Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:54

Relaxed schreef:
Ik vind coolblue heel fijn door de info en reviews, ook goede service! Ze nemen je oude machine meteen mee :j

Ik heb inderdaad ook goede ervaringen met Coolblue voor een nieuwe wasmachine en droger. Maar dus ook met dat bedrijf uit best, hebben wij toen een 1,5 jaar oude wasmachine gekocht die het prima deed voor 150€.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 21:13

En ze zijn bij Coolblue ook echt handig als je een klein appartement hebt waar het echt vrij hopeloos is met een wasmachine te manoevreren. Ben ook grote fan van ze.
Heb ook een keer gehad dat ik een nieuwe vaatwasser had besteld. Kon niet worden geplaatst want ik moest een stuk laminaat weghalen en nog wat, zal jullie de details besparen. Vaatwasser werd achtergelaten, ze kwamen gewoon 3 dagen later weer langs toen ik alles had aangepast en toen is hij wel geïnstalleerd. Zonder extra kosten _/-\o_

Vandaag heerlijk dagje met vriendin. Met museumjaarkaart naar Kunstmuseum Den Haag geweest oftewel gratis. Daar lekker gelunched, prijs viel erg mee waren samen 26 Euro kwijt. Met de fiets flink stuk gefietst door de duinen, ook gratis. Lekker uitgewaaid :) en net thuis lasagna gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:35

Wij hebben in de stad 2 winkels waar je elektro en huishoudapparaten kan vinden waar een kleine oppervlakkige beschadiging aan is, maar die verder wel perfect functioneren. Denk aan een kras in de lak van een ijskast, een verkleurd handvat aan een vrieskist, een deukje aan een rand van een oven. Dingen die voor het esthetische niet meer perfect zijn maar functioneel geen enkel gevolg hebben. De prijs is daar dan ook standaard goedkoper, terwijl het wel splinternieuw is.

Benzz

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:51

Hier ook fan van coolblue!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:28

Varekaj schreef:
Wij hebben in de stad 2 winkels waar je elektro en huishoudapparaten kan vinden waar een kleine oppervlakkige beschadiging aan is, maar die verder wel perfect functioneren. Denk aan een kras in de lak van een ijskast, een verkleurd handvat aan een vrieskist, een deukje aan een rand van een oven. Dingen die voor het esthetische niet meer perfect zijn maar functioneel geen enkel gevolg hebben. De prijs is daar dan ook standaard goedkoper, terwijl het wel splinternieuw is.

Zo iets deed ik dacht.. de media markt? Ook. Paar jaar geleden hadden ze een "showroom" modellen uitverkoop, inderdaad apparatuur met een cosmetisch mankement, wat niks af doet op de machine. Ik heb daar toen ik op mezelf ging wonen mijn was-droog combinatie gehaald met een krasje op de deur, en een vriezertje met verkleuring aan de bovenkant omdat er iets op gestaan had, maar is toch mijn opslaghok vriezer dus niemand die er wat van ziet.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:49

Binck8 schreef:
|( Mijn wasmachine heeft het vandaag begeven...
Wachten op een deal met Black Friday wordt lang met een gezin van 4. Maar oh.... Jongens, wat moet ik dan nu ineens kopen, en giiede deal. Ik zoek me dus suf maar heb er zo weinig verstand van.

2 dehands eentje scoren tot je een goede deal vindt? Die 2 de hands kan je dan mss nog gebruiken voor paarden of hondenspullen of weer doorverkopen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 23:34

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:39

Oude wasmachines meenemen is geen service, dat zijn ze verplicht.
Ik ben niet direct fan van Coolblue. Wel van een locale zaak. Ietsje duurder maar veel beter en eerlijker advies, en de service kan een Coolblue niet aan tippen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 08:34

Binck8 schreef:
|( Mijn wasmachine heeft het vandaag begeven...
Wachten op een deal met Black Friday wordt lang met een gezin van 4. Maar oh.... Jongens, wat moet ik dan nu ineens kopen, en giiede deal. Ik zoek me dus suf maar heb er zo weinig verstand van.

Eventueel huren bij Coolblue? Ben je ongeveer 25 euro pm kwijt.

Ik huur mijn droger, en laat heb iedere 2 jaar omruilen voor een nieuwer/energiezuiniger model.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:07

ClaudiaHS schreef:
Mediamarkt heeft een outlet.

https://outlet.mediamarkt.nl/

Edit: en Coolblue heeft 2e kans.

https://www.coolblue.nl/tweedekans

Media Markt Outlet raad ik niet aan.
Wij hebben daar pas een droger gekocht (zonder verpakking) en die was na een aantal keer gebruik stuk.
Ik heb Media Markt moeten stalken en heel onprettig contact gehad nadat ik 3 weken heb gewacht op terugkoppeling.
Nu 5 weken verder en volgende week komt er een monteur.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:25

