Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 06:54

haha jaaaaa chesterfield in cognac! praatachtig!
wel grappig dat meerdere mensen daarvan houden!
Ik was "vroegah" ook van het steriele witte en grijze en stof....maar daar ben ik geloof ik een beetje overheen gegroeid. Ik houd van gekkige dingen en GEZELLIG en knus en warm. Ook veel natuurlijke matierialen juist, leer hout, beton enz. Ik wil iig geen steriel wit interieur meer....veeeeeeel te besmettelijk met al die dieren ;) ik wil warm en muren in contrast!

Welke bokker is dat? die tafels maakt? ben nl. ook nog op zoek naar mooie tafel....

Pikkepor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:41

Wij hebben dezelfde stijl denk ik zo, Dems75!
https://www.pinterest.com/pikkepor/
mijn pinterest. Home Page was mijn moodboard voor ons huis.

Wij hebben een klein cognac chesterfieldje! Een kleine twee zits: mijn leesbankje :D Ik worstel me daar altijd helemaal op met kussen en dekentje en dat zit heerlijk! Potje thee erbij <3
En ik ben er gruwelijk blij mee! Wij hebben m tweedehands via marktplaats en hij ziet er nog supergoed uit.
Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend: 'kun je je voorstellen dat we misschien ooit verhuizen en dat we afscheid moeten nemen van ons bankje? Omdat het huis er niet bij past, of het bankje te klein voor de ruimte?' Maar vriend wilde niet geloven dat dat ding nog ooit wel gaat :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:43

Ik zal van onze 'zelfgemaakte' tafel van xsteigerhout.nl binnenkort wel een foto maken :D Het is zeker een aanrader als je tijd hebt om zelf te knutselen.

Via PB heb ik de winkel van Sabine/Thesserd gehad, hij is leeeuk. Nu twijfel ik. Want mijn droomtafel is deze, lekker robuust, maar die is wat duurder en de webshop krijgt geen fantastische recensies... Twijfel... http://www.jorg-steigerhout.nl/a-369292 ... 220131237/

Mijn vriend wil ook een Chesterfield (of look a like), ik vind ze ook mooi, maar vind het geen fijne 'hangbanken'. Denk ik dan, want ik heb er nooit uitgebreid op gezeten :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:09

Het is ook niet echt een hangbank.. -O- tenminste die van ons niet.
Ik heb tijdens mijn chesterfield jacht wel ontdekt dat er verschillende manieren zijn hoe de kussens opgevuld zijn. Dus met veren of met heel veel veren, of met schuim. Die met veren zijn zachter (afhankelijk van hoeveel veren erin gepropt zitten natuurlijk), maar die met schuim behouden langer zijn vorm. En ik denk dat je dat verschil ook wel merkt als je erop zit. Of hangt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:41

Szan schreef:
Ik zal van onze 'zelfgemaakte' tafel van xsteigerhout.nl binnenkort wel een foto maken :D Het is zeker een aanrader als je tijd hebt om zelf te knutselen.

Via PB heb ik de winkel van Sabine/Thesserd gehad, hij is leeeuk. Nu twijfel ik. Want mijn droomtafel is deze, lekker robuust, maar die is wat duurder en de webshop krijgt geen fantastische recensies... Twijfel... http://www.jorg-steigerhout.nl/a-369292 ... 220131237/

Mijn vriend wil ook een Chesterfield (of look a like), ik vind ze ook mooi, maar vind het geen fijne 'hangbanken'. Denk ik dan, want ik heb er nooit uitgebreid op gezeten :+

Mooie tafel, maar ga je je niet ontzettend vaak stoten aan die knoppen aan de zijkant. Zou bij mij wel heel vaak gebeuren denk ik (ben ook een kluns haha). Maar zo duur vind ik hem nog niet. Ik wil heel graag deze tafel, die kost het dubbele :O http://www.maxwonen.nl/tafels/eetkamert ... 00-cm.html

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:28

Rena100 schreef:
Szan schreef:

Mooie tafel, maar ga je je niet ontzettend vaak stoten aan die knoppen aan de zijkant. Zou bij mij wel heel vaak gebeuren denk ik (ben ook een kluns haha). Maar zo duur vind ik hem nog niet. Ik wil heel graag deze tafel, die kost het dubbele :O http://www.maxwonen.nl/tafels/eetkamert ... 00-cm.html

Dat vroeg ik me ook meteen af.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:35

*Komt uit de meeleesmodus*

Hier een huis aan het opknappen. Nu bezig met stucen en vriendlief met de badkamer.
Ben me rustig aan het verdiepen in wat we kwa inrichting willen. Vandaar een stipje op interieurtips :j

De cognac bank is echt prachtig, alleen hier ook een vriendlief die het niets vindt. Die wilt een hangbank waar je lekker op kunt liggen.

