Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:38

+:)+ :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:40

Geen idee nog nooit van gehoord! Ik zagin het krantje van de Gamma ook een mooie stoel staan trouwens :j
Afbeelding

Vind ik ook wel mooi voor tegen over de schouw :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:42

Die is zeker leuk! (vraag me alleen af of die ook lekker zit, weet niet waarom.... :P )

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:45

Noh hij is ook meer voor de sier met een poef en een kussentje en een kleedje en een leuk kastje er naast e.d. :+
Misschien dat ik de tussen de middag wel even snel ga kijken, maar dat ligt ook een beetje aan het weer. Ze zijn hier nu als gekken aan het strooien en het is wit in dit gedeelte van Groningen en dan blijf ik liever warm binnen :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:51

Dat scheelt dan weer :D Hier is het weer nog prima, maar de voorspellingen zijn inderdaad niet fijn :P

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:54

Mooi die krans Sakkia!

Mijn moeder maakte altijd een mooie krans voor mij of een mooi kerststuk.. Dit jaar moet ik het zelf maar gaan proberen, aangezien mijn moeder overleden is dit jaar.. Helaas heb ik alleen niet echt die creatieve genen geërfd! Mijn moeder had nog wel een mooie dennenappelkrans liggen met hartjes erop en wat sneeuw. Zal die binnenkort eens plaatsen hierzo.. Denk dat ik die hier op tafel leg!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 09:56

:(:) Nog gecondoleerd!!

Ik heb het zelfvertrouwen van een strootje..... Zie zo vaak leuke dingen en dan zegt m'n vriend ook steeds dat kun je makkelijk zelf ook maken. Maar dan begin ik er al niet aan met de gedachtes dat ik dat toch niet kan :o

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:00

Dat dacht ik dus ook altijd totdat ik het toch maar een keer ging proberen en echt het is makkelijker dan je denkt en ik denk dat je er ook handigheid in moet krijgen hoor :j
Ik kom nu ook nog niet veel verder dan de kransen, maar met behulp van welke.nl doe ik genoeg simpele en leuke dingen op :j

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:05

Dankjewel Kentaro!

Mijn moeder had toen een site met al haar kransen, die is nu niet meer online anders had je daar ook misschien nog ideeën op kunnen doen. Ze ging ook naar markten toe om kransen te verkopen en het was eigenlijk een beetje een uit de hand gelopen hobby.. Onvoorstelbaar, soms maakte ze de simpelste dingen (wat ik ook nog wel kon!! :P ) en mensen gaven daar gewoon een kapitaal aan uit! In het voorjaar maakte ze dan veel bloemstukken ipv kransen, want kransen is toch rond het kerst het leukste!

Ik ga van het weekend ook maar eens een poging wagen om iets in mekaar te flansen!

Kerstboom twijfel ik nog over, denk dat het toch een weekje later wordt. Komend weekend is wel heel vroeg, vind ik nog. En ook wij hebben een jonge kat in huis, die het vast leuk vind om in de boom te klimmen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:13

Ik weet ook nog niet of het bij ons van het weekend gaat lukken om een boom te zetten.
(vind het toch wel heel goed dat jij er een wilt zetten, ondanks de moeilijke feestdagen!!)
Als je twijfeld of je kat er in/aan komt, zou je nog kunnen overwegen om een boom te versieren met slingers, roosjes, en leuke stoffen versierselen!?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:20

Wat een leuke stoel,hou wel van die vormen.

Ik zit zelf ook nog te denken om iets van een taartvorm een kerst stukje te maken,of een kleine krans. Maar dan met echt groen en planten.

He wat naar rond deze tijd je moeder verloren, gecondoleerd.

Je zou met de kerstboom eerst nog kunnen proberen:
*kerst boom leeg neerzetten
*dan de slingers erin
*dan de lampjes
* en als laatst de ballen.
Zo heeft een vriendin het gedaan.
Of de lampjes en ballen omdraaien.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:27

Wat naar Naath86 :(:)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:40

Mooie haard, alleen al voor het versieren met kerst wil ik hem wel hebben. Maar geef je niet heel veel aan stroom uit? Ik wil over 2 jaar de kamer sausen, verven en vloer schuren en denk er stiekum aan om dan een houtkachel te laten plaatsen. Maar daar droom ik ook nog even over verder.

Mooie stoel ook, maar ik zou er eerst eens goed in van zitten. Die stoelen van Leen Bakker zitten voor mij ook veel te rechtop.

Nath, erg hoor. Heel veel sterkte, en zeker met de feestdagen een groot gemis. Niet minder dan normaal, maar anders. Wij gingen 's avonds met z'n allen ezelen en mijn man verloor altijd, en dan hadden we met z'n allen de slappe lach.
Ezelen lukt gewoon nog niet, het moeten eerst maar eens dierbare herinnering worden.
En dat geldt voor jou ook, dit jaar, volgend jaar totdat je lacht i.p.v. huilt. Niet verbergen, niet te sterk willen zijn, en het komt echt wel weer goed.

