Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:28

MootjeK, wat een leuke tuin. de bestrating is helemaal geweldig. Wat heb je voor boompjes staan? en wat voor plantjes in dat buxus vak?

zo'n hoekje met die zinken-teil en mandjes is ook erg leuk :)

merel_gomez, je hebt al een hoop werk verzet.

Die site van Bakker is inderdaad wel handig...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:32

Nicolletje schreef:
Ik vind zo'n waterornament in een kleine tuin helemaal niks :o hou er ook rekening mee dat niet alle buren gediend zijn van het geluid....

ik wil er juist een tegen het geluid van de buren :D
Ben zelf niet zo van de bakken, zoveel werk met bewateren! Volle grond is toch een stuk makkelijker vind ik. (bij mij alles dood in bakken :+ )
Laatst bijgewerkt door Urielle op 28-03-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:33

De boompjes zijn bolcatalpa's. Ik heb ze net gesnoeid, dus ze zien er nu wat ielig uit. Maar in de zomer zijn dat prachtige groene bollen vol blad.
In de vakken heb ik nu viooltjes staan. Tot nu toe stond daar lavendel, maar na 3x verplaatsen vorig jaar hebben die definitief de geest gegeven. := Ik denk dat ik er wel weer lavendel in zet als de violen uitgebloeid zijn, maar voor nu was dit wel een goede oplossing. Er hebben oorspronkelijk hortensia's gestaan (Annabelle, van die grote 'sneeuwballen'), maar dat gedijde daar niet zo goed.
Nu heb ik naast het grasveld een border vol met die hortensia's, dat gaat wel heel goed.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:35

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:35

Haha, ik vind het altijd wel leuk, een beetje reuring :D
Ik heb een dakterras met zo'n privacyscherm naar de buurman. Die is bijna nooit buiten!

Ik heb een dakterras van 2.5 bij 3m ongeveer en er staan nu twee grote keramieke potten, een zinken tafelpot, een aardappelmand en twee hangende rieten mandjes klaar om gevuld te worden. Anders wordt het echt te druk ben ik bang! Ik heb er namelijk ook nog een tafel staan waar je met 4 personen aan kan eten en twee tuinstoelen!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:37

Silly1972

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:42

@ Destino, wat bedoel je met dat canvas ophangen bij het zitje, gewoon zo'n canvas schilderij?

Ik heb helaas geen buitenkraantje, maar mijn keuken grenst aan de tuin dus dat scheelt.

Ga vanmiddag even planten shoppen, in ieder geval voor die border en die 3 plantenbakken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:45

Ja idd, gewoon zo'n leuk canvas schilderij!
Vrolijkt de boel iig wat op als je er 1 in leuke kleurtjes neemt :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:46

hmmm dat is inderdaad wel een erg leuk idee! Thanks, ga vanmiddag gelijk even kijken :D
Blijft dat wel goed buiten dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:48

Je hebt speciale schilderijen voor buiten :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:48

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:52

In de gamma-folder staan allemaal buitenschilderijen voor €9.95!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:53

ja inderdaad, Zie je wel, ik heb wel wat aan jullie :P

oke, dat is naast het tuincentrum dus komt goed uit

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:54

Die bevatten niet veel kleur, maar toch vind ik ze erg leuk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:55

Op een van de laatste pagina's staan er nog veel meer :) Die zijn wel fel van kleur!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:56

Destino schreef:
Ik ga hem denk zaterdag beitsen, dus laat daarna wel weten hoe het uitgeslagen is :+
Het is transparant grijs, dus een lichte kleur!

Ja graag...

Ik vind dit ook wel mooi, een grijze schutting
http://www.moosefarg.com/uploads/slides ... 020721.JPG

Of een witte, zoals in het filmpje van Karwei... Maar ik ben bang dat dat alleen mooi is op de dag dat je het geschilderd hebt :=

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:03

Ik zag bij Intratuin van de week ook heel veel van die buitenschilderijen. Best veel keus hadden ze!

