Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:11

Hoi Cayenne, dank je wel!

3 miljoen voor een huis, een schitterend pand dat wel maar 3 miljoen? Wie kan dat betalen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:20

Cayenne schreef:
En dit vind ik ook een bijzonder huis! :j Sowieso staan er aparte en kleurige huizen in deze buurt: https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... haven-467/
Ik vind het leuk gedaan! Nog nooit van een pierwoning gehoord trouwens :+ Weer wat geleerd.

Reed vandaag door een plaats heel ergens anders in NL en daar stond ook een mooi, citroen-geel huis.
Was verder niet te koop of zo, dus hoef je niet te zoeken, maar het viel wel op en het zag er heel mooi uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 23:36

Ja, kleur kan best erg mooi zijn!
Vlakbij het huis van mijn tante staan een roze en lichtblauw huis vlak naast elkaar. Ziet er heel apart uit maar absoluut niet lelijk!

Kaka

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:18

Ik vind het ook leuk dat de eigenaren van die in Groningen de kleurigheid ook naar binnen door getrokken hebben. Ik word er blij van.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:36

Ja, normaal gesproken is dat niet altijd mijn ding, maar in dit geval past het er juist heel goed bij!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:39

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:48

Paardenliefhebber intypen op Funda werkt dus niet :+ Er zijn best wat huizen te koop met grond en de mogelijkheid om paarden aan huis te houden maar dan wel nog zelf te realiseren.

Toch kwam ik er eentje tegen in Noord-Brabant. Jammer dat het aantal foto’s beperkt is.

https://www.funda.nl/koop/bosschenhoofd ... kdreef-12/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:51

pantarhei schreef:
https://www.funda.nl/koop/bergharen/hui ... straat-10/
Mooie opknapper ‘geheel naar eigen wens in te richten’

Lijkt in de basis een goed pand, wel steens gebouwd. Opletten met vochtdoorslag.
Het is wel gedateerd maar lijkt wel goed bijgehouden. De rieten kap lijkt in heel fatsoenlijke staat; scheelt je in den beginne een bak geld.

Wat een beetje jammer is van die plek is dat de snelwegen wel vlakbij liggen, maar geen opritten. Je moet daar best een hoekje halen voordat je op de snelweg zit en dat stuk A50 hoor je zelden bij de file-meldingen maar het is daar vrijwel elke morgen dikke ellende.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:27

Die in kats is een beetje van ik vind dit mooi en dit mooi en dit mooi en oh dit vind ik ook mooi. Ok we pleuren het bij elkaar. Op de ene manier past t en op de andere is het wel heeeeeel veel.

In bergharen is mooi! Staan meer van die huizen in die hoek. Je hebt alleen geen bos in de buurt en grote kans op klei grond. Gok dat je er zo een paar ton kwijt bent om het een beetje naar deze tijd te krijgen qua isolatie enz.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:45

Achterom schreef:
Kaja schreef:
Wat leuk zo een topic☺️ Per toeval kom ik dit tegen en vroeg me af of het enkel paard gerichte huizen zijn of de meest opmerkelijke maar bovenal wil ik vragen of iedereen mee mag kletsen?

Welkom! Niet alleen paard gerelateerd en iedereen mag meekletsen :j

Maar het is niet de bedoeling dat ieder 13 in een dozijn huis hier geplaatst wordt. Er moet wel wat aparts of idd opmerkelijks aan zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:47

pillow schreef:
Maar het is niet de bedoeling dat ieder 13 in een dozijn huis hier geplaatst wordt. Er moet wel wat aparts of idd opmerkelijks aan zijn.

Is dat zo? Volgens mij je hier plaatsen wat je wil plaatsen en om elke reden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:49

Welkom kaja

Maar wat opmerkelijk is is voor iedereen anders natuurlijk :)

Maar het is inderdaad niet alleen een paardenhuizen topic, gewoon lekker binnen kunnen kijken bij andere :D
En soms word een doorsnee VT-wonen huis als opmerkelijk benoemd, de andere keer een totaal andere creatieve uitspatting :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:51

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:57

Suzanne F. schreef:
pillow schreef:

Is dat zo? Volgens mij je hier plaatsen wat je wil plaatsen en om elke reden.

Lijkt me wel. Wat heeft dit topic anders voor meerwaarde. Kun je net zo goed op Funda bladeren. Ja iedereen mag plaatsen Wat hij wil, maar wel met een opmerking toch.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:09

https://www.funda.nl/koop/heeze/huis-42 ... endijk-26/
Zoals deze. Dat achterstallig onderhoud is een understatement, in de zin dat het huis al jaren meer leeg staat dan bewoond.

