Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:28

Goh die trap is er al wel enorm van opgeknapt! Zit al een hoop werk ik denk ik zo!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:30

Die lantaarns in de Gamma krant vond ik ook al zo leuk!!!

Ja was zeker een hele klus.. De lijmverwijderaar van HG was wel echt wonderspul, maar het blijft gewoon rotwerk!! Ben er al wel een beetje trots op!! Ben denk ik al wel anderhalve week bezig geweest om de lijm er af te halen.. Toen in de grondverf en dan heel veel plamuren!! En hij was echt heel lelijk, veel deukjes enzo, dus ik bleef bezig met plamuren. Maar mijn moeder was hier gelukkig ook wel heel handig in!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:11

pajidin schreef:
Suuszels, ook leuke kast!! Prijskaartjes is ook iets leuker dan van de grijze ;)

Je kan hem ook grijs verven :Y) scheelt weer wat euro's :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:39

Leuke kast :j . Ik vind het ook echt leuk als de binnenkant anders van kleur is dan de rest.
Je zou evt ook nog een kast 2e hands kunnen zoeken en dan zelf verven. Er staat zat grenen spul te koop tegenwoordig, terwijl de modellen wel heel leuk zijn, maar grenen gewoon 'uit' is.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:12

Ik heb nog geen foto's online gezet, omdat ik nog steeds niet compleet ben.
Ik zal morgen even kijken of ik wat foto's heb om in ieder geval het gevoel weer te geven....

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:51

Pajidim, ik vind dat een ontzettende mooie kast, zoiets zou ik wel in het wit willen hebben.

Naath86, wat is jouw trap opgeknapt zeg, maar wat een K klus moet dat zijn geweest.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:57

pajidin schreef:
Waar zit de WoonXL dan? Als ik google kom ik op een website die niet in gebruik is...

Pullaar, ben erg benieuwd naar jou kast! Waar heb jij de jouwe gescoord?

Bloemisten zijn altijd erg gevaarlijk :D ;)

Ik heb de mijne gekocht hier in een interieurzaak,
en kan er best niet te veel komen, ze hebben er zo een leuke spulletjes ( Riverdale, Sia Sia, PTMD, .... ).

Ben ook reuze benieuwd, hoop hier volgende week een foto te kunnen plaatsen.

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:50

Waaauw die trap is echt gaaf!
Als wij boven klaar zijn met verbouwen gaat die van ons ook :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:19

Wat een leuke reacties allemaal op mijn trap!! Dank jullie wel!!

Bij ons de stucadoor helemaal klaar en het wordt nu echt al een huisje!! :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:46

Leuk Naath86, dan zie je het opknappen hè.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:28

Ziet er al goed uit Naath :j .

Ik heb vandaag antieke kerstballen gescoord *\o/* . Een aantal bij een garageverkoop van de nonnetjes in Tilburg, en een aantal bij de kringloop in Goirle. Kei leuk, ben helemaal blij :D .

Verder zei een tijdje geleden iemand dat die op zoek was naar een kussenkast. Er staat er bij de kringloop in Tilburg een voor maar 30 euro!!! Is niet zo'n hele hoge, ik denk 1.70m hoog, maar wel een leuke! Er zitten alleen een paar houtwormgaatjes in, dus hij moet even ingespoten worden.
Maar da's echt geen geld voor een kussenkast! Sla je slag dus zou ik zeggen :D .

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:37

Pfff, We zijn vandaag echt begonnen met slopen. Wat een ramp! Alles, maar dan ook echt, alles zit onder een dikke laag stof. :(
De schouw is er nu eindelijk uit. De sleufjes zijn in de muren gemaakt voor de nieuwe stopcontacten. De tegeltjes van de keuken zijn er bijna allemaal af.
Voelde me zo vies na die tijd. Had het gruis nog in mijn haar zitten. bah! Gaan nu 1 nachtje bij pa en ma slapen.
Wilde niet een zondag in die troep zitten.
Maar goed, het zal straks allemaal wel mooier worden. Hebben ook nog even een nieuwe bank bij de Trendhopper gekocht.
Krijgen we waarschijnlijk pas eind januari ;( ivm kerst en zo.
Ach, hebben we straks ook iets om naar uit te kijken. Nog 2 weken en dan komt onze keuken!! :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:39

Nog even doorbijten Nikita, geloof me, uiteindelijk knapt het op en ga je genieten.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:19

Haha. ja ik weet het. Maar zo als het er nu uit ziet, zakt je de moed in de schoenen.
Bah, wat vies allemaal. Ook al wisten we het van tevoren, toch schrik je er een beetje van. :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 02:15

Nikita: Je verhaal komt me zo bekend voor!! Ik vond het ook vreselijk vies al dat stof.. Ik heb lang haar, en dat was aan het einde van de dag gewoon 1 dikke bos klitten!! Maar het wordt snel mooier daarna. Als de electra erin zit denk ik dat ook snel de stucadoors kunnen komen? Daar moet je dan maar naar uitkijken! Dat is al het harde werken wel waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:26

Foto's maken Nikita! Ben benieuwd straks naar het eindresultaat!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:06

Na al een hele tijd te hebben meegelezen ga ik dan nu toch meer reageren. Uit tijdgebrek heb ik steeds geen reactie geplaats, en zeker geen foto's (ook een beetje omdat ik bang was dat ik iedere keer geen tijd zou hebben voor up-date's)

