Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:54

Ik heb van de week gesmokkeld =:)
Allerlei lekkere dingen extra gehaald wat niet nodig was.
Maar zo af en toe mag dat.

Vandaag hoef ik amper boodschappen te doen, heb nog heel veel over!
Dus dat compenseert dan weer :P

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:56

_CS_ schreef:
Ik heb van de week gesmokkeld =:)
Allerlei lekkere dingen extra gehaald wat niet nodig was.
Maar zo af en toe mag dat.

Vandaag hoef ik amper boodschappen te doen, heb nog heel veel over!
Dus dat compenseert dan weer :P

Ja, maar soms moet dat gewoon... Soms valt er ook per ongeluk wat in mijn winkelwagentje. Gewoon omdat dat zo lekker is. :D

Siamsmeesje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:05

Dat kan hoor. Ik was deze week ook veel meer kwijt dan ik van plan was :j
Maarja, de kattensnoepjes waren er bij de Liddle weer eens. Die hebben ze helaas niet zo vaak, maar m'n katten vinden ze wel geweldig lekker. Dus maar ingeslagen. En bij de Em-Te hadden ze net het vlees wat op datum was afgeprijsd, dus ook daar maar wat extra meegenomen. Scheelt dan volgende week weer :D

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:30

Planten hebben wij altijd in huis! Ik wil altijd iets bloeiends hebben staan, en dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Zo heb ik nu een amaryllis van de Aldi die al aan zijn 'tweede leven' bezig is, die kostte 2 euro nogwat. En bij de C1000 hadden ze vorige week ook bolletjes voor 1 euro per stuk, dus we hebben nu ook narcissen staan. Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe ze uitkomen, en je hebt meteen wat kleur in huis. De bollen bewaar ik en die gaan bij mezelf of bij m'n ouders in de tuin, komen ze volgend jaar weer.

Daarnaast hebben we ook nog gewone kamerplanten, en m'n vriend stekt ze steeds dus het worden er steeds meer :')

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:39

Hier in Duitsland heeft de Lidl ook A-merken.
Maar ik ga niet zovaak naar de Lidl want het ia verder weg dan de Aldi.
Ik heb dat ik sommige dingen bij de Aldi klekkerder vind dan bij de Lidl en anders om.
Als ik naar de Lidl ga doe ik dat in kombinatie met andere dingen die ik dan daar in de stad moet doen.
Dus ik ga ongeveer om de 1 1/2 maanden naar de Lidl.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:40

Planten koop ik af en toe bijde Aldi als ze zijn afgeprijst :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:43

planten gaan hier dood :+
ik krijg zelfs klimop dood :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:53

klimop dood???? Dat is echt slecht. :=

Heb hier in huis gewoon vaste planten staan.
Bosjes bloemen ofzo moet ik krijgen, want koop het zelf niet.
Ene keer staan ze 1 dag, andere keer 2 weken, vind het zonde van m'n geld, en de katten vinden ze niet mooi, want ze slopen ze altijd. :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:08

Wij hebben een paar vaste planten, o.a. aloe vera (altijd handig om bij de hand te hebben!), een orchidee etc. Mijn man verzorgt ze, ik ben daar echt een ramp mee. Ik koop wel eens bloemen, niet zo vaak. Ik krijg met mijn werk wel regelmatig wat, mijn man ook wel eens, dus dan is dat mooi geregeld.

Wij zijn deze week wel mooi op budget gebleven. Alleen vaatwastabletten (100 stuks voor 9 euro) was extra, maar zo goedkoop van een a-merk heb ik ze anders niet. Dus dat is echt voor de komende vier maanden ingeslagen. Vanavond weer boodschappen doen! Ik heb nog voor 3 keer avondeten 'uitgespaard' deze week, de ingrediënten heb ik al in huis, maar niet opgemaakt. Alleen nog paprika kopen en die is toevallig in de aanbieding bij de Dirk. Voor de rest zag ik dat het wasmiddel dat we gebruiken 2 halen 1 betalen was bij de AH, dus daar ga ik morgen even om.
Alleen de cacao is op, veel gebruikt voor de warme choco deze week!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:13

ooooo cacao moet ik ook nog halen, heb nog voor 1xtje, gaat hard met dit koude weer :P

Ik had eten voor de hele week vorige week gehaald.
Toen werden wij uitgenodigd bij m'n schoonouders te eten, dat was al min 1, toen was ik met eten alleen dus wat makkelijks gedaan, ook weer min 1, toen een verjaardag waar we mochten blijven eten, ook weer min 1 en gister een ovenschotel gehad waar ik zoveel van heb dat ik voor vandaag ook nog een portie heb, dus dat is nog eens leuk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:26

wahaha ik krijg het zelfs voor elkaar om cactussen te laten sterven :') en anders eten de katten ze wel op, die kauwen zelfs op de nepplanten :P

