Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:14

Het zijn inderdaad die kleine dingetjes die alles bij elkaar hard aankomen... Maar goed kijken wat je waar haalt, onze pleeborstels zien er heel strak uit en komen bij de Aldi vandaan :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:02

Sammie schreef:
Dan mag je namens mij doorgeven dat je baas een grote eikel is...

Zal het doorgeven ;) had zelfs al geregeld wie mijn ingeplande diensten in maart kon overnemen :(

Wat een gaaf huis! Spannend! Vooroplevering al gehad?

En de toiletaccessoires .. Herkenbaar. Bij de bouwmarkt zooooo duur! Vandaag nog een mooie wc-bril van 90 euro gezien :') Mijn huidige accessoires komen van de Xenos. Alleen is mijn zeeppompje gebroken en die verkopen ze niet meer. Dan maar alles nieuw :') Bij de Ikea hebben ze nu ook nieuwe series. Heb al gekeken naar bamboe spulletjes en matzwarte ..

We zijn net terug van het bestellen van een eettafel en stoelen. Huidige meubels gaan mee, maar ik wacht wel de sale af om alles passend bij de eettafel te kopen :) De stoelen worden gemaakt in de stof en kleur van onze bank. Die hebben we al 2 jaar en ze hadden nog in het systeem staan wat we toen hebben gekocht :) Profijt en Pronto zijn echt aanraders :)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:51

Mirjamsel wat een klotestreek zeg.

Sammie schreef:
Dan mag je namens mij doorgeven dat je baas een grote eikel is...

:')

Lucifertje mooi huis zeg!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:51

Toilet spulletjes hebben ze ook bij de Hema!
Prima kwaliteit en scheelt de helft bij de bouwmarkten.

Wij hebben een zeeppompje toevallig afgelopen zondag bij Ikea gekocht, net als de spiegel voor in het toilet.

Sammie, hoe is het met de punten? Zit er schot in de zaak?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:30

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:37

MarliesV schreef:
Sammie, hoe is het met de punten? Zit er schot in de zaak?

Ze zijn er mee bezig. De draad tbv de droger zit er nu in, was volgens hen zo gebeurd. Dus waar dat nu fout is gegaan :? . De verkeerde doos in de keuken konden ze niks meer mee doen, want de keuken zat er in. Maar dat wist ik zelf natuurlijk ook al. Ik werd over de groepen in de meterkast gebeld door onze kopersadviseur, maar volgens haar was het de berging op zolder (lees schuin cv-hok met plek voor een wm en wd, een berging durf je dat echt niet te noemen) en niet de berging in de tuin. :') Berging in de tuin (5m2) vs. een berging op zolder (1,51m2) het is nogal een verschil :D .. Ik zeg ik verwachtte ook niet concreet een oplossing daarvoor, want naar de berging gaan we nu een aparte draad leggen, maar wilde het wel even laten weten. Dat zouden ze in de toekomst wel meenemen.
Dan de wc's, daar zou vorige week naar gekeken zijn en bij gesteld zijn, dus ik doorgespoeld en getest.. Voor mijn gevoel is het nu zelfs erger :') Die man snapte er niks van.. :=

Overige punten staan nog op de agenda, badkamer zouden ze oppakken. Ga zo nog ff naar de ketelboer bellen. Twee weken geleden stonden ze nog op het punt om met spoed hierheen te crossen, maar ik geloof dat ze per slak gaan arriveren :roll:

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:20

Mensen kinders sammie wat een lang lopend verhaal. Kan je nu wel al je huis in? Wanneer ga je overhuizen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:53

Vrijdag komen de meubels :D de bedoeling was eind jan, maar t ziet er nu naar uit dat t half of eind feb wordt..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:18

Dadelijk zitten wij er nog eerder in :p

De keuring is geregeld, nu is het vooral rustig afwachten tot het woensdag is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:02

Pff Sammie, wel goed op je strepen gaan staan hè. Netjes maar doortastend gewoon elke keer bellen.
Balen dat jullie nu later over moeten, nog een maand dubbele lasten zit niemand op te wachten.

Lucifertje, bij jullie schiet het dus ook al mooi op!
Hopelijk de oplevering alleen maar kleine dingetjes (hadden wij ook maar konden wel over).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:19

We komen vanuit een koopwoning die nog niet verkocht is. Dus die dubbele lasten hebben we sowieso wel :D Alleen wel jammer dat we nu niks nog met díe woning kunnen doen. Willen we ook nog een beetje opknappen, maar dat kan pas als de woning zo goed als leeg is.

