Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiwi1969 schreef:Diesel is al heel lang niet aantrekkelijk meer, daarom heb ik een paar jaar geleden mijn Volvo verkocht. Daarvoor betaalde ik alleen al €100 per maand aan belasting, nu voor mijn benzine Subaru €37. Nog niet echt goedkoop en hij slobbert ook nog eens een flinke slok benzine.
Inmiddels ben ik zo'n 2 a 3x per maand € 75 kwijt voor benzine.
Dat wil ik beperken naar 1x per maand in de zomer en max 2x per maand in de winter.
Vanmiddag ben ik uit mijn werk eerst op de fiets naar de paarden gegaan, mijn werk zit halverwege huis en stal, dus eigenlijk onzin om eerst naar huis te fietsen, de auto te pakken en dan naar stal te gaan als mijn dochter toch niet mee gaat en ik alleen even voor de verzorging ga. Hoeven krabben en muesli met supplement voeren + uier-controle bij mijn drachtige merrie.
@ Fleurtje100, een goede fietstas die vast op je fiets zit is een fijne oplossing voor je laptop. Ik draai altijd het hengsel van de laptoptas, 2x om de zadelpen, dan de fietstas dichtmaken. Dan hoef je echt niet bang te zijn dat ze je laptop van je fiets trekken.
Relaxed schreef:Nou geen denken aan hoor.. Vriendlief en ik zijn beide gek op vlees, als dat er niet bij zit is voor ons de maaltijd niet compleet
Lydalfa schreef:Maar anneliesjd, wat betreft de groenten, als je nu niet zegt dat het 'vegetarisch' is, maar gewoon een lekker recept..? Ik bedoel wij hadden thuis regelmatig een moment van; goh, volgens mij zit er geen vlees in wel? Achteraf dan. Het woord vegetarisch kwam geeneens in ons op. Net zoiets als: goh, er zitten geen worteltjes in (o.i.d.)Tegenwoordig vinden het heel normaal.
Mootje schreef:Sharmila, Ik ga mijn auto ook enorm missen als hij eruit gaat. Ik weet inmiddels heel zeker dat ik geen paard meer wil, dus heb de auto niet meer nodig, maar ik wil hem gewoon niet verkopen
Annelies, Als ik het zo lees gaat op deze manier het eetgedrag van je kinderen ook niet beter worden
Maakt er hier iemand smoothies, naast Marley? Ik heb een staafmixer, maar ga ervanuit dat een smoothiemaker fijner is om smoothies mee te maken.... Hebben jullie suggesties?
kohtje schreef:Ik ga in september een feestje geven voor ongeveer 40 mensen,hoe kan ik dan redelijk goedkoop in kopen?
Ik begin om 4 uur voor wat (10/15) familie die weer ver terug moet met koffie (wat ik al geregeld heb met een bedrijf in ruil dat ik in de vakantie op de hond pas) en dan dacht ik aan soep met bv een broodje.
Voor sávonds wil ik makkelijke hapjes. Liefst koud en van te voren te maken. Ik heb nog nooit een feestje gegeven dus vind het best moeilijk met bv drinken. Kijk fris kan je lang bewaren maar wijn en bier drink ik zelf niet.
kohtje schreef:Ik ga in september een feestje geven voor ongeveer 40 mensen,hoe kan ik dan redelijk goedkoop in kopen?
Ik begin om 4 uur voor wat (10/15) familie die weer ver terug moet met koffie (wat ik al geregeld heb met een bedrijf in ruil dat ik in de vakantie op de hond pas) en dan dacht ik aan soep met bv een broodje.
Voor sávonds wil ik makkelijke hapjes. Liefst koud en van te voren te maken. Ik heb nog nooit een feestje gegeven dus vind het best moeilijk met bv drinken. Kijk fris kan je lang bewaren maar wijn en bier drink ik zelf niet.