Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:59

Dat kastje <3
Ik zou hem schoonmaken, "glad" (als in: schilfers eraf) schuren en dan gewoon zo laten :j

Chaos

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:02

Me too! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:03

Iedereen verliefd op je kastje geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:04

Idd heel gaaf kastje!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:32

Heel gaaf kastje!!
Ik ga met MamaMiesje mee :j

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:24

ook ik sluit me aan bij mamamoeisje

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:13

Haha, leuke reacties!
Ik vind het ook een erg leuk kastje :D
Ik ga m eerst maar een schuren en dan zien wat eronder vandaan komt.
Alleen sommige stukken moeten vervangen worden, zoals de onderste lat, die is kapot en de rechterzijkant mist compleet, dus daar moet een nieuw stuk hout voor komen. Dus dan ben ik bang dat het niet zo mooi is om niet te verven, met nieuw en oud hout door elkaar....
Ik heb me gisteren bedacht dat mn opa een draaibank heeft, dus die zou nieuwe houten knoppen voor me kunnen draaien. want een stuk of 5 knoppen zijn kapot.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:42

Goedemorgen

Sorry dat ik even inbreek in jullie topic (wat ik trouwens al wel een paar keer meer stilletjes gevolgd heb).
Maar ik heb een vraag voor de meubel opknappers onder ons...

Mijn moeder is in 2010 overleden, de meubels van mijn moeder zijn toen naar mijn broer gegaan, aangezien ik op dat moment in een kleine studio woonde en het niet kwijt kon.
Mijn broer is nogal een geval apart, waardoor ik er 2 weken geleden achter kwam dat zijn huis iets weg heeft van "mijn huis vol dieren" maar dan maal 10... -O-
Het stonk binnen verschrikkelijk en zo ook dus de meubels van mijn moeder.
Aangezien ik nu zelf op het punt sta om te verhuizen en dan meer meubels moet hebben (anders het galmt het zo in huis :Y) ) wil ik deze meubels er dus uit gaan halen en opknappen, aangezien ze nu totaal niet in mijn interieur passen maar ik weet niet goed of dat wel kan?

Het gaat om de volgende (allemaal koloniale) meubels (ik heb nog geen foto's, ik hoop die zaterdag te kunnen maken, mocht dat makkelijker zijn om te beoordelen).

Buffetkast van Pure Wood met 2 gesloten deurtjes onder, en 2 deurtjes met glas boven. De kast voelt ruw aan, lijkt niet gelakt of iets dergelijks.
Eettafel: deze komt van de leenbakker af volgens mij, en is dus wel koloniaal gelakt denk ik.
Secretaire: komt van een meubelhuis vandaan, was een duur meubel weet ik nog, voelt glad aan.
Salontafel: komt volgens mij van Pure Wood af, maar heeft niet het ruwe oppervlak van de buffetkast
Sorry voor de wazige omschrijving van de oppervlakken, maar ik dacht dat dat misschien vast handig was om te weten... :o? :')

Verder heb ik zelf nog wat klein spul zoals een theekastje, dekenkist, buikkastje wat ik nog een keer op wil knappen, maar ik weet nog niet goed waar te beginnen (zal zowiezo pas in het nieuwe huis worden, dan heb ik een ruime garage beschikbaar.

Ik had zelf bedacht om deze meubels eerst maar eens onder een overkapping te zetten zodat ze even goed kunnen luchten? Zou die stank er nog uit te krijgen zijn? En hoe dan verder? Ik heb nu namelijk voornamelijk beetje landelijke witte of off white meubels met verder een grijs interieur en wil het liefst een beetje in de stijl blijven... Kan dat? En hoe ga ik dan het beste te werk? Ik ben een leek op dit gebied, maar wil dit graag proberen omdat het me leuk lijkt om iets zelf op te knappen, en dan krijgen de meubels van moeder toch nog een goede plek... Ik ga het natuurlijk niet allemaal in 1x doen :')

Excuses voor de vreemde post, en vreemde vraag misschien, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:38

Schuren en dan kijken wat er onder vandaan komt
Als er mooi blank hout onder vandaan komt kun je ze mooi verven met krijt verf
Krijg je een beetje de stijl die je nu in huis hebt
Blad van de tafel kun je bv blank laten hooguit in de blanke beits zetten voor bescherming
De lucht hoef je dan niet meer bang voor te zijn
Alles ruikt dan toch naar verf en je heb alles er wel af geschuurd

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:53

Na schuren en verven zullen de meubels niet meer ruiken.
Met onder een afkapping zetten zou ik oppassen vanwege vocht.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:13

Bedankt voor de tips! Komende zaterdag gaan we de meubels ophalen, dan gaan ze eerst naar de veldschuur van familie, daar staan ze gewoon afgesloten dus hopelijk valt het met vocht dan mee...
Daarna dan maar eens beginnen met schuren...

Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik een beetje mee blijf lezen? Al ben ik nog niet actief crea bea, dat meot even wachten tot we verhuisd zijn....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:32

Heel schattig kastje op de vorige pagina inderdaad :j :j

Spottedponie, de lucht is er na schuren, schoonmaken met ammoniak en verven echt wel uit, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:55

spottedponie zet de meubels in die veldschuur wel op pallets oid zodat ze de grond niet raken.
Dan heb je ook minder last van eventueel optrekkend vocht uit de grond.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:24

Ik ben wel benieuwd naar de foto's van je meubels!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:45

Daisyree, bedankt, dat is inderdaad een goed idee... Het is niet de bedoeling dat ze daar maanden staan, maar een paar weken zijn we zo verder natuurlijk...
MM: ik maak zaterdag foto's, die zal ik dan ook hier even plaatsen, hopelijk hebben jullie dan nog wat leuke ideetjes en tips, want ik heb inmiddels zoveel gezien dat ik het niet meer weet haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:48

wij hebben net een eethoek + een boekenkast van iemand overgenomen,
gaan ze het weekend van 6 april ophalen 2 straten verderop :+
morgen gauw foto's maken van de huidige eethoek want die moet er uit. vind het een hele coole eethoek, maar hij is gewoon te massaal voor hier :j
dus als er nog iemand een eethoek zoekt :D
grote witte tafel, beetje gestileerde barokstijl met 6 zwarte stoelen van de kwantum(ook barok achtig, staan nu niet meer op de site, maar waren normaal 100 euro en stonden regelmatig voor 75 in de aanbieding, moet wel wat aan gebeuren(bekleding vastzetten op sommige punten )
en de tafel kan wel een schuurpapiertje hebben en een vleugje verf(gebruikerssporen)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:12

je hebt pb :j

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:04

Ik ben afgelopen vrijdag na een hoop ruzie erachter gekomen dat mijn broer alle spullen van mijn moeder mee heeft genomen met de mededeling dat ik ze nooit meer terug krijg... Hij reageert niet meer op mijn telefoontjes en smsjes...
Ben behoorlijk boos, zachtjes uitgedrukt, ik weet helaas ook niet waar hij nu zit, en waar alles naartoe is...
Valt dus weinig op te knappen :(

Ik heb gelukkig nog wel wat klein spul zoals theekastje, dekenkist enz, dus daar ga ik vanaf half mei mee aan de slag, in het weekend van hemelvaart verhuizen wij namelijk naar ons nieuwe huis...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:05

Bah zeg, dat is een misselijke streek van hem.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:39

wat een rotstreek. sommige mensen zijn echt verschrikkelijk gemeen.
sterkte spottedponie

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:17

Nou ben je ook mooi klaar mee wat een rot streek

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:38

Ik was afgelopen vrijdag ook even behoorlijk van streek, ik stond daar in zijn huis, jeep met aanhanger bij, en alles was weg, ik werd zo boos dat ik een gat in de deur naar de woonkamer getrapt heb...

Ik had al niet zo'n goede band met mn broer, en na deze ellende ben ik er helemaal klaar mee
Gelukkig heb ik alle echt persoonlijke spullen van mijn moeder wel zelf, maar toch doet dit zeer, vooral omdat ik weet dat mijn broer die spullen rustig voor een paar tientjes verkoopt als hij geld nodig heeft, ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen waarvoor, spul waar je je lekker door gaat voelen zeg maar...

Ik zal vanavond eens foto's maken van het theekastje en de dekenkist maken wat ik wel heb gelukkig

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:57

Wat jammer van de meubeltjes die voor jou zo'n betekenis hadden...

Gerlinda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:29

Ik meld me ook even hier vind het super leuk al die brocante dingen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:43

Oooh wat naar van de meubels! Kan het me onwijs goed voorstellen dat je zoiets heeeeel erg vindt.

Die servet techniek is erg gaaf! Misschien dat ik er iets mee ga doen.

Vraagje, wij zijn 2mnd geleden verhuisd en ondertussen staan de meubels wel op hun plek. Maar de eettafel en het kleine kastje vind ik qua kleur, niet meer passen. In t oude huis ging goed bij t laminaat, maar nu op een grijze tegel, nee.
Keuken is hoogglans wit, boekenkast Markör an ikea zwartbruin, salontafel en tv meubel ook zwartbruin, iets zwarter dan de kast.
Muren zijn spierwit, 1 is kleur neushoorn van histor, velvet touch lever/taupe/neushoornkleur, bank en stoeltje zijn creme. Buffetkast whitewash.
Eettafel en kastje zijn donkerbruin, gebeitst. waarschijnlijk wordt het kastje vervangen door een kastje bij m'n ouders vandaan, ivm de emotionele waarde. Die is donkerbruin hout, wsl gelakt?

Kan ik zulke meubelen überhaupt verven? Moet het dan mega geschuurd worden?
Zit erg met de kleuren, wilde eigenlijk hoogglans wit, maar weet niet of ik dat bij de keuken wel vind passen. Zou whitewash beitsen een idee zijn??