Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:36

Was dat niet pas bij Kassa ... veel klachten over dat je niet kan bellen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:56

lieke2 schreef:
Jaan81 schreef:

Verse spinazie kun je gewoon wokken :j Ik doe het regelmatig met kipfilet en room.

Dat is echt heerlijk!

Wij doen dat vaak. Penne koken, en dat dan bij de gebakken kipfilet doen, spinazie erbij en kruidenroomkaas en door elkaar blijven roeren tot de roomkaas goed 'gesmolten' is en de spinazie zacht is geworden.
Is zó heerlijk!! (en makkelijk en redelijk budget!)

Het was heeel lekker! Kipfilet, uitje, opgeklopte melk, knoflook, gebakken pijnboompitjes, handje rijst en de spinazie roerbakken :Y) Jammer dat het op is, maar zeker voor herhaling vatbaar!
Bedankt voor de tips!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:31

@ leonie: een handje rijst erdoor??
Ga dit morgen ook maken, mooie wisseling tussen vandaag mn pasta met zelfgebrouwde bolognesesaus en zaterdag mn hongaarse kipgoulash :D
Maken jullie ook weleens zelf worstenbroodjes ofzo? Enne, ben nog niet voorzien van frituurpan, maar denk erover mezelf met de kerst een fritel cadeau te doen, kan ik ook eens lekker zelf kroketjes maken enzo :P

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:42

Wij hebben zo'n ''gezonde'' hetelucht frituurpan. Ideaal om vetvrij aardappeltjes te bakken etc.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:13

lieke2 schreef:
Ga dit morgen ook maken, mooie wisseling tussen vandaag mn pasta met zelfgebrouwde bolognesesaus en zaterdag mn hongaarse kipgoulash :D
Maken jullie ook weleens zelf worstenbroodjes ofzo? Enne, ben nog niet voorzien van frituurpan, maar denk erover mezelf met de kerst een fritel cadeau te doen, kan ik ook eens lekker zelf kroketjes maken enzo :P

Mijn frituurpan heeft het een jaar geleden begeven na een rigoreuze schoonmaakactie van mijn kant :')
Maandje geleden (pas) ben ik enigzins gezwicht en heb ik ovenfrietjes gekocht, net zo lekker en toch wat gezonder.
Kroketten/frikandellen/kaassouflees/bitterballen/loempia's ed mag ik allemaal toch niet ivm mijn glutenvrije dieet en de glutenvrije alternatieven zijn (te) kostbaar (4 kroketten = 5 euro).
Frikandellen kun je trouwens ook prima in de koekenpan bakken hoor, geen idee of dat met de andere dingen ook kan maar voor frikandellen hoef je iig geen frituur te hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:35

Sammyy schreef:
Dank je, zal ik zeker doen!

Hebben jullie ook lekkere (goedkope vooral natuurlijk) recepten voor maaltijd-salades?

Zelf maak ik altijd een salade met Sla, tomaat, komkommer, mozzarella, (soms cashew, maar das best prijzig, dus laat ik het er vaak uit) en gebakken kipfilet die ik zelf marineer. Dan een kloddertje mayo er door, of iets van die kruidenzakjes die je met olie aan moet maken en smullen maar. Erbij neem ik dan een snee geroosterd brood :9

Met gerookte kipfilet is ook erg lekker :j

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:45

ik neem altijd

Salad mix (ah)
wat bacon
Gepocheerd ei
zelfgemaakt crouton (olijf olie oud brood even opbakken en klaar)
wat azijn en wat olijfolie

En klaar
maar weet niet of iedereen daar op kan leven
(ik ben ee beetje raar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:46

Pastasalades zijn ook erg lekker :j Of de rijst/tonijnsalade (ooit ook in allerhande gestaan) met boontjes, ei, ui en zongedroogde tomaten geloof ik.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:46

lieke2 schreef:

Ja wel gewoon koken en daarna meebakken! Heel lekker. Doe ik wel vaker met mijn gerechten overigens.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:40

Volgens mij weleens verteld maar al even geleden. Een goedkope verse pizza. Leuk om in het weekend te maken met de kinderen.

Turks brood door midden snijden. Insmeren met pesto of tomatensaus. Wat je wilt. En dan belegen met eventueel restjes die je nog hebt liggen. Afmaken met geraspte kaas. Jammie! Ook lekker als er visite is. Dan in kleine puntjes snijden. 10 minuutjes in de oven op 180 graden is meestal al genoeg.

Mijn pasta; 6 tomaten, velletje eraf halen (door even te blancheren). Uitje met gehakt bakken. Tomaat in stukjes erbij. Daarover, 1 halve eetlepel paprikapoeder. Bakje met verse Italiaanse kruiden erdoor(niet teveel salie) een 10 cent blikje tomatenpuree. Die 2 keer vullen met water en erbij doen (ligt er ook aan hoeveel nat er van de tomaten af komt). Halfuurtje laten pruttelen op een laag vuurtje zodat de tomaten uit elkaar vallen. Beetje kookroom of melk erdoor. Ik ga uit van ongeveer 1 kilo gehakt en 2 volwassenen met 2 kinderen. Eventueel kan je ook nog fijngesneden verse basilicum erbij doen op het bord.