A_nouk schreef:
Je klus een kertje op werkspot zetten dan weet je zo hoeveel het om en nabij gaat kosten met een schilder.

Ik moet zeggen dat ik spuitwerk zelf mooier vind als schilderwerk.
Nieuwbouw woning was helemaal spuit werk en zag er echt strak uit, onze huidige bestaande woning is geschilders en is een stuk minder strak :j

Hier nog een plint onder de keuken en dan is eindelijk na meer als een half jaar de keuken af :')
Kleur is echt onmogelijk om op de foto te krijgen.. En blijkbaar is het mengen van deze kleur ook niet makkelijk. Moest een tweede pot halen omdat de eerste niet in een keer gedekt had, was de kleur toch wat paarser :+

Het is een paars/grijs/bruine kleur :j Ons huis is een stuk warmer qua uitstraling sinds onze keuken niet meer helemaal wit is dus ik ben er echt enorm blij mee.

[ [url=m/eyvS7z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat jij geen achterwand bij je keuken heb, hoe bevalt dat?
Ik wil ook geen achterwand, maar van dat afschrobbare verf. Alleen kan nog niet echt mensen vinden die het hebben en kunnen zeggen dat je de tomaten spetters er echt afkrijgt :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:31

Daar ben ik ook benieuwd naar!
Wij zijn bezig een keuken uit te zoeken, maar de vaatwasser is het meest praktisch naast een muurtje. Maar om te voorkomen dat het een wild gespetterd muurtje wordt moet er wel wat bescherming op.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:36

Bij ons komt er nog een achterwand achter, van wit matglas :j maar daar moet ik nog even voor sparen ;)

Dit is afschrobbare verf, maar ik moet je zeggen dat ik hem nu 2 keer met een doekje heb afgedaan en er echt kleurpigment van de muren af blijft komen... Dus of het langdurig afschrobbaar is ik betwijfel het...

Ik denk overigens als je tomaat op een lichte kleur verf krijgt je sowieso de pineut bent. Het trekt zo snel in dat je nooit snel genoeg bent om het er nog af te krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:01

daar heb je ook wel verf of een afwerklaag voor....
wij kregen jaren geleden eens een nieuwe bewoner op sociale indicatie in het verzorgingshuis, de beste man pruimde tabak en kon niet zo heel goed mikken, dus het bakje bleef leeg en de muur in de wijde omtrek zat er onder.
daar is een doorzichtige laag opgezet over de muurverf heen, wij maakten twee keer per dag die muur en de vloer schoon zonder dat er vlekken ontstonden.
dat zou voor keuken toepassingen ook wel moeten werken denk ik

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:21

De echte afschrob bare lak die daar voor is vond ik belachelijke duur :o ging over de 100eur..
Dit is flexa lak speciaal voor keukens die afschrobbaar zou moeten zijn.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:50

Aha bedankt voor het antwoord.
Dan gaan wij ook kijken voor een glazen achterwand :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:06

@ Tink89, Rena: die uitknoppen aan de zijkant vallen wel mee, want de stoelen die erbij komen zullen ook een stukje uitsteken. Ze hebben geen scherpe randen gelukkig.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:37

Vrienden van mij hebben de verf in de keuken en wc (joost mag weten wat ze daar van plan zijn) laten behandelen met speciaal impregneerspul.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:16

Jaaa Renskep! dat lijkt mijn "lookbook" wel hahahahaha leuk zeg...kan ik bij jou ook nog snuffen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:53

renskep schreef:
Vrienden van mij hebben de verf in de keuken en wc (joost mag weten wat ze daar van plan zijn) laten behandelen met speciaal impregneerspul.

:')
Hahaha jij durft daar niet meer te plassen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:05

Nassie schreef:
*Komt uit de meeleesmodus*

Hier een huis aan het opknappen. Nu bezig met stucen en vriendlief met de badkamer.
Ben me rustig aan het verdiepen in wat we kwa inrichting willen. Vandaar een stipje op interieurtips :j

De cognac bank is echt prachtig, alleen hier ook een vriendlief die het niets vindt. Die wilt een hangbank waar je lekker op kunt liggen.

A_nouk schreef:
Je klus een kertje op werkspot zetten dan weet je zo hoeveel het om en nabij gaat kosten met een schilder.