Ga de dames uitlaten en huis doen, vanmiddag werken en vanvond middelste helpen, die heeft z'n huisje opgenieuw ingericht.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:41

Een vrouwelijke hand mag daar niet in missen, Margreet :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:42

Nou ja mijn moeder is in mei overleden ondertussen dus nog maar een half jaar geleden, maar wel eerste feestdagen zonder mijn mama..

Ja een kerstboom hoort er toch bij he! Ik heb ooit plastic ballen aangeschaft voor onze eerste kat, die het ondertussen gelukkig allemaal prima vind. Ik denk dat ik die nu allemaal onderin hang zodat onze nieuwe kat niet met de glazen ballen aan de haal gaat..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:43

secricible schreef:
rowo schreef:
Die krans is precies de roze die ik thuis heb en heeeeeeeeeeeeeel moeilijk te vinden :( Waar heb je die vandaan?

edit:

En onze kerstboom. Wit/zilver ballen met enkele oud-roze tinten :D Alleen de piek ontbreekt, die was uitverkocht :(
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9796_n.jpg

Rowo, waar komt jou audio/tv-meubel vandaan? Die vind ik echt prachtig!!

Die hebben wij op maat laten maken bij onze gashaard. Die zat er namelijk ook nog niet. Je kan alle maten, kleur, indelingen etc kiezen die je maar wilt. Maar wel duur :$
Haard komt van Wildenborg uit Rietmolen, de jongen die de meubel gemaakt heeft heet Remco Taken (dacht ik). Maakt ook keukens en andere meubels.

Op de home pagina meteen hetzelfde soort meubel, maar dus een andere kleur.
http://www.remcotaken.nl/

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:58

De haard is er echt voor de sier hoor, dus hij heeft eigenlijk nog nooit echt aangestaan.
Zeker niet om warmte te geven, want de thermostaat hangt in de woonkamer waar hij staat. Dus als de sfeerhaard dan voor warmte zorgt wordt de keuken e.d. niet warm omdat de cv niet meer aanslaat en we zitten toch wel erg veel in de keuken, ook 's avonds.

Die stoel zal niet heel veel gebruikt worden om op te zitten hoor, meer echt voor de sier :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:18

Wat erg voor je Naath86, het is nog maar kort geleden. Sterkte, zeker met Sinterklaas en de kerstdagen. Lijkt me moeilijk, zeker zo'n eerste keer.

Die stoel viel mij ook al op in het krantje. Hij ziet er best heel leuk uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:49

@ Naath :(:)
Ik weet helaas wat het is... Ik verloor in 2009 op 12 december mijn broertje plotseling. De kerstdagen volgden toen heel snel. Echt heel snel vergeten die dagen!

Sterkte!!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:32

Ik zag trouwens in de praxis dat ze nu ook koortloze jaloezien zijn(wist niet of deze al bestonden)
Maar ziet er wel mooi uit,maar weet niet of het idd praktisch is.

Weet niet meer wie het zei over de openhaard,maar die van 249 zijn bij de leen bakker :) en bij de praxis 278.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:37

Dat was ik... We hadden gister zoveel reclame spul, dat ik dus alles door elkaar zit te halen :P
Van koordloze heb ik ook nog nooit gehoord?!? Kan me er ook geen voorstelling bij maken :P
Zag wel (ergens in) rolgordijnen met foto's!! Vond dat ook erg gaaf!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:46

Ik dacht dat ik met het weer afgesproken had dat het pas ging sneeuwen als ik weer veilig thuis was vanavond. Maar het gaat echt hard hier :oo

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:48

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:50

Zou dat niet erg snel gaan vervelen die foto's. Ikzelf ga liever voor een rustige basis en dan kun je net verder net zo gek maken als je wilt, en net zoveel wisselen als je wilt.
Buren hebben 2 vuurrode muren, een rood kleed en rode stoelen. En verder een hoop troepies. Vreselijk.... Als ze de basis rustig had gehouden met bv. alleen een rood kleed of rode stoelen was het best wel gezellig geweest (alleen jammer dat zijzelf niet gezellig is :+ ).

Waar woon jij Sakkia? Hier begint het ook licht te sneeuwen. Kreeg net al een telefoontje van een klant, het sneeuwt kan ik wel met de auto komen? Ja weet ik dat. Ik ben niet zo'n bangepoeperd.

Oei, die rolgordijnen. Zou ik bang zijn dat je je duim erdoorheen drukt.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:52

Even een andere vraag:
ik heb een kunstkerstboom i.v.m. een allergie tegen dennennaaldjes maar zou ik daar evengoed kunstsneeuw op kunnen spuiten?