In de basis een goed gebouwd huis maar het is de vraag wat die leegstand voor het huis gedaan heeft.
Wel leuk om eens binnen te kijken in een huis waar je 40 jaar lang elke dag langs gekomen bent.

Het huis is ooit gebouwd door de gezusters Evers, een rijk textielgeslacht in het dorp. De villa die er naast staat was oorspronkelijk de directievilla van v Engelen & Evers textiel, die een grote fabriek aan de overkant van de weg hadden staan.
Dat is allemaal weg maar het bedrijf bestaat nog en 100% dat iedereen hier wat in huis heeft wat uit deze fabriek komt. Ze maken de merk- en was-etiketten in je kleding :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:16

Dat ziet er vanbinnen toch niet eens slecht uit vind ik.
Ik geloof dat ik na wat texen niet eens veel zou doen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:22

DuoPenotti schreef:
Dat ziet er vanbinnen toch niet eens slecht uit vind ik.
Ik geloof dat ik na wat texen niet eens veel zou doen :D

Als het constructief niet te veel geleden heeft van 20+ jaar soort van leegstand, dan zou dat een heel eind genoeg kunnen zijn maar dat is vanaf de foto's niet te oordelen.

Ik zou een degelijke bouwkundige inspectie wel aanraden maar daar hoeft niet per se vanalles uit te komen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:25

Uiteraard zou je dat goed moeten bekijken.
Maar gewoon zo even vanaf de foto.

Ik had een ander idee voordat ik de foto's opende.
Ook hoe de kleur van de badkamer of keuken zou zijn.

Nu weet ik dat ik niet de meest veel eisende ben en ook vaak vind dat goede dingen nog gesloopt worden.
En bij deze denk ik (gezien vanaf de foto) dat kan nog wel een rondje mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:49

DuoPenotti schreef:
Uiteraard zou je dat goed moeten bekijken.
Maar gewoon zo even vanaf de foto.

Ik had een ander idee voordat ik de foto's opende.
Ook hoe de kleur van de badkamer of keuken zou zijn.

Nu weet ik dat ik niet de meest veel eisende ben en ook vaak vind dat goede dingen nog gesloopt worden.
En bij deze denk ik (gezien vanaf de foto) dat kan nog wel een rondje mee.

Het is ook een tijd in gebruik geweest door een taxi-bedrijf, vandaar de grote verharde plaats opzij van het huis. Zij hadden ook een kantoor in het pand.
Daarna is het wel bewoond geweest maar of dat koop, huur of wellicht anti-kraak was, weet ik niet.
Het heeft dus wel enige aandacht gehad; dat taxibedrijf heeft wel het een en ander gedaan aan het huis. Mogelijk stamt een deel van wat je ziet uit die tijd of van nog later.

Het is best een markant pand, zeker op die plek dus hopelijk geeft de nieuwe eigenaar het huis weer de uitstraling die het ooit had.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:51

DuoPenotti schreef:
Welkom kaja

Maar wat opmerkelijk is is voor iedereen anders natuurlijk :)

Maar het is inderdaad niet alleen een paardenhuizen topic, gewoon lekker binnen kunnen kijken bij andere :D
En soms word een doorsnee VT-wonen huis als opmerkelijk benoemd, de andere keer een totaal andere creatieve uitspatting :D

Dank je wel!

Dat is inderdaad leuk om bij andere binnen te kijken, voor inspiratie maar vooral de nieuwsgierigheid ;)

Ik vind het vooral leuk om naar huizen te kijken waar je de paarden particulier aan huis kan en mag houden. Welke faciliteiten er zijn en hoe mensen hun eigen plekje invulling hebben gegeven. En als er dan ook nog iemand op zoek is, dan is dat helemaal leuk!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:06

Het staat op 5 hectare.. dat tikt ook al behoorlijk aan.. en het kan je smaak niet wezen, maar achterstalig onderhoud is er ook niet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:11

idinn schreef:
Het staat op 5 hectare.. dat tikt ook al behoorlijk aan.. en het kan je smaak niet wezen, maar achterstalig onderhoud is er ook niet.

Tja... die 5 hectare is bos.... prachtig, maar je kan/ mag er niets mee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:15

Er mag geen paard staan nee, maar 5 hectare rust.. klinkt prima :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:25

Nou heerlijk! Die 5 hectare bos wil ik wel hoor! Fijne rust en goed voor de natuur! <3