Vandaag is de taxateur langs geweest en ik kan weer rustig slapen. Uit een email van de taxateur:
Ik vind dat je op zich een goed huis op een hele leuke plek gekocht hebt. Daarbij vond ik de staat van de woning helemaal niet tegenvallen dus over die 10% hoef je je niet druk te maken.
En maandag voorlopig koopcontract tekenen waar ook de verkopende partij bij zal zijn.

Maar voor een eerste bod is 10-15% van de vp niet gek.
) en nu even wachten tot de kliko geleegd wordt, want dan kunnen de bux-sussen (geen idee hoe je dat schrijft
) erin. Wil deze zomer/najaar nieuwe bestrating in de voortuin en volgend jaar dan een keertje de achtertuin.
. Ik kan het me niet voorstellen 
en voor die tijd moet dus de verlichting in de slaapkamer zijn getrokken, het raggelwerk, de gipsplaten en de spotjes in de slaapkamer erin zitten en moet de muur gladgemaakt zijn (zitten nu nog uitpuilende stenen waar eerst de scheidingsmuur zat). In de badkamer moet dus voor die tijd het betonnen vloertje helemaal weg zijn (is nog ongeveer de helft wat over is, want we dachten dat de loodgieter genoeg had, maar gister bleek dat ergens ver eronder nog een laag beton zit, dus tot zo laag willen we gaan (nu is de badkamer ongeveer 30 cm hoger, niet mooi!). Dan kan hij zijn leidingen erin frezen, kunnen wij een nieuw betonlaagje storten en kunnen we de electra die nu nog loshangt ook mooi in de muur vrezen. Zat te doen dus