Weet ik nog niet. . Iig 2 dwergvlinderstruiken. Ik wil ook hortensia's, lavendel en annabels. Verder weet ik het nog niet
soesita
Geplaatst: 01-04-13 21:25
Mijn tuin is ook blauw-paars-wit. Nog enkele ideetjes uit onze tuin: sering, maagdenpalm, campanula, ridderspoor, hibiscus, blauwkussen (= aubrieta).
M_erell
Geplaatst: 03-04-13 14:11
Ik meld me hier ook maar even. Ik heb een mooi balkonnetje op het Noorden die ik een beetje wil gaan inrichten. Maar kom op internet niet heel ver als ik zoek naar planten die weinig zon nodig hebben. Iemand tips?
Ik meld me ook even hier! Wie kan mij helpen met het inrichten van mijn balkon? Hij is 10 meter lang en 1.20 breed, alleen de gehele zijde is raam tot aan de vloer. Ik wil graag iets van een loungebank met een kleine hoek (weet alleen niet of dat haalbaar is met 1.20, denk het eigenlijk niet?). Maar met een loungebank hou ik bijna niks over om voor door te lopen.. maar ik wil wel iets waar ik mijn drinken op kan zetten haha. Ik kom op dit moment niet verder dan zelf iets van bijvoorbeeld steigerhout op maat laten maken, maar dat is redelijk duur! Iemand tips en/of ideen?
Vanavond neem ik de tijd om dit topic beter door te lezen
Mooi Vonneke. Ik zou gewoon nog even wachten met die vlinerstruik, op die paar dagen maakt het ook niet uit. Hier was het vanmorgen ook weer -2, je wordt er toch een beetje simpel van he die kou. Laatste paar dagen overdag wel een paar graden boven 0 maar zoooo koud. Hier en daar komt wel iets boven in de tuin, maar ik zie ook een heleboel dode knoppen, bah.
En oh Von, niet schrikken straks van je Heuchera's hoor, die blijven "los" zitten in de grond, zijn vreemde planten.
Op het balkon zou ik ook kleine lekker zittende stoeltjes neerzetten met bakken en hangtafeltjes aan de balkonrand. Eventueel wat hanging baskets en accessoires.
Ik ben die kou ook zo zat. Hier ook weinig beweging in de tuin, alles is laat. De hoes zit ook nog steeds om de olijfboom heen. Ik ben alleen benieuwd of m'n wilde wingerd her heeft overleefd want daar zie ik echt nog helemaal niks aan. Bij andere planten zie je al stiekem kleine stukjes groen komen.
Mijn gewone en wilde wingerd lijkt ook dood, nog maar even afwachten. En m'n siergrassen doen ook nog helemaal niks. Vorig jaar heb ik na die week -20 al een heleboel nieuw moeten aanschaffen, en nou word ik weer niet blij.
Ik moet echt op mijn handen zitten om nog niets aan mijn dakterras te doen Ik heb gelukkig toch pas tijd in het weekend van de 20ste, of het moet 's avonds een keer mooi weer zijn (en ik niet te moe).
hier hetzelfde. Vandaag gaat de hovenier bestellen en dan verwacht ik het uiterlijk over 14 dagen in huis. Kan ik mooi aan de gang!
Wil eigenlijk nog wat bloempotten aan de tussenmuurtjes van de schutting maken. Wat voor planten raden jullie aan? 1 kant is volop zon, de andere kant paar uurtjes.
Daar zou ik gewoon seizoens spul in zetten. Nu bijv violen en straks wat sterker zomergoed. Ik had vorig jaar die platycodon (met die ballonnetjes) en de deed het heel goed in m'n bakken (ik heb van die balkonbakken / manden aan de schutting hangen) Bacopa doet het ook altijd goed in een pot en die bloeit lang door.
Ik ben bang dat ik ook weer gaten moet opvullen hoor Margreet. Ik ben nog steeds op zoek naar de Brunnera Mr Morse, daar heb ik nog wel een gaatje voor
Lavendel doet het niet fijn in potten, laat staan de potten waar ze net in passen aan de muur. Als ik ze erg ruim zet in grote manden, lukt het wel maar in krappe bakken doen ze het erg slecht.