Ik moet zeggen dat ik spuitwerk zelf mooier vind als schilderwerk.
Nieuwbouw woning was helemaal spuit werk en zag er echt strak uit, onze huidige bestaande woning is geschilders en is een stuk minder strak :j

Hier nog een plint onder de keuken en dan is eindelijk na meer als een half jaar de keuken af :')
Kleur is echt onmogelijk om op de foto te krijgen.. En blijkbaar is het mengen van deze kleur ook niet makkelijk. Moest een tweede pot halen omdat de eerste niet in een keer gedekt had, was de kleur toch wat paarser :+

Het is een paars/grijs/bruine kleur :j Ons huis is een stuk warmer qua uitstraling sinds onze keuken niet meer helemaal wit is dus ik ben er echt enorm blij mee.

[ [url=m/eyvS7z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dat jij geen achterwand bij je keuken heb, hoe bevalt dat?
Ik wil ook geen achterwand, maar van dat afschrobbare verf. Alleen kan nog niet echt mensen vinden die het hebben en kunnen zeggen dat je de tomaten spetters er echt afkrijgt :')

Wij hebben sigma buitenverblijf erop. Schrobvast en werkelijk alles gaat eraf, ook na 5 jaar nog stralend wit

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:12

Wij hadden in ons vorige huis ook muurlak als achterwand. Was perfect schoon te houden.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:22

benangelique schreef:
Wij hebben sigma buitenverblijf erop. Schrobvast en werkelijk alles gaat eraf, ook na 5 jaar nog stralend wit

Bedankt! Goede tip :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:04

Nassie schreef:
renskep schreef:

Als wij geen tegels in de wc hadden, zou ik mijn wc ook laten behandelen. Urinespetters die in de muur trekken zou ik echt niet willen....

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:05

Nassie schreef:
renskep schreef:

Ja ik zei al: bang dat je de wc niet haalt? :') in geval van overgeven of diarree... maar zij kunnen dus de wc muren ook afschrobben.

Ik was toch heel blij dat wij gewoon tegels hebben. Vorige week bakte vriendlief gemarineerde speklapjes... :oo
Edit: tegels in de keuken he :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:34

Muahaha drinken ze veel?
Nog nooit meegemaakt dat iemand de wc muren onder kotst. Pies trouwens wel bluhggg

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:45

Nassie schreef:
Muahaha drinken ze veel?
Nog nooit meegemaakt dat iemand de wc muren onder kotst. Pies trouwens wel bluhggg

Ik ook niet :') Daarom vond ik het ook zoiets...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:16

:wave:

Mag ik even komen binnenvallen? :D Ik ga binnenkort verhuizen en neem vrijwel geen meubels mee. We kunnen er waarschijnlijk pas in Januari in maar ik ben graag voorbereid, dus ik ben al bezig alle meubels uit te zoeken... Of eigenlijk: we hebben al een bank gekocht, deze:

http://www.sofastore.com/furniture/laws ... 28148.html

Ik wilde eerst graag zo'n hoekbank met chaise longue (dus niet een echte hoekbank) maar dat vond m'n vriend niks, dus nu is het een 3-zits met een aparte stoel geworden. De bank is dus donkergrijs, we hebben lichte vloerbedekking en de muren zijn vooralsnog wit (ik wil 1 wandje schilderen maar ik ben er nog niet uit welke kleur). Ik heb een zwarte houten eetkamertafel die in dezelfde kamer komt te staan, en we willen deze koffietafel: http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/80215332/ en een soortgelijke bijzettafel en tv-meubel. Oh, en zwarte planken boven de tv met prulletjes/decoratie erop :+

Het grote vraagteken is eigenlijk... welke stoel?? Ikzelf ben verliefd op de Strandmon stoel van Ikea in het geel, en ik denk dat dat geel de kamer heel erg zou kunnen ophalen, maar ik weet het niet 100% zeker... Wat denken jullie? Het is deze: http://www.ikea.com/gb/en/catalog/produ ... #/90300438
Mocht iemand een alternatief weten dan is dat ook erg welkom!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:30

Eulogy schreef:
Het grote vraagteken is eigenlijk... welke stoel?? Ikzelf ben verliefd op de Strandmon stoel van Ikea in het geel, en ik denk dat dat geel de kamer heel erg zou kunnen ophalen, maar ik weet het niet 100% zeker... Wat denken jullie? Het is deze: http://www.ikea.com/gb/en/catalog/produ ... #/90300438
Mocht iemand een alternatief weten dan is dat ook erg welkom!

Wij hebben gisteren hetzelfde dilemma uitgevochten _O- We wilden heel graag de gele, maar aangezien we deze stoelen (http://www.ribstoelen.nl/ribstoelen/bau ... groen.html) al in groen gaan kopen, toch maar op safe gespeeld met de stoel. Het is dus uiteindelijk grijs geworden. Maar de gele is wel heel, heel erg leuk. Als je interieur het kan hebben, vind ik zo'n knalkleur erin erg mooi. Het is ook mooi 'donker' geel zoals op de foto, niet van dat fletse.