wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:38

Oh, geen idee? Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar dacht dat inschrijven gezien nummer enzo zowieso wel een goed idee was .. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:01

Ja heel verstandig! Ik heb het nooit gedaan en daar zo af en toe best spijt van gehad. Al moet ik zeggen dat je na een beetje opleiding al snel niet meer in aanmerking komt voor sociale huur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 07:28

Ik heb me inmiddels weer ingeschreven. Je weet maar nooit of het nog van pas komt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:29

Ik twijfel of ik mij moet uitschrijven :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:35

ik zou gewoon de inschrijving laten staan Vuurneon,
heel simpel, je weet gewoon nooit wanneer het nog eens van pas komt, dan kun je maar beter al weer een eeuwigheid ingeschreven staan dan weer overnieuw moeten beginnen.
ik woon samen in een huurhuis gekregen met zijn inschrijving, we willen gaan kopen en mijn inschrijving laat ik gewoon doorlopen , die staat nu op 5,5 jaar , daar kan ik ala minute ene huis mee krijgen mocht ik reageren (hier in de buurt is de inschrijftijd 3 tot 6 jaar voor de meeste huizen, sommige gewilde huizen moet je echt wel een 10 jaar voor hebben)

maar wij gaan saampies hartstikke lekker, maar voor hetzelfde geld gaan we toch ooit nog eens uit elkaar, of moeten we om wat voor reden dan ook verhuizen, dan is er in ieder geval een mogelijkheid tot het scoren van een huurhuis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:50

Maar kom ik überhaupt nog wel in aanmerking voor een sociale huurwoning gezien de huidige tendens om scheefwonen tegen te gaan?

Want op dit moment is ons inkomen bv al te hoog.

Het is maar 20 euro per jaar natuurlijk, maar ik moet er wel wat aan hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:06

Ik zou lekker ingeschreven blijven staan... toekomst is natuurlijk maar een onzeker iets, ontslag, uit elkaar gaan of wat dan ook, je zit met 1 inkomen toch wel weer snel onder die grens?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:14

stel dat jij straks per ongeluk om wat voor reden in je eentje een huis moeten zoeken is je inkomen misschien wel correct voor een huurwoning.
of stel dat er iets gebeurt waardoor jullie inkomens sterk dalen en je onverhoopt je huis moet verkopen?

ik heb gelukkig niet van doen met woningnet, hier schrijf je je gewoon in bij de wbv en dat kost dan een tientje , het jaarlijks(online) verlengen is kostenloos verder.
en gelukkig ook een voldoende ruime regio omdat er drie corporaties samen werken met hun aanbod.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:20

Ja klopt, maar ja... Meneer woningnet zei; laat je leven niet leiden door al die onzekerheden en schrijf je gewoon uit :')

Ook met 1 inkomen of zelfs bijstand redden wij het met het huis. Is bewust op 1 inkomen genomen (jaja, vooruitziende blik :D )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:28

dan zou ik kijken wanneer de inschrijving verloopt en in de tussentijd nog eens goed nadenken of je wel of niet ingeschreven wil blijven.
kun je tegen die tijd een beslissing nemen.
ik blijf ingeschreven, want hoe goed wij het samen ook hebben en hoe rooskleurig we de toekomst ook inzien , ik kan niet in de toekomst kijken en ik zit er niet op te wachten dat als de relatie onverhoopt stukloopt ik terug naar pa en moe moet, bij vrienden op de zolderkamer of alleen particulier kansen maak waarbij de huren onbetaalbaar zijn ;)