Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:37

Wij hadden hiervoor ook een schakelwoning in een rijtje van 3 hoor, dus we weten ook wel wat het is als er wel lawaai van de buren komt.
Vriendlief heeft zich daar altijd enorm aan geirriteerd, want hij heeft bij zijn ouders ook altijd vrijstaand gewoond. Ik heb met mijn ouders altijd in een rijtjeshuis gewoond en dáár hebben we pas dingen beleefd.
Tot aan rechtzaken aan toe om de buren uit hun woning te laten zetten :o

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:40

Heerlijk het liefst wil ik ook wel vrij staand wonen.
Vind het niet erg om rekening te houden met buren,maar helaas dat zij er soms niet zo over denken.
Gelukkig hoor ik van mijn andere buren totaal niks,maar dan ook echt niks.
En die hebben nog wel 2 kids die de leeftijd hebben om te puberen,gelukkig hebben zij daar geen last van.

Nee zal blij zijn als ze beneden weg zijn,vooral s zomers als hij ze deur open doet krijg ik de lucht hier omhoog van een jaar niet gelucht en schoon gemaakt (dat ik mijn raam dicht moeten houden).
En ze roken en drinken allemaal beneden het is net een kroeg. :r
Heb ook ooit eens een hoop vliegen en maden in me huis gehad,en heb toch het idee dat dat bij hem vandaan kwam,maar hij had nergens last van :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:42

Pff, heftig Sas!
Gatsie Shantal :r

Ik woon nu in een redelijk groot appartement (bovenste verdieping) met dakterras, maar ik wil graag binnen een jaar of twee naar een ensgezinswoning :o
Last van mijn buren heb ik niet, terwijl er aan beide kanten een peuter door het huis stiert := We helpen elkaar waar we kunnen en passen op elkaars huis bij vakanties. Om mijn buren hoef ik dus zeker niet te verhuizen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:48

Mijn ouders hebben serieus de vlag uit gehangen toen ze gingen verhuizen.
Als ze geen aangepaste woning nodig hadden (ook niet leuk natuurlijk) hadden ze daar nu nog gewoond denk ik :j
Ze hebben nu hele fijne buren die hun met alles helpen. Mijn moeder moet namelijk alles alleen doen omdat mijn vader in een rolstoel zit. Dus de buurman maait het gras en de kinderen aan de overkant vegen voor 2 euro de oprit en de stoep schoon als er sneeuw ligt :D
En mijn ene broer die doet het grote tuinwerk in het voor en najaar, hoeft mijn moeder het alleen nog maar bij te houden :j

eerder had ze ook een werkster voor binnen, maar die stonk :o Dus die heeft ze nu niet meer :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:50

Welke omgeving wil je dan verhuizen Mo? Of gewoon daar waar je nu zit?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:52

Ja het is echt te ranzig,en helaas delen wij beneden de voortuin als inloop.
Ik heb geprobeerd de voortuin een beetje netjes eruit te laten zien,dus heb een hoop aarde weg gehaald en gelijk gemaakt met de tegels en dan betonnen paaltjes geplaatst en dan 3 hortensias erin.
Maar zag van de week al dat de hond van beneden lekker zijn behoeftes erin doet :(
En ook niet even mee helpen ofzo,en me vriend had weinig tijd die werkt redelijk veel of slaapt overdag.
Maar als je ook de achtertuin ziet van hem(is met die witte tent,die eindelijk ingestort is hihi) 1 en al bende.

Dat is wel heel erg Saskia,zo ver is het hier gelukkig ''nog'' niet.
Zo das wel pittig voor je moeder ja,maar gelukkig goede hulp om haar heen.
Getsie ik zie het in mijn werk ook dat die ook niet zo fris zijn maar wel bij clienten ''schoon maken'' nou als ik er in val dan denk jemig wat doen jullie in die 3 uur. (werk in de zorg)

Heerlijk een dakterras,wil ik het liefst hier ook zelf maken met een wenteltrap omhoog het dak op,en dan van die bakken bamboe neerzetten voor privacy van de buren(die hebben dacht ik namelijk hun dakraam uit kijkend op mijn dak)
Maar er liggen om me dak grote stenen dacht ik,en geen idee in hoeverre die het houd.
En hoe ik die trap geplaatst krijg.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:54

Wij hebben 4 maanden geklust. Maar we konden alleen in de weekenden dus we hebben ook gewoon op zondag herrie gemaakt. Dan inderdaad wel tussen 12 en 17.er moesten ook echt muren en tegels afgesloopt worden. Dus ja moet toch gebeuren. Als we een keer in de avond kwamen deden we geen herriedingen. Gelukkig hebben de buren nooit geklaagd en vonden ze het logisch.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:59

Weet ik nog niet, het liefst een jaren '30 of '50 huis :D
Vlaardingen is leuk, maar de huizen die ik leuk vind staan niet echt in leuke straten / buurt. Nootdorp vind ik ook leuk, maar daar is maar 1 wijk waar ik evt. zou willen wonen. Voorburg kan ik niet betalen, Rijswijk ken ik eerlijk gezegd niet, Den Haag wil ik niet wonen :o Westland zie ik ook wel zitten, maar kan ik ook niet betalen :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:04