Maar volgens mij zijn die wc's erger bijgesteld ipv minder :') Ik spoelde gisteren door en het was gewoon plons eroverheen :') Ze zijn in de badkamer geweest en een tegel recht getegeld. Zelfs netjes gedweild.. Alleen de knop van het bad sluit nog niet en aan het meubel is ook nog niks gedaan _O-

Morgen de meubeltjes *\o/* Toch maar lekker in elkaar gaan zetten denk ik. Ben alleen dus ik ben benieuwd hoe ver ik kom! Mwahahahahaha

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:24

Wat een tegenslagen elke keer, Sammie! Lekker blijven bellen totdat ze er helemaal gek van worden. Kun je hier niet iemand voor inschakelen?

Vanmorgen de vloer uitgezocht. Mooie aanbieding gevonden die het incl. Leggen doen voor de prijs waar wij het zelf voor wilden gaan leggen . Wordt keramisch parket. Twijfel alleen nog of we de plinten ook hiervan nemen. Is wel erg mooi, maar gewone plinten waar je snoeren achter kunnen, zijn ook heel fijn!

Hier is het alleen nog wachten tot de Caiway alles heeft aangelegd in de grond, dan kan de oplevering plaatsvinden.. We blijven met het hele blok maar bellen, zodat we misschien niet nog 4 weken hoeven te wachten, terwijl alles af is.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:47

Wat een tegen slagen dames! Jeetje. Hier is ons bouw bedrijf in 2e geknipt. Een deel had vandaag kijk dag en wij hebben hem 11 feb pas.

Maar ben stiekem bij de buurvrouw gaan gluren die de kijkdag vandaag had en toen gelijk even ons huis in geweest. Ik begin alleen te twijfelen of de stop contacten van de keuken wel goed zitten :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:53

Hoop dat gauw goed komt Sammie.

Bij mij zitten de lichtpunten in badkamer en in slaapkamer er niet in het midden :(
Weet wel waar fout is gegaan want ik had een muur een halve meter laten verplaatsen. Op de tekening hebben ze wel in midden getekend maar zijn vergeten dat dit natuurlijk niet overeenkomt met lasdozen in van voren gefabriceerde vloer platen waarbij uit is gegaan van de oude situatie.

Oude lichtpunt aansluiting kunnen niet meer maken verplaatsen of verwijderen. Wat welk kunnen doen is 2de licht punt maken die wel in midden zit (25cm er naast). Maar zo niet gebruikte lasdoos in je plafon is niet heel mooi.
Hoe zouden jullie dit laten oplossen?
Afbeelding
Lichtpunten zitten nu waar groene kruis heb gemaakt. Ik vindt vooral voor in badkamer storend. Douch en bad is btw omgedraaid (kwam in praktijk beter uit met raam).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-16 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:01

Ik denk lekker laten zitten. Met je meubels er in gaat het denk ik niet eens opvallen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:19

Misschien een gekke vraag, maar ze kunnen toch die doos eruithalen danwel dat stuk volsmeren en dan spachtel eroverheen? Dan zie je die doos niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:25

De doos is al aangesloten inclusief bijhorende bedradingen en vloeren waar leidingen over lopen zijn al dicht gesmeerd. Ik ben bang dat hun niet gaat lukken om de bedrading om te leggen naar een andere doos. Maar heb ze gemaild en wacht wel even hun reactie af.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:25

Wil jullie foto's laten zien maar t lukt niet :-(

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:47

Bij ons is eindelijk de eerste paal geslagen!

Nu aan het oriënteren voor een vloer, mensen ervaring met een gietvloer? :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:27

EstherMe schreef:
Bij ons is eindelijk de eerste paal geslagen!

Nu aan het oriënteren voor een vloer, mensen ervaring met een gietvloer? :)

Niet voor gekozen omdat ik het te steriel vind ogen. Wel voor gekeken maar ook goed aan de prijs.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:36

Ik vind het ook een beetje klinisch ogen.. Wij gaan voor keramisch parket :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:42

Mirjamsel schreef:
Ik vind het ook een beetje klinisch ogen.. Wij gaan voor keramisch parket :)

Wij ook :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:36

Ohja,heb ik ook gezien :)
Wij vinden het wel mooi omdat we houten meubels hebben en een houten keuken. Anders wordt alles zo houterig hihi.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:35

Wij wonen inmiddels 3 maanden in ons nieuwbouwhuis en zijn echt helemaal verzot op ons keramisch parket. Dus mensen die nog twijfelen: doen! :D Het is zó praktisch met verhuizen en in het dagelijks leven echt ideaal.

Visite is altijd helemaal in de waan dat we een houten vloer hebben, tot ze opmerken dat het misschien niet zo'n handige keuze is geweest met onze honden. En als we vertellen dat het ook geen hout is maar steen, gaan ze eerst op de vloer liggen voelen :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:49

Mag ik vragen waar jullie je keramisch parket besteld/gekocht hebben? Wij zijn ons aan het oriënteren voor zo'n vloer alleen liggen de prijzen erg uiteen.