Nog een tip: vraag ook na hoe goed er aan onderdelen te komen is, mocht ie stuk gaan. Samsung heeft jaren een hele slechte levertijd gehad, waardoor reparaties ook in de garantie enorm lang duren. Geen idee hoe het nu is, ik vermoed niet veel beter. Heb ook van meerdere mensen gehoord dat repareren erg lang duurde. De witgoed zaak waar wij altijd heen gaan raad Samsung daarom ook af, terwijl hij die ook verkoopt. Service leveren daarop is een drama. In diezelfde periode loofde Coolblue Samsung de hemel in.
Zowel met wasmachine en Amerikaanse koelkast meegemaakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:32

Bij Coolblue moet je eerst je wasmachine zelf afkoppelen en naar de voordeur sjouwen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:38

purny schreef:
Bij Coolblue moet je eerst je wasmachine zelf afkoppelen en naar de voordeur sjouwen

Je kan installatie/aansluitservice bijkopen (25 euro). Dan wordt die op de plek gezet en aangekoppeld en ze nemen de oude ook van de plek weer mee.

Aanvulling: bij Mediamarkt ook, daar is het 20 euro.

Dus sowieso, waar je ook koopt, even informeren naar de bezorg- en aansluitservice en de bijkomende kosten daarvoor. Anders moet je idd zelf de oude wasmachine naar de voordeur sjouwen en daarna de nieuw weer naar zijn plek sjouwen.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 11-11-22 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:40

Klopt, ideaal is dat! Hij staat bij ons boven en dat regelen ze dan ook allemaal.

Hier staat een candy, heel tevreden over

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:39

Mandyy schreef:
ClaudiaHS schreef:
Mediamarkt heeft een outlet.

https://outlet.mediamarkt.nl/

Edit: en Coolblue heeft 2e kans.

https://www.coolblue.nl/tweedekans

Media Markt Outlet raad ik niet aan.
Wij hebben daar pas een droger gekocht (zonder verpakking) en die was na een aantal keer gebruik stuk.
Ik heb Media Markt moeten stalken en heel onprettig contact gehad nadat ik 3 weken heb gewacht op terugkoppeling.
Nu 5 weken verder en volgende week komt er een monteur.

Ik koop al zolang de outlet bestaat, mijn producten daar.
Ik heb nog nooit problemen gehad met een product.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 17:04

Hier ook nooit problemen gehad in de mediamarkt outlet. Recent nog een wasmachine gekocht. 2,5 maand terug en prima service/levering en prima machine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:03

Als je een wasmachine huurt aan €25/maand, dan ben je per jaar toch ook weer €300 kwijt en op 2 jaar €600? Wat is daar dan voordeliger aan?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 18:37

Citaat:

Bij mij nooit hoor, altijd prima service, afkoppelen, sjouwen etc. Misschien omdat ik een oude trut ben ofzo :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:39

Mijn wasmachine staat in de douche en is via een aansluiting aan de bovenkant aangesloten. Ik zou dus echt niet weten hoe ik dat moet afkoppelen.
Stond trouwens op de site van dat afkoppelen en bij de deur zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:23

purny schreef:
Mijn wasmachine staat in de douche en is via een aansluiting aan de bovenkant aangesloten. Ik zou dus echt niet weten hoe ik dat moet afkoppelen.
Stond trouwens op de site van dat afkoppelen en bij de deur zetten.

Ja als je niet de aansluitservice erbij neemt, zou ik in jouw geval dus zeker doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:28

Aansluitservice neem ik er zeker bij hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 22:46

Dan halen ze hem gewoon voor je los hoor. En anders helpt treurig kijken en handen in het haar **ik vertel slechts mijn ervaring** :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 23:12

ClaudiaHS schreef:
Ik koop al zolang de outlet bestaat, mijn producten daar.
Ik heb nog nooit problemen gehad met een product.

Daar kan de MediaMarkt ook niets aan doen, maar het gaat mij om de manier hoe ze het oplossen als je wel een probleem hebt. Hoe dat gaat vind ik echt niet kunnen..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:57

Varekaj schreef:
Als je een wasmachine huurt aan €25/maand, dan ben je per jaar toch ook weer €300 kwijt en op 2 jaar €600? Wat is daar dan voordeliger aan?

Simpel voorbeeld, onze wasmachine van € 700 heeft 12 jaar probleemloos gewerkt.
Huur machine 12 jaar x €300 = €3600! Tel uit je winst. ;) Huren is dus heeeel erg duur.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 16:06

Wasmachine hier is ruim 18jaar + 2x reparatie, aankoop als jonge 2e hands zal ook rond de 800 uitkomen / 18 = 3,70 per maand aan afschrijving/reservering/"afbetaling". Huur is dan idioot duur, logisch ook want ergens moeten de administratie kosten en kosten van de verdere "dienstverlening" vandaan komen. Zoek liever een 2e handsje en spaar dan verder voor een nieuwe(re) als deze vervangen moet worden.