Nefertarie schreef:Wij hebben een spaarhypotheek en hebben dus al 7 jaar gespaard in een pot.
Op 1 april hebben we dit deel nodig om onze restschuld te verlagen.
Nu blijkt inderdaad dat dat bedrag pas NA die datum vrijkomt.
Dat heeft te maken met het risico wat zij lopen bij overlijden. Op zich logisch, maar het lijkt mij in deze tijden van slechte huizenmarkt en restschulden, dat zij hier wel een oplossing voor hebben?
Dus ik heb inderdaad ook gebeld hierover en ik moest mijn verkoopakte inscannen en mailen, zodat zij het gespaarde deel van onze hypotheek kunnen aftrekken, dit blijft staan in een potje en NA de overdracht wordt dit afgelost.
Snappie?
Gelukkig maar, ik was al bang dat dit geldbedrag extra geleend moest gaan worden, omdat zij met allerlei addertjes onder het gras zo'n hypotheek aan ons hebben verkocht.....
Dit is wel totaal wat anders als een beleggings hypotheek welke werkt met aandelen, jou spaarhypotheek is een vast bedrag welke niet kan fluctueren door de aandelenmarkt
Aandelen kunnen meer en minder waard worden waardoor het belegde vermogen anders kan zijn op het moment dat je je woning verkoopt.
Nefertarie, ik weet niet of je ook gaat overstappen naar een andere bank, anders zit het allemaal nog niet zo moeilijk in elkaar. We hebben namelijk hetzelfde aan de hand, wij blijven wel bij dezelfde bank.