In oktober vorig jaar heb ik, helemaal alleen mijn eerste eigen huis gekocht. En ik doe het gelijk goed, ik woon nu nog thuis, dus het wordt straks ook voor het eerst echt op mezelf :):) (afgezien van een jaartje op kamers). Het is een arbeiderswoning uit de jaren 20/30, met drie slaapkamers, badkamer (bg) ruime woonkamer (met hoge plafonds van 3.10m) open keuken, en een bescheiden tuin. Ik heb het voor een prikkie kunnen kopen. Dat was natuurlijk niet voor niets, het was namelijk verschrikkelijk uitgeleefd -O- . Het volledige huis moest compleet gestript, alles maar dan ook werkelijk álles moest worden vervangen, isolatie, electra, riolering, (een deel van) de vloeren, plafonds, badkamer, keuken en last but not least moest er CV worden aangelegd want die zat er niet in. Kort gezegd stonden er op een gegeven moment alleen nog maar muren.

Ik zal jullie eerst een paar foto's laten zien van hoe het er uit zag toen ik het kocht.

De woonkamer:
http://img153.imageshack.us/i/huis1.jpg/

Keuken:
http://img263.imageshack.us/i/huis3.jpg/

Badkamer:
http://img194.imageshack.us/i/huis4.jpg/

Klein deel van de grote slaapkamer:
http://img148.imageshack.us/i/huis13.jpg/

Zoals jullie zien heb ik veel fantasie, want ik zag en voelde gelijk dat dit mijn droom huisje ging worden :D . Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en schiet het al aardig op. Ik hoop dat ik er in januari in kan. Volgende week wordt de nieuwe voordeur geplaatst en de maandag erop het nieuwe glas. De bovenverdieping is al zo goed als af, daar is zelfs al behangen en geschilderd :D . Ik worstel nog altijd met het plaatsen van foto's op bokt, dus misschien dat iemand de bovenstaande foto's zichtbaar kan maken? Ik ga nog even proberen om foto's van de bouw zelf te uppen :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:08

@ nikita: Volhouden! Ik heb dit ook vaak gehad, en dan denk je waar ben ik in vredesnaam mee begonnen? Maar geloof me, het komt goed! Straks als de stucadoor is geweest voel je je een stuk fijner ;)

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:21

zo ik ga hier ook ff kijkwn heb een nieuw huis gekocht namelijk

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:26

De woonkamer compleet gestript (let op de mooie orginele balken plafond)
Afbeelding
Er stond een giga schouw in, een echte puist in de woonkamer, die wordt hier gesloopt. Enig probleem was dat de draagbalk op de schouw ruste, dus er is een stuk bij de draagbalk aan gelast, en een nieuw klein muurtje voor de orginele muur gezet waar de balk nu op rust.

We draaien ons 180 graden en we kijken de keuken in;
Afbeelding
je kijkt in het bescheiden tuintje, om de hoek ligt ook nog een klein stukje, maar ik heb in ieder geval een achterom, én er past met gemak een bbq in ;)

Dan de badkamer:
http://i55.tinypic.com/iwu7ao.jpg
Over dwars stond het bad, de deur zat er niet in, die hebben we er in gezet. Dit wordt een ruimte voor een apart toilet, wasmachine/droger, met doorgang naar de schuur. Zoals je ziet is de complete vloer er uit gehaald en zit je nu tegen de fundering aan te kijken.

En dan weer de grote slaapkamer vanuit de zelfde hoek als de foto uit mijn vorige reactie:
http://i53.tinypic.com/2ahtkp3.jpg
De vreschrikkelijke schrootjes zijn eruit en ook slechte isolatiemateriaal is er uit. De latten aan de muur zitten er al vast aan. Daar komt nieuw isolatiemateriaal tussen, tegen geluidsoverlast. Het zijn allemaal enkelsteens muurtjes ;)
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-11-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's zichtbaar, de rest in link

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:40

Mooi ja die balken!!! krijg ik ook in nieuwe huis :D . Mijn nieuwe huis is een monimentaal pand echt gaaf was vroeger een smidshuis dus echt gaaf er zit een heel groot smids vuur in met heel veel hoefijzers ik zal binnekort foto's maken en hier plaatsen(als jullie dat leuk vinden ;) )

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:42

Mooie kast!!! ben je al een x bij loods 5 geweest daar hebe ze heel veel leuke dingen voor niet veel geld ;) Ik heb daar een grote bufetkast gekocht namelijk en was daar stuk goedkoper ;)
pajidin schreef:
Ik heb zo'n gave kast gezien op internet!!!

HEBBEN!!!!! :):)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7TMBKIC7.jpg

Nu eerst sparen, want ik wil ook nog nieuwe stoelen en eettafel.... :$ :\
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-11-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:44

@helmab; ja gaaf foto's!! Leuk hoor zo'n monumentaal pand, zo'n oud huis heeft echt sfeer. Een nieuwbouwhuis kan ook heel mooi zijn, maar is toch anders.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:48

ja vind ik ook dat heeft wat ik heb de sleutel nog niet in Januari dus kijk er echt naar uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:44

@marquez, wat geweldig!!
Er stond hier in het dorp ook een uitgeleefd huis te koop maar daar vroegen ze 199 voor en gaat echt niet voor minder weg.

Ik hoop zo dat wij over een jaartje ook flink aan de gang zijn hier!!