Nog eentje;
Vind ik altijd een lekker lunch gerecht. Half uitje bakken, blikje sardientjes erbij. Fijnstampen, eventueel een vers pepertje erdoor. Goed opbakken zodat alles heel fijn is. Eventueel geroosterd bammetje of een broodje erbij. Om het mooi te maken is het ook lekker om op het eind fijngesneden verse peterselie erdoor te roeren. Dit eten ze veel in Suriname. Zoooo lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 00:14

Turks brood doe ik ook vaak (bij salades) door midden snijden en dan mosterd erop en kaas en dan onder de grill. Ook een aanrader, terwijl ik eigenlijk helemaal niet van de mosterd ben.

Je lunchgerecht klinkt erg lekker! Ga ik een keer uit proberen :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:43

Lekkere tip toevallig net zo n brood in huis. Van het weekend bij schoonmoeders op jammie, dus kreeg er gelijk een mee naar huis haha :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:04

Simpel iets warms bij de lunch :
1/3 ui en 2/3 tomaat ,of half om half kan ook, bakken , peper en zout erover eventueel eitje erdoor.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:15

leonie87 schreef:
lieke2 schreef:

Ja wel gewoon koken en daarna meebakken! Heel lekker. Doe ik wel vaker met mijn gerechten overigens.

Dacht al, ongekookte rijst? :o maar das duidelijk zo!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:19

_bloempje_ schreef:
Wij hebben zo'n ''gezonde'' hetelucht frituurpan. Ideaal om vetvrij aardappeltjes te bakken etc.

Heb over een airfryer (of iig zon phi lips-ding) nagedacht maar ik denk dat bv zelfgemaakte kroketten hierin niet zullen gaan lukken, dus deze valt al af.

Annemiek80 schreef:
lieke2 schreef:

Mijn frituurpan heeft het een jaar geleden begeven na een rigoreuze schoonmaakactie van mijn kant :')
Maandje geleden (pas) ben ik enigzins gezwicht en heb ik ovenfrietjes gekocht, net zo lekker en toch wat gezonder.
Kroketten/frikandellen/kaassouflees/bitterballen/loempia's ed mag ik allemaal toch niet ivm mijn glutenvrije dieet en de glutenvrije alternatieven zijn (te) kostbaar (4 kroketten = 5 euro).
Frikandellen kun je trouwens ook prima in de koekenpan bakken hoor, geen idee of dat met de andere dingen ook kan maar voor frikandellen hoef je iig geen frituur te hebben :)

Vind frites uit de oven niet zo lekker knapperig, ook niet met nog even de grill aan. Plus dat ik ook niet alles in de oven kan klaarmaken, voor sommige gerechten heb je toch echt iets met hele olie of zoiets nodig. Om hiervoor nou altijd met een pan olie op het gasfornuis te gaan kloten vind ik ook niet zon strak plan. Maar doe het ook al jaaaren zonder (en mag gelukkig wel van die snacks en andere dingen, anders zou ik het ook zeker niet doen)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:20

haha dan denk ik dat het toch niet zo lekker zou zijn geweest. Maar eerst koken en dan lichtjes bakken is erg lekker! En als je dan een sausje, room of opgeklopte melk toevoegt, dan zuigt die rijst dat helemaal op en gaat die smaak er helemaal in zitten. :9

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:41

Gisteren het wasmiddel van AH geprobeerd. Heerlijk :D 3 euro voor 1,5 liter.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:52

Toch vind ik in de heteluchtfriteuse, de aardappeltjes wel heel lekker en knapperig worden. Ook de overfrites etc stop ik vaak hierin, echt lekker!

Je hebt ook van die zwarte zakken, ben het merk even kwijt. In verhouding wel iets duurder maar die zijn uit de oven ook echt lekker knapperig.

Verder stop ik als grote kaassoufle fan, ook deze in de heteluchtpan. Is even aftasten hoelang en op welke temperatuur je ze het lekkerste krijgt, maar is ook lekker.
Toch kwam mijn zus pas eten, werd snelle hap friet met kaassoufle en doperwten uit potje. Zij vond de friet en kaassoufle minder, ze had het meer op een vette hap haha. Dus heeft ook weer met voorkeur te maken.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:56

Iemand ideen wat vanavond te eten???

Graag wel iets wat makkelijk te maken is, eet alleen met de dames vanavond

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:04

Wij hebben voor vanavond nog een kliekje. Lekker makkelijk.

Wij hebben een actifry. Ideaal ding! Ik maak er regelmatig kippenvleugeltjes, gebakken aardappels en patat in klaar. Wel Franse frietjes. Die dikke zijn niet lekker uit de actifry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:10

Mijn frietjes uit de oven zijn altijd goed knapperig hoor... anders zou ik ze niet op willen eten. Heteluchtstand en gewoon lang genoeg laten liggen (wel langer als verpakkingen zeggen).

Vanavond doe ik ook simpel, er moet nog appelmoes op, dus ovenfrietjee en frikadel speciaal :)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:12

hier geen kliekje en niks noppes nada in huis.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:28

Hier vanavond spinazie met tomaat, roomkaas en uitje. (en wat ik evt nog meer tegenkom)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:30

Oehh lekker!

Vanavond wordt voor mij erg goedkoop, zusje neemt eten mee :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:55

Frietje op het werk verorbert en vanavond trainen dus tegen dat ik thuis kom ben ik te moe om aan eten te denken ;)