Bah Bah Shantal :n Vind het zo erg als mensen gewoon niet de moeite nemen om alles een beetje netjes te houden :n

Denk dat mijn moeder wel weer een werkster neemt hoor. Meestal was de werkster er als mijn ouders naar het ziekenhuis waren, ze was dan al weg als mijn ouders weer thuis waren, maar dan kon je nog ruiken dat ze geweest was :r :n
Dus die was snel weer vertrokken :o

Oh jaren 30/50 huis is leuk. Wij hebben het er nog over gehad om het huis van mijn schoonouders te kopen, ook een jaren 30 huis. Maar die zijn niet uit dat huis te krijgen joh :+ En wij wilden toch verder.
Zijn vader was echt in tranen toen we vertelden dat we niet hun huis gingen kopen :oo :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:06

Mootje, en Leidschendam? Niet alle wijken zijn geweldig, maar er zijn ook goede wijken.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:10

Ja idd en zelf ben ik wel schoon enzo dus dat is helemaal frustrerend,en heb soms het idee omdat het beneden zo vies is om het hier extra schoon te houden hiihhi.

Gatsie dat is ook vies als je een persoon nog in je huis ruikt ook al is ze weg.Maar hopen dat ze een goed iemand terug krijgen ervoor.

Zonde dan zeg dat ze er niet uit te krijgen zijn,maar opzich wel logisch in een verzorgings/bejaardehuis is ook totaal niks.
Maar ja voor jullie blijft de tijd ook niet stil staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:29

heb jij dat Shantal := ik heb het ook regelmatig, dat ik inval en denk := :x wat betreft het werk van collega's...
echt te erg, pas nog een wasbak schoon gebikt bij een cliënte, daar zat gewoon een zwarte kalkring in :n 10 minuten stevig werk en hij was blinkend schoon...
wel rot trouwens, echt vervelende buren :j dat ze niet alles spik en span hebben prima, maar het hoeft toch niet ranzig en echt een klerebende te worden lijkt me...vorige bewoners van ons huis dachten daar trouwens ook anders over hoor...die hebben hier nog geen 2 jaar gewoond en als ik dan zie hoe het huis er aan toe was...keuken, badkamer en toilet zijn gerenoveerd toen zij er in kwamen, boven alles nieuw gestuct etc
en ik ben echt geen mien meut die alles altijd blinkend wil hebben, maar dit was gewoon goor :=
inclusief grote witte partytent in de achtertuin...of moet ik hondentoilet zeggen :?
de buren durfden in de zomer niet eens in hun eigen achtertuin te gaan zitten eten ivm de stank uit de achtertuin..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:32

Zal vast wel goed komen :j

Wij zijn beiden wel erg netjes :j Elke week wordt het hele huis gewoon schoongemaakt en als ik vakantie heb dan doe ik extra dingen, zoals ramenlappen e.d.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:35

Hihih ja idd ik haal soms de stof wolken onder het bed enzo vandaan, en hoe ze die doekjes verfrommeld en nat in een emmer gooien,en als je ze der uit haalt hoe dat stinkt en vies aan voelt :r

Gatsie klinkt wel als de buren hier beneden hoe je het omschrijft hiihhi,gelukkig komt er geen stank uit de tuin vandaan (nu nog ) maar hoor nu wel steeds vaker dat ze de hond in de achter tuin loslaten om zijn behoeftes te doen,dus ik hou me hart vast voor aankomende zomer.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:24

Li_lee_yang schreef:
Wij hebben 4 maanden geklust. Maar we konden alleen in de weekenden dus we hebben ook gewoon op zondag herrie gemaakt. Dan inderdaad wel tussen 12 en 17.er moesten ook echt muren en tegels afgesloopt worden. Dus ja moet toch gebeuren. Als we een keer in de avond kwamen deden we geen herriedingen. Gelukkig hebben de buren nooit geklaagd en vonden ze het logisch.

Ik kan ook enkel in de weekenden en 's avonds hoor, maar hier in de buurt is dat echt niet geaccepteerd als je op Zondag aan de klus gaat. Maar het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Ik doe bijna alles zelf (en met hulp vrienden/familie) en maak dus wel 's avonds herrie maar dat was akkoord met mijn buurman.