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:09

Zo, ik was gisteravond maar 55 euro kwijt voor de weekboodschappen, inclusief 6 euro kattenvoer en voor een hele maand roosvicee/yogi voor mijn dochtertje om mee naar school te nemen. Viel echt mee! Ik moet dinsdag,woensdag ofzo wel nog een keer om vers (brood, melk, groenten fruit), maar dat is nooit meer dan 10 euro. Nette week dus, en toch ook nog wat extra's ingeslagen met dit winterweer (snert, cacao etc.).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:49

ik ben vandaag naar de Aldi geweest, ik hoop dat we er de hele week mee doen, was 29 euro kwijt, 2 volle tassen! Ik moet nog wel naar de ah voor kattenbrokjes, vleesbeleg en diepvriesfruit. Maargoed, vanuit het 50 euro budget hebben we dus nog 21 euro over, dat redden we echt wel :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:51

wij zaten echt over budget heen, waren E70 kwijt bij Jumbo/Aldi/Lidl.
wel met twee weken aan kattengrit, ranja voor een maand en flink wat eten.
Volgend weekend is mijn man jarig, dus zaterdag hebben we dure inkopen. Denk dat we voor die week maar even goed uit de kast dingen gaan opmaken want ik heb nog voor een weeshuis vol in de kast staan aan houdbare dingen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 19:12

Toad: hoezo beleg en brokjes bij de Ah? Hebben ze bij de Aldi ook

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:41

Ik ga eigenlijk nooit meer naar de Aldi, best gek, want die hebben we hier op het dorp ook. We zijn best verwend, aldi, ah en dirk en op 1 km afstand ook nog een kleine plus.

Vandaag andijviestampot uit de allerhande gemaakt, met olijven en ham. Had nog wat feta over van afgelopen week, was er lekker door. Nu heb ik nog een halve zak andijvie. Ik heb ook nog wat spekjes liggen van deze week, ik denk nog wel een karbonaatje in de vriezer. Morgen avondeten dus ook al geregeld, loop ik weer een dag in op mijn 'recepten' schema deze week!

Alleen vergeten wasmiddel te halen bij de AH, beetje balen. Hopelijk is er binnenkort een andere goede aanbieding!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:42

Wij zaten gisteren keurig op 45 euro bij de ah en hadden eigenlijk alles al voor de hele week, tot dat we bij het diepvriesfruit aan kwamen (we hadden zo'n zelfscanner en dan kun je precies zien voor hoeveel er al in je kar ligt). Uiteindelijk zaten we op 61 euro, we hebben dus voor 15€ diepvriesfruit gekocht, (en 1€ voor een kermitpop :D). Maar hopen dat mijn vriend niet al teveel smoothies en ijs maakt zodat we er lang mee doen. We eten iig wel veel fruit de komende tijd.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:46

Heeft de aldi geen ingevroren fruit,hier in Duitsland wel.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:57

In Duitsland is het diepvriesassortiment veel uitgebreider dan in NL...veel dingen die ze daar hebben verkopen ze in NL helaas niet. Maar ja, als je in Noordduitsland woont hebben ze bij de Aldi ook weer andere artikelen in het assortiment dan bij Aldi-Zuid ;-).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:31

stef schreef:
Toad: hoezo beleg en brokjes bij de Ah? Hebben ze bij de Aldi ook

De kattenbrokjes van de Aldi lusten mijn katten wel, maar ze gaan er van braken, dus die koop ik niet meer.
Vleesbeleg koop ik bij de Ah omdat ik het vleesbeleg van de Aldi niet vertrouw, het ziet er vies uit en het komt geheid van de bio industrie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:43

Vlees of droog? De brokjes dus.

Dat vlees beleg er vies uit zou zien ben ik niet met je eens

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:45

Vleesbeleg van Aldi ziet er vies uit?? Misschien manier an verpakken anders maar verder is het prima kwaliteit hoor!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:54

De Aldi heeft een goeie naam met vleesbeleg. Ik vind het van de AH niet echt bijzonder, dan kun je nog beter naar de slager.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:06

AH heeft alleen wel biologisch vleesbeleg en de Aldi volgens mij niet? Al het andere bij AH is ook bio industrie vlees..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:37

Nee hoor, AH heeft ook steeds meer scharrelvlees. En lang niet al het beleg is van scharreldieren.
Ik koop eigenlijk nooit vlees of vleeswaren bij de Aldi maar heb gelezen dat de vleeswaren goed zijn. En blijkbaar dus geen scharrelvlees, batje?