Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieke2 schreef:Jaan81 schreef:
Verse spinazie kun je gewoon wokkenIk doe het regelmatig met kipfilet en room.
Dat is echt heerlijk!
Wij doen dat vaak. Penne koken, en dat dan bij de gebakken kipfilet doen, spinazie erbij en kruidenroomkaas en door elkaar blijven roeren tot de roomkaas goed 'gesmolten' is en de spinazie zacht is geworden.
Is zó heerlijk!! (en makkelijk en redelijk budget!)
lieke2 schreef:@ leonie: een handje rijst erdoor??
Ga dit morgen ook maken, mooie wisseling tussen vandaag mn pasta met zelfgebrouwde bolognesesaus en zaterdag mn hongaarse kipgoulash
Maken jullie ook weleens zelf worstenbroodjes ofzo? Enne, ben nog niet voorzien van frituurpan, maar denk erover mezelf met de kerst een fritel cadeau te doen, kan ik ook eens lekker zelf kroketjes maken enzo
Sammyy schreef:Dank je, zal ik zeker doen!
Hebben jullie ook lekkere (goedkope vooral natuurlijk) recepten voor maaltijd-salades?
Zelf maak ik altijd een salade met Sla, tomaat, komkommer, mozzarella, (soms cashew, maar das best prijzig, dus laat ik het er vaak uit) en gebakken kipfilet die ik zelf marineer. Dan een kloddertje mayo er door, of iets van die kruidenzakjes die je met olie aan moet maken en smullen maar. Erbij neem ik dan een snee geroosterd brood
lieke2 schreef:@ leonie: een handje rijst erdoor??
Ga dit morgen ook maken, mooie wisseling tussen vandaag mn pasta met zelfgebrouwde bolognesesaus en zaterdag mn hongaarse kipgoulash
Maken jullie ook weleens zelf worstenbroodjes ofzo? Enne, ben nog niet voorzien van frituurpan, maar denk erover mezelf met de kerst een fritel cadeau te doen, kan ik ook eens lekker zelf kroketjes maken enzo
leonie87 schreef:lieke2 schreef:@ leonie: een handje rijst erdoor??
Ja wel gewoon koken en daarna meebakken! Heel lekker. Doe ik wel vaker met mijn gerechten overigens.
_bloempje_ schreef:Wij hebben zo'n ''gezonde'' hetelucht frituurpan. Ideaal om vetvrij aardappeltjes te bakken etc.
Annemiek80 schreef:lieke2 schreef:@ leonie: een handje rijst erdoor??
Mijn frituurpan heeft het een jaar geleden begeven na een rigoreuze schoonmaakactie van mijn kant![]()
Maandje geleden (pas) ben ik enigzins gezwicht en heb ik ovenfrietjes gekocht, net zo lekker en toch wat gezonder.
Kroketten/frikandellen/kaassouflees/bitterballen/loempia's ed mag ik allemaal toch niet ivm mijn glutenvrije dieet en de glutenvrije alternatieven zijn (te) kostbaar (4 kroketten = 5 euro).
Frikandellen kun je trouwens ook prima in de koekenpan bakken hoor, geen idee of dat met de andere dingen ook kan maar voor frikandellen hoef je iig geen frituur te hebben