Die nare situaties met buren lijkt me ook super naar, ik heb nog nooit echt in een woonwijk gewoond dus ik was bang voor allemaal van dat soort overlastsituaties, maar tot nu toe lijkt dat nog mee te vallen gelukkig. Mijn buurman is volgens mij niet super netjes, maar een prima vent verder, zet mijn container aan de weg en achter het huis en heeft geen problemen met mijn hond en is verder vooral druk met zijn vogels en volkstuintjes. Tussen de andere buren zit een breed pad dus daar kan ik volgens mij niet echt last van hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:29

LT, dat is ook nog een optie, alleen de wijk die ik wel ok vind (achter de Fugro), heeft nogal inkijk in de tuinen en de huizen zijn ook eigenlijk net te klein (of te duur) :')
Ik had van het weekend mijn zwanenhalsen schoongemaakt... Was maar goed dat ik niet net daarvoor gegeten had :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:50

shantal schreef:
Hihih ja idd ik haal soms de stof wolken onder het bed enzo vandaan, en hoe ze die doekjes verfrommeld en nat in een emmer gooien,en als je ze der uit haalt hoe dat stinkt en vies aan voelt :r

Gatsie klinkt wel als de buren hier beneden hoe je het omschrijft hiihhi,gelukkig komt er geen stank uit de tuin vandaan (nu nog ) maar hoor nu wel steeds vaker dat ze de hond in de achter tuin loslaten om zijn behoeftes te doen,dus ik hou me hart vast voor aankomende zomer.

hou alles bij van de onderburen, kun je ene beetje dossier opbouw doen , eventueel ook van als ze bijvoorbeeld de behoeftes van de hond niet weghalen, gewoon foto maken :j als ze er zelf in overleg niets aan willen doen heb je in ieder geval bewijs en gegevens voor de woningbouw.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:01

Mootje schreef:
LT, dat is ook nog een optie, alleen de wijk die ik wel ok vind (achter de Fugro), heeft nogal inkijk in de tuinen en de huizen zijn ook eigenlijk net te klein (of te duur) :')
Ik had van het weekend mijn zwanenhalsen schoongemaakt... Was maar goed dat ik niet net daarvoor gegeten had :+

Dat is inderdaad ook een leuke wijk. 't Lien is ook een leuke wijk. Of het raadhuiskwartier.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:16

Ben blij dat wij niet de enige zijn bet de buren problemen :D
Ook al is meer dan de helft weg...
Helaas geeft dat voor anderen weer een reden om hier meer malen per week in te breken ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:37

Per week?? Jemig dat is bij ons niet gebeurd! Wel doodsbedreigingen, op de hond geschoten met een pistool van de kermis maar die komen nog heel hard aan want de hond had een beste zwelling, na roepen op straat, vuurtje stoken, containers in de brand steken. Overmatig alcohol en drugs gebruik, zelfmoordpogingen (op een gegeven moment dagelijks :n allemaal aandacht)
In de zomer is het het ergst, nu is er niet zoveel overlast! Zoon woont nu ergens anders nadat ie een straatverbod kreeg omdat ie zijn moeder bewusteloos had geslagen en alle ramen had ingegooid :+

Ach het brengt wel wat leven in de brouwerij :+
Wij zijn allemaal heel nuchter en rustig dus hebben er nooit echt op gereageerd. Al het geweld was ook vooral in het gezin zelf!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:40

SAKKIA schreef:
Per week?? Jemig dat is bij ons niet gebeurd! Wel doodsbedreigingen, op de hond geschoten met een pistool van de kermis maar die komen nog heel hard aan want de hond had een beste zwelling, na roepen op straat, vuurtje stoken, containers in de brand steken. Overmatig alcohol en drugs gebruik, zelfmoordpogingen (op een gegeven moment dagelijks :n allemaal aandacht)
In de zomer is het het ergst, nu is er niet zoveel overlast! Zoon woont nu ergens anders nadat ie een straatverbod kreeg omdat ie zijn moeder bewusteloos had geslagen en alle ramen had ingegooid :+

Ach het brengt wel wat leven in de brouwerij :+
Wij zijn allemaal heel nuchter en rustig dus hebben er nooit echt op gereageerd. Al het geweld was ook vooral in het gezin zelf!

Maar woon je dan nog wel fijn? Want dit klinkt ook erg heftig en niet alsof je je dan heel veilig voelt.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:03

Ja ik had gelukkig wel al van een paar jaar terug ,toen het nog erger was, een dossier aan laten maken.
Moet zelf idd ook weer begingen :)

Jeetje dat is dan wel heel erg,nee dat heb ik gelukkig niet hier.
Zou daar zelf helemaal gestoord en depri van worden hihihi

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:29

Jeetje wat een verhalen allemaal! Vervelend Shantal, hopelijk dimmen ze een beetje!

Wij ook even pech.. problemen met de verkopende partij, zal niet teveel in details treden. Het komt er iig op neer dat wij ipv 22 februari 8 maart de sleutel krijgen en dus 2 weken huisloos zijn :( . Ik heb maar een huisje in Landal Greenparcs geboekt.. We moeten wat, dan maken we er maar een leuke tijd van. Het kost ons wel een hoop extra geld, dus dit zal wel een staartje krijgen. Maar ik hoop dat we dit na de verhuizing vergeten zijn!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:39

Noah dit hadden wij ook! Daarom moesten wij ons eigen huis langer aanhouden en dus een maand dubbele lasten! Dit hebben wij allemaal bij de kopende partij verhaald!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:34

Ik sta nu in een strak afgestuct huis! Potverdorrie wat strak...