Ik heb even in de foto´s van vorig jaar gespit, voor een beeld van de rest van de tuin. Achterin profiteren wij heerlijk mee van de blauwe regen(wisteria) van de buren. Die bloeit schijnbaar alleen aan onze kant. :=
We hadden afgelopen jaar wat groenteplantjes in die hoek: paprika, tomaatjes, komkommer en aardbeitjes. Ik zit erover te denken om dat dit jaar wat uit te breiden. Die lelijke zandbak weg en dan op die plaats of een border of een grote plantenbak met een mini-moestuin,

Afbeelding

Afbeelding

Heb helaas geen goede foto van de borders. Die zijn 's zomers heerlijk vol. Rechts met 2x laurier (weet ik niet meer zeker := ), buxusjes, lavendel, hosta's, kattenkruid, hibiscus, 2 rozen-op-stam. En links véél hortensia's, buxusbollen, een roos op stam, en iets prunus-achtigs. Vorig jaar ook wat bodembedekkers geplaatst, maar echt bedekken doet dat nog niet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:08

Nicolletje schreef:
Destino schreef:
Ik ga hem denk zaterdag beitsen, dus laat daarna wel weten hoe het uitgeslagen is :+
Het is transparant grijs, dus een lichte kleur!

Ja graag...

Ik vind dit ook wel mooi, een grijze schutting
http://www.moosefarg.com/uploads/slides ... 020721.JPG

Of een witte, zoals in het filmpje van Karwei... Maar ik ben bang dat dat alleen mooi is op de dag dat je het geschilderd hebt :=

Die uit je link is wel dekkend denk ik?
Wij hopen meer dit idee te bereiken: http://www.ruim-tuin.nl/img/photo/2/IMG_1540.JPG

@ MootjeK, mooie tuin :j

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:10

Oeh, die laatste vind ik ook heel mooi!
Ik wilde eigenlijk ook zo'n kleur schutting, maar we deden het meerdere buren samen destijds en die kozen voor deze. :\ Gelukkig begint hij nu eindelijk wat grijzer te worden (3 jaar later), maar ik vind hem eigenlijk nog niet verweerd genoeg. Maar met al die planten kan ik er nu niet meer bij om er zelf iets aan te doen. -O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:11

Die uit de link is grijs dekkend :j

Die wat jullie willen is ook mooi.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:14

MootjeK schreef:
Oeh, die laatste vind ik ook heel mooi!
Ik wilde eigenlijk ook zo'n kleur schutting, maar we deden het meerdere buren samen destijds en die kozen voor deze. :\ Gelukkig begint hij nu eindelijk wat grijzer te worden (3 jaar later), maar ik vind hem eigenlijk nog niet verweerd genoeg. Maar met al die planten kan ik er nu niet meer bij om er zelf iets aan te doen. -O-

Je kunt hem dus wel transparant grijs beitsen? :)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:17

Zou kunnen. Diverse buren van ons hebben de schutting geschilderd, wit, grijs, lichtblauw. En in verschillende mate van dekkend-heid. Ziet er allemaal wel mooi uit. Maar er staan bij ons zoveel planten voor en tegenaan, dat ik er eigenlijk niet goed meer bij kan. Ik heb vorig jaar wel de schuur geschilderd, dat was ook al een heel verschil. Daarvoor was ie namelijk rood. :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:31

Vind het wel mooi, jullie schuur nu! :j
De vorige bewoners hebben onze schuur wit geschilderd :r , wij hebben een bakstenen schuur, vind dat met wit echt niet mooi :n
Maarja, weet ook niet welke kleur we hem dan wel moeten verven, misschien ook grijs ofzo :+ , de tuin wordt toch in grijstinten gemaakt qua stenen enzo :))
De boeiboorden moeten vernieuwd worden en de schuurdeur moet geverfd worden, dus die kleuren kunnen we ook nog bepalen :j

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:48

Wit kan wel mooi zijn denk ik, maar dan moet je er misschien wat plantenbakken voor zetten of aan hangen, anders is het gauw te wit denk ik. Grijs is ook wel mooi. Daar heb je ook heel veel verschillende tinten in. En dan met een witte deur en boeiborden, da's best mooi denk ik. (Maar ik ben enigszins bevooroordeeld := )

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:54

Hahaha hebben jullie ook de deur in het wit? :)
Plantenbakken gaat het niet worden aangezien er een border voor komt, in die border willen we 2 delen maken 1 hoger liggend deel en daar komt dan bamboe in :)