgedaan! Bij mijn school vroegen ze 50 euro...mafkezen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:00

Wat een onzin zeg! Gelukkig is dat opgelost!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:43

Ik heb gebeld met de woningbouw, zij zijn nog steeds van mening dat de energieleverancier verantwoordelijk is en de woningbouw er niks mee te maken heeft. Ik heb even duidelijk uitgelegd dat ik mijn apparaten heb gemeten en dat deze echt absoluut niet zoveel verbruik aangeven en dat er al een hoge verbruiksgeschiedenis is de afgelopen jaren. Ook aangegeven dat ik niet weet betreft de begin stand omdat ik die foto helaas dus kwijt ben. Hij gaat nu overleggen met hun technisch adviseur.

Leuk als ze allemaal met hun vingertjes naar elkaar wijzen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:47

Welke beginstand bedoel je hiermee?
Er is waarschijnlijk een beginstand opgegeven bij het betrekken van de woning, ondertekend door jou en de verhurende partij: hiervan hebben zij een kopie.
En er is een formulier verstuurd naar Oxxio bij het aangaan van het contract: hiervan heeft Oxxio een kopie.

Wat stond er dan op de foto?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:49

Heb je hun duidelijk gemaakt, dat hun verantwoordelijk zijn voor hun woning en alles wat er aan vast zit, dus ook de elektra. Mocht de meter stuk zijn, dan horen zij dat te regelen en niet jij. Wanneer bellen ze je terug?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:51

Klopt, die beginstand bedoel ik. Ik heb getekend bij de woningbouw zelf, niet in het huis. Op die foto stond de meter van de dag dat ik introk :) ik heb dat formulier gewoon. Maar als die beginstand niet klopt, dat de 7 een 8 zou zijn, dan zou het opeens een stuk logischer verbruik zijn.

Bridget, dit heb ik inderdaad ook gezegt. Dat de netbeheerder verantwoordelijk is voor de meter, de woningbouw verantwoordelijk is tot de stekkers en dat ik verantwoordelijk ben voor de apparaten.

Ik bel in mijn pauze straks terug

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:00

goed zo Lifaya, blijven bellen, heb je heel goed gezegd. Nu goed warm houden en er bovenop blijven zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:22

*\o/* Laat er nu hopelijk wat uitkomen!

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:03

lifaya schreef:
Ik heb de beginstand gewoon op het geeltje van de woningbouw staan. Is alleen 400kwh lager dan de beginstand die ik 2 weken later aan de oxxio heb doorgegeven. Althans volgens mij heb ik die doorgegeven? Ik zal morgen nog eens al mijnapieren doorspitten heb namelijk wel ergens de beginstand opgeschreven geloof ik!

Maar zelfs als de beginstand niet deugt dan verbruik ik nog steeds ca 11kwh per dag wat veel te veel is voor wat ik heb :+

Misschien heeft er al iemand hetzelfde gezegd en heb ik daar door alle reacties overheen gelezen hoor.
Maar stel dat de beginstanden wel kloppen, die van de woningbouw en de door jou doorgegeven beginstand aan Oxxio.....dan heb je in 2 weken 400 kwh er doorheen gejaagd. Lijkt me dat er dan serieus iets misgaat en dat je je eigen apparatuur al wel uit kunt sluiten. Of zie ik het nu verkeerd?
Dus lijkt me goed om daar nu eerst eens achter te komen, als de beginstand niet klopte is je verbruik normaal, als de standen wel klopten is het duidelijk dat ofwel de meter niet klopt ofwel dat er afgetapt wordt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:47

Ben benieuwd Rene hoe het is afgelopen en of je nog terug gebeld bent door de woning bouw.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:52

Er zou toch vandaag een elektricien komen, want vandaag was toch zij of haar vader vrij, of heb ik het mis?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:09

Ik heb nog niks gehoord van de woningbouw. Ik ga als ik mijn ontbijt op heb even bellen. Elektricien zou ook via woningbouw komen als die zou komen dis daar is helaas nog niks over bekend.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:12

Jemig ik zou gewoon aan de telefoon gaan hangen dat je het deze week een monteur wil zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:21

Jeetje, ook ik snap niet dat je er niet bovenop blijft zitten en het van anderen af laat hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:22

lifaya schreef:
Ik heb nog niks gehoord van de woningbouw. Ik ga als ik mijn ontbijt op heb even bellen. Elektricien zou ook via woningbouw komen als die zou komen dis daar is helaas nog niks over bekend.

Hier kan ik echt niet niet bij.. Je laat het dus maar afhangen van anderen?? Je kan toch zélf een monteur bellen en als die iets vindt wat niet jouw schuld is is de rekening voor de woningbouw. Willen ze dat niet? Dan kan je stappen ondernemen. Maar je bent nu bezig met omgekeerde wereld, afwachten tot een ander iets wil doen.